Gå til innhold

Ta med egen grillmat i gruppe med ca 15 personer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kylling vinger og pølser er ikke bare for barn😂 jeezes dem som skrev det i tråden elsker og grille pølser og kylling vinger er så godt!

Anonymkode: 38e8f...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man er ikke einstøing uten sosial kompetanse selv om man er i et miljø der man får lov å velge sin egen mat på grillfest i stedet for å måtte betale verten uten å få bestemme hverken hva eller hvor mye man skal ha 😂

Hæ, hva slags venner har du? Har aldri en gang hørt om at alle tar med egen mat men så stjeler Lotta min indrefilet fra grillen så jeg blir sittende uten mat. Det høres fullstendig usannsynlig ut. Griller med venner sikkert to ganger i uka hele sommeren, har aldri opplevd at noen tar andres grillmat 🤣 Ofte står verten for tilbehøret da, og så tar folk med det de selv ønsker å spise av kjøtt eller fisk (eller en sjelden gang noe vegetargreier).

Blander du kanskje med sånne fester der alle kommer med et bidrag til felles måltid? Det er jo noe helt annet, og da kan man egentlig like gjerne gjøre det sånn at verten kjøper inn og alle betaler, så ikke Birgit kjøper en pose kjøttboller på Ikea og så spiser med begge hender av beef wellingtonen, bacon-dadlene og melon-spekeskinke som andre gadd å bruke penger på.

Det under streken er jeg helt enig med deg i, enten forholder man seg til det opplegget som er satt, eller så takker man nei. Selvsagt. Jeg hadde da takket nei.

Anonymkode: 6a6a9...ad3


Du illustrerer jo bare poenget mitt.

Dette er snylteoppførsel. Hvor du snylter på andres mat/tilbehør, gass/kull, grilloljer osv.

Er en 15 mennesker som skal samles, som i TS sitt tilfelle, så ble det invitert på nettopp spleisefest og felles innkjøp fordi en er så mange.

At du vil endre forutsetningene får du ta på egen kappe.

Men en tar ikke med seg egen mat, når en er invitert på spleisefest med 15 personer. Da får en heller takke nei, om en er så redd for å ikke få nok valuta for pengene fordi en spiser lite - som var TS sin bekymring.

 

Anonymkode: 375ea...1ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):


Du illustrerer jo bare poenget mitt.

Dette er snylteoppførsel. Hvor du snylter på andres mat/tilbehør, gass/kull, grilloljer osv.

Er en 15 mennesker som skal samles, som i TS sitt tilfelle, så ble det invitert på nettopp spleisefest og felles innkjøp fordi en er så mange.

At du vil endre forutsetningene får du ta på egen kappe.

Men en tar ikke med seg egen mat, når en er invitert på spleisefest med 15 personer. Da får en heller takke nei, om en er så redd for å ikke få nok valuta for pengene fordi en spiser lite - som var TS sin bekymring.

 

Anonymkode: 375ea...1ee

Forstår ikke hva som er problemet med en grill fest der alle tar med det de selv vil spise? Man er jo ikke helt gjærrig heller da alltid noen som spør og jeg selv spør om hun elle hun andre vil ha litt av mitt. Da får man i de minste spise det man vil, man vet jo ikke om verten bare har feks tenkt å grille ribbe med salat og mais uten noe kyllingvinger, pølser eller potetsalat. Jeg har gått å grillet med andre der alle fikset egen grillmat

Anonymkode: 38e8f...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...