Gå til innhold

Daten tok meg på brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og videre se nedenfor hvor en voldshendelse ble henlagt, fordi en ansatt (etterforsker). var sykemeldt

IMG_9980.png

IMG_9981.png

IMG_9982.png

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Aoo19 skrev (2 minutter siden):

Ja helt idiotisk. Tenk de skal kutte masse ansatte i Oslo PD.☹️ https://www.nrk.no/nyheter/politiforum_-oslo-politiet-kan-matte-kutte-218-ansatte-1.16382594 

til og med der det er masse bevis, henlegges det. Man miste tillit til Politiet faktisk. Og 80% av voldssaker henlegges. Og de gidder å etterforske en sånn plakat sak, hvor PHS ble uthengt og Norsk Narkotika Politi forening. 

Litt off-topic i denne diskusjonen, men politiet er svært så ivrige etter å etterforske saker der man tråkker dem på tærne, som russen som viste fingeren, og dette kom helt til retten.

På den annen side - når man ser hva som skjer i nabolandet vårt Sverige, kan man til dels forstå dette; der har svensk politi blitt noe man kan flire av og kaste steiner på; uten respekt, mister politiet funksjonen som politi, selv om konstabelen som patruljerte i gata og kjente hele nabolaget i gamle dager, var en langt bedre løsning.

Aoo19 skrev (7 minutter siden):

Og videre se nedenfor hvor en voldshendelse ble henlagt, fordi en ansatt (etterforsker). var sykemeldt

IMG_9980.png

IMG_9981.png

IMG_9982.png

Denne evnen til å henlegge saker selv om man i beste Hercule Poirot-stil legger frem den ferdige løsningen med både bevis og navn på gjerningsperson, bidrar neppe til å styrke respekten for ordensmakten.

Anonymkode: 2b2a7...6f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig overrasket at menn som forsvarer menns seksuelle overgrep mot kvinner ikke blir utestengt fra kvinneguiden. Hvor er logikken i å ha et forum for kvinner om man skal godta menn som er farlige for kvinner her? 

Anonymkode: 62073...2a4

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig overrasket at menn som forsvarer menns seksuelle overgrep mot kvinner ikke blir utestengt fra kvinneguiden. Hvor er logikken i å ha et forum for kvinner om man skal godta menn som er farlige for kvinner her? 

Kvinneguiden er idag kjøpt opp av mediekonsernet Egmont, og det er et kvart århundre siden det som den gang het "Bryllupsguiden" var et forum for kvinner.

Dagens utgave av Kvinneguiden er like mye en "kvinneguide" som VG er verdens gang; det er først og fremst pupper og kjendiser som er aktuelle nyheter der, og resten av verden har mindre betydning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 22.00):

Ja da skulle jeg anmeldt en i Vassendgutane som tok meg på begge puppene etter en konsert på byn. Helt plutselig gjorde han det utenfor et utested mens jeg snakket med han uten forvarsel. Måtte ta hendene hans bort til slutt. Opplevd det ørten ganger utenom og at menn har tatt meg på puppene. politiet får mange anmeldelser hvis alle skulle anmeldt det. Bare gi blaffen i han og gå videre. 

Anonymkode: ce6bd...411

Men, om mange nok anmeldte så hadde det kanskje gått opp et lys for noen til slutt? Det blir så feil at man skal la være å anmelde fordi det bare er bortkastet tid. Hvorfor er ikke kvinners sikkerhet viktig?

AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 22.32):

Hva er det dere klager over? Alle kvinnene på KG har jo blitt enige om at pupper ikke er en seksuell kroppsdel. Så det blir jo som om noen hadde tatt dere på skulderen eller armen.

Anonymkode: cf8e3...9b9

Samtidig er det en hel haug av menn som seksualiserer bryst🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 23.22):

Så hvis alle som ble utsatt for litt seksuelt krenkende atferd, hvordan tror du politiet ville ha løst det?

Jeg har selv flere ganger blitt tatt på ballene på dansegulvet, klapset på rumpa i kø osv osv.. 

Anonymkode: 80548...855

Ja, la oss bare fortsette å godta litt seksuell krenkende atferd🤔

Hva føler du når du opplever uønsket oppmerksomhet? Spesielt om denne oppmerksomheten kom fra en som er fysisk mye større og sterkere enn deg?

Gorgonzola skrev (På 21.4.2023 den 23.36):

Næmen i alle dager! Var du på date og den du møtte på date forøkte å ta på deg?? 🙀 WTF, det er jo på ingen måte meninga med dates :ironi:

Tror du skal revurdere før du drar på en evt date, om du virkelig mener at dette er normalt og greit. Jeg tviler på at det er særlig mange kvinner som går på en 1.date og forventer å bli klådd på i samme øyeblikk man hilser på daten. Og om det så hadde vært et gammelt ektepar som var ute på tur i parken, så hadde det aldeles ikke vært ok om mannen tok tak i konens bryster på den måten der. Rart at dette må forklares🙈🤔

Serafin skrev (18 timer siden):

Herregud. Vær glad for at du fikk litt oppmerksomhet, kvinne. Tenk deg om noen menn overhodrt ikke ville ta deg på brystene i det hele tatt. 

Seriøst?

Anonymkode: 5a167...d79

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kvinneguiden er idag kjøpt opp av mediekonsernet Egmont, og det er et kvart århundre siden det som den gang het "Bryllupsguiden" var et forum for kvinner.

Dagens utgave av Kvinneguiden er like mye en "kvinneguide" som VG er verdens gang; det er først og fremst pupper og kjendiser som er aktuelle nyheter der, og resten av verden har mindre betydning.

Egmont som anerkjent konsern og journaliststall burde jo ha et etisk ansvar her. Vet ledelsen egentlig noe om hva som foregår her? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men, om mange nok anmeldte så hadde det kanskje gått opp et lys for noen til slutt? Det blir så feil at man skal la være å anmelde fordi det bare er bortkastet tid. Hvorfor er ikke kvinners sikkerhet viktig?

Samtidig er det en hel haug av menn som seksualiserer bryst🤷‍♀️

Ja, la oss bare fortsette å godta litt seksuell krenkende atferd🤔

Hva føler du når du opplever uønsket oppmerksomhet? Spesielt om denne oppmerksomheten kom fra en som er fysisk mye større og sterkere enn deg?

Tror du skal revurdere før du drar på en evt date, om du virkelig mener at dette er normalt og greit. Jeg tviler på at det er særlig mange kvinner som går på en 1.date og forventer å bli klådd på i samme øyeblikk man hilser på daten. Og om det så hadde vært et gammelt ektepar som var ute på tur i parken, så hadde det aldeles ikke vært ok om mannen tok tak i konens bryster på den måten der. Rart at dette må forklares🙈🤔

Seriøst?

Ja. Helt seriøst. Tenk hvor sårende det hadde vært om ingen tok ei dame på puppene. Da hadde hun følt seg lite populær. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Egmont som anerkjent konsern og journaliststall burde jo ha et etisk ansvar her. Vet ledelsen egentlig noe om hva som foregår her? 

Tror neppe Egmont har noen etisk eller økonomisk interesse av å la Kvinneguiden bli et tallsrør for Ottar og radikal kvinnebevegelse.

AnonymBruker
Skrevet
Aoo19 skrev (3 timer siden):

IMG_9980.png

IMG_9981.png

IMG_9982.png

Nei, hva snakker du om? Det er jo ikke etterforskeren som er sykmeldt 😂 Det er vekteren, han som fikk ødelagt fingeren. Det står «den ansatte» fordi teksten er skrevet sv arbeidsgiver….

Anonymkode: 3c7d9...ef7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (3 timer siden):

Ja. Helt seriøst. Tenk hvor sårende det hadde vært om ingen tok ei dame på puppene. Da hadde hun følt seg lite populær. 

En ting er sikkert, og det er at du ikke har særlig kjennskap til kvinner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan anmelde, men det er vel tilnærmet 100% sjanse for at saken blir henlagt like fort som du leverer inn anmeldelsen. Eneste unntak er nok om han har mange andre lignende saker mot seg...men til og med da er det snakk om en sak uten bevis, du sa kontra han sa, osv. 

Anonymkode: b5d12...714

Skrevet

Jeg bruker ikke å stå først i køen og rope «anmeld», men her syntes jeg faktisk du skal gjøre det. Om ikke anmelde, kanskje melde det inn som et notat til politiet?

Politiet kommer så klart ikke til å bruke noe som helst ressurser på dette, men når fyren har så lav sosial intelligens at han gjør noe sånt, så er det neppe siste gangen. Som du selv skriver TS, mulig ikke neste jente er like «heldig» som deg.

Jeg ville anmeldt utelukkende for at mannen skal ha dette liggende i systemet DERSOM noe skjer senere.

• Liker 5
Skrevet

Bra du stakk, men litt tynt grunnlag for å anmelde berøring av pupper utenpå klærne når settingen er at man er på date. Det ikke all dårlig oppførsel som hører hjemme i rettsvesenet.

Jeg tror politiet har mer alvorlige ting å bruke tiden på.

Skrevet
Andro skrev (På 21.4.2023 den 23.25):

De løser det. Det er ikke en bagatell. Det er dette som er voldtektskultur; å ikke respektere andres kroppslige autonomi og deres egne grenser. 
Jeg pleier ikke å anmelde, jeg pleier å banke dem opp. Det er neppe et råd å gi andre.

Sånn er det for meg også. I fantasien vinner jeg alle slåsskamper.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (På 21.4.2023 den 23.36):

Næmen i alle dager! Var du på date og den du møtte på date forøkte å ta på deg?? 🙀 WTF, det er jo på ingen måte meninga med dates :ironi:

Poenget med å dra på date er ikke å bli befølt. Tror du det er du jo ikke rett bevart. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror neppe Egmont har noen etisk eller økonomisk interesse av å la Kvinneguiden bli et tallsrør for Ottar og radikal kvinnebevegelse.

Er det virkelig så radikalt å være i mot seksuelle overgrep og forsvar av seksuelle overgrep? Syns du det er radikalt og ekstremistisk? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Flintis skrev (11 timer siden):

Denne bankingen må da stå i forhold til situasjonen du er i, bare litt til etteretning.

Ja, naturligvis. Den makt situasjonen krever. Ei hånd på rumpa eller puppen, og man får seg en i trynet.
Om jeg i tillegg blir holdt fast eller på annen måte kjenner meg truet, da blir det verre.

• Nyttig 1
Skrevet

En henlagt anmeldelse er ikke en bortkasta anmeldelse, for henlagte anmeldelser kan tas opp igjen, og være utslagsgivende om det blir mange nok, eller vedkommende gjør noe som er mer alvorlig. Det styrker troverdigheten til den neste han forgriper seg på, og øker sjansen for at det blir tatt tak i. - Et stort poeng er at slike handlinger bør havne på en utvida politiattest, så overgriperen ikke får sjansen til å jobbe med barn/unge eller personer med svekkelser.

• Nyttig 5
Skrevet
Andro skrev (22 minutter siden):

Ja, naturligvis. Den makt situasjonen krever. Ei hånd på rumpa eller puppen, og man får seg en i trynet.
Om jeg i tillegg blir holdt fast eller på annen måte kjenner meg truet, da blir det verre.

Hvor går grensen i rettsvesenet om dette egentlig, har du kjennskap til noen saker?

Skrevet (endret)
Flintis skrev (1 minutt siden):

Hvor går grensen i rettsvesenet om dette egentlig, har du kjennskap til noen saker?

Nope. Men tar den bota om det trengs. Og i verre scenarier: Jeg soner heller en drapsdom enn å risikere å bli voldtatt. Mitt valg er superenkelt om jeg blir angrepet.

Endret av Andro
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...