Gå til innhold

Skjønnhetskonkurranser/intelligens


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Jeg har da virkelig sett konkurranser der jentene er under utdanning og kan både det ene og det andre, så jeg vet ikke helt hva du har sett.

Hehe...jeg synes det er fascinerende at nesten alle deltakerne er advokater, har mastergrad i økonomi, har studert 5 språk etc. Spesielt siden de er ca 20.. I år var det en jente som hadde jobbet som klinisk psykolog. Hun var 21 tror jeg.

Men jeg tror ikke de er mindre intelligente enn andre. Hvorfor skulle de være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus

Lenge siden jeg har sett et slikt program, men er det bare jeg som har fått med meg at flere av disse jentene fra Sør-Amerika, og særlig India, enten er advokater eller leger, eller jobber med en utdannelse innen nevnte felt?

Når det kommer til representasjon, og mye arbeid med fattige, så kommer du ikke langt med engelsk. Tror det er flere spansk-/portugisisktalende fattige i verden enn engelsktalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister

Det er ingen naturlig sammenheng mellom det å være miss og det å være intelligent.

Det er heller ingen naturlig sammenheng mellom å trekke missers intelligens i tvil og det å være intelligent.

Der har dere i hvert fall noe felles, kvinner i begge leire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Jeg er ikke misunnelig på de, ei heller er jeg misunnelig på min venninne som vel er pen (når hun lukker munnen), men er alenemor, har hatt et trøblete liv osv.

For min del hjelper utseende lite dersom mye annet ikke funker

? så om man er pen, er man dum?

Om du ville ha sagt noe, ikke rakk ned på andre og höy deg selv over de. Med det kommer du aldri noen vei.

Endret av ¤Humlen¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke at de nødvendigvis er så dumme alle samma, men jeg syns det er særdeles dumt av dem å framstå som dumme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pet ii
Jeg trur ikke at de nødvendigvis er så dumme alle samma, men jeg syns det er særdeles dumt av dem å framstå som dumme!

Det er jo arrangøren som framstiller dem som dumme, da. Det er de som bestemmer hva de skal ha på seg og hva de skal si. Det er utseendet og ikke IQ-en som teller her, så hvorfor skal de absolutt ha fram intelligensen da? Ta det for det det er da, folkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke misunnelig på de, ei heller er jeg misunnelig på min venninne som vel er pen (når hun lukker munnen), men er alenemor, har hatt et trøblete liv osv.

For min del hjelper utseende lite dersom mye annet ikke funker

? så om man er pen, er man dum?

Om du ville ha sagt noe, ikke rakk ned på andre og höy deg selv over de. Med det kommer du aldri noen vei.

Les hva jeg skrev da!!! Herregud, du er jo etter meg i hver jevla tråd... :roll:

Jeg skrev "utseende hjelper lite dersom mye annet ikke funker"!!!

Altså, jeg kjenner pene OG smarte jenter, f.eks. flere av mine kusiner. Har også venninner som er både svært pene OG smarte.

MEN; jeg vil HELLER være smart enn pen - for MEG er det viktigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke at de nødvendigvis er så dumme alle samma, men jeg syns det er særdeles dumt av dem å framstå som dumme!

Skriver under på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
De representerer sitt land i en skjønnhetskonkurranse, og selv om de kun snakker morsmålet sitt, kommer de ofte langt i konkurransen..

Selvfølgelig! Det sier jo litt om konseptet, da...

Det jeg mener er at en førsteplass i denne konkurransen liksom skal resultere i mye representasjon rundt om i verden. Og hvis man da trenger tolk for å forstå/gjøre seg forstått på engelsk, da er det jammen dårlig stelt... Det er jo da helt tydelig hva som er det viktigste, ikke sant? Og det er i hvert fall ikke hva som befinner seg under topplokket! Hvorfor skal ei barbiedokke reise rundt i verden og være ambassadør for dette og hint? Det er jo bare helt idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Det er ingen naturlig sammenheng mellom det å være miss og det å være intelligent.

Det er heller ingen naturlig sammenheng mellom å trekke missers intelligens i tvil og det å være intelligent.

Der har dere i hvert fall noe felles, kvinner i begge leire.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Lenge siden jeg har sett et slikt program, men er det bare jeg som har fått med meg at flere av disse jentene fra Sør-Amerika, og særlig India, enten er advokater eller leger, eller jobber med en utdannelse innen nevnte felt?Når det kommer til representasjon, og mye arbeid med fattige, så kommer du ikke langt med engelsk. Tror det er flere spansk-/portugisisktalende fattige i verden enn engelsktalende.

