Gå til innhold

Drakk ikke i utdrikningslaget, betale for alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg er vandt med er at alle deltagere betaler sin egen alkohol og mat. Men at alle deltagere deler på utgiftene i forhold til den som skal gifte seg, da h*n ikke skal måtte betale noe.

Synes dette ble ganske feil, og jeg ville kontaktet den som styrer med dette og spurt om hva som skjer. 

Anonymkode: 8985d...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vant med at forlover (med hjelp) fikser alt, og at alle betaler likt. Alt annet blir jo bare veldig knotete, med mindre man har en "hjemmefest" i stedet for en hel dag med aktiviteter. 

Nå har jeg heller ikke en omgangskrets der noen heller i seg alkohol for tusenlapper. Skjevheter blir det jo uansett. Noen spiser mer/annerledes, noen rekker kanskje ikke båtturen vi starter dagen med, noen er gravid og må stå over paint-ballen, etc. 

Ville syntes det var veldig sært om ei kom og krevde at man finregnet på akkurat hva hun hadde konsumert gjennom dagen. 

Anonymkode: 9138d...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare betal uten å lage styr, og så har du lært til neste gang. Var sikkert en bra fest!

Anonymkode: 4248e...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det spørs litt hvor mye alkohol det faktisk ble. Vanskelig å svare på, da du ikke sier hvor mange dere er. Men er det snakk om at alle fikk 2-3 enheter eller rundt der så er det litt smålig å skulle finregne på det. 

Anonymkode: 80790...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig å bli enige om en pris pr.deltaker som alle var fornøyd med og at forlover måtte planlegge dagen utifra det?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (52 minutter siden):

Trodde det var vanlig å bli enige om en pris pr.deltaker som alle var fornøyd med og at forlover måtte planlegge dagen utifra det?  

Det vanlige er at forlover lager et opplegg + budsjett, og forsøker å treffe "snittet" i gjengen. At prisen så kommuniseres i forkant, så vurderer man om man tar seg råd til opplegget eller ikke. 

Det er ikke vanlig å møte opp, og så sitte og trekke fra alt man ikke deltok på, spiste eller drakk, i ettertid. 

Da vi var i aldersgruppen nettopp-ferdig-studert gikk det i vors hjemme, en aktivitet, så gjerne ut på byen en tur. Mens vi nå kan ta en helg i for eksempel London, uten å finregne på hvem som spiser hva til hvert måltid. 

Anonymkode: 9138d...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå syns jeg du skal vente å se til du faktisk får kravet ifra kvelden. Du lager en stor sak og er misfornøyd før du en gang har fått beløpet. Kanskje hun ikke har tatt med alkohol når hun sender deg det. Ellers er det ikke verre enn at du takker for en hyggelig sammenkomst, men minner om at du ikke drakk alkohol siden du er gravid så du trekker fra det, og betaler resten. 
 

Håper du ikke dro ned stemningen på utdrikningslaget med misnøyen din. Det er ikke alle som er vant med å arrangere ting, og det kan være fort gjort å gjøre feil/ tråkke i salaten når det er mye og mange man skal holde styr på på en gang. Hun prøvde å lage en bra dag for bruden som var hovedpersonen da. 

Anonymkode: 5d6d9...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri alkohol, ingen brobøem med å spandere på bruden men aldri i livet at jeg skal betale alkohol jeg ikke rører.

Anonymkode: 671ba...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...