Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Klart det er synd på svigermor. Ikke tvil om det. Men til svigermor har mange ulike personer forsøkt å si i fra. Det er jo ikke bare meg hun oppfører seg ille mot. Greia er at ikke er noe poeng. Hun er dårlig og oppmerksomhetssyk. Og hun elsker gymastiske tungeøvelser, og diskusjoner vris til å handle om alle andre enn hun selv. Min mann forsøkte si i fra til henne på en pen måte om noe. Det fikk hun vridd til at "nå fikk jo han bearbeidet frustrasjonen han har i forhold til x "(hans tenåringsdatter). Hun tar absolutt ikke inn noe.

Jeg kjenner henne ikke. Har møtt henne en gang før, og jeg gidder ikke forsøke en gang. Gammel dame - vond å vende.

Men jeg gidder å danse. Og glede meg over at jeg ikke skal forholde meg til henne mer. Og nei - jeg skjemmes ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke kjenner henne og bare har møtt henne én gang før, hvorfor er det sånn en voldsom lettelse at hun ikke kommer på besøk igjen?

Beklager, men du virker veldig barnslig... :forvirret:

Skrevet

Jeg vel alt om svigermødre fra helvete! Bare dans du.. ;)

Skrevet

Fordi 3 uker med drittslenging fra en du ikke kjenner - i ditt eget hjem - er ganske slitsomt.

Gjest Miloine
Skrevet
Fordi 3 uker med drittslenging fra en du ikke kjenner - i ditt eget hjem - er ganske slitsomt.

Skjønner deg bedre etter at jeg leste om hvordan hun er!

:ler: må le litt også da, syns jeg ser henne!

men det er jo mer synd på mannen hennes da, hvis hun er så negativ til alt og alle

Skrevet

Jepp! Svigerfar er det virkelig synd på. Men han klager ikke et sekund. Det eneste jeg har sett av misnøye fra hans side, var at han så fryktelig lei seg ut da svigermor sa at hun klarer seg helt fint og uten hjelp fra noen. Uff. Han gjør jo absolutt alt for henne hele tiden.

- "hent ditt, hent datt, skal du ikke det, må du alltid sånn"osv.

Nei - hun er ubeskrivelig.

Skrevet

Trådstarter er sikkert ikke glad for at svigermor er syk, men følgene av sykdommen, nemlig at hun ikke kan komme på besøk og styre huset.

Og det forsår jeg godt.

Synd å ha det slik etter å ha truffet henne kun to ganger men hun har jo vist sitt sanne jeg,og ikke engang prøvd å innrette seg litt med tanke på at hun er på besøk.

klem ceca ;)

Gjest svigerdatter
Skrevet
Unnskyld at jeg sier det, men istedetfor å danse og godte seg når noen er syke og har det vondt må det da være enklere og ikke minst mer voksent å ta det problemene opp med svigermoren.

he-he....jeg har en ok svigermor med tendenser til dominerende atferd og eierskap overfor sin sønn. Dette resulterer av og til i frustrasjon fra min side, særlig de gangene hun rett og slett blander seg inn i våre saker, altså fastslår hva som er problemet og hvordan det bør løses (eldstedatteren vår trenger briller, selv om verken vi eller skolen eller legen mener det - og dette var et snilt eksempel). Men til og med til henne, som er oppegående og fornuftig, nytter det ikke å ta opp problemene. Nei, svigermødre må man stort sett leve med - og går ikke det er vi i dag så heldig at vi har slike fora hvor vi kan uttrykke det vi ellers holder for oss selv.

Vi skjønner jo alle at denne svigerdatteren ikke er glad for at moren til den mannen hun er glad i er syk - men hvis dette får den konsekvens at svigermor ikke kommer mer eller så ofte....

..ja da er det lov å danse litt :hoppe:

Gjest bahloo
Skrevet

Uansett hvordan svigermor du har, 3 uker på besøk er fullstendig håpløst. Har ikke noe sans for besøk som kryper særlig utover 4 - 5 dager. Selv om man aldri er så glad i vedkommende som kommer. Å være så tett sammen over så lang tid er nødt til å bli en belastning.

Skrevet
Hmmm... Hvor skal jeg begynne.

Hun melder sin ankomst 2 uker før de kommer. Skal komme for julen, dvs 3 uker. Vi har nettopp flyttet inn i nyoppusset leilighet. Hun er ikke kommet inn i gangen før hun begynner å klage på fargevalget og at sønnen "alltid har hatt så rar gang". Hun setter seg ned i stua. Hun har vanskelig for å gå, men er helt oppegående i hodet. Hun er 66 år. Hun røyker normalt 40 om dagen. Jeg ønsket ikke at dette skulle skje da vi har småbarn i huset og er generelt ikke begeistret for røyklukt i huset. Hun fikk beskjed om dette.  For hver røyk hun skal ta, okker og oier hun og lager et helt lite nr av det. Altså ca. 40 ganger daglig. Etter en halv dag sier mannen min at hun kan røyke på toalettet - godt avsug. Konsekvent tenner hun opp røyken i stua før hun går til toalettet.

Jaja.

Hun eier stua fra første stund. Sitter og måler deg opp og ned med et meget kritisk blikk over brillekanten.

Mannen hennes flyr og gjør ting for henne hele tiden. Får servert alt, men gjør ikke annet enn å klage på mannen sin, og alt annet som faller henne inn.

Uttalelser som; "føler meg som en enke - har aldri sex". Hun bruker teena lady døgnet rundt fordi hun tisser på seg. (Skjønner mannen veldig godt).

Er jeg og mannen min lenger enn 15 minuter på soverommet, får vi kommentarer som: "Det er ikke bra å elske på full mage" 

Førjulsstress og mas. Handler inn planter og julestæsj for å pynte opp i huset. Hun sitter i stua og ser meg gå frem og tilbake og bære inn varer. Da jeg pynter ned julestjerner og andre planter, kommer selvfølgelig kommentaren: "Det er vel ingen som har kjøpt svibler". I en ubeskrivelig sytete tone. Som om jula er ødelagt.

Kommer hjem fra 14 timer på jobb. Første kommentar fra svigermor: "Nå synes jeg du skal spandere på deg en FIN hårklipp denne gangen".

Jeg(i en humoristisk tone): Sier du det - jeg er veldig fornøyd med hårklippen min, jeg".

Svigermor: "huh - med de tjafsene som henger ned".

Til mine foreldre snakker hun overdrevent positivt om den andre svigerdatteren. Det er første gang hun møter dem. Da mine foreldre har gått, sier hun at dette var en veldig hyggelig kveld. Jeg blir overrasket og veldig glad over at hun endelig kan si noe positivt. Deretter fortsetter hun: "men det aller hyggeligste er når de går og man i ro og mak kan ta seg en røyk. INNE!"

Skal jeg fortsette?

Kan du ikke bare si ved klaging: Du må gjerne finne en annen plass å feire jul. Slik har vi det.

Skrevet
Klart det er synd på svigermor. Ikke tvil om det. Men til svigermor har mange ulike personer forsøkt å si i fra. Det er jo ikke bare meg hun oppfører seg ille mot. Greia er at ikke er noe poeng. Hun er dårlig og oppmerksomhetssyk. Og hun elsker gymastiske tungeøvelser, og diskusjoner vris til å handle om alle andre enn hun selv. Min mann forsøkte si i fra til henne på en pen måte om noe. Det fikk hun vridd til at "nå fikk jo han bearbeidet frustrasjonen han har i forhold til x "(hans tenåringsdatter). Hun tar absolutt ikke inn noe.

Jeg kjenner henne ikke. Har møtt henne en gang før, og jeg gidder ikke forsøke en gang. Gammel dame - vond å vende.

Men jeg gidder å danse. Og glede meg over at jeg ikke skal forholde meg til henne mer. Og nei - jeg skjemmes ikke.

Forklarer jo mye om deg da. Du har bare møtt henne en gang før- hallo, ta deg sammen.

Skrevet

Har lest dine andre tråder for å forstå deg bedre. Du hadde jo strømregning fra helvete også. tror du bruker dette uttrykket i hytt og gevær.

kansje et kurs i" se lengre enn sin egen navle" passer deg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skjønner godt at det er slitsomt med et slikt menneske i hus, men når det går så langt at man fryder seg over andres ulykke, da er det på høy tid å gå litt i seg selv.

Synes dama virker temmelig ondskapsfull men du viser deg kanskje ikke fra din beste side nå du heller?

Skrevet

Din svigermor høres overhodet ikke spesielt sympatisk ut. Ut fra det du forteller her, kan jeg faktisk godt forstå at du ikke kommer til å savne henne. Det virker jo ikke som om hun har noe positivt å si om noe eller noen i det hele tatt, og bare klager og kommanderer alle rundt seg! Og for noen ufine og upassende kommentarer. Sånt er jo ikke morsomt, bare utrolig pinlig og taktløst!

Grusomt å erkjenne det, egentlig, men sånn er livet noen ganger: Ikke alle mennesker er hyggelige og gode mennesker - selv om det er ens egen svigermor det er snakk om. Trist men sant. Dette er nok ikke en person jeg hadde vært glad for å ha i min nære familie.

Så at du fryder deg inni deg, det kan jeg som sagt sette meg inn i. Følelser kan man som kjent ikke alltid råde over! Men når det er sagt, så vil jeg kanske anbefale deg å holde denne lettelsen for deg selv. Det kan jo fort virke litt hjerterått på andre mennesker å si sånt høyt, og du vil nok kunne møte en del hevede øyenbryn ved at du fryder deg over andres ulykke på denne måten.

Og det er jo tross alt din manns mor det er snakk om... ;)

Skrevet

Dans! Om enn for deg selv. Forstår godt at det må være en lettelse å slippe å bli rakket ned på flere uker av gangen.

Jeg tror også at du er såpass oppegående at du gir din man oppmuntring og trøst dersom han er veldig lei seg og bekymret for sin mors helse. :)

Skrevet

det finnes en del folk man overhodet ikke kommer overens med. det kan være den ene eller andres feil, eller det kan være fordi man er for ulike. men det må da være lov å være glad for at man ikke trenger å tilbringe tid sammen med folk man ikke kan fordra!

tobo går vel ikke rundt og håper at hun skal ha det mest mulig vondt? hun er jo bare glad for at hun ikke kommer på besøk, og det er i mine øre fullstendig kurant.

Skrevet

Jeg danser med deg.. Heftig og utagerende!! :klappe: Det er ikke umoralsk å være bitter og sint og ikke ønske et menneske som gjør ting vanskelig, på besøk!

Det er mange av oss som har svigermor fra helvete.. min for eksempel, bare overser meg. :overrasket: Hun henvender seg kun til sin sønn (min ektemann!!!!)

Da min mann prøvde å¨ta det opp med henne, lot hun det gå utover våre tre små uskyldige barn en periode. Trenger vel ikke å si at vi ikke ser dem så veldig ofte.. :sjarmor:

Skrevet

Hei Tobo!

Kan du fortelle om hva det er som er så ille med henne?

Skrevet

Sorry! Jeg hadde visst ikke lest allle sidene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...