Men nå er det vel sånn at de fleste av landene som driver bistand er engelsktalende, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
? så om man er pen, er man dum?

Om du ville ha sagt noe, ikke rakk ned på andre og höy deg selv over de. Med det kommer du aldri noen vei.

Nei, nei og atter nei!! Utseende og intelligens har ingen verdens ting med hverandre å gjøre!! Er du rusk??

Spørsmålet er om jenter som deltar i et fesjå som f.eks Miss World er kortere i nepa enn andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen
Jeg trur ikke at de nødvendigvis er så dumme alle samma, men jeg syns det er særdeles dumt av dem å framstå som dumme!

Ja! Men så er spørsmålet da; hva tenker du med da, når du velger å fremstå som så dum...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister
Nei, nei og atter nei!! Utseende og intelligens har ingen verdens ting med hverandre å gjøre!! Er du rusk??

Spørsmålet er om jenter som deltar i et fesjå som f.eks Miss World er kortere i nepa enn andre!

Og jeg er stygt redd for at svaret på det spørsmålet er nei. Det kan gjerne diskuteres hvorvidt de fremstår som dumme i sånne show, men det kan like gjerne diskuteres hvorvidt de som fremstiller dem som dumme, deriblant i denne tråden, er kortere i nepa enn andre. Og for all del, det kan godt tenkes at svaret også på dét spørsmålet er nei.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg synes det er fascinerende at nesten alle deltakerne er advokater, har mastergrad i økonomi, har studert 5 språk etc. Spesielt siden de er ca 20.. I år var det en  jente som hadde jobbet som klinisk psykolog. Hun var 21 tror jeg.

Nå skal det sies at jeg ikke ofte er enig med susanne da, men er veldig enig her ;)

Jeg vil også studere i latin-Amerika hvis det betyr at jeg blir advokat/lege/psykolog i løpet av maks 2 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det var noen (i romania tror jeg) som ville lage et reality-program om dumme modeller, men de måtte gi opp for de fant ingen.... de endte opp med å lage et program om modeller som var mensamedlemmer istedenfor...

de svarene de gir på fesjåene er nøye uttenkt og planlagt for å ikke støte noen som helst.

hvis du begynner på skolen når du er 3-4 år (og faktisk lærer noe faglig på skolen), slik de gjør i store deler av verden, er det nok ikke helt merkelig at du har en utdannelse når du er 20.

i Norge er det en kultur for å ikke stikke seg ut. Hvis du prøver å fremheve deg selv pga utseendet vil det virke mot deg senere i karrieren. I andre land er det omvendt. For mange av disse jentene kan det være et skikkelig bra karrieretrekk!

kunne jeg tenkt meg å stille opp på dette fesjået? aldri i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var noen (i romania tror jeg) som ville lage et reality-program om dumme modeller, men de måtte gi opp for de fant ingen.... de endte opp med å lage et program om modeller som var mensamedlemmer istedenfor...

de svarene de gir på fesjåene er nøye uttenkt og planlagt for å ikke støte noen som helst.

hvis du begynner på skolen når du er 3-4 år (og faktisk lærer noe faglig på skolen), slik de gjør i store deler av verden, er det nok ikke helt merkelig at du har en utdannelse når du er 20.

i Norge er det en kultur for å ikke stikke seg ut. Hvis du prøver å fremheve deg selv pga utseendet vil det virke mot deg senere i karrieren. I andre land er det omvendt. For mange av disse jentene kan det være et skikkelig bra karrieretrekk!

kunne jeg tenkt meg å stille opp på dette fesjået? aldri i livet!

Håhåhå! jeg vet om en dum modell i Norge, hun er tilog med ste-familie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri giddet å delta i en slik konkurranse selv, fordi jeg tror jeg rett og slett ville kjedet meg, jeg liker ikke å brette meg fram som om jeg skulle vært en som absolutt alle syntes var pen, og jeg er personlig mye mer opptatt av IQ og intelligens generelt enn hvem som ser best ut.

Men jeg forstår likevel dem som liker å delta i slike konkurranser. Jeg tror de fleste gjør det enten fordi de liker å vise seg frem generelt, og vil ha et slags bevis på at de har "grunn" til å vise seg frem, og at noen gjør det for å vise segselv at de har det som trengs, for å styrke sin egen selvtillit(snakker altså om jenter som faktisk har noe i huet, som vanligvis ikke er SÅ opptatt av å se bra ut, men som vil se hvordan de stiller i forhold til de som er av den andre typen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...