Gå til innhold

Mulig å bli proffesjonell golfspiller i godt voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat passert 30 og prøvd golf for første gang for litt siden. Det gav mersmak og jeg har spilt mye i det siste. 

Hvis jeg satser fulltid på golf fra nå. Er det realistisk at jeg kan bli proff om noen år?

Anonymkode: 86cc0...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mtp alle de menneskene som spiller golf i verden er det liten sjanse for å bli proff uansett hvor gammel man er når man starter. Derfor er vel svaret at det ikke er så realistisk. Og tidsrammen din er nok også for kort. «Proff om noen år» er for kort tidsramme. Selvfølgelig kommer det an på hva du legger i «noen år». Tommelfingerregelen er at for å bli skikkelig god i noe bør man holde på i 10 000 timer. Men for å bli en proff golfer må du nok legge på noen tusen timer.  I tillegg må du ha en god plan for å hindre «meningsløs» trening (i den grad trening kan være meningsløs).

Kan du derimot bli en veldig god golfer med full satsing? Absolutt! Og om du liker det, så er vel det det aller viktigste. Det er også selvfølgelig mulig at du har et talent for golf, og med nok trening da vil det ikke være umulig.

Kan anbefale deg å lese denne artikkelen som handler om en rett over 30 år uten golferfaring som ønsket å spille i PGA: https://medium.com/skilluped/will-10-000-hours-of-deliberate-practice-make-you-a-golf-pro-689f1d5f3cb1

Anonymkode: bca80...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...