Gå til innhold

klin gærn kjerring i borettslaget. hvordan kaste noen ut fra et borettslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om dagens situasjon er uholdbar, kan du vel like gjerne stå i det ekstra ubehaget som skal til for å få din nabo kastet ut? Hva blir verst? Et år med noe mer ubehag, eller at dagens situasjon fortsetter ad infinitum?

Anonymkode: 9679c...bca

Det er et godt poeng jeg skal tenke nøyere over..... Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å unngå konfrontasjoner og å ikke ta tak i problemer har en garanti: Ingenting endrer seg, og du får mer ubehag.
Å spille tøff i konfrontasjoner og å ta initiativ til å løse det som er vanskelig vil gjøre deg sterkere, og vanskene dine færre. Garantert. Til tross for at du kanskje får noen utblåsninger når du står for ting, så vil du også være den som skaper endring.

Unnvikende adferd overfor folk som er urimelig er ikke en fredelig løsning, men en adferd som forsterker uønskede hendelser og låser fast situasjonen.

Jo lenger jeg lever, jo mer kan jeg ignorere det som ikke er viktig, og jo mer er jeg rett på sak der det trengs klar tale.
Å utsette eller tåle noe vanskelig forlenger det slitsomme, og er skadelig.

Det viktigste av alt folk skriver over: Kontakt barnevernet!

Endret av Andro
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Andro said:

Å unngå konfrontasjoner og å ta tak i problemer har en garanti: Ingenting endrer seg, og du får mer ubehag.
Å spille tøff i konfrontasjoner og å ta initiativ til å løse det som er vanskelig vil gjøre deg sterkere, og vanskene dine færre. Garantert. Til tross for at du kanskje får noen utblåsninger når du står for ting, så vil du også være den som skaper endring.

Unnvikende adferd overfor folk som er urimelig er ikke en fredelig løsning, men en adferd som forsterker uønskede hendelser og låser fast situasjonen.

Jo lenger jeg lever, jo mer kan jeg ignorere det som ikke er viktig, og jo mer er jeg rett på sak der det trengs klar tale.
Å utsette eller tåle noe vanskelig forlenger det slitsomme, og er skadelig.

Det viktigste av alt folk skriver over: Kontakt barnevernet!

Har du lyst til å bli min life coach? Seriøst, trengte å høre/lese der du skrev. Takk for påminnelsen, hilsen en som har vært for unnvikende i livet... Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

  • Liker 4
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke som jeg har fått med meg. Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Er jo bare å Google det, og søke på fb.

Anonymkode: e4cec...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du lyst til å bli min life coach? Seriøst, trengte å høre/lese der du skrev. Takk for påminnelsen, hilsen en som har vært for unnvikende i livet... Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Takk for kompliment ❤️ Blir glad når en random kommentar faktisk svarer på følelsene eller behovene til noen :)

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som en sosiopat som har store problemer med alt og alle.  Også med andre naboer og styret, og forhåpentligvis med barnevernet. Slike er kjent for å flytte ofte. Holder du ut litt til er det stor sjans for at hun flytter. Det gjør det kanskje vanskeligere at foreldrene eier leiligheten og hjelper kanskje til så regninger blir betalt, en annen huseier ville nok kastet henne ut allerede. Men du kan hjelpe det på gli med å klage til styret og varsle barnevernet og klage til foreldrene. Samt oppfordre andre du snakker med til å gjøre det samme. Jo flere klager jo bedre, istedetfor at alle tror at noen andre sikkert varsler. Tenk så slitsomt og kjedelig for deg hvis du flytter og hun alikevel flytter i løpet av året... 

Anonymkode: 25e30...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig vanskelig, tidkrevende og dyrt å få kastet noen ut.

Det beste er nok å ignorere probiemet eller flytte for å få kastet noen ut tar som regel minst ett år. 

Der skal først sendes flere advarsler der hun gs anledning til å skjerpe seg, så skal gjerne ting til forliksrådet, og om det endelig blir utkastelse er salgfristgjerne minst 6 mnd. Det er mindre jobb for deg å flytte for å si det sånn.

 

 

 

Anonymkode: 6afbf...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er veldig vanskelig, tidkrevende og dyrt å få kastet noen ut.

Det beste er nok å ignorere probiemet eller flytte for å få kastet noen ut tar som regel minst ett år. 

Der skal først sendes flere advarsler der hun gs anledning til å skjerpe seg, så skal gjerne ting til forliksrådet, og om det endelig blir utkastelse er salgfristgjerne minst 6 mnd. Det er mindre jobb for deg å flytte for å si det sånn.

 

 

 

Anonymkode: 6afbf...93d

Ikke nødvendigvis, hvis hun eier leiligheten og må selge den, salgsprosessen, utgifter til megler, flytting, pluss at hun ikke får lån til ny leilighet... 

Anonymkode: 25e30...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke nødvendigvis, hvis hun eier leiligheten og må selge den, salgsprosessen, utgifter til megler, flytting, pluss at hun ikke får lån til ny leilighet... 

Anonymkode: 25e30...32b

Har sjekket. Får ikke refinansiering. Er alenemor til 3 med 490 000kr pr år. Ikke nok til noe bedre. Isåfall måtte jeg flyttet til en mindre leilighet.... Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har sjekket. Får ikke refinansiering. Er alenemor til 3 med 490 000kr pr år. Ikke nok til noe bedre. Isåfall måtte jeg flyttet til en mindre leilighet.... Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Har flyttet selv pga bråk, men så ble det ikke så bra der jeg flyttet, så måtte flytte enda en gang. Kanskje fordi jeg var så desperat etter å flytte at jeg ikke lette lenge nok men tok det første og beste, eller kanskje det bare var uflaks. I tillegg er ikke naboene spesielt hyggelige her heller..(men nå får det være det samme 😄) og den første bråkmakeren jeg flyttet fra har flyttet videre forlengst.  Tapte nok 300 000 på all den flyttingen. Så de som sier det er mer  slitsomt og dyrt å få kastet ut noen enn å flytte selv er kanskje de som leier studenthybler..  og/eller bor uten barn og store flyttelass.. 

Anonymkode: 25e30...32b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du forsto ikke hva "rants" kunne bety utifra resten av setningen og konteksten? Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Greit å ikke høres ut som en influenser. Om ordforrådet så dårlig at du ikke greier finne et norsk ord må du ikke skylde på alle andre. Så enig med de som kommenterte. 

Anonymkode: 54d37...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit å ikke høres ut som en influenser. Om ordforrådet så dårlig at du ikke greier finne et norsk ord må du ikke skylde på alle andre. Så enig med de som kommenterte. 

Anonymkode: 54d37...16c

Gi meg et godt norskt ord for "rants"? Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er aggressiv mot barna. Hyler og skriker mot de. Vet ikke om hun er voldelig men hun klikker for alt og ingenting. De har utrolig mye leker, det  flommer over i leiligheten hennes og fellesarealer med leker, klær, sko, utstyr og barnerelatert stasj.  Ingen av de har noe godt språk for alderen. Hun har aldri besøk av andre enn moren og faren. Særlig moren er ofte innom og (har jeg inntrykk av) rydder og vasker. Jeg er livredd for henne selvom hun ikke kan gjøre meg noe. Det å ha stått i det ubehaget det er å bli "terrorisert" av en ustabil person over så lang tid har gjort meg til et nervevrak. Jeg flyttet hit etter å ha gjennomgått et stygt brudd med en ustabil eks for å bli fri fra å ha gærne mennesker i livet mitt, men så er jeg stuck her med en gærn nabo.... Jeg er  så sliten! Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Slutt å tenk på deg selv. Tenk på barna og hva de utsettes for og kontakt barnevernet.

Anonymkode: 11846...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi meg et godt norskt ord for "rants"? Ts.

Anonymkode: 7eb82...e94

Tirade, hysterisk anfall, utskjelling.

Velg selv.

Anonymkode: 11846...c91

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke sikkert det er ulovlig. Men de fleste borettslag har bestemmelser som tilsier at man kun kan leie ut leiligheten i en viss periode, vanligvis tre år, og at man så enten må flytte inn selv eller selge. I tillegg skal leietager være godkjent av styret. Så jeg vil tro at hvis hun leier leiligheten, stiller man sterkere enn om hun hadde eid den.

Anonymkode: eaa98...ed0

Borettslag kan ikke nekte utleie til nære familiemedlemmer. Man kan altså leie ut til barn, foreldre, barnebarn osv uten noe problem. Utenforstående leietakere er noe annet. 

Anonymkode: afc81...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Borettslag kan ikke nekte utleie til nære familiemedlemmer. Man kan altså leie ut til barn, foreldre, barnebarn osv uten noe problem. Utenforstående leietakere er noe annet. 

Anonymkode: afc81...330

Er ikke det regnet som fremleie?

Anonymkode: 11846...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prioritet nr 1 er barnevernet!

Om dette er terror for deg, tenk på hvordan det er for barna hennes.

Ellers kontakter du politiet neste gang du hører bråk fra leiligheten, har selv opplevd at de er kjappe til å komme når det er noe akutt.

Anonymkode: dce0b...729

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

jeg flytta inn i et barnevennlig borettslag for halvannet år siden. nabodama vegg i vegg er klin gærn. det er hyling og skriking til ungene hennes døgnet rundt, høy musikk døgnet rundt, høylytt krangling døgnet rundt, hun er "i krig" med de fleste naboene hele tiden og gidder heller ikke å tilpasse seg regelverket så hun er "i krig" mot styret hele tiden. det har blitt så ubehagelig at jeg tør nesten ikke å være ute i fellesområdene med barna mine. har vondt i magen bare jeg skal ut døra i tilfelle jeg møter på henne i oppgangen, for jeg aner ikke om hun kommer til å skjelle meg ut, barna mine eller eviglange hysteriske "rants" om alt og alle som hun selv føler har gjort henne urett. barna mine er redd for henne og vi er helt fortvila. jeg som alenemor for 3 barn og med lav inntekt får ikke refinansiert lånet så vi får ikke flyttet. 

hva skal til for å kaste ut noen fra et borettslag? 

Anonymkode: 7eb82...e94

Finnes det borettslag har dette i vedtektene å være barnevennlige?

Anonymkode: 1a4c7...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Tirade, hysterisk anfall, utskjelling.

Velg selv.

Anonymkode: 11846...c91

:hoho:Du skjønte hva jeg mente med "rants" eller ikke, lizm? Det er jo spørsmålet.  Ikke om jeg brukte korrekt norsk eller ikke. Ts 

Anonymkode: 7eb82...e94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jeg flytta inn i et barnevennlig borettslag for halvannet år siden. nabodama vegg i vegg er klin gærn. det er hyling og skriking til ungene hennes døgnet rundt, høy musikk døgnet rundt, høylytt krangling døgnet rundt, hun er "i krig" med de fleste naboene hele tiden og gidder heller ikke å tilpasse seg regelverket så hun er "i krig" mot styret hele tiden. det har blitt så ubehagelig at jeg tør nesten ikke å være ute i fellesområdene med barna mine. har vondt i magen bare jeg skal ut døra i tilfelle jeg møter på henne i oppgangen, for jeg aner ikke om hun kommer til å skjelle meg ut, barna mine eller eviglange hysteriske "rants" om alt og alle som hun selv føler har gjort henne urett. barna mine er redd for henne og vi er helt fortvila. jeg som alenemor for 3 barn og med lav inntekt får ikke refinansiert lånet så vi får ikke flyttet. 

hva skal til for å kaste ut noen fra et borettslag? 

Anonymkode: 7eb82...e94

Hva med å snakke MED henne istedet for OM henne. Kan være at hun sliter med noe og kunne trenge litt hjelp til noe. At det er alle mot henne er ikke lett. 

Anonymkode: fcb20...aa6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...