AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Del Skrevet 16. april 2023 Og vil dette endre seg at det blir lettere senere? prøvde å selge en ioniq for noen måneder siden som lå ute i kanskje et halvt år. ser de ligger ganske lavt i pris nå. Anonymkode: 6e50d...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Del Skrevet 16. april 2023 Om du skal selge en nyere bensin/diesel bil, er den ikke vanskelig å bli kvitt. Elbilsalget har omtrent stoppa helt opp, pga vektavgift/årsavgift/bom osv. noen som føler seg lurt? Tja, eller, de har bare lurt seg selv. Anonymkode: bfea7...483 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Del Skrevet 16. april 2023 Jeg solgte min gamle model S til utlandet for en måned siden til en ok pris, det er mangel på billige brukte elbiler i Europa og nå som krona er så lav er det god butikk for andre å importere fra Norge. Anonymkode: 09305...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg solgte min gamle model S til utlandet for en måned siden til en ok pris, det er mangel på billige brukte elbiler i Europa og nå som krona er så lav er det god butikk for andre å importere fra Norge. Anonymkode: 09305...6d8 Gikk du mye i tap? Skal jeg selge den her i Norge så går jeg 60.000 i minus. Kanskje 70 og. Prisene er blitt så utrolig lave. syns det virker skummelt å selge til utlandet😅 er det mye å sette seg inn i? Anonymkode: 6e50d...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Del Skrevet 16. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Gikk du mye i tap? Skal jeg selge den her i Norge så går jeg 60.000 i minus. Kanskje 70 og. Prisene er blitt så utrolig lave. syns det virker skummelt å selge til utlandet😅 er det mye å sette seg inn i? Anonymkode: 6e50d...ff9 Er da helt vanlig å tape på å selge bil Anonymkode: aa3b7...03d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Del Skrevet 17. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Gikk du mye i tap? Skal jeg selge den her i Norge så går jeg 60.000 i minus. Kanskje 70 og. Prisene er blitt så utrolig lave. syns det virker skummelt å selge til utlandet😅 er det mye å sette seg inn i? Anonymkode: 6e50d...ff9 Ja, hadde massivt tap. Solgte den til 200k mindre enn hva jeg gav for 5 år siden. Sånn er det å ha bil. Jeg krevde forhåndsbetaling ved salg og da gikk det veldig greit uten risiko for meg, eneste jeg måtte gjøre var å avregistrere den på vegvesenet sine side og levere skiltene til biltilsynet og si at bilen er eksportert og avregistreringen vil være for godt. Anonymkode: 21ebb...4bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Del Skrevet 17. april 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Om du skal selge en nyere bensin/diesel bil, er den ikke vanskelig å bli kvitt. Elbilsalget har omtrent stoppa helt opp, pga vektavgift/årsavgift/bom osv. noen som føler seg lurt? Tja, eller, de har bare lurt seg selv. Anonymkode: bfea7...483 Dette stemmer ikke. Det har vært mindre bilkjøp i år, men andelen elbil som blir kjøpt er fortsatt høy Så langt i år er det 9.299 førstegangsregistrerte nye personbiler. Av disse er 7.420 elbiler, det tilsvarer en andel på 80 prosent. https://www.tv2.no/broom/elbilene-kan-naerme-seg-90-prosent-av-salget-i-ar/15547899/ Anonymkode: 63b3f...b2e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Del Skrevet 17. april 2023 Jeg måtte omtrent gi bort diselpassaten min. Anonymkode: 4827d...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Del Skrevet 18. april 2023 On 4/16/2023 at 7:42 PM, AnonymBruker said: Om du skal selge en nyere bensin/diesel bil, er den ikke vanskelig å bli kvitt. Elbilsalget har omtrent stoppa helt opp, pga vektavgift/årsavgift/bom osv. noen som føler seg lurt? Tja, eller, de har bare lurt seg selv. Anonymkode: bfea7...483 Alltid moro: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/XbaGRx/ellevilt-tesla-salg-i-mars-knuste-tidligere-rekord Anonymkode: 9a157...