Gå til innhold

Løftebelte.


Adrenalina1

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale meg et godt løftebelte  til mark og knebøy. Er de dyre beltene mye bedre enn de billigere? Legg gjerne ved link til det du har☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så lenge du kjøper ett som er like tjukt rundt hele veien, gjerne i skinn/imitert skinn, så har du ett godt belte!:) Dummeste er de som kjøper belter som kun er tjukke bak feks, du mister på en måte poenget til beltet :) 
Er ikke nødvendig å handle SBD eller av de andre dyre merkene sånn med en gang, er selv styrkeløfter og trener enda med ett ikke IPF godkjent belte - da jeg synes det er bedre enn SBD sitt, men må selvsagt bruke det på konkurranser👍

Anonymkode: 631d7...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 11.33):

Så lenge du kjøper ett som er like tjukt rundt hele veien, gjerne i skinn/imitert skinn, så har du ett godt belte!:) Dummeste er de som kjøper belter som kun er tjukke bak feks, du mister på en måte poenget til beltet :) 
Er ikke nødvendig å handle SBD eller av de andre dyre merkene sånn med en gang, er selv styrkeløfter og trener enda med ett ikke IPF godkjent belte - da jeg synes det er bedre enn SBD sitt, men må selvsagt bruke det på konkurranser👍

Anonymkode: 631d7...c61

Men er ikke poenget med løftebelte å støtte ryggen? Så hvorfor er det da dumt at beltet er bredere i ryggen? Jeg kjøpte et fra Gorilla Wear til 299 hos tights.no. Det er bredre i ryggen ja. Padded. Takk for svar forresten☺️👍🏻

7A0685F4-7B3C-44CF-9BA7-DC9A893003A6.jpeg

Endret av Adrenalina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Men er ikke poenget med løftebelte å støtte ryggen? Så hvorfor er det da dumt at beltet er bredere i ryggen? Jeg kjøpte et fra Gorilla Wear til 299 hos tights.no. Det er bredre i ryggen ja. Padded. Takk for svar forresten☺️👍🏻

7A0685F4-7B3C-44CF-9BA7-DC9A893003A6.jpeg

Jeg vet ikke - men tror poenget med slike løftebelter er at det skal hjelpe til med buktrykket, som igjen stabiliserer ryggen.  Er i hvert fall det jeg har fått høre fra en som har konkurrert i styrkeløft på internasjonalt nivå. 

Anonymkode: a74db...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg vet ikke - men tror poenget med slike løftebelter er at det skal hjelpe til med buktrykket, som igjen stabiliserer ryggen.  Er i hvert fall det jeg har fått høre fra en som har konkurrert i styrkeløft på internasjonalt nivå. 

Anonymkode: a74db...255

Da må jeg nok kjøpe et nytt. Jeg har trent styrke i snart to år. Men har bare drevet med markløft i to uker. Så jeg løfter ikke så tungt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert, men jeg tror ikke at det er bredere i ryggen er noe negativt så lenge det ikke er for smalt resten av veien rundt.

Tror denne her kan hjelpe: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandum.PT skrev (25 minutter siden):

Jeg er ikke noen ekspert, men jeg tror ikke at det er bredere i ryggen er noe negativt så lenge det ikke er for smalt resten av veien rundt.

Tror denne her kan hjelpe: 

 

Takk☺️ Kan heller ikke skjønne hvorfor det skulle være et problem. Beltet jeg har er kanskje et par cm bredere i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belter som er bredere i ryggen enn fronten er vektløftingsbelter. 

Belter som er samme bredde hele veien rundt, er styrkeløft-belter. 

LItt om hvorfor: https://powerliftingtechnique.com/powerlifting-vs-weightlifting-belt/#:~:text=2.  Design%3A  Straight vs. Tapered

Så om du skal hovedsaklig bruke det til markløft, knebøy, og benkpress, gå for styrkeløft-belte.

Og ja, hensikten med beltet er hovedsaklig for å hjelpe deg med buktrykk. 

Anonymkode: b68cd...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 15.22):

Belter som er bredere i ryggen enn fronten er vektløftingsbelter. 

Belter som er samme bredde hele veien rundt, er styrkeløft-belter. 

LItt om hvorfor: https://powerliftingtechnique.com/powerlifting-vs-weightlifting-belt/#:~:text=2.  Design%3A  Straight vs. Tapered

Så om du skal hovedsaklig bruke det til markløft, knebøy, og benkpress, gå for styrkeløft-belte.

Og ja, hensikten med beltet er hovedsaklig for å hjelpe deg med buktrykk. 

Anonymkode: b68cd...417

Men hva er forskjell på styrkeløftbelte og vektløftebelte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeløfte belte all the way! Altså det som er like bredt over alt. Kjøpte et billig på ebay, som jeg har hatt i 4-5 år nå. Trener tung knebøy og markløft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (På 4.5.2023 den 18.37):

Men hva er forskjell på styrkeløftbelte og vektløftebelte?

Det står jo i linken? Styrkeløft = bredt hele veien. Vektløftebelte = smalere over magen. 

Anonymkode: b68cd...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...