Gå til innhold

Venninne nekter å like bildene mine på Instagram


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en venninne jeg har hatt i flere år, og føler vi har et veldig godt forhold egentlig. Men noe jeg synes er utrolig rart er at hun aldri liker bildene jeg legger ut på insta. Hun følger meg der, men liker ingen av bildene jeg legger ut! Måtte spørre henne i går kveld, og hun synes jeg overreagerte og forstod ikke at dette kunne være noe problem.. men for meg er det jo litt sårende når en av de nærmeste venninnene mine nekter å like ting jeg legger ut, det er jo helt normal folkeskikk?? Legger daglig ut bilder av hunden min, mat, outfits osv. 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon. Er litt fortvilet så takk for hjelp:)

Anonymkode: ff67f...a10

Hadde en venninne som ba meg om å like profilbildet hennes hver gang hun la opp ett nytt, kan si det slik at hun var en venninne.  

 

Anonymkode: c2bf7...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydelig at du trenger å logge av sosiale medier for en stund, og komme ned på jorda.

Anonymkode: 7520f...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe mer din venninne gjør som plager deg? jeg kan forstå deg ts. Jeg har en dårlig venninne(spør aldri hvordan det går, kan komme med frekke kommentarer, skal hevde seg over alt og alle), og når hun attpåtil BEVISST valgte å ikke like bildene(de få) jeg la ut, da tenkte jeg. nok får være nok. Når man vet venninnen ofte er pålogget sosiale medier også føler man ser oversett, det kan jeg faktisk forstå. så er spørsmålet, er dette toppen på kransekaken? eller er hun en god venninne ellers?

Anonymkode: 3da0e...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

er det noe mer din venninne gjør som plager deg? jeg kan forstå deg ts. Jeg har en dårlig venninne(spør aldri hvordan det går, kan komme med frekke kommentarer, skal hevde seg over alt og alle), og når hun attpåtil BEVISST valgte å ikke like bildene(de få) jeg la ut, da tenkte jeg. nok får være nok. 

Anonymkode: 3da0e...7db

De aller fleste liker vel de færreste bilder? 

Anonymkode: 785a8...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har en venninne jeg har hatt i flere år, og føler vi har et veldig godt forhold egentlig. Men noe jeg synes er utrolig rart er at hun aldri liker bildene jeg legger ut på insta. Hun følger meg der, men liker ingen av bildene jeg legger ut! Måtte spørre henne i går kveld, og hun synes jeg overreagerte og forstod ikke at dette kunne være noe problem.. men for meg er det jo litt sårende når en av de nærmeste venninnene mine nekter å like ting jeg legger ut, det er jo helt normal folkeskikk?? Legger daglig ut bilder av hunden min, mat, outfits osv. 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon. Er litt fortvilet så takk for hjelp:)

Anonymkode: ff67f...a10

Jeg «liker» sjelden/aldri bildene til folk. Jeg liker bildene men synes ikke det har noe for seg med slike «kommentare/likes». Kanskje jeg er gammel. Er 38. Har ikke mistet noen venner på grunn av dette. (Som jeg vet😅)

Anonymkode: 216ae...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er generelt lei av alt som heter Instagram, snap og faen! 
 

Men elsker mat, men da av god og skikkelig mat🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du, sikkert uten å ville det, inne på det vesentlige. Man trykker liker ut fra hva man selv liker som person. Ikke fordi man tenker noen kommer til å kontakte en i etterkant og etterspørre en manglende like. 

Anonymkode: 785a8...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare flaut å ta opp med vedkommende, synes JEG.

Det er hyggelig om noen liker bildene mine,men om de ikke trykker 'like',så er det ikke noe jeg tenker over.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg liker et innlegg på Instagram. Og gjør jeg det, så aner jeg knapt hvem som eier bildet. Kanskje det er en flink fotograf jeg trykte "følger" på for ørten år siden. Bestevenninnen min kan godt hende hun ikke har fått likes på åresvis. Men jeg "liker" henne jo "in real life", så det tar hun heldigvis ikke som noe fornærmelse. Jeg får gjerne 5-10 likes på ting jeg legger ut, men det er forskjellige folk hver gang, unntatt noen veldig aktive som gjerne liker innleggene mine ofte. Jeg og omgangskretsen min måler heldigvis ikke vennskap ut i fra likes på sosiale medier. Og vi kan godt like innlegg på sosiale medier uten å TRYKKE på like.

