Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #21 Skrevet 3. januar 2006 Hadde vært verre stort sett alle andre steder. Her er det ingen som vet hvem trådstarters svigermor er ← Det kan ikke du vite.
mzluze Skrevet 3. januar 2006 #22 Skrevet 3. januar 2006 jeg hadde også en slik svigermor en gang....og jaggu danset jeg av glede når hun ikke hadde råd til å komme på besøk. Så jeg forstår trådstarter. Man ender i en slik "oh gud for en lykke" følelse at man egentlig ikke bekymrer seg over hvorfor svigermor ikke kan komme...enten det er økonomi eller dårlig helse. Og ærlig talt, litt egoistisk må man da få lov til å være...?
org Skrevet 3. januar 2006 #23 Skrevet 3. januar 2006 Oi - det var da voldsomt! Jeg blir også nysgjerrig. Hva har dama gjort, og hvordan syk er hun nå?
Gjest Pecado Skrevet 3. januar 2006 #24 Skrevet 3. januar 2006 Altså. På nett kan man danse av hva det enn måte være man vil danse av. Kanskje like greit at dama får skrive av seg gleden her, heller enn å rope det ut irl.
marta Skrevet 3. januar 2006 #25 Skrevet 3. januar 2006 Dumt at det er slik igrunnen, men dersom det er så galt som det virker, så versågod å dans!
Gjest Gjest_ceca_* Skrevet 3. januar 2006 #26 Skrevet 3. januar 2006 Jeg liker ikke å komentere slike undermåls innlegg. Nå har jo saken flere sider. Unnskyld meg,men slik som du viser oss hvordan du er, så er det ikke rart at DU oppfatter henne som vanskelig. Ja, jeg hadde utelukket deg med den oppførsel du har. kansje svigermor har prøvd å lære deg folkeskikk? Har du noen gang lært det? Jeg tror ikke på at det bare er svigermor.Er det en svigermor, så er det alltid en svigerdatter.
Saeria Skrevet 3. januar 2006 #27 Skrevet 3. januar 2006 Noen ganger er det faktisk bare svigermor. Særlig hvis dama er av den oppfatning at en datter beholder man hele livet, en sønn er sin mors helt til en kvinne stjeler han i fra henne. Desverre er det noen av disse mødrene der ute. Har sluppet unna de selv, og har en fantastisk svigermor selv. Poenget er at selv om det kan virke ondskapsfullt å danse av glede fordi svigers er blitt såpass dårlig at hun ikke kan komme på besøk, så er det som oftest en grunn til at en føler glede over noe som burde ha vært trist. Noen ganger kan mennesker gå en på nervene for å si det mildt. Da er alle grunner til at vedkommende ikke kan besøke deg (nesten) verdt å feire litt.
Hu i Svingen Skrevet 4. januar 2006 #28 Skrevet 4. januar 2006 Ja. Og så finnes det jo mennesker som er nærmest ondskapen selv, og dem liker vi å bli kvitt og feirer det hele med en gledesdans. Mange slags mennesker som ender opp med å gifte bort en sønn vet dere.
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #29 Skrevet 4. januar 2006 Noen ganger er det faktisk bare svigermor. Så utvilsomt!
Gjest vsn Skrevet 4. januar 2006 #30 Skrevet 4. januar 2006 Men er det ikke litt usmaklig å danse av glede over at noen har blitt så syke at de ikke kan komme seg rundt ← Absolutt ikke. Jeg kan forstå trådstarter.
Annie Skrevet 4. januar 2006 #31 Skrevet 4. januar 2006 Yesssssss!!!!! Det kan hvertfall ikke bli verre enn det forrige sluttet! Svigermor fra helvete har forlatt oss, og jeg vet hun aldri kommer tilbake. Noen som vil danse??!!! ← Skjønner ikke sånt jeg. Heldigvis.
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #32 Skrevet 4. januar 2006 Skjønner at jeg er svært heldig i alle fall.
Gjest gjesten Skrevet 4. januar 2006 #33 Skrevet 4. januar 2006 Forstår trådstarter godt når det kommer til en svigermor som er et rent hel... Tilslutt blir man psykisk utslitt av vedkommende og da er ikke det moralske aspektet det første som tenkes på når hel... er over. Så dere som mener at "dansingen" er moralsk forkastelig kan klappe igjen helt til dere selv sitter midt oppe i samme situasjonen. Jada, vi ser alle at det ligger en debatt om moral her, men den kan diskuteres senere.
Gjest mammaen Skrevet 4. januar 2006 #34 Skrevet 4. januar 2006 skjønner deg veldig godt.. skulle ønske det var min! hilsen en som har svigermor fra H.... og det hjelper ikke å si fra..forklare eller noe som helst.. hverdagen kan være forferdelig slitsom..
tobo Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #35 Skrevet 4. januar 2006 Hmmm... Hvor skal jeg begynne. Hun melder sin ankomst 2 uker før de kommer. Skal komme for julen, dvs 3 uker. Vi har nettopp flyttet inn i nyoppusset leilighet. Hun er ikke kommet inn i gangen før hun begynner å klage på fargevalget og at sønnen "alltid har hatt så rar gang". Hun setter seg ned i stua. Hun har vanskelig for å gå, men er helt oppegående i hodet. Hun er 66 år. Hun røyker normalt 40 om dagen. Jeg ønsket ikke at dette skulle skje da vi har småbarn i huset og er generelt ikke begeistret for røyklukt i huset. Hun fikk beskjed om dette. For hver røyk hun skal ta, okker og oier hun og lager et helt lite nr av det. Altså ca. 40 ganger daglig. Etter en halv dag sier mannen min at hun kan røyke på toalettet - godt avsug. Konsekvent tenner hun opp røyken i stua før hun går til toalettet. Jaja. Hun eier stua fra første stund. Sitter og måler deg opp og ned med et meget kritisk blikk over brillekanten. Mannen hennes flyr og gjør ting for henne hele tiden. Får servert alt, men gjør ikke annet enn å klage på mannen sin, og alt annet som faller henne inn. Uttalelser som; "føler meg som en enke - har aldri sex". Hun bruker teena lady døgnet rundt fordi hun tisser på seg. (Skjønner mannen veldig godt). Er jeg og mannen min lenger enn 15 minuter på soverommet, får vi kommentarer som: "Det er ikke bra å elske på full mage" Førjulsstress og mas. Handler inn planter og julestæsj for å pynte opp i huset. Hun sitter i stua og ser meg gå frem og tilbake og bære inn varer. Da jeg pynter ned julestjerner og andre planter, kommer selvfølgelig kommentaren: "Det er vel ingen som har kjøpt svibler". I en ubeskrivelig sytete tone. Som om jula er ødelagt. Kommer hjem fra 14 timer på jobb. Første kommentar fra svigermor: "Nå synes jeg du skal spandere på deg en FIN hårklipp denne gangen". Jeg(i en humoristisk tone): Sier du det - jeg er veldig fornøyd med hårklippen min, jeg". Svigermor: "huh - med de tjafsene som henger ned". Til mine foreldre snakker hun overdrevent positivt om den andre svigerdatteren. Det er første gang hun møter dem. Da mine foreldre har gått, sier hun at dette var en veldig hyggelig kveld. Jeg blir overrasket og veldig glad over at hun endelig kan si noe positivt. Deretter fortsetter hun: "men det aller hyggeligste er når de går og man i ro og mak kan ta seg en røyk. INNE!" Skal jeg fortsette?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #36 Skrevet 4. januar 2006 Ta deg en dans med god samvittighet Jeg har en svigermor som har sagt de styggeste og mest ondskapsfulle ting til meg face to face. men å ta en privat samtale med meg og min mann vil hun ikke. "for da tar han bare ditt parti......" Jeg gleder meg på dine vegne og tar meg en svingom på gulvet
Gjest Gamle Alex Skrevet 4. januar 2006 #37 Skrevet 4. januar 2006 Unnskyld at jeg sier det, men istedetfor å danse og godte seg når noen er syke og har det vondt må det da være enklere og ikke minst mer voksent å ta det problemene opp med svigermoren.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #38 Skrevet 4. januar 2006 Du må banke i bordet. Eller du burde gjort det for lenge siden. Jeg hadde tatt røykpakka hennes og kastet den i søpla etter å ha dynket den i vann først. Når hun kommentarer ditt hår, ville jeg svart at jeg ikke er interessert i DIN mening, det er MITT hår. Det samme ang. kommentarer om oppussing osv. Det eneste som nytter med enkelte er å ta igjen med samme mynt, i stedet for å irritere seg for å unngå bråk. Si klart i fra at dette er MITT HJEM, og trives du ikke her så kan du i alle fall tie om det av hensyn til din sønn og barnebarna. I tillegg må du selv som svigerdatter greie å lukke ørene når hun klager for å få oppmerksomhet. Eller du kan kommentere det ved å si stakkars deg, i en nøytral tone. Men nå er det kanskje for sent siden hun er blitt syk.
Gjest Miloine Skrevet 4. januar 2006 #39 Skrevet 4. januar 2006 Har aldri møtt svigermoren min, hun døde 14 dager før jeg traff min forlovede - og det sier jeg desverre til. Synd svigermoren til trådstarter er blitt syk, håper og tror trådstarter også mener det! Skjønner at du er glad for å bli "kvitt" henne hvis hun er en svigermor fra helvete. Tror vel det er det du er glad for, og ikke grunnen for at hun ikke kan komme tilbake. Hva mener mannen din, er han like glad? Det er jo moren hans som har blitt dårlig og ikke kan komme tilbake! Fint du har det bedre med deg selv, men takker nei til en dans for å si det sånn.
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #40 Skrevet 4. januar 2006 Dans og kos deg!!! Men du må sette ned foten for den røykingen !!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå