Gå til innhold

Skjønnhetskonkurranser/intelligens


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oh shit! Alltid fått høre at jeg er pen. Det har nok en sammenheng da - at jeg skjønner så lite. Er mørk da. 'Og tettære enn dæg i all'fall!!' :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Må man være dum selv om man ikke kan engelsk?

Nei, selvfølgelig ikke. Men disse konkurransene forsøker å utgi seg for å være noe de slett ikke er; deltagernes intelligens søkes å fremheves veldig, det skal liksom ikke være noen konkurranse som kun går på utseende. De har en overdreven måte å understreke deltagernes intellektuelle evner på. Men alle vet jo at til syvende og sist, så er det bare det ytre som teller, og ingenting annet. Å fokusere sånn på intellekt blir da bare patetisk.

Å vinne f.eks miss World, betyr at man må reise rundt i verden og representere. Det er liksom ikke så mye en får utrettet når en står der med sitt vakre ansikt og sin veldreide kropp på en verdenskongress og bare behersker finsk eller swahili...

Engelsk snakkes i dag av 1,4 milliarder mennesker. Det er faktisk mer enn kinesisk... Til sammenligning snakkes f.eks spansk av 350-400 millioner.

Engelsk er det språket som er mest utbredt i global kommunikasjon i dag. Språket brukes i veldig mange sammenhenger; i kulturell og vitenskapelig kommuniasjon, i næringslivet og i underholdnings- og populærkulturen. Engelsk er hovedspråk ved internasjonale møter, kongresser og i organisasjoner.

Det sier seg selv at en ikke kommer så langt i særlig mange sammenhenger uten å forstå/gjøre seg forstått på engelsk. Hvis de er så innmari smarte som det fremstilles, så burde det vel være bare blåbær å lære seg et såpass enkelt språk som engelsk....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Ehm. Tror jeg tusler ut av debatten, siden jeg ikke klarer å engasjere meg så veldig. Det er jo ikke verre enn at man slår av/på noe annet hvis det er ille å se på disse dumme menneskene med manglende engelskkunnskaper.

Endret av Devil's Spawn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister
Hvis de er så innmari smarte som det fremstilles, så burde det vel være bare blåbær å lære seg et såpass enkelt språk som engelsk....?

Og siden du selvsagt er både smart og pen, i tillegg til å ikke være misunnelig og/eller smålig, innser du vel også at de som vinner nok gjør akkurat dét. Eller tror du at de har mindre evne til å lære noe nytt enn det f.eks. du har..?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen
Og siden du selvsagt er både smart og pen, i tillegg til å ikke være misunnelig og/eller smålig, innser du vel også at de som vinner nok gjør akkurat dét. Eller tror du at de har mindre evne til å lære noe nytt enn det f.eks. du har..?

;)

Jeg har ikke ytret et eneste ord om hverken mitt ytre eller indre i denne tråden, jeg...

Ja, noen vinner jo konkurransen, det er jo det det hele går ut på. Noen av disse jentene har sikkert mindre evne til å lære noe enn meg, og noen av dem har kanskje mer. Men det blir uansett feil å gjøre et poeng av deltagernes intellekt for å fremstille dette konseptet som noe annet enn det er - et fesjå, og ingenting annet... Og hvor reflekter er du egenlig når du velger å være en del av noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor man behøver være intelligent og smart når man er pen.

Selv er jeg pen og kommer langt bare med det. Det holdes faktisk med å se pen ut, så er det ingen som forlanger særlig mer. greit for meg, så lenge jeg får høy lønn og lever et bra liv! Jeg scorte skikkelig lavt på en intelligenstest, so what. Jeg har 6 års høyere utdannning og en bra jobb, samt masse menn som vil date meg, så da er min konklusjon at siden jeg er pen behøver jeg ikke bekymre meg over hvor smart jeg er.

Videre: jeg ser ikke noe poeng i at de som er med i skjønnhetskonkurranser må være intelligente. Hvorfor skal de være det, det er en konkurranse om skjønnhet, ikke sjakkmesterskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fokusere bare på missekonkurranser??

Se på TV og media forøvrig da!!

Det syder og koker av kroppsdyrking i alle retninger. Jeg var selv både slank og vakker som ung jente.(Nå er jeg kun vakker :ler: )

Men derfra og begynne å eksponere meg selv og kroppen min dengang, var det som stod sist på ønskelisten.

Jeg syns det er trist at fremdeles blir kvinner sett på som dumme, holdninger som fremdeles står seg så lenge noen alltid sier ja takk til å bruke kroppene sine for å tjene mer penger enn gjennomsnittet.

I tillegg er de fleste dømt til å tape i konkurransen!

Ja til intelligens, nei til selveksponering av kroppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blond. Er jeg dum?  :klø:

Selvfølgelig. Det at du i det hele tatt er i tvil, beviser det jo bare!

:ler: Skulle visst ha slengt på en :ironi: der, ja. ;)

Jeg er riktignok blond, men langt i fra dum.

Men vi blonde jenter kommer nok til å ha denne generaliseringen hengende over hodene våre i maaaaange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Jeg syns det er trist at fremdeles blir kvinner sett på som dumme, holdninger som fremdeles står seg så lenge noen alltid sier ja takk til å bruke kroppene sine for å tjene mer penger enn gjennomsnittet.

Ja til intelligens, nei til selveksponering av kroppen!!

Fullstendig enig med deg! Og det som er aller mest trist, er at det er kvinner selv som er med på å fyre oppunder denslags holdninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er skikkelig sykt å trekke fram 60-talls fordommer slik som "dum blondine". Dette uttrykket slapp vi gudskjelov unna på 70,80 og 90-tallet.

Nå er det altså kommet tilbake igjen!?

Det er jo rett og slett en gammeldags holdning, sannsynligvis oppfunnet av sjalu brunetter!

Hadde noen sagt noe slikt til meg ville jeg ha svart at jeg nektet å diskutere med folk som har fordommer! Lær å ta igjen!

Dumme folk finnes i alle typer hårfarger tross alt, det er min erfaring gjennom livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligensen sitter faktisk ikke i håret, men i hjernen for svingende!

Dette til opplysning for de som ikke vet bedre.

Hvis intelligensen hadde sittet i håret, hadde folk som ikke var blonde aldri kunnet klippe seg!

Trist å måtte opplyse om dette i år 2006.

Bli voksne da folkens, før diskusjoner ut fra meninger slik at debatten kan holdes på et mer seriøst plan!

Hvorfor skal kvinner på død og liv motarbeide hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jenter som er vakre nok til å bli modeller er ikke nødvendigvis dumme. De er faktisk ganske smarte når de klarer å tjene seg styrtrike på utseende sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bodillen
Intelligensen sitter faktisk ikke i håret, men i hjernen for svingende!

Dette til opplysning for de som ikke vet bedre.

Hvis intelligensen hadde sittet i håret, hadde folk som ikke var blonde aldri kunnet klippe seg!

Trist å måtte opplyse om dette i år 2006.

Bli voksne da folkens, før diskusjoner ut fra meninger slik at debatten kan holdes på et mer seriøst plan!

Hvorfor skal kvinner på død og liv motarbeide hverandre?

Dette var i utgangspunktet ikke en tråd som omhandlet kvinners hårfarge og intelligens... Det var en tråd om kvinner som deltar i skjønnhetskonkurranser og hvordan det står til med deres intelligens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...