Anonymkode: e1d70...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 13.53):

Har en venninne jeg har hatt i flere år, og føler vi har et veldig godt forhold egentlig. Men noe jeg synes er utrolig rart er at hun aldri liker bildene jeg legger ut på insta. Hun følger meg der, men liker ingen av bildene jeg legger ut! Måtte spørre henne i går kveld, og hun synes jeg overreagerte og forstod ikke at dette kunne være noe problem.. men for meg er det jo litt sårende når en av de nærmeste venninnene mine nekter å like ting jeg legger ut, det er jo helt normal folkeskikk?? Legger daglig ut bilder av hunden min, mat, outfits osv. 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon. Er litt fortvilet så takk for hjelp:)

Anonymkode: ff67f...a10

Du legger ut daglige bilder?! 

Jeg hadde ikke klart å holde følge.

Folk som spammer ned feeden daglig blir fort oppfattet som støy som gjør til at man bare blar fort forbi for å kunne se andre innlegg. Når noe postes for mye blir det ikke interessant lenger.

Når man ikke liker innleggene heller så oppfattes det av algoritmene til Instagram, slik at det til slutt gjerne er slik at bildene dine ikke dukker opp i feeden til venninnen din, eller er langt nede. Jeg tenker derfor det er sannsynlig at hun ikke har sett mange av innleggene dine en gang.

Du krever for mye av en person, men her aner jeg et stort behov for anerkjennelse og bekreftelse siden du har behov for å legge ut daglige bilder. Tror kanskje du bør jobbe litt med deg selv og tenke igjennom hvorfor dette er så viktig for deg?!

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt ærlig tenk at du hadde feil prioriteringer i livet og vurdert vennskapet. 

Anonymkode: ad9d5...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, jeg skal ikke lyve, jeg skjønner at du kanskje synes at det er både litt rart og sårt, men jeg tror du overtenker litt. Det er ikke alle som lever på sosiale medier 24/7. Det kan godt hende at hun rett og slett ikke ser innleggene du legger ut. Det er også slik at algoritmen prioriterer innlegg på feeden fra de profilene man liker/kommenterer på mest, så det kan kan hende at du nesten ikke popper opp på feeden hennes i det hele tatt. Du sier også at du legger ut daglige bilder. Når man legger ut daglige bilder, så blir alle innleggene mindre spesielle og betydningsfulle og folk vil klare å orke å bry seg om alle, spesielt når de innleggene handler om banale, slik som outfits og hunden din.

Du burde også tenke over: Liker hun innleggene til de andre vennene sine også? Fordi hvis ikke, så burde det ha ingenting å si at hun heller ikke liker dine innlegg.

Med det sagt, så er jeg er forsåvidt enig om at venner burde like hverandres innlegg om man ser de, så langt av vennene dine ikke legger ut ting hver eneste dag. Jeg synes det er en fin gest, men definitivt ikke the end all be all for hva som definerer et godt vennskap.

Endret av simsmachop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 13.53):

Har en venninne jeg har hatt i flere år, og føler vi har et veldig godt forhold egentlig. Men noe jeg synes er utrolig rart er at hun aldri liker bildene jeg legger ut på insta. Hun følger meg der, men liker ingen av bildene jeg legger ut! Måtte spørre henne i går kveld, og hun synes jeg overreagerte og forstod ikke at dette kunne være noe problem.. men for meg er det jo litt sårende når en av de nærmeste venninnene mine nekter å like ting jeg legger ut, det er jo helt normal folkeskikk?? Legger daglig ut bilder av hunden min, mat, outfits osv. 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon. Er litt fortvilet så takk for hjelp:)

Anonymkode: ff67f...a10

ZZzzzzz....That's why.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du egentlig, som henger deg sånn opp i likes? Hun er jo venninnen din i virkeligheten. Hva spiller det for rolle om hun trykker på like på noen meningsløse bilder?
Kanskje hun konsekvent ikke driver og deler ut likes i øst og vest på nett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...