Gå til innhold

Autisme og sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 12.21):

Wow - dette er et kjempegodt spørsmål!
Jeg er bare litt bekymret for om Kvinneguiden er rette sted å finne svar på en såpass sammensatt og alvorlig utfordring...

Håper du får gode svar, og at du klarer å skille skitt og kanel.

Anonymkode: 417cf...4a6

Beste stede, siden folk som opplever dette selv kan svare.

Anonymkode: 5830f...efc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 5.04):

Går til en psykiater. 

Anonymkode: d0e3f...25d

Den psykiateren bør du slutte hos og klage inn om vedkommende faktisk sier dette. 

Men TS:

Mange flere enn du tror sliter nok med noe tilsvarende på et vis.

Enten fordi man har faket seg gjennom et forhold i 20 år, eller fordi man hadde strategier som din (ligge seg til bekreftelse/positiv tilbakemelding osv).

Det er i det hele tatt ikke så mange som har selvtilliten til å bare ta plass seksuelt og faktisk snakke åpent med en partner om slike ting.

Hva med å bare vise ham teksten du skrev som jo var veldig god og beskrivende?

Og at han liksom er den første som «ser deg» (som jo er et megakompliment!) og at du har lyst til å starte på nytt - hva dere begge liker og ikke osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorry hvis jeg avsporer, men siden vi er inne på dette her med autisme og utdaterte psykologer/psykiatere, så vil jeg bare nevne det. Psykologen jeg gikk til som trodde at jeg enten hadde add eller Asperger (han tvang meg til å ta en sånn dum test på Asperger diagnosen) sa til meg at du burde vurdere å bli uføretrygdet. Mange tror at med en gang man hører ordet Asperger så betyr det automatisk uføretrygd, men det stemmer ikke. 

Anonymkode: 470e1...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil også legge til at du burde virkelig bytte psykolog/psykiater og å be dem om å oppdatere kunnskapene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sorry hvis jeg avsporer, men siden vi er inne på dette her med autisme og utdaterte psykologer/psykiatere, så vil jeg bare nevne det. Psykologen jeg gikk til som trodde at jeg enten hadde add eller Asperger (han tvang meg til å ta en sånn dum test på Asperger diagnosen) sa til meg at du burde vurdere å bli uføretrygdet. Mange tror at med en gang man hører ordet Asperger så betyr det automatisk uføretrygd, men det stemmer ikke. 

Jo, dessverre. 90% klarer ikke å stå i arbeidslivet. 

Anonymkode: d7ac8...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...