Rosakatt Skrevet 14. april 2023 #41 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 12.16): Det er samboeren min jeg elsker og henne jeg vil dele resten av livet med. Jeg har gitt «elskerinnen» grei beskjed om at vi aldri har vært i noe forhold, om hun tror det, og at det heller aldri blir noe mellom oss. Jeg har ingen følelser for henne og det har jeg vært tydelig på hele tiden. Jeg har også bedt henne om å holde seg unna og ikke kontakte meg eller min familie noen gang igjen. Dette sier hun at hun ikke kan love. utgangspunktet for å gjenoppta kontakten med henne var at jeg syntes synd på henne. Jeg har lyttet til henne, støttet henne og jeg vet at hun har betrodd meg ting som ingen andre vet. Alt dette har forsåvidt gått begge veier. Hun har vært en uvurderlig støtte for meg i en tung periode. Det var vel kanskje også jeg som ivret mest for å ta det til et fysisk nivå. Likevel var dette noe vi var sammen om, og jeg var hele tiden tydelig på at jeg aldri kom til å forlate familien min for henne. Hun vil ha et vennskap der vi kan snakke sammen på telefon og av og til treffes for en kaffe. Planen var en periode «å få henne inn i systemet» der vi kunne være venner i full åpen- og offentlighet. Jeg har tom. invitert henne hjem til oss noen ganger, men alltid avlyst i siste liten pga. dårlig samvittighet for min samboer. «Elskerinnen» har spurt meg om hva jeg tror skjer om hun kommer på besøk. Til det har jeg svart «ingenting». Jeg har stolt 100% på henne, men det hadde føltes feil for meg. Hun sier og at hun mest sannsynlig ikke hadde kommet, men har en forskrudd ide om å føle seg ønsket. Nå stiller hun ultimatum om at jeg skal ordne opp med henne ellers forteller hun alt til min samboer. Jeg har siste tiden jobbet hardt for forholdet til min samboer skal bli bedre, og har lykkes med det. Vi har det veldig fint sammen og jeg har planlagt å fri ganske snart. Vi er lykkeligere enn noen gang, men om denne psyko «elskerinnen» gjør alvor av truslene sine er det «game over.» Det vil jeg ikke. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Du har møtt henne i 5 år, beklager med det er et forhold, det er et halvt 10 år hun kunne ha møtt en annen, eller du kunne ha slått opp å vært med henne eller bedre mot din kone å ikke vært utro Det du har gjort er mer psyko 7 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #42 Skrevet 14. april 2023 Du har hatt 5 år på å tenke over alt dette.. Hvordan har du klart å være så psykopatisk/følelsesløs i oppførselen at du har latet som ingenting mens du i 5 år har gått bak ryggen til samboeren din som du sier du elsker og som er moren til ditt barn? Går ikke an å bortforklare noe sånt. Om du ville skjerme henne hadde du ikke gjort dette, et svik og bedrag. Her virker det som at fokuset er først og fremst på deg selv. Bra at du har innsett hva du har gjort, men synes du det er riktig at hun aldri skal få vite hvilken type mann hun egentlig er sammen med? Kanskje hun fortjener noen som velger å være lojal mot henne, som er ærlig som ikke kunne vurdert å ha en pågående affære i 5 år? Ikke vet jeg hva du skal gjøre med situasjonen, men dette har du iallefall stelt i stand helt selv. Anonymkode: 1c76c...7dc 4
Sofie Maria Skrevet 14. april 2023 #44 Skrevet 14. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg håper at hun skjønner at hun i såfall knuser meg og hele min familie. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Sorry mac, men den risikoen valgte du for 5 år siden da du valgte å åpne opp forholdet ditt for andre muligheter. Har ingen løsning, men heller imot at du bør holde kjeft. Den dagen du forteller sannheten går alt til h****. Åssen klarte du opprettholde et forhold i 5 år uten følelser?! Og hvorfor funderte du ikke på at hu kom til å få følelser for deg før du begynte på denne galskapen? Endret 14. april 2023 av Sofie Maria 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #45 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg håper at hun skjønner at hun i såfall knuser meg og hele min familie. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Ja, og hun vil knuse deg. Det vil jo være hensikten hennes. Men hvorfor vil hun det? Er hun selv knust, hevngjerrig, bitter, føler seg avvist?? Det er jo et sinne her, eller et eierforhold til deg som gjør at hun truer deg. Det eneste du kan gjøre er å snakke med henne, fortelle at du aldri burde tatt kontakt på den måten, og utviklet forholdet. Fortell henne at du har vært en dust mot både henne og samboeren din og at du angrer på din oppførsel. Du får fortelle om at du vil skåne barnet ditt. Du får være helt ærlig med å se dine egne svakheter slik at hun forstår at det hun mister er en mann som ikke er verd å beholde. Den historien din om at hun er psykobitch, som du viser med handling og ord mot henne nå- fungerer jo ikke særlig bra for deg. Hun raser mot deg og måten å behandle henne på. Sett deg ned og skriv et langt brev til henne, der du tar all skyld og be henne om tilgivelse for at du har såret henne. Send det til henne, og spør om du kan møte henne. Så tar du en skikkelig oppgjør med deg selv. Det kan være bra for deg og henne. Det kan godt hende at hun likevel vil snakke med samboeren din, men da har du i alle fall tatt et oppgjør med deg selv. Det er den eneste mulighet jeg ser at du har. Anonymkode: f4976...15a 1
Rosakatt Skrevet 15. april 2023 #46 Skrevet 15. april 2023 Det er så slemt av meg å skrive dette til deg, men det du har gjort er utenkelig Det er synd for samboeren din å få vite dette, det er synd for henne at livet rives i to å hun står alene, og det er synd for barnet ditt å miste dere som et samlet hjem Men det er også synd for samboeren din å forbli med deg etter det du har gjort, hun fortjener bedre Setter virkelig spørsmål til din personlighet når du er i stand til noe slikt i 5 år, men noen du ikke engang er forelsket i. Det bare var sånn, jaja, helt tomt. Du lovet en dame fra fortiden å aldri avslutte kontakten. Et tilfeldig løfte ble viktigere en familien din, det forstår jeg ikke. Å du trengte ikke å ha sex for å holde kontakten heller? 4
Tone83 Skrevet 15. april 2023 #47 Skrevet 15. april 2023 On 4/13/2023 at 8:30 PM, AnonymBruker said: Jeg kan ikke legge meg flat og inrømme dette for samboer - da drar hun. Det vet jeg. Selvfølgelig har jeg dårlig samvittighet både for henne og barnet vårt. Samtidig er det ikke «elskerinnen» som skal styre vår framtid. Hun har jo bare fått fordeler og ingen ulemper. Hun har hatt en venn som har støttet henne og lyttet til henne, og hun har fått nærhet og kos uten forpliktelser. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Hun må jo då lov å dra hvis hun vil, det burde ikke bære ditt valg. Hun må få slippe å leve i en løgn. La henne velge selv 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #48 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg håper at hun skjønner at hun i såfall knuser meg og hele min familie. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Hadde det gjort noe? Du knuste din familie først. Elskerinnen knuser bare litt ekstra etter deg. Anonymkode: 6a066...50a 1
RockyRose Skrevet 15. april 2023 #49 Skrevet 15. april 2023 Syns det er vanskeleg å ta dette innlegget seriøst. Du gjentek at elskerinna er psyko, og at ho truar med å øydelegge familien din, og at ho knusar familien din og deg. Snakk om ansvarsfråskrivelse. Og du... når eit kriterie er at du ikkje får kutte kontakt med ho igjen om du skulle få møte ho, såg ikkje du dette kome då? Ho sa jo indirekte "dropp meg og eg fortel alt til dama di" 🙄 Dersom du ynskjer å gifte deg og faktisk vil vere med sambuaren din, fortel alt. Ho kjem til å finne ut av det ein gong uansett. Og om ho får høyre det frå andre/finne det ut sjølv blir alt 100x verre. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #50 Skrevet 15. april 2023 Håper elskkerinnen din forteller, hjelper ikke ha blokkert en person for å slippe unna. Du fortjener at kona får vite, fy for en simpel person du er og syntes synd på deg selv fordi elskerinnen skal forelle og ødelegge. Du ser jo ikke din egen rolle i dette? Du fortjer gå rundt å være engstelig for at hun foreller, og kon a fortjener sannhenet. Så dritt, hatt et forhold i flere år, det er ikke bare utroskap uansett hvordan du ser på det Anonymkode: be8ae...7ae 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #51 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 19.47): Det er jeg som må leve med den dårlige samvittigheten overfor min samboer hver dag resten av livet. Hun andre fikk noen å snakke med, som lyttet til henne, støttet henne i en vanskelig tid og hun fikk nærhet. Jeg lovet henne aldri noe mer. Hun kan bare gå videre uten å tenke noe mer over det. Jeg håper at min samboer kan få lov til å beholde illusjonen om at vi er lykkelige. Noe annet vil knuse henne - og meg. Det man ikke vet noe om har man ikke vondt av. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Dette viser at du har total mangel på selvinnsikt. Personlig så ser jeg ikke svart/hvitt på utroskap jeg ser og har erfart personlig at det er mange nyanser som gjør at det skjer. Vi er tross alt mennesker som gjør feil. Når det er sagt er du naiv om du tror elskerinnen din ikke har håpet på noe mer mellom dere. Greit nok er halvt års tid, men 5 år er lenge. Du virker kynisk. Du høster som du sår og med den arrogansen så håper jeg du blir avslørt. Krysser fingre faktisk. Syns du fortjener å bli avslørt. Du er for kynisk og har for liten selvinnsikt. Du trenger å lære «The hard way» Anonymkode: 45119...7f0 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #52 Skrevet 15. april 2023 Jeg sliter også med å tro på dette. Men om det er tilfelle, så lyver ts helt klart for seg selv. Han skriver at han i de fem årene med elskerinnen distanserte han seg fra samboeren. Det hadde han ikke gjort om han virkelig elsket henne. Et ons eller et kortvarig forhold til en annen i en vanskelig periode, ja, det kan forstås. Men her var det ts som selv tok kontakt med hun som ble hans elskerinne, fordi han trengte noen å snakke med i en periode hans eget forhold var vanskelig. Så forstod han at han var seksuelt tiltrukket av den andre og innledet et forhold til henne - selv om han visste hvilket forhold hun kom fra. Først dumpet han den andre damen for mange år siden, på en stygg måte. Så oppsøker han samme dame fordi han selv trengte noen å snakke med i en periode han slet i forholdet. Så oppdaget han at han ville ha et seksuelt forhold til henne, så han innledet et forhold til henne. Så viktig var dette andre forholdet at han i fem år distanserte seg fra sin samboer. I fem år! Det er det ikke kjærlighet i. Det er bare en ekstrem egoisme og kyniskhet og kaldhet! Og kvinnen som han hadde så dårlig samvittighet for å ha dumpet på en så stygg måte for mange år siden, hun mente hen var så uviktig at han valgte å dumpe henne på en stygg måte atter en gang. Når han gjør dette mot henne for andre gang, da er det langt verre enn hva enn han gjorde første gang. Fordi han nå har vist henne at han ikke har noe respekt og omtanke for henne - kun seg selv. Nå har ts liksom fått samvittighet. Men den samvittigheten handler ikke om hans samboer eller hans elskerinne. Det har ikke vært noe samvittighet når det kom til egne barn heller de siste fem årene. Og nå skal han liksom fri til samboeren, uten at hun vet hva hun velger. Det viser at han også er iskald og kynisk og ekstremt samvittighetsløst overfor samboeren fremdeles. Den egoismen ts forteller om er ekstremt stor! TS - som @Fremmed fugl skrev tidlig i tråden. Du har i realiteten bare ett valg - det er å fortelle samboeren din. Og så la det være opp til henne om hun er villig til å gi deg en sjanse. Gjør hun det er du mer heldig enn du fortjener, men da må du også være villig til at alt går på hennes premisser inntil hun mener at du fortjener hennes tillit igjen. Om hun ikke vil fortsette forholdet, da bør du også la hun få alle fordeler når det kommer til å sikre at hun og barnet kan bo i felles hjem. Det er du som har ødelagt, da er det ditt ansvar å ikke skape enda mer skade. Om du frir til henne nå uten å fortelle noe, så understreker du bare din egen egoisme enda en gang. Ikke bare det, du viser tydelig ditt ekstremt usunne syn på kvinner. Du utnytter kvinner uten en eneste samvittighetskvale! Elskerinnen som du nå for andre gang i livet dumpet så stygt. Samboeren som du har latt leve på en løgn i fem år - og som du nå mener du har rett til å la leve på en løgn resten av livet. Det er ikke kjærlighet, det er et så usunt forhold til kvinner og andre mennesker at du trenger hjelp selv, TS! Søk hjelp hos psykolog så fort som mulig. Hvis du mener du har samvittighet og ønsker de du er glade i det beste, da må du ta tak i de åpenbare problemene du selv har. For bare slik kan du få det godt. Og du, den elskerinnen har du vært så stygg med to ganger i livet at selv om hun ikke selv forteller din samboer, så forteller hun det garantert til andre hun kjenner. Så sannheten vil komme for en dag - sannheten om DEG! Den absolutt eneste måten du kan kontrollere dette, det er ved å være villig til å frasi deg kontrollen og være ærlig med din samboer og så la henne få ta en informert beslutning om hvordan hun ønsker å leve sitt liv videre, om det inkluderer deg eller ikke. For sannheten vil komme frem. Og eneste måten du kan redde deg selv, det er å starte med å være ærlig. Om du frir til din samboer uten å fortelle henne sannheten, da vil det være den største tabben du noensinne har gjort, for det kommer til å forfølge deg resten av livet. Og en dag blir du avslørt. Oppsøk psykolog for å finne ut hvorfor du velger å utnytte de du bryr deg om og hvorfor du tror du har rett til å kontrollere andres liv. Og ang. ditt barn - du kan bli eller fortsette å være en god pappa, selv om du har barnet på samvær. Kanskje er det akkurat det du trenger for å bli mindre egoistisk og lære deg å respektere andre og behandle dine nærmeste med omtanke. For det gjør du ikke nå. Om du ikke forteller din samboer sannheten før du frir så vil det bli den største tabben i ditt liv! Anonymkode: de960...30f 6 1 1
Paneera Skrevet 16. april 2023 #53 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 20.30): Jeg kan ikke legge meg flat og inrømme dette for samboer - da drar hun. Det vet jeg. Selvfølgelig har jeg dårlig samvittighet både for henne og barnet vårt. Samtidig er det ikke «elskerinnen» som skal styre vår framtid. Hun har jo bare fått fordeler og ingen ulemper. Hun har hatt en venn som har støttet henne og lyttet til henne, og hun har fått nærhet og kos uten forpliktelser. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Hvordan du har nerver til å fri til henne, enda du vet hun ville gått om hun visste, fatter jeg ikke. Du lurer henne, på falske premisser, inn i et ekteskap. Ondskapsfullt. 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #54 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 20.30): Jeg kan ikke legge meg flat og inrømme dette for samboer - da drar hun. Det vet jeg. Selvfølgelig har jeg dårlig samvittighet både for henne og barnet vårt. Samtidig er det ikke «elskerinnen» som skal styre vår framtid. Hun har jo bare fått fordeler og ingen ulemper. Hun har hatt en venn som har støttet henne og lyttet til henne, og hun har fått nærhet og kos uten forpliktelser. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 La konen din gå så hun får en ordentlig mann - slik hun fortjener En som vil behandle henne som en dronning, og ikke spytte på henne slik du har gjort. Er nok mange menn der ute som vil kaste seg over henne, så kan du leve med denne elskerinnen din Anonymkode: a58b1...a3b 4
Sunnhordlandsmann Skrevet 16. april 2023 #55 Skrevet 16. april 2023 Kokeplate skrev (På 13.4.2023 den 6.00): Nå må du ta ansvar for det du har gjort. Han har nå bare visst omsorg og kjærlighet for personer som trenger det, og har dessverre havna i en vanskelig situasjon. Fordømmelse fra andre er ondt, gi heller støtte!
Kokeplate Skrevet 16. april 2023 #56 Skrevet 16. april 2023 Sunnhordlandsmann skrev (4 minutter siden): Han har nå bare visst omsorg og kjærlighet for personer som trenger det, og har dessverre havna i en vanskelig situasjon. Fordømmelse fra andre er ondt, gi heller støtte! Denne personen fortjener fordømmelse.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #57 Skrevet 16. april 2023 Sunnhordlandsmann skrev (22 minutter siden): Han har nå bare visst omsorg og kjærlighet for personer som trenger det, og har dessverre havna i en vanskelig situasjon. Fordømmelse fra andre er ondt, gi heller støtte! Er vel heller det motsatte han har gjort. Utnyttet andre til egen fordel. Anonymkode: dee24...aff 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #58 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 19.47): Det er jeg som må leve med den dårlige samvittigheten overfor min samboer hver dag resten av livet. Hun andre fikk noen å snakke med, som lyttet til henne, støttet henne i en vanskelig tid og hun fikk nærhet. Jeg lovet henne aldri noe mer. Hun kan bare gå videre uten å tenke noe mer over det. Jeg håper at min samboer kan få lov til å beholde illusjonen om at vi er lykkelige. Noe annet vil knuse henne - og meg. Det man ikke vet noe om har man ikke vondt av. TS Anonymkode: 6fa34...3d7 Om du har så dårlig samvittighet overfor din samboer, så hadde du IKKE hatt/opprettholdt et forhold til elskerinnen din i 5!! år. Du skriver at det er du som må leve med dårlig samvittighet overfor din samboer resten av livet. Egoistisk tankegang. Hva med elskerinnen du har lurt da? Ingen dårlig samvittighet overfor henne? Tenker du nå er redd for å bli tatt ”med buksene nede”. Noe du har all grunn til. Sånn som du fremstiller deg, så tenker jeg at den eneste du har kjærlighet for er deg selv. Håper disse kvinnene forsvinner fra livet ditt. De fortjener så mye bedre. Deg er det ikke synd på i det hele tatt. Du har oppført deg som en liten feig, egoistisk, selvsentrert eksemplar av et hankjønn. Ekte menn opptrer ikke som deg. Anonymkode: 2ce04...3d1 8
Gjest Margo Skrevet 16. april 2023 #59 Skrevet 16. april 2023 Sunnhordlandsmann skrev (23 minutter siden): Han har nå bare visst omsorg og kjærlighet for personer som trenger det, og har dessverre havna i en vanskelig situasjon. Fordømmelse fra andre er ondt, gi heller støtte! Det er omsorg og kjærlighet å drive og pule på en annen enn samboeren? Ooookey.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #60 Skrevet 16. april 2023 Jeg er mann med noen svin på skogen selv. Noen ons her og der, sånn som veldig mange andre. Min samboer vet ikke, men godt mulig det hadde gått bra om det kom frem. Utroskap er ikke alltid så svart hvitt. Men dette som ts beskriver, fem år, det er et forhold. Spiller ingen rolle hva du kaller det selv, for det er et forhold. Det er drøyt og et ubeskrivelig stort svik mot en du er glad i. Gå fra henne. Gjør det slutt. Spar henne for smerten ved å få vite, og spar henne fra et samliv sammen med deg. Anonymkode: b83ac...473 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå