Gå til innhold

Folk som alltid har det verre og skal ha oppmerksomhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne, hun har adhd.

snill og grei, men ekstremt slitsom. Er det noen som er syk kan ikke hun trøste eller være en støtte, da svarer hun ofte med at hun også har vært syk, da gjerne: halsbetennelse, bronkitt, lungebetennelse, ørebetennelse, bihulebetennelse, urinveisinfeksjon, influense, spysjuka og nyrebekkenbetennelse - da har hun hatt alt dette på en gang. Da tar hun all fokus på seg selv, og den stakkars som sier hun er febersyk blir bare avfeid fordi hun har det hundre ganger verre. 
sånn er det med alt. 
Er det noen som er i sorg, har hun mistet noen også og da er det mye mer ekstremt enn alle andre.

hun gir ingenting til andre, men kupper vare samtaler og vil fortelle om seg og sitt som er mye verre - alltid.

kjenner jeg tar mer og mer avstand. 
Jeg orker ikke. Jeg blir tappet for energi, sliten og irritert. 
Du blir ikke sett i vennskapet. For det er alltid henne. 
Dere som er slik som henne.. hvorfor? 
Har dere mistet mange venner? 
lyver dere og overdriver for å ha fokuset på dere selv? 

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet er for kort til å samle på slike folk. 

Anonymkode: e9219...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er slik, det bunner i at hun aldri ble sett eller anerkjent som barn, og det behovet kom helt ut av kontroll senere. Som om hvis andre har det verre, så betyr det at hun ikke har det vondt, liksom. 

Anonymkode: ca632...d0b

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hvordan hun har det først.

Anonymkode: 82cf3...d2e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har mye ubearbeidet og har en umoden personlighet evner man kanskje ikke å se andres perspektiv. Jeg husker da faren min døde, jeg var 17. Ingen andre jeg kjente hadde mista faren sin. I en god stund syns jeg alt andre klagde på var helt trivielt.  Såra mange i de perioden der, gitt.

Anonymkode: 7ce4f...433

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har det at hun har adhd med saken å gjøre?

Og om du virkelig ønsket svar av "slike" som henne, så skulle du kanskje formulert innlegget på en litt annen måte.

Jeg kjenner til slike folk også, og det er slitsomt, og noe man faser ut av livet sitt. 

Anonymkode: afd2a...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har det at hun har adhd med saken å gjøre?

Og om du virkelig ønsket svar av "slike" som henne, så skulle du kanskje formulert innlegget på en litt annen måte.

Jeg kjenner til slike folk også, og det er slitsomt, og noe man faser ut av livet sitt. 

Anonymkode: afd2a...e17

Folk med adhd har ofte ikke sperre

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør hvordan hun har det først.

Anonymkode: 82cf3...d2e

Joda, spør alltid hvordan hun har det som er normal folkeskikk.. mel hun svarer aldri at det bare går bra. Da får hun muligheten til å snakke utømmelig om seg og sitt.. og hun blir aldri ferdig 

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei venninne som er slik, det bunner i at hun aldri ble sett eller anerkjent som barn, og det behovet kom helt ut av kontroll senere. Som om hvis andre har det verre, så betyr det at hun ikke har det vondt, liksom. 

Anonymkode: ca632...d0b

Jeg skjønner jo at noe ligger bak, men det er fortsatt like slitsomt. Det som er så trist er at veldig mange har kuttet henne ut. Hun har ikke så mange igjen.. finner stadig ei ny bestevenninne, og da er det all in, og etter noen mnd trekker folk seg bort. Det er altfor mye drama og  sykdom og voldsomme ting. 

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner jo at noe ligger bak, men det er fortsatt like slitsomt. Det som er så trist er at veldig mange har kuttet henne ut. Hun har ikke så mange igjen.. finner stadig ei ny bestevenninne, og da er det all in, og etter noen mnd trekker folk seg bort. Det er altfor mye drama og  sykdom og voldsomme ting. 

Anonymkode: 0f0eb...05f

Er dere veldig unge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (1 minutt siden):

Er dere veldig unge?

Langt i fra.. jeg er 40 

hun snart 40

Anonymkode: 0f0eb...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Livet er for kort til å samle på slike folk. 

Anonymkode: e9219...386

Liker ikke kutte ut folk, men hun er altså så energitappende, og mye av det hun forteller tviler jeg på stemmer.. da historien forandrer seg og hun glemmer hvem hun sier hva til. 
Jeg har ikke energi og kapasitet føler jeg. I tillegg har jeg også et fundamentalt behov for å bli sett i en relasjon 

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre slike venninner, men har vært der selv før, så jeg skjønner at de ha vondt i sjela og tenker det verste jeg gjør er å kutte dem ut, når de egentlig trenger en klem. 

Prøver mitt beste å få de til å fokusere på annet og bli glad i livet. 

Anonymkode: 1e725...233

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Langt i fra.. jeg er 40 

hun snart 40

Anonymkode: 0f0eb...05f

Henne hadde jeg trekt meg sakte men sikkert unna . Hvis hun irriterer mer enn hun gleder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desverre kjenne meg litt igjen i vennina di, men jeg sier ofte hva jeg har hatt osv for og uttrykke medfølelse. Det er min måte å si "jeg vet hvordan du har det, så jeg føler med deg" 

Anonymkode: 18d7c...7f3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann har en venninne som er sånn og jeg misliker veldig å måtte tilbringe tid sammen med henne. Hun er av typen som alltid snakker om seg selv og snakker seg selv opp. Alle samtaler skal omhandle henne og hennes liv. Hennes problemer er større enn alle andres. Da min mor døde pga sykdom kom hun bare bort og  sa at jeg måtte være klar over at det var mye verre når et dødsfall skjedde brått og uventet. Ingen kondolanse eller at det var leit å høre, eller noe. Og hun kjenner ikke meg så godt og vet ingenting om min mor eller hennes situasjon. Prøver å holde meg unna henne, men min mann vil gjerne  inkludere meg i alle treff med henne.

Ellers holder jeg meg unna slike mennesker så godt som det lar seg gjøre. Hadde en venninne før som var slik. Hun kunne bli så sint at hun begynte å gråte under byturer og fester dersom jeg fikk mer oppmerksomhet fra menn enn henne.  

Anonymkode: 3fb5e...c55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Folk med adhd har ofte ikke sperre

Anonymkode: 0f0eb...05f

Nå stigmatiserer du. Hun du snakker om er selvsentrert og egoistisk. Jeg har hørt mye rart om adhd, men aldri at de fremstiller seg på den måten du forteller at hun er. Jeg tviler på at det er adhd'en som gjør at hun har disse behovene, men at det er andre underliggende ting.

Anonymkode: afd2a...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nå stigmatiserer du. Hun du snakker om er selvsentrert og egoistisk. Jeg har hørt mye rart om adhd, men aldri at de fremstiller seg på den måten du forteller at hun er. Jeg tviler på at det er adhd'en som gjør at hun har disse behovene, men at det er andre underliggende ting.

Anonymkode: afd2a...e17

I en annen tråd var det mange som svarte med adhd da en ts tok opp noe lignende med en venn. 
De fleste med adhd er ikke slik, men mange med adhd, spes jenter er veldig krevende og trenger mye oppmerksomhet. Ikke det alene, men i tillegg til andre ting så hjelper ikke akkurat adhd på.. 

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann har en venninne som er sånn og jeg misliker veldig å måtte tilbringe tid sammen med henne. Hun er av typen som alltid snakker om seg selv og snakker seg selv opp. Alle samtaler skal omhandle henne og hennes liv. Hennes problemer er større enn alle andres. Da min mor døde pga sykdom kom hun bare bort og  sa at jeg måtte være klar over at det var mye verre når et dødsfall skjedde brått og uventet. Ingen kondolanse eller at det var leit å høre, eller noe. Og hun kjenner ikke meg så godt og vet ingenting om min mor eller hennes situasjon. Prøver å holde meg unna henne, men min mann vil gjerne  inkludere meg i alle treff med henne.

Ellers holder jeg meg unna slike mennesker så godt som det lar seg gjøre. Hadde en venninne før som var slik. Hun kunne bli så sint at hun begynte å gråte under byturer og fester dersom jeg fikk mer oppmerksomhet fra menn enn henne.  

Anonymkode: 3fb5e...c55

Kjempe mangel på sosiale antenner. Trodde hun det var en trøst? At du skulle vite at mange andre hadde det verre? 
Det er så klart noen som har det verre, men det må gå an å si at en har litt vondt i hodet, og få en klem for det, uten å måtte høre på den gangen for 3 år siden vedkommende hadde så vondt i hodet at hun besvimte. 
hva er greia? Kan ikke folk bare lære seg å lytte til andre uten å måtte fortelle og overgå selv? 
hvis jeg har brekt foten og møter en venn på butikken, så orker jeg ikke høre om venninnen til kusinen som brakk foten og hadde det enda verre.. kan ikke folk bare holde kjeft? Si god bedring eller spør hva som har skjedd? 
Det er en stor mangel på antenner og et umettelig behov for å bli sett og hørt 
 

Anonymkode: 0f0eb...05f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...