AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Del Skrevet 14. april 2023 Hva er greia med at så mange ligger under fartsgrena, og øker hastigheten når noen kjører forbi? Har en 80 sone i nærheten av mitt hjem hvor jeg omtrent daglig kommer bak en bil i 50-60. Så fort jeg legger meg ut for å kjøre forbi så gasser de opp til 80-85 så det blir vanskelig å legge seg inn igjen? Har folk virkelig så stort ego at de ikke tåler å bli kjørt forbi når de er sinker i trafikken? Anonymkode: 45a25...0cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så fort jeg legger meg ut for å kjøre forbi så gasser de opp til 80-85 så det blir vanskelig å legge seg inn igjen? Dette kan bare du svare på.... Men du mente det kanskje ikke som et spørsmål? Anonymkode: e36b9...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Del Skrevet 14. april 2023 Kanskje de øker farten akkurat der fordi det er forhold som gjør at de tørr å kjøre fortere akkurat. Antar at du tar forbikjøringene på oversiktelige steder. Anonymkode: 42a6b...c91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Del Skrevet 14. april 2023 Hele denne veien har god oversikt. Det er på en lang slette med kun jorder rundt jeg tar de igjen med cruisecontrol på 80km/t. Legger meg ut når jeg nærmer meg, og når jeg kommer på siden så gasser de på så vi ligger i lik fart. Da må jeg gasse opp for å komme forbi å legge meg inn igjen. Dette skjer omtrent hver eneste dag. Mange blir også tydelig fornærmet og legger seg helt opp i rompa på bilen min når jeg er forbi og blinker med lysene. Det er så mange dårlige sjåfører. Anonymkode: 45a25...0cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Del Skrevet 14. april 2023 Forhold der det er greit å kjøre forbi er forhold der det er greit å kjøre fartsgrensa som ofte er en rett strekning. Derfor gasser de på. Mange bremser og kjører saktere i svinger, smale veier, veier med dårlig sikt osv. Anonymkode: c085b...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 14. april 2023 #6 Del Skrevet 14. april 2023 De er nok evneveike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hele denne veien har god oversikt. Det er på en lang slette med kun jorder rundt jeg tar de igjen med cruisecontrol på 80km/t. Legger meg ut når jeg nærmer meg, og når jeg kommer på siden så gasser de på så vi ligger i lik fart. Da må jeg gasse opp for å komme forbi å legge meg inn igjen. Dette skjer omtrent hver eneste dag. Mange blir også tydelig fornærmet og legger seg helt opp i rompa på bilen min når jeg er forbi og blinker med lysene. Det er så mange dårlige sjåfører. Anonymkode: 45a25...0cd jeg har hatt lappen i 30 år uten å oppleve det du beskriver der Kan det være at årsaken ligger i din kjørestil? er du sikker på at ikke er en dårlig sjåfør selv? det virker egentlig sånn ut fra det du skriver. F.eks det med at du ikke avbryter forbikjøringen når dere ligger i lik fart, men øker farten for å presse deg inn. En god og trygg sjåfør ville avbrutt, og lagt seg inn bak. Anonymkode: c7402...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Del Skrevet 14. april 2023 Jeg så ett eksempel på virkelig teit kjøring på en landevei med kun ett felt i hver retning, og mye motgående trafikk - så det ikke var lett å kunne kjøre forbi. Alle bilene foran meg kjørte helt greit på fartsgrensen og lå med fin avstand til hverandre. Bortsett fra den ene tosken som lå oppi bagasjelokket til bilen foran og måtte bremse og bremse fordi han lå for tett opptil. Ingen andres bremselys var å se, da flyten gikk fint. Måtte le av tosken der fremme. Prøvde seg på forbikjøring som måtte avbrytes, bremsing og hakking. Stakkars passasjerer i den bilen. Og han oppnådde nøyaktig ingenting med den hissige og latterlige kjørestilen. Anonymkode: 7047d...57e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Del Skrevet 14. april 2023 Det er morsomt å leke i trafikken på den måten. Jeg gasser alltid på når noen prøverå kjøre forbi. Ingen skal kjøre fortere enn fartsgrensen som jeg kjører i, bortsett fra der det er svinger eller litt for mye helning på veien. Anonymkode: 60b1f...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 14. april 2023 #10 Del Skrevet 14. april 2023 De synes sikkert det er gøy å irritere deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå