Gå til innhold

Rekord mange single i Norge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (47 minutter siden):

En mann vil typisk ha 3 ting fra en kvinne:

1. Gjensidig seksuell tiltrekning
  2. At hun er trivelig å være sammen med
  3. At han kan stole på lojaliteten hennes

Vi er faktisk ikke så kompliserte.

Men veldig mange "moderne" kvinner er både ufyselige og illojale. Bare noe så enkelt som ærlighet og åpenhet synes for mye å be om. Hyggelig og hensynsfull kan du bare glemme.

Da gjenstår faktisk bare punkt 1, uansett om hun har mastergrad i whatever-studier eller er "boss bitch" eller alt mulig annet han i bunn og grunn driter loddrett i.

Mastergrad i whatever-studier eller boss bitch 🤣🤣 

Men seriøst, la oss være ærlige: «trivelig å være sammen med» betyr for dere menn «hun holder kjeft og sier ikke fra om ting hun misliker ved oss». 

Anonymkode: b2fb8...26d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
000VF000 skrev (1 minutt siden):

Fertilitetsraten er noe helt annet (mener jeg) Problemet er at folk venter lenge med å få barn fordi de skal ha alt på stell. Hvis folk går inn for å få barn i tidlig 20 årene så er det noe helt annet enn folk langt opp i 30 årene som forsøker å bli gravide. Når folk er økonomisk kloke og bevisste, blir de mer klar over kostnaden ved å fostre barn, og venter derfor lenger. Ofte for lenge. 

Folk venter lenge, og jeg kjenner meg igjen i det. Mange vil ha utdanning, jobb og egen bolig på plass først. 

Nå er det litt omdiskutert hvorvidt økonomisk tilskudd hjelper så mye, men logisk sett tenker jeg at man bør prøve å gjøre det enklere for folk å få barn noe tidligere. 

Jeg mener man i hvert fall bør prøve, fordi det er ekstremt viktig at vi får opp tallet. Det bør være over 2,1, men vi et langt unna det nå. Konsekvensene vil bli verre enn den kostnaden det vil være å prøve å snu trenden. 

Skrevet (endret)
Example skrev (17 minutter siden):

Dette har sjelden spilt inn på fertilitetsraten. Fellesnevneren er ofte at jo bedre folk har det, jo færre barn får man. Dog kan lyse eller mørke fremtidsutsikter har noe å si. Dagens unge generasjon er vel den første på lenge som kan forvente seg en nedgang i levestandard.

Barn er dyrt, men mange gjør det også en del dyrere enn nødvendig, som igjen henger sammen med at for mange er mer opptatt av hvordan det ser ut som man har det, fremfor hvordan man faktisk har det.

Levestandard er nå en ting.

Vi befinner oss nå på et nivå der hvert fjerde barn som må til for å opprettholde befolkningen ikke blir født.

Med denne takten får 100 besteforeldre 55 barnebarn.

Hvem skal betale skattene for å finansiere velferden i fremtiden? Hva slags skatteprosent snakker vi om? Hva sitter folk igjen med, hva skjer med kjøpekraften?

Og hvilke hender skal faktisk utføre arbeidet – hvem skal vaske gamlingene i rævva på pleiehjem?

Dette er slutten på det Norge vi kjenner.

Det som skjer nå er helt katastrofalt.

Endret av ClausSaus
  • Nyttig 1
Gjest damefraoslo
Skrevet

Håper flere og flere single blir sammen. Selv ønsker jeg meg kjæreste i løpet av 2023. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mastergrad i whatever-studier eller boss bitch 🤣🤣 

Men seriøst, la oss være ærlige: «trivelig å være sammen med» betyr for dere menn «hun holder kjeft og sier ikke fra om ting hun misliker ved oss». 

Anonymkode: b2fb8...26d

Trivelig å være sammen med er nettopp det. Personlig synes jeg det er lite trivelig å være sammen med mennesker som gjør alt til en kamp og kverulere på hver minste ting. Det bør være lystbetont å tilbringe tid sammen. Enkelte damer (og menn for så vidt) har et stort kontrollbehov og kronisk dårlig humør. Det er ikke særlig attraktivt.

Selv liker jeg godt at jeg og min samboer gir hverandre rom og frihet til å drive med det vi vil. Være litt rause og støttende med hverandre hjelper også. Har selv dumpet kvinner hvor jeg så tidlige tegn på stort markeringsbehov. Det er lite attraktivt.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
ClausSaus skrev (17 minutter siden):

Vi befinner oss nå på et nivå der hvert fjerde barn som må til for å opprettholde befolkningen ikke blir født.

