AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg mistet min aller bestevenn etter 13 år sammen. Det har gått utover jobb, venner og familie. Det har gått en måned og jeg har vært sykmeldt fra jobben. Jeg orker ingenting. Gråten vil ikke gi seg og jeg er oppe hele natten lang. Tenker på doffen. Jeg har forklart de rundt meg at jeg ikke vil klare å være sosial men blir bare ledd av. Fikk en tekstmelding fra sjefen om at det var på tide å komme tilbake på jobb. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hjelp! Jeg savner doffen så mye. Dødsfallet har gått hardt utover absolutt alt i livet mitt. Han var min bestevenn ,og nå er han borte vekk og kommer aldri tilbake! Jeg sitter her og griner og føler meg udugelig. Hvordan skal jeg klare å fungere videre i livet uten min bestevenn... Anonymkode: c33e8...4c7 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #2 Del Skrevet 9. april 2023 Har selv mistet mange i livet og hunden er like stor sorg som menneske.. Men det eneste som *hjelper* er hverdag og holde seg opptatt. Si nå har jeg ikke lov og sørge det kan jeg gjøre senere. Ikke sikkert det funker like godt får deg som får meg men eneste som har hjelpet litt. Sorgen har ikke forsvunnet av det men har klart og dytte den bort og hver gang jeg begynner og tenke har jeg måtte tenke : jeg får lov etterpå ikke nå! Kondolere 🌹❤ Anonymkode: f5f0d...15f 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 9. april 2023 #3 Del Skrevet 9. april 2023 Det er utrolig vondt å miste en hund, så jeg forstår deg godt. Samtidig tror jeg ikke det er noe godt for deg å grave deg ned i sorgen. Jeg ville prøvd meg tilbake i hverdagen. Da får du andre ting å tenke på, og forhåpentlig sorgen litt på avstand. Sorg tar lang tid, men den trenger ikke å være konstant.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #4 Del Skrevet 9. april 2023 Så leit! Det er trist å miste sin beste firbeinte venn. Føler med deg ❤️ Det er nok riktig å vende tilbake til hverdagen nå. Holde seg opptatt, jobbe, se kollegaer osv. Anonymkode: 1d92d...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. april 2023 #5 Del Skrevet 9. april 2023 Oppsøk hjelp. Dette er høyst unormalt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Del Skrevet 9. april 2023 Brunello skrev (5 minutter siden): Oppsøk hjelp. Dette er høyst unormalt. Hva er normalt når det gjelder sorg? Sitter du med en fasit? Anonymkode: 4c63c...089 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 9. april 2023 #7 Del Skrevet 9. april 2023 Kondolerer så mye😭 Du må prøve å tenke at hunden din har fått levd et godt, og langt liv. Akkurat som et menneske som er 90 år. Du har vært heldig å blitt kjent med akkurat den. Kanskje du kan bli kjent med en søtnos til!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Del Skrevet 9. april 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mistet min aller bestevenn etter 13 år sammen. Det har gått utover jobb, venner og familie. Det har gått en måned og jeg har vært sykmeldt fra jobben. Jeg orker ingenting. Gråten vil ikke gi seg og jeg er oppe hele natten lang. Tenker på doffen. Jeg har forklart de rundt meg at jeg ikke vil klare å være sosial men blir bare ledd av. Fikk en tekstmelding fra sjefen om at det var på tide å komme tilbake på jobb. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hjelp! Jeg savner doffen så mye. Dødsfallet har gått hardt utover absolutt alt i livet mitt. Han var min bestevenn ,og nå er han borte vekk og kommer aldri tilbake! Jeg sitter her og griner og føler meg udugelig. Hvordan skal jeg klare å fungere videre i livet uten min bestevenn... Anonymkode: c33e8...4c7 Kondolerer så mye❤️ Det går bedre med tiden, du vil fortsatt kjenne sorgen men den blir lettere Anonymkode: a4cf2...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Del Skrevet 9. april 2023 9 minutter siden, Brunello said: Oppsøk hjelp. Dette er høyst unormalt. Nei det er det ikke! Anonymkode: a4cf2...607 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. april 2023 #10 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er det ikke! Anonymkode: a4cf2...607 Jo, det er det. Jeg vet om mange som har avlivet kjæledyr, og ingen har hatt særlig fravær fra jobb i den forbindelse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. april 2023 #11 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er normalt når det gjelder sorg? Sitter du med en fasit? Anonymkode: 4c63c...089 Ja, statistikk viser at det er svært få som får langtidsfravær i forbindelse med kjæledyrs dødsfall. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Del Skrevet 9. april 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Jo, det er det. Jeg vet om mange som har avlivet kjæledyr, og ingen har hatt særlig fravær fra jobb i den forbindelse. Men hva som skjer innvendig, sorgen vet du ingenting om. Medfølelse for et menneske som har mistet sin bestevenn innehar du ikke. Avstumpet og blottet for empati. Anonymkode: 4c63c...089 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Del Skrevet 9. april 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Ja, statistikk viser at det er svært få som får langtidsfravær i forbindelse med kjæledyrs dødsfall. Nei, hvor er denne statistikken? Anonymkode: 4c63c...089 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg mistet min aller bestevenn etter 13 år sammen. Det har gått utover jobb, venner og familie. Det har gått en måned og jeg har vært sykmeldt fra jobben. Jeg orker ingenting. Gråten vil ikke gi seg og jeg er oppe hele natten lang. Tenker på doffen. Jeg har forklart de rundt meg at jeg ikke vil klare å være sosial men blir bare ledd av. Fikk en tekstmelding fra sjefen om at det var på tide å komme tilbake på jobb. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hjelp! Jeg savner doffen så mye. Dødsfallet har gått hardt utover absolutt alt i livet mitt. Han var min bestevenn ,og nå er han borte vekk og kommer aldri tilbake! Jeg sitter her og griner og føler meg udugelig. Hvordan skal jeg klare å fungere videre i livet uten min bestevenn... Anonymkode: c33e8...4c7 ❤️ Anonymkode: 4c63c...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Del Skrevet 9. april 2023 6 minutter siden, Brunello said: Ja, statistikk viser at det er svært få som får langtidsfravær i forbindelse med kjæledyrs dødsfall. Hvilken statistikk da? Anonymkode: a4cf2...607 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er normalt når det gjelder sorg? Sitter du med en fasit? Anonymkode: 4c63c...089 Jeg har hatt hund, hest, katter, kaniner, hamstere, rotte. Veldig glad i og setter pris på mine dyr over alt i verden. Alle dyr jeg har hatt utenom hunden (som fremdeles lever) har blitt avlivet. Hesten ble avlivet for under en mnd. siden og han hadde jeg over halve livet mitt. Jeg tenker kanskje likevel at det er litt ekstremt å miste funksjonsevnen (i mangel på bedre ord) i forbindelse med at kjæledyret har dødd, spesielt over så lang tid. Det er så klart helt normalt å være lei seg og sørge over dyret sitt. Når det kommer til tips på hvordan man kan lette på de vonde tankene så har det i hvert fall hjulpet meg å tenke at det dessverre er en del av det å ha dyr at den vonde dagen kommer. Imidlertid har sikkert hunden din hatt et fantastisk liv med deg som eier og du har hatt en fantastisk tid med hunden. Nå vet ikke jeg omstendighetene rundt hundens død, men hvis det var avliving kan du også trøste deg med at det er veldig humant og at hunden ikke hadde vondt. Jeg ønsker deg alt godt TS, og vil råde deg til å komme deg i gang med hverdagen igjen. Det hjelper dessverre ikke å isolere seg selv og å sitte med disse tankene dagen lang, selv om jeg vet at det er tungt. Ta vare på bilder, videoer og gode minner. Lykke til! Anonymkode: f2479...3ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. april 2023 #17 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilken statistikk da? Anonymkode: a4cf2...607 Statistikk over sorgbasert fravær. Det er svært lite slikt fravær, og det meste er relatert til barns og relativt unge menneskers dødsfall. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. april 2023 #18 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men hva som skjer innvendig, sorgen vet du ingenting om. Medfølelse for et menneske som har mistet sin bestevenn innehar du ikke. Avstumpet og blottet for empati. Anonymkode: 4c63c...089 Jeg oppfordrer henne til å oppsøke hjelp. Jeg har da empati da. Hadde jeg ikke hatt det, ville jeg gitt blaffen. For det er ikke normalt med en slik sorgreaksjon ved dyrs død. Ja, folk blir triste. Men de mister ikke normal funksjonsevne av det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #19 Del Skrevet 9. april 2023 31 minutter siden, Brunello said: Statistikk over sorgbasert fravær. Det er svært lite slikt fravær, og det meste er relatert til barns og relativt unge menneskers dødsfall. Kan du vise denne statistikken? Anonymkode: a4cf2...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg oppfordrer deg til å søke hjelp for å få bearbeidet dette. En bekjent av meg tok det ekstremt tungt da hunden hennes døde. Det var en spesiell situasjon vedrørende forholdet til hunden, men hun gikk inn i en alvorlig depresjon. Veldig tragisk utfall. Det skjer jo selvfølgelig ikke med deg, men dersom man sliter med flere ting, kan dette tapet være dråpen. Håper du får det bedre snart! Anonymkode: 5e73f...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå