Gjest barne- og familiemedister Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Mange av disse fehodene kunne ikke engang snakke engelsk, og måtte ha tolk for å kunne svare på spørsmålene... Jeg kan ikke fri meg fra tanken på at jenter som deltar i et fesjå som dette har mindre mellom øra enn oss andre... Fin i bikini, liksom... Da har man mye å spille på, gitt! ← det blir uansett feil å gjøre et poeng av deltagernes intellekt ... Og hvor reflekter er du egenlig når du velger å være en del av noe sånt? ← Jeg lurer på noe, siden du tydeligvis ikke husker hva du selv skrev i startinnlegget ditt i denne tråden du selv startet: 1) Hvem er det som har gjort et poeng av deltakernes intellekt, eller mangel på sådan, i denne tråden? 2) Hvor reflektert er man egentlig, når man velger å forsøksvis henge ut andre for mangel på intellekt, særlig når man selv konstaterer at intellekt ikke er det disse modellene måles på eller i det hele tatt får vist..? Her er såpass mye inkonsekvens ute og går hos enkelte kvinner at jeg håper de i det minste har utseendet med seg. Endret 7. januar 2006 av barne- og familiemedister
Gjest Bodillen Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Jeg lurer på noe, siden du tydeligvis ikke husker hva du selv skrev i startinnlegget ditt i denne tråden du selv startet: 1) Hvem er det som har gjort et poeng av deltakernes intellekt, eller mangel på sådan, i denne tråden? 2) Hvor reflektert er man egentlig, når man velger å forsøksvis henge ut andre for mangel på intellekt, særlig når man selv konstaterer at intellekt ikke er det disse modellene måles på eller i det hele tatt får vist..? Her er såpass mye inkonsekvens ute og går hos enkelte kvinner at jeg håper de i det minste har utseendet med seg. ← Flink til å vri og vrenge på ting, du, gitt. Jeg husker utmerket godt hva jeg har skrevet, det er bare du som ikke greier å oppfatte sammenhengen... 1)Jeg ville vel ikke gjort noe poeng ut av deltagernes intellekt hvis ikke det var nettopp det som ble gjort i disse konkurransene... Det er jo det som er det idiotiske, skjønner??? 2)Henger nøye sammen med svaret i 1) Hvorfor skal man fokusere på intellekt når det likevel ikke har noe å si i konkurransen? I disse konkurransene velger man å late som om det virkelig er andre ting en det ytre som har betydning, mest sannsynlig for å gjøre det hele mer spiselig. Jeg kjøper ikke den, jeg - gjør du...?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 8. januar 2006 #3 Skrevet 8. januar 2006 (endret) Jeg synes at slike konkurranser er toppen av idioti. Som en god nummer to på toppen av idioti kommer tråder der enkelte føler behov for å trekke modellers og/eller andres intellekt i tvil uten å ha greie på hva de snakker om. Og apropos vridning og vrenging; jeg skjønner at du føler behov for å ta avstand fra det du har sagt, siden det er dét jeg har sitert. Jeg er enig i at utsagnene dine kan virke både vridd og vrengt, men det er uansett dine utsagn. Hvor sterkt du ønsker å ta avstand fra dem, er opp til deg. Endret 8. januar 2006 av barne- og familiemedister
Gjest Bodillen Skrevet 8. januar 2006 #4 Skrevet 8. januar 2006 Og apropos vridning og vrenging; jeg skjønner at du føler behov for å ta avstand fra det du har sagt, siden det er dét jeg har sitert. Jeg er enig i at utsagnene dine kan virke både vridd og vrengt, men det er uansett dine utsagn. Hvor sterkt du ønsker å ta avstand fra dem, er opp til deg. ← Sorry, men jeg fatter bare ikke hva du snakker om. Jeg tar ikke avstand fra noe som helst av det jeg har skrevet om. For at det ikke skal finnes fnugg av tvil: 1) Jeg mistenker jenter som stiller opp i skjønnhetskonkurranser (les: fesjå) for å ha mindre mellom ørene enn oss andre, og/eller dårlig evne til å reflektere skikkelig over hva de er med på. 2) Jeg synes det er idiotisk at det blir fokusert på et intelligensnivå som mest sannsynlig ikke er så til de grader tilstede som de skal ha det til, i en konkurranse som likevel bare dreier seg om innpakning. Hva vrir/vrenger jeg på? Hvilke av mine egne uttalelser tar jeg avstand fra? Tror det er du som er den største vrengeren her, gitt.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 8. januar 2006 #5 Skrevet 8. januar 2006 Sorry, men jeg fatter bare ikke hva du snakker om. ← Nei, det har du ettertrykkelig bevist gjennom en lang tråd. De aller fleste andre har, som du kanskje har registrert, skjønt det, så jeg anser din manglende forståelse som ditt problem.
Gjest Bodillen Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Nei, det har du ettertrykkelig bevist gjennom en lang tråd. De aller fleste andre har, som du kanskje har registrert, skjønt det, så jeg anser din manglende forståelse som ditt problem. ← Jeg ser du velger å la være å kommentere resten av innlegget mitt. Det sier i grunnen nok God bedring!
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Jeg ser du velger å la være å kommentere resten av innlegget mitt. Det sier i grunnen nok God bedring! ← Siden du selv sier at du gjentar deg selv; du har ikke vurdert muligheten for at jeg faktisk har kommentert akkurat det samme tidligere - med andre ord det du ikke har forstått bæret av tidligere i tråden..? Gå tilbake og les, så forstår du kanskje litt mer. Jeg foretrekker å bruke tid på folk som kan bruke hodet til mer enn å holde ørene fra hverandre. Modeller, for eksempel. Hvis de siste innleggene dine i denne tråden er representative for ditt intellekt, er det ikke bare utseendet du mangler. Inntil da har jeg liten tro på noen bedring. Men lykke til.
Gjest Bodillen Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 Siden du selv sier at du gjentar deg selv; du har ikke vurdert muligheten for at jeg faktisk har kommentert akkurat det samme tidligere - med andre ord det du ikke har forstått bæret av tidligere i tråden..? Gå tilbake og les, så forstår du kanskje litt mer. Jeg foretrekker å bruke tid på folk som kan bruke hodet til mer enn å holde ørene fra hverandre. Modeller, for eksempel. Hvis de siste innleggene dine i denne tråden er representative for ditt intellekt, er det ikke bare utseendet du mangler. Inntil da har jeg liten tro på noen bedring. Men lykke til. ← Jeg forstår godt at du begynner å gå litt tom nå. Jeg ser at du mener jeg er inkonsekvent og at jeg går tilbake på ting jeg har sagt før. Jeg ser det imidlertid ikke sånn, og jeg har ettertrykkelig forsøkt å forklare deg hvorfor et par ganger nå. Det du svarer med oppfatter jeg som kun tøys og tull. Har det slått deg at det muligens er din måte å uttrykke deg på som er problemet, og ikke nødvendigvis hva jeg har mellom ørene...? Går det ikke an å prøve å være litt seriøs, da? Ellers er det sånn at det går helt greit å trekke seg tilbake når man har innsett at man har driti på draget og kun sitter igjen med flåsete utenompjatt....! Du går kun rundt grøten her - finn på noe annet, da, vennen:-)
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Jeg forstår godt at du begynner å gå litt tom nå. Jeg ser at du mener jeg er inkonsekvent og at jeg går tilbake på ting jeg har sagt før. Jeg ser det imidlertid ikke sånn, og jeg har ettertrykkelig forsøkt å forklare deg hvorfor et par ganger nå. Det du svarer med oppfatter jeg som kun tøys og tull. Har det slått deg at det muligens er din måte å uttrykke deg på som er problemet, og ikke nødvendigvis hva jeg har mellom ørene...? Går det ikke an å prøve å være litt seriøs, da? Ellers er det sånn at det går helt greit å trekke seg tilbake når man har innsett at man har driti på draget og kun sitter igjen med flåsete utenompjatt....! Du går kun rundt grøten her - finn på noe annet, da, vennen:-) ← Hvor inkonsekvent du vil være, velger du som tidligere sagt selv. Hvor lite du forstår, velger du også selv. At du velger å fortsette med flåsete utenompjatt er også ditt valg. Jeg beklager at jeg i utgangspunktet forventet mer.
Gjest Bodillen Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 Hvor inkonsekvent du vil være, velger du som tidligere sagt selv. Hvor lite du forstår, velger du også selv. At du velger å fortsette med flåsete utenompjatt er også ditt valg. Jeg beklager at jeg i utgangspunktet forventet mer. ← Du er faen ikke sann... Du greier fremdeles ikke å argumentere saklig, det er helt greit, det, jeg skal ikke mase mer etter noen fornuftig bakgrunn for påstandene dine, jeg har for lengst skjønt at det ikke finnes noen Men at du likevel velger å fortsette, som en annen pitbullterrier! Dette begynner å bli patetisk. Selv om det byr meg imot aldri så mye, så må jeg faktisk innrømme at jeg begynner å synes litte granne synd på deg...
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Du er faen ikke sann... Du greier fremdeles ikke å argumentere saklig, det er helt greit, det, jeg skal ikke mase mer etter noen fornuftig bakgrunn for påstandene dine, jeg har for lengst skjønt at det ikke finnes noen Men at du likevel velger å fortsette, som en annen pitbullterrier! Dette begynner å bli patetisk. Selv om det byr meg imot aldri så mye, så må jeg faktisk innrømme at jeg begynner å synes litte granne synd på deg... ← Jeg tror ikke du forstår ordet projisering, men du praktiserer det intenst. Fortsett gjerne, men du har akkurat havnet på min liste over ignorerte brukere. Djeez!
Gjest Bodillen Skrevet 8. januar 2006 #12 Skrevet 8. januar 2006 Jeg tror ikke du forstår ordet projisering, men du praktiserer det intenst. Fortsett gjerne, men du har akkurat havnet på min liste over ignorerte brukere. Djeez! ← Den der tolker jeg bare som 1-0 til meg. Du greier fortsatt ikke å redegjøre for hva du konkret mener jeg har endret mening om, eller på hvilken måte jeg har vært inkonsekvent. Om jeg oppfordrer deg til, med teskje, å gjøre ditt ytterste for å få det inn i mitt stakkars blonde, lille hodet, da? Ta det som en utfordring, som en mann? Jeg venter i spenning, men regner vel egentlig med at du bare gjemmer deg bak kunngjøringen din om å ignorere meg. Sikkert like greit for din del, så slipper du å tape ytterligere ansikt ved å surre deg enda lenger inn i din egen svada
Gjest Embla s Skrevet 9. januar 2006 #13 Skrevet 9. januar 2006 Sorry, men jeg fatter bare ikke hva du snakker om. Jeg tar ikke avstand fra noe som helst av det jeg har skrevet om. For at det ikke skal finnes fnugg av tvil: 1) Jeg mistenker jenter som stiller opp i skjønnhetskonkurranser (les: fesjå) for å ha mindre mellom ørene enn oss andre, og/eller dårlig evne til å reflektere skikkelig over hva de er med på. 2) Jeg synes det er idiotisk at det blir fokusert på et intelligensnivå som mest sannsynlig ikke er så til de grader tilstede som de skal ha det til, i en konkurranse som likevel bare dreier seg om innpakning. ← Må bare blande meg: Bodillen - lik det eller ikke, men i dagens samfunn eksisterer det modeller som blant annet gjør reklame og viser klær. Hvis noen har forutsetninger for å lykkes med dette, så er vel det bra? Jeg ser på meg selv som nogenlunde oppegående og reflektert, men hvis jeg som 18-åring hadde fått høre at jeg kunne gjøre det bra i en slik konkurranse, få reise masse, oppleve mye og kanskje legge meg opp en de penger, tror jeg nok at jeg ville stilt opp! Og det er vel ikke slik at noen blir d u m m e r e av å være med i slike konkurranser? (og om det er slik at alle de som deltar er så ufattelig teite, så er det vel flott at det finnes ting de kan lykkes med og?) Har også hørt og sett modeller uttale seg om at det kreves masse av dem i fht personlighet og intellekt i fht modelljobb/konkurranser. Jeg som du betviler vel at det er akkurat dette som er hovedkriteriet, men ser vel ikke bort i fra at der som ellers kommer du et stykke lenger med et godt hode. At de snakker så mye om dette(?) er kanskje for å slå tilbake på slike som hevder at det er en link mellom dumhet og pent ytre/deltager i missekonkurranser, mange av de føler seg sikkert stemplet som dum&deilig, og har vel behov for å fortelle at de er mer enn pent fjes og lange ben.