Hvem skal betale skattene for å finansiere velferden i fremtiden? Hva slags skatteprosent snakker vi om? Hva sitter folk igjen med, hva skjer med kjøpekraften?

Og hvilke hender skal faktisk utføre arbeidet – hvem skal vaske gamlingene i rævva på pleiehjem?

Det er kjempealvorlig. Dessverre er det lite rom for å diskutere dette i Norge. Da Erna prøvde seg for noen år siden, ble det ramaskrik.

Det er bare å glemme at de som nå er 50-60 vil få noe i nærheten av den eldreomsorgen vi trakter etter i dag. Det er rett og slett ikke mulig, både rent praktisk eller økonomisk. 

Endret av Example
  • Liker 1
Skrevet
Example skrev (Akkurat nå):

Det er kjenpealvorlig. Dessverre er det lite rom for å diskutere dette i Norge. Da Erna prøvde seg for noen år siden, ble det ramaskrik.

Det er bare å glemme at de som nå er 50-60 vil få noe i nærheten av den eldreomsorgen vi trakter etter i dag. Det er rett og slett ikke mulig, både rent praktisk eller økonomisk. 

Det har du dessverre 100% rett i.

Og det blir enda verre for de som er 20+ år yngre.

Skrevet
ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Det har du dessverre 100% rett i.

Og det blir enda verre for de som er 20+ år yngre.

Nei. Det er bare å leve livet når man kan, samt sette av godt med penger til egen alderdom.

AnonymBruker
Skrevet

Gi kvinner frihet og menneskeheten dør ut, de fleste religioner skjønte dette for et par tusen år siden.

Anonymkode: 40712...1a1

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Example said:

Det er kjenpealvorlig. Dessverre er det lite rom for å diskutere dette i Norge. Da Erna prøvde seg for noen år siden, ble det ramaskrik.

6 minutter siden, Example said:

Enig. Jeg er bekymret for dette, og regner også med at pensjonen jeg får gjennom folketrygden vil bli svekket. Og da er det egentlig bare å spare som f... på egenhånd og håpe på at jeg kan kjøpe private helsetjenester når jeg blir gammel. Ser ikke så værst ut for meg, men med lav/middels lønn kan man glemme dette alternativet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må ikke kvinner gifte seg eller forbli gift med kalde/utilgjengelige/narsissistiske/ stumme menn for å klare seg. Vi kan velge de vekk og være alene.

Jeg har datet mye de siste årene, et bredt spekter av menn, det de fleste hadde til felles var at de begynte å vise sine sanne farger når de trodde de hadde huket meg fast.

Så folkens, prøv å bare være greie og ikke sånn bruk og kast.

Anonymkode: bcbca...81e

• Nyttig 6
Skrevet
ClausSaus skrev (26 minutter siden):

Det er utelukkende positivt at det blir færre mennesker i verden. Det er kun i en overgangsfase vi blir å mangle folk. Det er godt for jorda at naturressursene deles på færre mennesker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Gi kvinner frihet og menneskeheten dør ut, de fleste religioner skjønte dette for et par tusen år siden.

Anonymkode: 40712...1a1

Njaaa… problemet her er vel ikke frihet, så mye som det kvinner bruker friheten til.

Men igjen: Så til de grader nedenom og hjem som det har gått med den norske mannen… kan du egentlig klandre dem for å ha mistet interessen?

Det er dette som er det fundamentale problemet – ikke at kvinner fikk frihet, men vi at ikke lenger produserer Menn (stor forbokstav) å bruke friheten på.

Vi oppdrar gutter som defekte jenter, til et ideal om gråte en skvett på tur med barnevogn mens de skammer seg over "patriarkatet" (som ingen nålevende etniske nordmenn har sett i sin levetid).

Maskulinitet er blitt "giftig". Selvtillit er noe vi etter beste evne prøver å kjefte ut av menn, for det er "sjåvinistisk". Å kunne slipe en motorsag uten å havne på legevakten er blitt "primitivt".

Og da får du disse kastrerte "nye mennene", disse balleløse krekene med testosteron som senest på 70-tallet ville vært normalt for en pensjonist, som tror de er "skikkelig mann" ved så godt det lar seg gjøre å være en kvinne med penis. Som om "less is more" var oppskriften på et hankjønn.

Hva forventer vi da at kvinner skal bruke friheten til?

Endret av ClausSaus
Skrevet
Trøndere1 skrev (3 minutter siden):

Det er utelukkende positivt at det blir færre mennesker i verden. Det er kun i en overgangsfase vi blir å mangle folk. Det er godt for jorda at naturressursene deles på færre mennesker. 

Hvem er "vi" i denne sammenheng? Det er kun Afrika som vil stå for økningen av mennesker på jorda i årene fremover. De andre kontinentene vil miste befolkning. At den høyest utdannede delen av verden mister folk og den minst utdannede får folk, er ikke nødvendigvis positivt. Sahel-regionen, som har de høyeste fødselsratene og de dårligst fungerende statene vil ikke kunne bøte for dette. 

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Njaaa… problemet her er vel ikke frihet, så mye som de kvinner bruker friheten til.

Men igjen: Så til de grader nedenom og hjem som det har gått med den norske mannen… kan du egentlig klandre dem for å ha mistet interessen?

Det er dette som er det fundamentale problemet – ikke at kvinner fikk frihet, men at ikke lenger produserer Menn (stor forbokstav).

Vi oppdrar gutter som defekte jenter, til et ideal om gråte en skvett på tur med barnevogn mens de skammer seg over "patriarkatet" (som ingen nålevende etniske nordmenn har sett i sin levetid).

Maskulinitet er blitt "giftig". Selvtillit er noe vi etter beste evne prøver å kjefte ut av menn, for det er "sjåvinistisk". Å kunne slipe en motorsag uten å havne på legevakten er blitt "primitivt".

Og da får du disse kastrerte "nye mennene", disse balleløse krekene med testosteron som senest på 70-tallet ville vært normalt for en pensjonist, som tror de er "skikkelig mann" ved så godt det lar seg gjøre å være en kvinne med penis. Som om "less is more" var oppskriften på et hankjønn.

Hva forventer vi da at kvinner skal bruke friheten til?

I et forsøk på å unngå flere av lignende beskrivelse,  begynte jeg å date 40-50 åringer. Jeg tenkte at der må finnes gode menn med alt på stell? Oppdragelsesløse, sutrende, passiv aggressive, nedlatende og rett og slett skadelige mannebabyer var det jeg fant. Menn som trodde de var 10 år i hodet, som ved spørsmål om ansvar og pålitelighet steila helt og viste meg en kranglete side jeg knapt har sett maken til.

Ikke alt var bedre før heller, når menn skulle være menn og aldri håndtere emosjonell modenhet og følelser.

MELLOMTING er derimot et dødt begrep, dessverre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå må ikke kvinner gifte seg eller forbli gift med kalde/utilgjengelige/narsissistiske/ stumme menn for å klare seg. Vi kan velge de vekk og være alene.

Jeg har datet mye de siste årene, et bredt spekter av menn, det de fleste hadde til felles var at de begynte å vise sine sanne farger når de trodde de hadde huket meg fast.

Så folkens, prøv å bare være greie og ikke sånn bruk og kast.

Og fellesnevneren er.. deg. Du har valgt feil menn. Bevisst eller ubevisst.

• Nyttig 1
Skrevet
Trøndere1 skrev (7 minutter siden):

Jaha?

I en verden der land som Niger, Somalia, Kongo, Mali og Chad alle har en fertilitetsrate på over 5,5 barn per kvinne, og Nigeria ligger an til å bli verdens 3. mest folkerike land innen 2050 (ifølge FN)… så skal vi "kompensere" ved at 5,4 millioner nordmenn blir færre?

Det er din forståelse av eksponensiell vekst?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ofre noe for hverandre for å bygge kjærligheten er noe de fleste ikke ønsker. Og jeg orker ikke gå rundt å lete. Er heller alene enn å måtte prøve å bygge forholdet alene.

Anonymkode: 0cc34...d8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Example skrev (3 minutter siden):

Og fellesnevneren er.. deg. Du har valgt feil menn. Bevisst eller ubevisst.

Jeg vet, men det gjør meg også bevist og klar. Jeg kan kjenne det igjen på første, og dermed siste date,  nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I et forsøk på å unngå flere av lignende beskrivelse,  begynte jeg å date 40-50 åringer. Jeg tenkte at der må finnes gode menn med alt på stell? Oppdragelsesløse, sutrende, passiv aggressive, nedlatende og rett og slett skadelige mannebabyer var det jeg fant. Menn som trodde de var 10 år i hodet, som ved spørsmål om ansvar og pålitelighet steila helt og viste meg en kranglete side jeg knapt har sett maken til.

Ikke alt var bedre før heller, når menn skulle være menn og aldri håndtere emosjonell modenhet og følelser.

MELLOMTING er derimot et dødt begrep, dessverre. 

Du må nok litt lenger opp i alder enn som så for å finne en virkelig generasjon av Menn. Mye rart allerede i GenX.

Kirkegården er i stadig økende grad stedet å starte letingen.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...