Gå til innhold

Rufsehår som holder seg


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår (ikke tjukt), men nå vil jeg ha ordentlig rufsehår som holder seg. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det?

Ser for meg masse hårspray, men har noen noen tips til meg?

(Rare lyster på onsdag kveld :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Saltvannspray i tørt hår. Rufs til og føn det tørt. Avslutt med en tørrspray. Vær obs på at saltvannspray tørker ut håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker saltvannspray (Wella Ocean Spritz) i vått hår, så føner og rufser jeg håret og avslutter med litt Wella High Hair hårspray. Veldig fornøyd med resultatet. Begge får du kjøpt hos frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Hvordan blir resultatet og hva er lengden/tykkelsen på håret deres? Jeg forsøkte meg i dag med spray, men håret mitt er så glatt at det retter seg ut igjen etter to minutter :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Takk for tips :) Hvordan blir resultatet og hva er lengden/tykkelsen på håret deres? Jeg forsøkte meg i dag med spray, men håret mitt er så glatt at det retter seg ut igjen etter to minutter :forvirret:

Jeg har langt hår ca ned til midjen. Pinnestritt, tynne men mange hårstrå. Det kan også hjelpe å snurre opp håret etter at du har preppet det først med saltvannspray eller et seigt hårskum. Ta noen tilfeldige hårpartier, snurr til det blir en ball, fest med strikk. La det sitte i håret en times tid, rufs til og bruk hårspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du vil ha er et større hår som ikke faller sammen, og som du kan "skyve dit du vil":

Jeg bruker volumskum (XXL fra garnier(?) i grønn flaske) i hele håret, og rufser før det tørker. Hvis du vil ha det ekstra stort føner du håret opp-ned (bare røttene). Etterpå sprayer jeg opp volumet med volumspray (sunsilk) og tar litt pasta (diverse merker, det varierer) som jeg klemmer inn i det ytterste og nederste håret. Avslutt eventuelt med glansspray hvis det ser litt matt ut.

Høres litt pes ut når jeg skriver det ned, men det holder leenge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det samme med godt resultat til både langt og kort hår. Har vel helt "normal" hårtykkelse tenker jeg, ikke tynt og ikke spesielt tykt. Husk at lengre hår er tyngre enn kortere hår, så du vil uansett ikke få helt det samme volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ser ut til at trikset er å ha spray i når det fortsatt er vått (eller fuktig)? Må kjøpe meg saltvannspray og slikt jeg da.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må man ikke vaske håret neste dag???

Hvis jeg har så mye "greier" i håret ser det fett og skittent ut dagen etterpå, og må vaskes igjen.

Så jeg tør ikke gjøre det, av frykt for å måtte vaske håret hver dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man må ikke føne håret, men det gir mer volum.

Annevenn: Jeg bruker faktisk sånne greier i håret for at det ikke skal bli så fort fett, jeg da ;) Men visse produkter som saltvannsspray gjør det fortere fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil føne håret, når skal man ha i sprayen da, når det er tørt eller vått eller fuktig? (Jeg må ha det inn med teskje..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumsprayen etter at det er tørt. Løft opp litt og litt av håret og spray på røttene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Volumsprayen etter at det er tørt. Løft opp litt og litt av håret og spray på røttene.  :)

Først saltvannspray i vått hår.. (eller fuktig?)

Så volumspray når det er tørt..

Right?

:ler:

Du kan jo tupere også, da blir det stort  :)

Nahh, vil bare ha rufsete :) Men takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først saltvannspray i vått hår.. (eller fuktig?)

Så volumspray når det er tørt..

Right?

:ler:

Hehe. Nei, jeg mente mousse først. Hvis du skal bruke saltvannsspray er den vel egentlig best alene. Eller du kan ha den i lengdene kanskje, har ikke prøvd å kombinere det. Ville uansett brukt saltvannssprayen på tørt hår. Den gir rufs, men ikke særlig volum synes jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forvirret nå, jeg har tydeligvis NULL peiling på hår.

Så mousse i vått hår da? Eller fuktig hår?

Bær over med meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...