AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Del Skrevet 28. april 2023 Når noen ønsker å kjøpe bilen for export. hvordan vite om dette er ekte eller svindel? Er en hyundai ioniq. hvordan foregår alt sammen? Omregistrering, overføring av penger osv? ser personen ble med på Finn nå i 2023 vet ikke hvordan prisene ligger i andre land, siden de vil kjøpe fra Norge? Men hadde jo trodd det var billigere i utlandet da. Anonymkode: 086f1...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Del Skrevet 28. april 2023 Sier de kjøper mange biler fra Norge til Ukraina hver uke. Noen som vet om dette stemmer? snakket om export dokumenter så de da ikke betaler omregistrering? håper noen kan hjelpe!!😅 ts Anonymkode: 086f1...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Del Skrevet 29. april 2023 Jeg solgte min elbil til eksport for ikke lang tid siden. Så lenge du får pengene på forskudd er det minimal risiko. Dessuten slipper du å ha garantiansvar slik du har i Norge. Det eneste du trenger å gjøre er å avregistrere bilen på vegvesenets side og levere skiltene og si at bilen er eksportert. Jeg lot selger låne mine norske skilt og registrering for transport hjem og sendte de tilbake med post. Anonymkode: 805b6...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Del Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg solgte min elbil til eksport for ikke lang tid siden. Så lenge du får pengene på forskudd er det minimal risiko. Dessuten slipper du å ha garantiansvar slik du har i Norge. Det eneste du trenger å gjøre er å avregistrere bilen på vegvesenets side og levere skiltene og si at bilen er eksportert. Jeg lot selger låne mine norske skilt og registrering for transport hjem og sendte de tilbake med post. Anonymkode: 805b6...f96 Takk for svar. Hvilken kjøpskontrakt brukte du? Må man omregistrere bilen når det er export? Anonymkode: 086f1...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Del Skrevet 30. april 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Hvilken kjøpskontrakt brukte du? Må man omregistrere bilen når det er export? Anonymkode: 086f1...3ca Skrev bare en kontrakt i word som beskrev bilen og avtalen vår med transport hjem. Trenger ikke omregistrere, men avregistrere. Anonymkode: 805b6...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skrev bare en kontrakt i word som beskrev bilen og avtalen vår med transport hjem. Trenger ikke omregistrere, men avregistrere. Anonymkode: 805b6...f96 Må man heller ikke skrive salgsmelding? Eierskifte? Eller er ingenting av dette nødvendig når bilen blir avskiltet? Jeg står vel fortsatt som eier på bilen? Anonymkode: 086f1...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Nurse Skrevet 30. april 2023 #7 Del Skrevet 30. april 2023 Elbiler er billige i Norge, og krona er så lav nå slik at jeg hører om mange fra utlandet kjøper bil fra Norge. Har dog ingen egenerfaring på hvordan det foregår reint praktisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. mai 2023 #8 Del Skrevet 2. mai 2023 Lever inn skiltene til SVV selger trenger ikke disse da den skal ut av landet (Trodde alle land skulle være med på grønt skifte men tydligligvis ikke) men det finnes både seriøse og useriøse som driver med dette så sjekk nøye de som eksporterer tjener godt på dette så ikke la deg utnytte lykke til 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 5. mai 2023 #9 Del Skrevet 5. mai 2023 Hadde generelt blitt skeptiske til alle som skriver eksport på norsk med x. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Del Skrevet 5. mai 2023 En bekjent av meg solgte elbil til en i Polen, da elbiler er mye billigere i Norge. Anonymkode: 867ad...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå