Gå til innhold

Selge bilen, export? Noen spør om å kjøpe ioniq for export, hvordan vite om det er ekte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når noen ønsker å kjøpe bilen for export. 
hvordan vite om dette er ekte eller svindel? Er en hyundai ioniq. 

hvordan foregår alt sammen? Omregistrering, overføring av penger osv? 
ser personen ble med på Finn nå i 2023

vet ikke hvordan prisene ligger i andre land, siden de vil kjøpe fra Norge? Men hadde jo trodd det var billigere i utlandet da.

Anonymkode: 086f1...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sier de kjøper mange biler fra Norge til Ukraina hver uke. Noen som vet om dette stemmer?

snakket om export dokumenter så de da ikke betaler omregistrering? 

håper noen kan hjelpe!!😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg solgte min elbil til eksport for ikke lang tid siden. Så lenge du får pengene på forskudd er det minimal risiko. Dessuten slipper du å ha garantiansvar slik du har i Norge.

Det eneste du trenger å gjøre er å avregistrere bilen på vegvesenets side og levere skiltene og si at bilen er eksportert.

Jeg lot selger låne mine norske skilt og registrering for transport hjem og sendte de tilbake med post.

Anonymkode: 805b6...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg solgte min elbil til eksport for ikke lang tid siden. Så lenge du får pengene på forskudd er det minimal risiko. Dessuten slipper du å ha garantiansvar slik du har i Norge.

Det eneste du trenger å gjøre er å avregistrere bilen på vegvesenets side og levere skiltene og si at bilen er eksportert.

Jeg lot selger låne mine norske skilt og registrering for transport hjem og sendte de tilbake med post.

Takk for svar. Hvilken kjøpskontrakt brukte du? Må man omregistrere bilen når det er export? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Hvilken kjøpskontrakt brukte du? Må man omregistrere bilen når det er export? 

Skrev bare en kontrakt i word som beskrev bilen og avtalen vår med transport hjem. Trenger ikke omregistrere, men avregistrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skrev bare en kontrakt i word som beskrev bilen og avtalen vår med transport hjem. Trenger ikke omregistrere, men avregistrere.

Må man heller ikke skrive salgsmelding? Eierskifte? Eller er ingenting av dette nødvendig når bilen blir avskiltet? Jeg står vel fortsatt som eier på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elbiler er billige i Norge, og krona er så lav nå slik at jeg hører om mange fra utlandet kjøper bil fra Norge. Har dog ingen egenerfaring på hvordan det foregår reint praktisk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever inn skiltene til SVV selger trenger ikke disse da den skal ut av landet (Trodde alle land skulle være med på grønt skifte men tydligligvis ikke)  men det finnes både seriøse og useriøse som driver med dette så sjekk nøye de  som eksporterer tjener godt på dette så ikke la deg utnytte lykke til  🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde generelt blitt skeptiske til alle som skriver eksport på norsk med x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En bekjent av meg solgte elbil til en i Polen, da elbiler er mye billigere i Norge.

Anonymkode: 867ad...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...