Gå til innhold

Var og anmeldt, har ikke kapasitet til å gjennomgå slikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var  og anmeldte min eks, de tok lydopptak og slikt. Så mange spørsmål, dette var så tøft. Hadde akkurat begynt å bearbeide ting, og nå ser jeg hvor mye det trigger ting som har han har gjort før, får flashbacks. Vet ikke om jeg klarer å komme meg gjennom noe mere dette, jeg har tidligere fått melding om at han kan drepe om jeg anmelder, og jeg er utrolig redd for det. Det er så tøff prosess, psykiske helsen min er langt nede. 

 

Jeg gråt da jeg var og anmeldte. Om det blir henlagt, så vet han det. Og han kan finne på å skade meg. Eller om det blir satt i gang etterforskning, så er det en så psykisk påkjennelse for meg videre og det å vente på at det skal skje noe, jeg har det jævlig tøft psykisk. Vurderer å trekke hele anmeldelsen nå. Jeg håper og ber til Gud om at han ikke skader andre og nye ofre. Men dette er så utrolig tøft jeg ble kvalm og svimmel i avhørsrommet. Hvordan skal en rettsak med han tilstede bli. Jeg blir så utrolig trist bare av å tenke på han. Jeg har den ekle magefølelsen på at han kan finne å drepe meg og fjerne spor, blir utrolig sliten av å overtenke ting og tenke på tin han har påført meg. Og å be om besøksforbud, han må godkjenne dette. Han er villig til å bryte dette.😪😢 trodde ikke dette skulle være så tøft å gå gjennom. Har noen gått gjennom det samme og trukket anmeldelsen i siste liten? Alt jeg vil er at han skal bli snill

Anonymkode: 744e2...76e

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan få pålagt besøksforbud og det er ikke noe han mål godta, men han må innrette seg det. Du kan også be om trygghetsalarm. En mann som har vært så fæl blir ikke snill igjen. 
Støtt deg til alle rundt deg og snakk også med krisesenter for å få råd og støtte

Anonymkode: 7afba...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kan politiet opprettholde anmeldelsen på eget initiativ. Du kan ikke egentlig trekke den.
Du øker ikke faren for å bli utsatt for noe om du anmelder. Tvert om. Jo mer du tåler jo verre blir det.
Setter du en klar grense og holder på den så krever du en respekt han aldri har måttet vise før.
Dersom han reagerer veldig negativt; be om omvendt voldsalarm. Altså at han får alarm på seg, som varsler om han ikke overholder kontaktforbud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han kan få pålagt besøksforbud og det er ikke noe han mål godta, men han må innrette seg det. Du kan også be om trygghetsalarm. En mann som har vært så fæl blir ikke snill igjen. 
Støtt deg til alle rundt deg og snakk også med krisesenter for å få råd og støtte

Anonymkode: 7afba...609

Ja, har familie og venner rundt meg. Politidamen sa er det relevant for deg å gå til konfliktrådet og ordne oppi mellom dere at jeg og han drar dit sammen, men det kommer ikke til å funke. Han endrer seg ikke. Han sier at han er sånn som han er

Anonymkode: 744e2...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (11 timer siden):

Heldigvis kan politiet opprettholde anmeldelsen på eget initiativ. Du kan ikke egentlig trekke den.
Du øker ikke faren for å bli utsatt for noe om du anmelder. Tvert om. Jo mer du tåler jo verre blir det.
Setter du en klar grense og holder på den så krever du en respekt han aldri har måttet vise før.
Dersom han reagerer veldig negativt; be om omvendt voldsalarm. Altså at han får alarm på seg, som varsler om han ikke overholder kontaktforbud.

Ja, jeg anmelder da det kan redde også  nye ofre.😊 og ting har gått mye innpå meg.

Anonymkode: 744e2...76e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Alt jeg vil er at han skal bli snill

Han kommer aldri til å bli snill dessverre.

Anonymkode: b1fb6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg lykke til. Du kjenner deg kanskje svak og redd nå men jaggu er du sterk når du står i dette og anmelder. Å snakke om vonde ting er triggende men samtidig viktig for deg fordi du nå setter en tydelig grense for hva du aksepterer i ditt liv. Det er sunt.

Anonymkode: c3ce3...914

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...