Gå til innhold

Billån, og ny bil, det å ha en skikkelig bil…,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg helt ny elbil, med billån i midten av 40 årene. Hatt den i nesten 2 år. 

Tidligere har jeg alltid hatt 5-10 år gamle biler, uten lån. Helt greie og fine nok biler til ikke alt for mange penger, sånn i 100k eller mer prisklassen.

Har alltid bare sett på bil som et transportmiddel, som bør være pålitelig i å frakte meg fra a-å, ikke trenge for mye verksted. 

Nå har jeg dette gliset, er ikke mer lykkelig, dyrt er det også. 

Anonymkode: 70dd1...895

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhhhh... Trodde du virkelig at helt ny bil/billån skulle gjøre deg lykkeligere?

Anonymkode: 6560e...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (2 minutter siden):

Gliset forsvinner fort når en av ledlysene streiker…

Forsvinner bilen når et ledlys slutter å virke? Forklar?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei litt usikker på hva budskapet ditt er her? Er det et spørsmål eller budskap er jeg også usikker på.

Iht det du skriver, virker det som du trodde du skulle bli lykkeligere av et glis av en bil, og ikke ble det.

Nei du blir jo ikke det om du ikke liker biler godt.  Eller trodde du at ny bil = damer? Så har du bomma litt der.

Jeg kjøpte nesten ny bil i fjor, kjører normalt biler som har siste tur hos meg før hugger. Jeg blir glad hver gang jeg setter meg inn i den. Syntes den er kul, og den sparer meg for mye penger.

Anonymkode: 1ef50...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har nå kjøpt meg helt ny elbil, med billån i midten av 40 årene. Hatt den i nesten 2 år. 

Tidligere har jeg alltid hatt 5-10 år gamle biler, uten lån. Helt greie og fine nok biler til ikke alt for mange penger, sånn i 100k eller mer prisklassen.

Har alltid bare sett på bil som et transportmiddel, som bør være pålitelig i å frakte meg fra a-å, ikke trenge for mye verksted. 

Nå har jeg dette gliset, er ikke mer lykkelig, dyrt er det også. 

Anonymkode: 70dd1...895

Men du har en sikrere bil. Det er grunnen til at vi har ny, dyr bil istedetfor en eldre, billigere en. Vi bryr oss ikke om å ha et 'glis', men vi vil frakte ungene våre (og deres foreldre, oss) så sikkert som mulig.

Anonymkode: 2a31a...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel en helt ny bil taper seg fort etter få år. Det er ikke det samme som å kjøpe seg leilighet eller hus. Trodde du en ny bil skulle gjøre deg lykkelig? hehe folk som kjøper nye og dyre ting og tror det gjør dem lykkelig og store på seg selv. Nei det er ikke det som gjør et menneske stort eller lykkelig. Jeg har det bra med å leve forsiktig og handle på salg og tilbud og har verken behov for dyre nye ting. Og veldig glad er jeg for det. 

Anonymkode: d11fe...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt helt ny bil en gang og gjør det ikke igjen. Den er ikke mye bedre enn en bil som har gått lite og har blitt pent brukt. I det du setter nøkkelen i tenningen og kjører ut fra forhandler taper bilen 50 000 kr. Jeg hadde faktisk en bil til 20 000 i 10 år uten de store regningene en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forsvinner bilen når et ledlys slutter å virke? Forklar?

Så gøy når folk misforstår med vilje😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Men var det gliset eller bilen som forsvinner når ledlyset slutter å virke?

Anonymkode: bf858...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (8 minutter siden):

Så du misforsto TS sin bruk av ordet "gliset" med vilje? Hvorfor er det gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men var det gliset eller bilen som forsvinner når ledlyset slutter å virke?

Anonymkode: bf858...896

Gliset. 

les innlegget du siterte én gang til. 

Anonymkode: e1a6b...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gliset. 

les innlegget du siterte én gang til. 

Neeeevermind, forskjellige ab-koder 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du misforsto TS sin bruk av ordet "gliset" med vilje? Hvorfor er det gøy?

Jeg misforstår ofte men sjeldent med vilje. Slik er det å leve som autist. Om TS sin bruk av ordet var ironisk eller noe så har jeg misforstått. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (19 minutter siden):

Jeg misforstår ofte men sjeldent med vilje. Slik er det å leve som autist. Om TS sin bruk av ordet var ironisk eller noe så har jeg misforstått. 

Glis er et ord som blir brukt om bil. Gliset TS skriver om er altså bilen, ikke et smil. 

Anonymkode: a14cb...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glis er et ord som blir brukt om bil. Gliset TS skriver om er altså bilen, ikke et smil. 

Anonymkode: a14cb...073

Det har jeg faktisk aldri hørt før. Ikke rart en misforstår da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, så lenge du ikke er glødende interessert i bil og kun ser på det som ett nødvendig onde for å komme deg fra A til B så er det vel ikke så rart at det ikke gir deg veldig stor glede med helt ny bil vs en en bil i god stand. For begge gjør jo samme nytten for deg, nemlig å frakte deg greit fra A til B. 

Har du hjemmelader så kan du derimot glede deg over alle disse pengene til drivstoffavgifter du sparer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke ny bil men nesten ny. Jeg verdsetter nybilgaranti, forutsigbart vedlikehold, komfort og sikkerhet høyt.

Har tidligere hatt flere ok biler til 10-100k og den mest driftssikre var den til 10k. Men det var mer flaks enn noe annet.

Resten kostet ekstremt mye i vedlikehold årlig. Spesielt rundt PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det faktisk de eldste bilene (hhv 2003 og 2005) som har vist seg å være mest driftssikre. De nye vi har hatt har det bare vært feil på.

Anonymkode: 6b07f...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...