AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #61 Skrevet 23. april 2023 Andro skrev (31 minutter siden): Ja, naturligvis. Den makt situasjonen krever. Ei hånd på rumpa eller puppen, og man får seg en i trynet. Om jeg i tillegg blir holdt fast eller på annen måte kjenner meg truet, da blir det verre. Her var det mye svada. Anonymkode: 83ed9...78f
Andro Skrevet 23. april 2023 #62 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her var det mye svada. Anonymkode: 83ed9...78f Svada? Det er meget konkret. Jeg setter grenser, som alle har rett i. Blir de brutt, reagerer jeg. - Som man burde forvente. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #63 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her var det mye svada. Anonymkode: 83ed9...78f Hva som er svada her? At kvinner kan forsvare seg? Anonymkode: 5a167...d79 1
Serafin Skrevet 23. april 2023 #64 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En ting er sikkert, og det er at du ikke har særlig kjennskap til kvinner. Anonymkode: 5a167...d79 Ditto!
Gorgonzola Skrevet 24. april 2023 #65 Skrevet 24. april 2023 Gorgonzola skrev (På 21.4.2023 den 23.36): Næmen i alle dager! Var du på date og den du møtte på date forøkte å ta på deg?? 🙀 WTF, det er jo på ingen måte meninga med dates Legg merke til ironi flagget. OK, skrevet litt impulsivt i affekt og skal ikke leses bokstavelig men mer som et (patetisk dårlig?) forsøk på belyse at enhver klønete/uakseptabel/dårlig oppførsel ikke automatisk kvalifiseres i kategorien overgrep eller fortjener fengselsstraff, spark i ballene (eller annen vold), anmeldelse eller gapestokk. Andro skrev (På 21.4.2023 den 23.56): Det er da det er noe å anmelde. Man tar ikke på folk som ikke har gitt sitt samtykke til det, og det bør han lære. Nei, overgrep er aldri meningen med dates. Det er aldri slik at man "ber om det" når man møter en fremmed, for å finne ut hvem de er. Aldri. Å latterliggjøre den som blir utsatt for slike handlinger er det ynkeligste... Er man på date kan det nok hende at man tar på folk uten at samtykkeskjema er lest og signert, så kan det diskuteres både hvor, hvor mye og hvor lenge. AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 17.48): Ojda, kvinnehatet florerer som vanlig her inne. Nei, fy skam deg kvinne som ikke vil la en ukjent mann ta på puppene dine i samme sekund dere møtes! (ironi hvis noen ikke skjønte det). Anonymkode: e26e7...7f2 Utdyp! AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 18.06): Er du like dum som du høres ut..? Anonymkode: 455de...a2b Kan hende Andro skrev (På 22.4.2023 den 18.14): Så mange menn som bagatelliserer overgrep 😢 Skjønner godt hvorfor det er så mange voldtekter og overgrep, når vi bor i en kultur der menn tøffer seg med å tråkke over andres grenser. Man tar aldri på noen som ikke vil. Aller minst på måter som er seksuelt krenkende. Det er en forbrytelse. Som nevnt, det hender at det blir en eller annen form for kroppskontakt på date, med mindre man uttrykkelig har advart på forhånd at slikt vil man ha seg frabedt, da blir det neppe date heller. AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 2.51): Jeg er veldig overrasket at menn som forsvarer menns seksuelle overgrep mot kvinner ikke blir utestengt fra kvinneguiden. Hvor er logikken i å ha et forum for kvinner om man skal godta menn som er farlige for kvinner her? Anonymkode: 62073...2a4 Hvem forsvarer seksuelle overgrep mot kvinner her? Hvilke menn er farlige for kvinner her? AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 21.24): Jeg hadde en date med en fyr i dag, vi har snakket sammen i 8 dager og da virket han normalt oppegående men noe han ikke var når vi møttes. Vi møttes i parken, vi klemte når vi møttes da han tok initiativ til det, rett etterpå tok han begge henda rundt brystene mine og sa de så deilige ut og hadde fin størrelse. Hadde jo bh og topp på, men syntes det var svært ubehagelig og avbrøt daten. ikke det at jeg tok meg så veldig nær av det men slikt er uaktuelt for meg å ha mer kontakt med, det jeg er redd for er hva han kan gjøre mot andre kvinner senere hvor datinga kanskje har gått lenger og de er alene, nå var jo vi i offentligheten og jeg var i ganske trygge omgivelser. burde jeg anmeldt han for dette selv om det ikke vil føre noe sted i første omgang hvis han ikke har andre saker på seg fra før da. Men tenker slik hvis han potensielt er en voldtektsmann så kan min sak bli avgjørende mot noen senere? har aldri opplevd noe lignende før så vet ikke helt hva som er anbefalt mot slikt? og nei, jeg påstår ikke jeg er voldtatt før noen kommenterer det men ufrivillig berørt utenfor klær Anonymkode: 1ce60...e14 Særdeles klønete, ufint og merkelig gjort. Glad du ikke tok deg mer nær av det, bortsett fra å poste det her og gjøre et forsøk på å advare medsøstre mot en potensiell påstått overgriper. Hva med å melde han i FB gruppa «Are we dating the same guy?» Hva skal du anmelde? Ufrivillig berørt utenfor klær? Please; vi kan ikke anmelde alt vi ikke liker/opplever som uønsket/ubehagelig. La oss ikke bli moralpoliti, slik man har i land vi helst ikke liker å sammenligne oss med. Vær litt mindre persilleblad og litt mer Prillar-Guri. Men fortsett å si fra, vær tydelig med egne grenser og aksepter at ikke alle andre er tankelesere, oppdratt som du ønsker eller har antenner som forventet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #66 Skrevet 24. april 2023 Jeg hadde slått ham i fjeset og gått. Anonymkode: 85fa0...2a5 1
Gorgonzola Skrevet 24. april 2023 #67 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde slått ham i fjeset og gått. Anonymkode: 85fa0...2a5 Vold bør anmeldes
AprilLudgate Skrevet 24. april 2023 #68 Skrevet 24. april 2023 Gorgonzola skrev (På 21.4.2023 den 23.36): Næmen i alle dager! Var du på date og den du møtte på date forøkte å ta på deg?? 🙀 WTF, det er jo på ingen måte meninga med dates Pleier du ta på puppene når du sier hei til en date for første gang? Da er du i såfall helt komplett idiot og ekkel. Hadde sparket deg jævlig hardt i ballene. 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #69 Skrevet 24. april 2023 Gorgonzola skrev (3 minutter siden): Vold bør anmeldes Det er så lol med dere som er mest opptatt av at den som først blir krenket er så påpasselig med at hen oppfører seg slik det passer seg etterpå. Hvis du tar meg på puppene ut av det blå på byen, så slår jeg deg i fjeset. Hvis du går til onkel politi da så er du en taper. Anonymkode: 85fa0...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #70 Skrevet 24. april 2023 AprilLudgate skrev (4 minutter siden): Pleier du ta på puppene når du sier hei til en date for første gang? Da er du i såfall helt komplett idiot og ekkel. Hadde sparket deg jævlig hardt i ballene. Menn som krenker damer: dere er overdriver så jævlig og blir så krenka! menn som krenker folk og blir sanksjonert: denne straffen er ikke proporsjonal med det jeg gjorde, buhu!! Anonymkode: 85fa0...2a5 1 1
Gorgonzola Skrevet 24. april 2023 #71 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn som krenker damer: dere er overdriver så jævlig og blir så krenka! menn som krenker folk og blir sanksjonert: denne straffen er ikke proporsjonal med det jeg gjorde, buhu!! Anonymkode: 85fa0...2a5 Jeg stemmer også for likestilling
Example Skrevet 24. april 2023 #72 Skrevet 24. april 2023 Andro skrev (På 23.4.2023 den 13.52): En henlagt anmeldelse er ikke en bortkasta anmeldelse, for henlagte anmeldelser kan tas opp igjen, og være utslagsgivende om det blir mange nok, eller vedkommende gjør noe som er mer alvorlig. Det styrker troverdigheten til den neste han forgriper seg på, og øker sjansen for at det blir tatt tak i. - Et stort poeng er at slike handlinger bør havne på en utvida politiattest, så overgriperen ikke får sjansen til å jobbe med barn/unge eller personer med svekkelser. De gjør ikke det. Det bør de heller ikke gjøre, med mindre politiet finner det grunn til å ta saken videre. Det handler om rettssikkerhet. Uansett, meget ugrei oppførsel. Å anmelde det er noe du bør vurdere, men jeg tviler på at det blir fulgt opp. Vanskelig å tro at politiet vil prioritere dette med mindre det finnes gode bevis. Skal det anmeldes, bør man gjøre det med en gang. Kanskje en anmeldelse i seg selv gir fyren en meget fortjent vekker.
AprilLudgate Skrevet 24. april 2023 #73 Skrevet 24. april 2023 Gorgonzola skrev (1 time siden): Jeg stemmer også for likestilling Så du pleier å beføle kvinner på puppene eller kropp på en seksuell måte første møte etter du har sagt hei? 1
Safiye Skrevet 26. april 2023 #74 Skrevet 26. april 2023 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov -Safiye, mod
Kalikalinka Skrevet 26. april 2023 #75 Skrevet 26. april 2023 Gorgonzola skrev (På 21.4.2023 den 23.36): Næmen i alle dager! Var du på date og den du møtte på date forøkte å ta på deg?? 🙀 WTF, det er jo på ingen måte meninga med dates Hvis du syns at damer burde sette pris på å bli tatt på puppene ca 3 sekunder etter at man har møttes for første gang så er det noe seriøst galt med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #76 Skrevet 26. april 2023 Kalikalinka skrev (3 minutter siden): Hvis du syns at damer burde sette pris på å bli tatt på puppene ca 3 sekunder etter at man har møttes for første gang så er det noe seriøst galt med deg. Tror det er svært uvanlig...så er vel ikke noe å bekymre seg over som kvinne. Anonymkode: a6636...905
Isambard Skrevet 26. april 2023 #77 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 16.25): Hva som er svada her? At kvinner kan forsvare seg? Anonymkode: 5a167...d79 Kvinner kan forsvare seg,. En smekk vil få klåfingra menn til å ta hintet. I motsetning til en del andre synes jeg det kan være en grei respons på uønsket beføling. Det er forskjell på å forsvare seg og å "banke opp" menn som er klåfingret. Jeg vil påstå at veldig få kvinner og menn kan "banke opp" hvem som helst uten å risikere juling selv. Det er en idiotisk ting å prøve på. Det er uforsvarlig. Det er urealistisk. Det er ikke selvforsvar. Man bør trekke seg bort fra situasjonen hvis man virkelig er truet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå