Gå til innhold

Trådløs nettverkspakke fra Elkjøp


Kayla

Anbefalte innlegg

Spør her inne, for hos Elkjøp er det umulig å finne noen som kan hjelpe deg :)

Elkjøp har nå en trådløs nettverkspakke til kr. 399,- med hastighet på 54 Mbps.

Har en ny pc med internett med noe høyere hastighet enn dette, og så har jeg en eldre pc som jeg tenkte jeg skulle få internett på også, med trådløst nettverk.

Men når hastigheten på nettverkspakken er såpass liten, hva vil det ha å si?

Vil hastigheten på den gamle pc'en bli lavere, eller vil det bli lavere på begge.

Burde jeg kjøpe med mere hastighet, at det ikke koster så mye mer, eller er dette et godt tilbud liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hastigheten er ikke liten. Den er veldig "god". Du har nok ikke mer en 54mbps til internett.

Det det kan gå utover, er hastigheten mellom PC-ene dine i huset. Altså, hvis du kopierer en stor fil fra en PC til en annen internt, vil det gå saktere med WLAN fremfor kabel.

Heter pakken topcom eller noe slikt?

Har selv testet den, og den virket i nøyaktig en uke før den ikke ville mer. Har hørt andre som sliter med samme merket. Anbefaler syslink.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert skjønner har jeg ikke så mye peiling på dette, men jeg trodde dette var lite hastighet. Snakket nettopp med en som skulle skaffe seg trådløst nettverk også, og han mente dette var lite. Måtte liksom opp i 108 for at det skulle være noe liksom...

Men jeg er ikke så kravstor heller, så dette er kanskje bra nok for meg da egentlig...

Pakken het Jensen. Noen som kjenner til dette merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men!

Hvor rask internettlinje har du?

Bruker du lokalt nettverk mye? Altså.. Sender ting mellom PC-er i huset ofte. (Spill, filer osv)

Vi har selv 54Mbps-accesspunkt, og det holder for oss. Vi er fire som deler på vårt nettverk, uten å oppelve dette som treigt. Vi har 3-4mbps-nettlinje ut. Som du skjønner vil aldri 54Mbps være en flaskehals for at internett skal gå treigt.

Aldri hørt om jensen. Men elkjøp har jo 30 dagers returrett.

Endret av jordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...