Gjest Bodillen Skrevet 9. januar 2006 #14 Skrevet 9. januar 2006 Må bare blande meg: Bodillen - lik det eller ikke, men i dagens samfunn eksisterer det modeller som blant annet gjør reklame og viser klær. Hvis noen har forutsetninger for å lykkes med dette, så er vel det bra? Jeg ser på meg selv som nogenlunde oppegående og reflektert, men hvis jeg som 18-åring hadde fått høre at jeg kunne gjøre det bra i en slik konkurranse, få reise masse, oppleve mye og kanskje legge meg opp en de penger, tror jeg nok at jeg ville stilt opp! Og det er vel ikke slik at noen blir d u m m e r e av å være med i slike konkurranser? (og om det er slik at alle de som deltar er så ufattelig teite, så er det vel flott at det finnes ting de kan lykkes med og?) Har også hørt og sett modeller uttale seg om at det kreves masse av dem i fht personlighet og intellekt i fht modelljobb/konkurranser. Jeg som du betviler vel at det er akkurat dette som er hovedkriteriet, men ser vel ikke bort i fra at der som ellers kommer du et stykke lenger med et godt hode. At de snakker så mye om dette(?) er kanskje for å slå tilbake på slike som hevder at det er en link mellom dumhet og pent ytre/deltager i missekonkurranser, mange av de føler seg sikkert stemplet som dum&deilig, og har vel behov for å fortelle at de er mer enn pent fjes og lange ben. ← Ja, jeg skjønner hvor du vil hen. Men jeg synes det er litt feil å sammenligne tradisjonell modelljobbing med skjønnhetskonkurranser. Disse modellene trenger ikke redegjøre for intellektet sitt, og det blir heller aldri gjort noe poeng ut av det. De er anonyme, stumme jenter på forsider av glossy magasiner. Jeg synes faktisk det er mer redelig - ingen kaller en spade for noe annet enn en spade, liksom... Men det er klart at også den bransjen er med på å opprettholde , ugreie holdninger. Når det gjelder skjønnhetskonkurranser, tenker jeg mer i den retningen at det blir så dumt at noen skal få muligheten til å reise rundt i verden og jobbe for miljø, fattigdom og "krig&fred og sånn" bare fordi de er kåret til peneste jente i verden. Henger liksom ikke helt på greip, synes jeg. Hvis de er så innmari interessert i verdensproblemer - hvorfor ikke engasjere seg på et plan hvor de virkelig kan utrette noe? Og hvor mye utretter egentlig en Miss World-vinner i løpet av det året hun innehar tittelen? Kan ikke si jeg kan huske noen sinne å ha sett snurten av noen av dem, hverken i aviser eller på TV, før de dukker opp igjen året etter for å overrekke krona til neste vinner... Hadde vært artig å fått dokumentert arbeidet, liksom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå