Gå til innhold

Datteren min på ni har fått en ukrainsk venninne på skolen og vil lære språket hennes... Hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
FruR skrev (2 timer siden):

Selv om de fleste ukrainere snakker og forstår russisk så er russisk og ukrainsk ulike språk. Å lære seg russisk kan bli å tråkke veldig feil med tanke på krigen. 

Man kan jo lære russisk, spesielt for å støtte en ukrainsk person som snakker det. 

Putin er problemet, ikke språket 

Anonymkode: 654fc...d54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en app som heter Drops, fra de samme skaperne som lagde Kahoot. Der kan man blant annet plotte inn egne interessefelt og spesifikt hva man vil lære. Selv finner jeg denne mye mer interessant og relevant enn Duolingo. Billigere er den også, dersom du vil oppgradere fra gratisplanen.

Og så gøy at datteren din vil prøve noe nytt! Håper hun får både mestrings- og læringsglede :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man kan jo lære russisk, spesielt for å støtte en ukrainsk person som snakker det. 

Putin er problemet, ikke språket 

Anonymkode: 654fc...d54

Bingo! Putin er problemet. Ikke språket, ikke den fantastiske russiske litteraturen eller vanlige mennesker. Synd at mange ikke klarer å skille mellom disse. 

Anonymkode: 5d4de...44d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan se på Memrise som alternativ til Duolingo. Hvis du har Android kan jeg anbefale å installere Google Translate og finne enkle tekster på nettet. Da kan man markere ord eller setninger man ikke forstår, så kommer oversettelse opp som valg. Mulig det finnes noe tilsvarende på Iphone.

Anonymkode: 4962f...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 14.30):

De snakker ikke russisk i Ukraina. De snakker ukrainsk.

Anonymkode: c190e...38b

Det varierer. Zelensky har russisk som morsmål.

Anonymkode: 3c8a6...5fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...