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Del Skrevet 18. april 2023 Tesla, en bra dritt bil 😄 Anonymkode: 49d56...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Del Skrevet 18. april 2023 Herregud, dieseltrollene er overalt her. Men, jo, nå er knallgode tider for salg av bruktbil. Folk får litt dårligere råd og de som tidligere skulle kjøpe nytt, kjøper nå brukt. Våren er også den beste tiden for selgere - nå vil alle møte sommeren med ny bil. Anonymkode: d3ce5...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 19.29): Og vil dette endre seg at det blir lettere senere? prøvde å selge en ioniq for noen måneder siden som lå ute i kanskje et halvt år. ser de ligger ganske lavt i pris nå. Anonymkode: 6e50d...ff9 Hva slags Ioniq? Førsteutgaven begynner å bli gamle og med så mange nyere alternativer blir eldre elbiler med batteri fra 27-40kwh tungsolgte. Naboen kjøpte den første ioniq utgaven i 2020 (ikke 5 eller 6). Med hjemme lader og vinterdekk ble prisen 340.000. Innbytte i dag er i beste fall 180.000. Når bilen nærmer seg 5 år, 100.000 km blir folk skeptiske. Og når det finnes modeller som har dobbelt så mange HK og går 150km lenger for 30-40.000 mer så blir forrige generasjon 30Kwh batteribiler billige. De egner seg best som bil 2 og da er ikke folk villig til å bla opp så mye. Ser og at BMW I3 er veldig tungsolgte for tiden. Har skal prisen mye ned før folk biter på. I3 ble solgt for nærmere 400.000. Så ødela VW markedet ved å prise ned E Golf som var igjen på lageret. Da fulgte BMW etter med 50-60.000 i priskutt for noen år siden. Så i praksis gikk I3 fra å være verdt 360.000 til tungsolgt brukt for 250.000 i løpet av et år. ikke et lett marked å orientere seg i. Tesla endrer jo prisen plutselig og det gode kjøpet for 6 mnd siden er ikke det lenger. Anonymkode: 464ae...f65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva slags Ioniq? Førsteutgaven begynner å bli gamle og med så mange nyere alternativer blir eldre elbiler med batteri fra 27-40kwh tungsolgte. Naboen kjøpte den første ioniq utgaven i 2020 (ikke 5 eller 6). Med hjemme lader og vinterdekk ble prisen 340.000. Innbytte i dag er i beste fall 180.000. Når bilen nærmer seg 5 år, 100.000 km blir folk skeptiske. Og når det finnes modeller som har dobbelt så mange HK og går 150km lenger for 30-40.000 mer så blir forrige generasjon 30Kwh batteribiler billige. De egner seg best som bil 2 og da er ikke folk villig til å bla opp så mye. Ser og at BMW I3 er veldig tungsolgte for tiden. Har skal prisen mye ned før folk biter på. I3 ble solgt for nærmere 400.000. Så ødela VW markedet ved å prise ned E Golf som var igjen på lageret. Da fulgte BMW etter med 50-60.000 i priskutt for noen år siden. Så i praksis gikk I3 fra å være verdt 360.000 til tungsolgt brukt for 250.000 i løpet av et år. ikke et lett marked å orientere seg i. Tesla endrer jo prisen plutselig og det gode kjøpet for 6 mnd siden er ikke det lenger. Anonymkode: 464ae...f65 Sen 2018 mod, 28kwh så egentlig 2019 var det jeg fikk opplyst når jeg kjøpte. Tenker og legge den ut for 168.000, ikke gått mer enn 65.000, så får nok ikke mer. Men aner jo ikke hvordan markedet er nå om det vil være lett eller ta like lang tid som sist. ja det skal ikke være lett Anonymkode: 6e50d...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #14 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sen 2018 mod, 28kwh så egentlig 2019 var det jeg fikk opplyst når jeg kjøpte. Tenker og legge den ut for 168.000, ikke gått mer enn 65.000, så får nok ikke mer. Men aner jo ikke hvordan markedet er nå om det vil være lett eller ta like lang tid som sist. ja det skal ikke være lett Anonymkode: 6e50d...ff9 Lav km.stand er bra, ingen garanti igjen er litt dumt. Hva med å ta en EU kontroll slik at neste ikke er før mai 2025? Det liker kjøpere. Min nabo sin 2020 modell har passert 100.000km pga dagpendling. Lykke til. Anonymkode: 464ae...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå