Gå til innhold

Om bevere og mye annet som ikke har med bevere å gjøre

Ford3000

Anbefalte innlegg

Ford3000 skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg noen gang drar til København skal jeg innom det museet! Jeg syns det er så gøy med ting fra steinalder og vikingtid. Oppsøker alltid steder med de to temaene, er bare sånn🙃 Flott du fikk sett det i virkeligheten, sikkert storslått og fin opplevelse 😊 Spiste på Apoteket? Spennende! 

Kjempeflott opplevelse 😀 Danmark har mye mer funn fra forhistorisk tid enn Norge, en eller to av av de viktigste kulturene fra eldre steinalder i Europa er danske 😀 masse masse økser, piler, keramikk og redskaper fra steinalderen 😀 og mengder med sverd og smykker og sånn fra bronsealderen 😊

Bronsealdersverd har jeg alltid synes er veldig vakre, og økser fra yngre steinalder er veldig kule 😀

Så også klær fra bronsealder som er funnet i graver 😀

Så ja anbefaler masse😀

Apoteket har nydelig gammeldags dansk mat❤️med øl og schnapps (gjerne Akevitt) til❤️

Føles faktisk veldig bra med øl og Akevitt til lunsj😅😀

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (10 minutter siden):

Det var det ❤️

Solhesten er en solskive på vogn trukket av hest, den er over tre tusen år gammel og helt unik🌞

Gundestrup-kjelen er en diger kjele dekket med gudefigurer, dyr og krigere og rituelle scener, sannsynligvis gallisk. Funnet i myr på Jylland 😳 

Cassidy Tvillingene tror at vi to må ta oss en tur dit en gang i fremtiden, for vi synes at det høres så spennende og interessant ut.🥰🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå):

Cassidy Tvillingene tror at vi to må ta oss en tur dit en gang i fremtiden, for vi synes at det høres så spennende og interessant ut.🥰🥰

Anbefales veldig 😀

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, denne tittelen  :ler: Fabelaktig setning !🥰😂

Endret av Tradegy
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Kjempeflott opplevelse 😀 Danmark har mye mer funn fra forhistorisk tid enn Norge, en eller to av av de viktigste kulturene fra eldre steinalder i Europa er danske 😀 masse masse økser, piler, keramikk og redskaper fra steinalderen 😀 og mengder med sverd og smykker og sånn fra bronsealderen 😊

Bronsealdersverd har jeg alltid synes er veldig vakre, og økser fra yngre steinalder er veldig kule 😀

Så også klær fra bronsealder som er funnet i graver 😀

Så ja anbefaler masse😀

Apoteket har nydelig gammeldags dansk mat❤️med øl og schnapps (gjerne Akevitt) til❤️

Føles faktisk veldig bra med øl og Akevitt til lunsj😅😀

Høres ut som jeg må ta med mannen dit en dag! Han er like interessert i gamle greier som meg 😊 Dere hadde virkelig en fin tur høres det ut som, også med øl og schnapps til maten 😊 Det er sånt ikke jeg drikker da, men maten smaker nok like godt uten 😊 Har hatt akevittfrokost en gang, aldri mer! 🤣

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (Akkurat nå):

Ikke alltid like lett å finne på noe spennende, så det ble dette! 🤣

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefales veldig 😀

Cassidy Tvillingene har skikkelig lyst til å dra dit nå begge to.👨‍🦰👩‍🦰👍👍

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som jeg må ta med mannen dit en dag! Han er like interessert i gamle greier som meg 😊 Dere hadde virkelig en fin tur høres det ut som, også med øl og schnapps til maten 😊 Det er sånt ikke jeg drikker da, men maten smaker nok like godt uten 😊 Har hatt akevittfrokost en gang, aldri mer! 🤣

Anbefales 😀 tror dere hadde likt det 😀 og ja de har gode alkoholfrie alternativer 👍 vet mange ikke liker Akevitt altså 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (2 minutter siden):

Helt enig 😊👍

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid like lett å finne på noe spennende, så det ble dette! 🤣

Cassidy Tvillingene er helt enige med deg der.:klappe::klappe:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden):

Cassidy Tvillingene er helt enige med deg der.:klappe::klappe:

🥰

Entern skrev (1 minutt siden):

Helt enig 😊👍

🥰

Anbefales 😀 tror dere hadde likt det 😀 og ja de har gode alkoholfrie alternativer 👍 vet mange ikke liker Akevitt altså 😅

Tar meg gjerne en god drink, eller ingefærøl og cider 😊 Har ikke behov for å drikke. Tror jeg tok en boks cider for to helger siden, ble med det. Akevittfrokost før sangoppdrag, var veldig interessant å synge en hel dag etter det! Vi var flere som syntes det ikke var så gøy, men samtidig en opplevelse om ikke annet 😊 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (Akkurat nå):

🥰

🥰

Tar meg gjerne en god drink, eller ingefærøl og cider 😊 Har ikke behov for å drikke. Tror jeg tok en boks cider for to helger siden, ble med det. Akevittfrokost før sangoppdrag, var veldig interessant å synge en hel dag etter det! Vi var flere som syntes det ikke var så gøy, men samtidig en opplevelse om ikke annet 😊 

:klem3::klem3:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (Akkurat nå):

🥰

🥰

Jeg har heller ikke følt behovet for å drikke spesielt hardt i det siste. Selv på Danskebåten ble det bare 2-3 øl og litt Akevitt (var med fattern da, hyggelig å ta en øl eller drink med han). Jeg liker Akevitt da 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke følt behovet for å drikke spesielt hardt i det siste. Selv på Danskebåten ble det bare 2-3 øl og litt Akevitt (var med fattern da, hyggelig å ta en øl eller drink med han). Jeg liker Akevitt da 😅

Man kan ha det veldig gøy uten mye alkohol 😊 Vi skal i et bryllup snart og jeg blir ikke å drikke særlig hardt. Greit å kunne huske hva man gjør og sier til folk 😌 2-3 øl og litt akevitt høres perfekt ut! Akkurat sånn at man nyter det fremfor å drikke for å bli full 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (6 minutter siden):

Man kan ha det veldig gøy uten mye alkohol 😊 Vi skal i et bryllup snart og jeg blir ikke å drikke særlig hardt. Greit å kunne huske hva man gjør og sier til folk 😌 2-3 øl og litt akevitt høres perfekt ut! Akkurat sånn at man nyter det fremfor å drikke for å bli full 😊

Helt enig 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Helt enig 😊

Mulig jeg har spurt før, men det er slektstreff eller bare treffe på litt slekt i mindre mengder? 😊 Husker du nevnte noe med slektstreff en gang, men har så mye annet jeg tenker på så alt går i glemmeboken egentlig 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ford3000 skrev (15 timer siden):

Mulig jeg har spurt før, men det er slektstreff eller bare treffe på litt slekt i mindre mengder? 😊 Husker du nevnte noe med slektstreff en gang, men har så mye annet jeg tenker på så alt går i glemmeboken egentlig 😅

Bare i litt mindre mengder, men vil nok treffe fatterns gjenlevende søsken, pluss noen fettere og deres koner og barn.😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Bare i litt mindre mengder, men vil nok treffe fatterns gjenlevende søsken, pluss noen fettere og deres koner og barn.😊

Cassidy Tvillingene synes at det høres hyggelig og koselig ut, du må kose deg kjempemasse.:klem3::klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå):

Cassidy Tvillingene synes at det høres hyggelig og koselig ut, du må kose deg kjempemasse.:klem3::klem3:

Takk det skal jeg helt sikkert 😀😀😊😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Takk det skal jeg helt sikkert 😀😀😊😊

:klem3::klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...