Gå til innhold

Rekord mange single i Norge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det også geografi? I storbyer er det veldig mange single kvinner, på bygda er det single menn men disse gruppene ikke møter hverandre. 

Anonymkode: db4c9...ed3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp! De hardnakka ligasupporterne her inne vet ikke en gang hvilke karakteristika som passer inn på hvilket nivå. Konseptet er altså ikke bare litt, men så å si helt subjektivt – og dermed fullstendig meningsløst.

Anonymkode: 77437...553

Men hvis det ikke er ligaer, hvorfor er det så hinsides, sinnsyk stor forskjell på menn på tinder? Og nei det er ikke bio (menn uten bio får i snitt flest likes), og det er ikke "vinkel på bildene" etc.

Anonymkode: 27e0c...47f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rekordmange single i hvilken aldersgruppe?

Menn dør tidligere enn kvinner. Da er det naturlig at det blir mange single eldre damer.

Det er også høy innvandring til Norge som i hovedsak består av single unge menn. Det blir fort en kjøønsubalanse hvor en del menn rent matematisk ikke kan få seg kjæreste.

Alt i alt, kan det være rekordmange single i Norge. Men de er da gamle damer i pensjonsalder og unge menn.

Det er altså ikke masse ledige unge kvinner som mange vil få inntrykk av med en sånn overskrift.

Anonymkode: 24671...1f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rekordmange single i hvilken aldersgruppe?

Menn dør tidligere enn kvinner. Da er det naturlig at det blir mange single eldre damer.

Det er også høy innvandring til Norge som i hovedsak består av single unge menn. Det blir fort en kjøønsubalanse hvor en del menn rent matematisk ikke kan få seg kjæreste.

Alt i alt, kan det være rekordmange single i Norge. Men de er da gamle damer i pensjonsalder og unge menn.

Det er altså ikke masse ledige unge kvinner som mange vil få inntrykk av med en sånn overskrift.

Anonymkode: 24671...1f0

Sånn apropos, vil du leve lenge med din kjære, bør du som kvinne finne en litt yngre/jevngammel mann. Det er lurt.

Anonymkode: aab9c...740

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis det ikke er ligaer, hvorfor er det så hinsides, sinnsyk stor forskjell på menn på tinder? Og nei det er ikke bio (menn uten bio får i snitt flest likes), og det er ikke "vinkel på bildene" etc.

Fordi like barn leker best.

Ligaer impliserer en viss systematikk, men ingen av dere som maser om dette kan jo gjøre rede for rammene til dette systemet.

Dette er rent oppgulp fra redpill-ideologer på internett og har ingen rot i virkelighetens verden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, men hvis de fleste skjønner det, hva er da poenget?

Og hvilke to ligaer er de typene du nevner i? Hvor mange ligaer finnes og hva kreves for å nå dem?

Jeg bare spør. Kan du ikke svare, så er begrepet fullstendig uten mening.

Jeg tror misforståelsen din ligger i tanken om mange svært avgrensede og tydelige inndelinger. Det tror jeg ganske få andre mener. Det en derimot erkjenner er at det generelt ikke er så vanskelig å gruppere sånn noenlunde attraktivitetsmessig og at en da gjerne ser det relativt likt. Hensikten med begrepet er nok å beskrive nettopp dette fenomenet, som er åpenbart for de aller fleste men der en likevel kan ha helt andre preferanser enn de fleste andre, eller slite med å se seg selv relativt til andre. 

Gjest damefraoslo
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er ikke sikkert denne mannen liker damer med langt hår og muskler.

Anonymkode: 78f84...2f6

Jeg har ikke store muskler. Jeg trener kondisjon og har løpekropp. Det er meg bak AB-koden du siterte. 

Skrevet (endret)

Det er ikke noe galt i å være singel. Det er så mange årsaker til at folk er single. Behøver ikke å ha med at man er kresen å gjøre. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, herzeleid said:

Jeg tror misforståelsen din ligger i tanken om mange svært avgrensede og tydelige inndelinger. Det tror jeg ganske få andre mener. Det en derimot erkjenner er at det generelt ikke er så vanskelig å gruppere sånn noenlunde attraktivitetsmessig og at en da gjerne ser det relativt likt. Hensikten med begrepet er nok å beskrive nettopp dette fenomenet, som er åpenbart for de aller fleste men der en likevel kan ha helt andre preferanser enn de fleste andre, eller slite med å se seg selv relativt til andre. 

Ok, så inndelingen er omtrentlig og ingen kan peke på konkrete rammer, men de fleste er likevel enige om inndelingen?

For meg høres det ut som at dere som bruker ligabgrepet endelig har funnet ut at mer attraktive mennesker er mer attraktive enn mindre attraktive mennesker, og at alle forsøker og bør forsøke å skaffe seg en så attraktiv partner som mulig.

Gratulerer!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
damefraoslo skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke store muskler. Jeg trener kondisjon og har løpekropp. Det er meg bak AB-koden du siterte. 

Hva vil si løpekropp? Veldig tynn og uten former? Det spørs også på hva den aktuelle mannen liker. Min egen mann, for eksempel, liker litt størrelse på puppene, som 99 prosent av dem som regelmessig løper, ikke har. 

• Nyttig 1
Gjest damefraoslo
Skrevet
likestilling skrev (1 time siden):

Dette er ikke noe stort mysterie?

Hvis en mann bare vil ha ONS med en kvinne er det mange muligheter, f.eks:

• Han leter etter noe mer men skjønner at denne dama ikke er den rette, og vil ikke kaste bort tid
  • Han samler på "ONS" av en eller annen merkelig grunn og du er et hakk i sengestolpen.

Uansett er dette en mann som enten har helt unormalt lav sexlyst om han faktisk HAR "fått noen over sin liga", eller så har han såpass mange andre muligheter som er like eller mer attraktive (for ham) at han hopper videre til neste dame.

For å gi noe klart svar må man nesten vite hva som skjedde med denne mannen videre, hans del av historien etc. men det er mange muligheter. De kvalitetene du nevner hos deg selv "langt blondt hår og blå øyne, trent og feminin" er jo ikke alt som avgjør "liga", og jeg har ingen mulighet til å gjette ut fra så få opplysninger.

En mann som hadde sett på deg som et catch, som han ikke kunne få tilsvarende til, eller som hadde visst at hans fremtid var deg eller ingenting, ville blitt, om ikke annet enn for fwb-delen. Åpenbart har denne mannen hatt noen kvaliteter som gjør at han kan velge, og som sikkert var grunnen til at du var interessert i ham?

Den beste måten å finne sin "liga" er enkelt og greit å se på hvilke partnere man har hatt før. Har man som mann hatt mange lengre forhold med modellpene damer og kan velge og vrake ligger/lå man nok høyt oppe. Har man attraktive mennesker liggende etter seg likeså.

Om man nærmer seg 40 og skuffet over at man aldri klarer å tiltrekke seg noen i "sin liga", så er det nok dessverre mest sannsynlig at man sikter for høyt.

Det store problemet nå er at dateapper etc. gir så enorm respons for kvinner der de tilsynelatende vasser i valgmuligheter, at de får urealistiske forventninger. Menn er så lite kresne at de sikter lenger og lenger ned i håp om at dama har noen kvaliteter som ikke viser på bildene/profil, eventuelt ser på henne som akseptabel som kortvarig sexpartner. Jeg tror ikke damer helt klarer å ta inn over seg hvordan menn tenker, og går i samme fella igjen og igjen.

De som tjener mest på "den nye virkeligheten", fra topp til bunn:

• Veldig kjekke og attraktive menn, som bader i villige kvinner. De kan ligge med en ny hver dag i året om de vil, og for noen er dette drømmen
  • Pene og attraktive kvinner, som lett vil kunne finne en god partner i sin liga, men hun må være flinkere enn tidligere til å sile ut de mennene som bare er ute etter lettvint sex.
  • Lite attraktive kvinner, som normalt ville hatt store vansker. Nå kan de lett finne en sexpartner om de er realistiske, og om de sikter på sitt eget nivå vil det være enormt mange menn som rett og slett er desperate.
  • Middels attraktive kvinner, som gjerne kan klare å sikte opp eller på sitt nivå, med omtrent samme utfordringer som pene kvinner. Større mulighet for å ende opp "brukt" etter å ha bommet litt på mann.
  • Middels attraktive menn, matcher veldig sjelden med noen på sitt nivå og får få muligheter. Om de sikter lavt kan de likevel klare å få partner og lavt nok vil de nok klare å få sex også.
  • Lite attraktive menn. Disse er helt usynlige og kan egentlig gi opp, om de ikke klarer å skape et bånd med noen i virkeligheten. Problemet er at kvinner på deres nivå i virkeligheten nå har langt kjekker matcher på mobilen sin, som det er vanskelig å glemme.

Synes dette ga gode forklaringer! 

Gjest damefraoslo
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva vil si løpekropp? Veldig tynn og uten former? Det spørs også på hva den aktuelle mannen liker. Min egen mann, for eksempel, liker litt størrelse på puppene, som 99 prosent av dem som regelmessig løper, ikke har. 

Ja, jeg er slank, flat mage og ikke store pupper. Bruker C i BH. Har dessverre ikke timeglass-figur selv om jeg liker det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok, så inndelingen er omtrentlig og ingen kan peke på konkrete rammer, men de fleste er likevel enige om inndelingen?

For meg høres det ut som at dere som bruker ligabgrepet endelig har funnet ut at mer attraktive mennesker er mer attraktive enn mindre attraktive mennesker, og at alle forsøker og bør forsøke å skaffe seg en så attraktiv partner som mulig.

Gratulerer!

Det virker nok mer komplisert for deg enn det egentlig er, og noe av forvirringen din ligger kanskje i "endelig". Dette er tross alt noe en har snakket om svært, svært lenge, noen har kanskje hørt begrepet "way out of your league" fra amerikanske filmer og serier, så det handler kanskje mer om at noen få er litt sent ute og har oppdaget og hisser seg opp over denne begrepsbruken enn motsatt. 

Skrevet
damefraoslo skrev (15 minutter siden):

Takk!

Veldig sjelden at kvinner her synes at menns forklaringer er noe særlige, selv om jeg synes mange menn kommer med veldig gode og fornuftige forklaringer, uten å legge all skyld på det andre kjønnet. @ClausSaus, @Example med flere kommer med veldig gode forklaringer som i stor grad forklarer kvinners opplevelser, men svarene fra kvinner bærer ofte preg av at de tar det som personlige angrep eller kjønnskamp.

:)

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, damefraoslo said:

Ja, jeg er slank, flat mage og ikke store pupper. Bruker C i BH. Har dessverre ikke timeglass-figur selv om jeg liker det. 

Dette er da en beskrivelse av en veldig attraktiv kropp? Synes du høres perfekt ut jeg

Skrevet (endret)

.

Endret av språkpurk
Skrevet
15 minutter siden, herzeleid said:

Det virker nok mer komplisert for deg enn det egentlig er, og noe av forvirringen din ligger kanskje i "endelig". Dette er tross alt noe en har snakket om svært, svært lenge, noen har kanskje hørt begrepet "way out of your league" fra amerikanske filmer og serier, så det handler kanskje mer om at noen få er litt sent ute og har oppdaget og hisser seg opp over denne begrepsbruken enn motsatt. 

For meg virker det overhode ikke komplisert, men så innlysende at det ikke burde vært et tema.

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, damefraoslo said:

Bumper denne

Anonymkode: f1f5d...d04

• Liker 1
Skrevet
språkpurk skrev (34 minutter siden):

For meg virker det overhode ikke komplisert, men så innlysende at det ikke burde vært et tema.

Ja for de fleste er det nok nettopp så innlysende. Derfor det er så rart at slike selvfølgeligheter skaper slik oppstyr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, de justerer seg etter sin egen subjektive oppfatning av hvem de passer sammen med og hvem de har sjans på.

At mer fysisk attraktive, velstående mennesker som oftest velger partner fra samme sosioøkonomiske og estetiske sjikt, vet jo alle. Det samme gjelder imidlertid folk med samme kulturelle bakgrunn, samme verdier, samme utdannelse, samme interesser, samme humor, osv, osv.

Like barn leker som viden kjent best, men hvis dere ikke denne analogien kan gi forsmådde menn og kvinner en mer konkret forestilling om hvor i landskapet de befinner seg, så er den jammen ikke mye til hjelp.

Like barn leker best, men det er gjerne litt ulik oppfatning av hva som er "lik". Kvinner er generelt mer opptatt av sosioøkonomisk status enn menn.

Derfor ser vi også fenomenet. Mange single menn med lav sosioøkonomisk status, samt mange single kvinner med høy sosioøkonomisk status. Det er ikke nok menn i det øvre sjiktet å ta av, og mange av dem velger kvinner av lavere sosioøkonomisk status enn dem selv. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...