Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)

Fremhevede innlegg

Skrevet
baremeg007 skrev (57 minutter siden):

Wow, så hårsår. Det finnes mange (som deg) som jobber med ting de ikke skulle jobbet med. Du vet for øvrig ingenting om min bakgrunn, og her bommer du grovt. En ufaglært som DP kan ikke utføre de samme oppgavene som faglærte kan, så enkelt er det. Det er to helt ulike ansvarsområder, selv hvor vanskelig det er for deg å forstå.

Er det noen som fremstår hårsår så er det deg 😅 

Det er ingen her som påstår her at ufaglærte vs faglærte har samme ansvarsområder vel? (Det er forskjell på kommune fra kommune om en ufaglært kan gi medisiner eks, men det er en annen diskusjon 😉

Det er du som bastant har påstått at ufaglærte ikke kan jobbe i psykiatrien, så begynner du å ro med å blande inn ansvarsområder. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
baremeg007 skrev (1 time siden):

Wow, så hårsår. Det finnes mange (som deg) som jobber med ting de ikke skulle jobbet med. Du vet for øvrig ingenting om min bakgrunn, og her bommer du grovt. En ufaglært som DP kan ikke utføre de samme oppgavene som faglærte kan, så enkelt er det. Det er to helt ulike ansvarsområder, selv hvor vanskelig det er for deg å forstå.

Det er det vel heller ingen som har påstått? Poenget er vel at både faglærte og ufaglærte kan jobbe i ulike sektorer innenfor psykiatrien, men med ulike arbeidsoppgaver. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
**Marshmallow** skrev (1 time siden):

Du har åpenbart ikke forstått hva jeg forklarte. Jeg har ikke «blandet inn», som du påstår, noe som helst, jeg har prøvd å forklare hva jeg mente til sånne treige vesener som deg - verken mer eller mindre enn akkurat det! Det er STOR forskjell på å jobbe faglært med psykiatri og å være hjelpearbeider som DP. Og den korrekte beskrivelsen for hans område er nettopp hjelpearbeider med brukererfaring.

For øvrig er det fint at han ikke slasker rundt (i like stor grad) lenger og lever på andres suksess, som han gjorde i mange år- når han satt og gamet under trappa mens KG sto for inntjeningen. Men det var også høyst på tide, jeg synes ikke det gjør at han - eller hvem som helst andre - fortjener noe ekstra cred for det.

• Liker 1
Skrevet
baremeg007 skrev (19 minutter siden):

Du har åpenbart ikke forstått hva jeg forklarte. Jeg har ikke «blandet inn», som du påstår, noe som helst, jeg har prøvd å forklare hva jeg mente til sånne treige vesener som deg - verken mer eller mindre enn akkurat det! Det er STOR forskjell på å jobbe faglært med psykiatri og å være hjelpearbeider som DP. Og den korrekte beskrivelsen for hans område er nettopp hjelpearbeider med brukererfaring.

For øvrig er det fint at han ikke slasker rundt (i like stor grad) lenger og lever på andres suksess, som han gjorde i mange år- når han satt og gamet under trappa mens KG sto for inntjeningen. Men det var også høyst på tide, jeg synes ikke det gjør at han - eller hvem som helst andre - fortjener noe ekstra cred for det.

Vi er enig om en ting i hvert fall 😉

Skrevet

Synes bildene er tøffe og flotte, selv om de ikke passer inn på mine vegger. Som så mye annet kunst. Han treffer tydeligvis et marked. Good for him! Bra for kropp&sjel å drive med noe man trives godt med og det samtidig blir satt pris på!

Og jobbe i helse er flott! Godt at han kom seg bort fra den ødeleggende utelivsbransjen!

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
baremeg007 skrev (På 2.5.2026 den 1.41):

Hva er det du har så tungt for? Med teskje:

Å vurdere psykisk tilstand, oppdage forverring, håndtere kriser og gi eller følge opp medisiner er oppgaver som bygger på kunnskap om sykdomslære, legemidler, etikk og lovverk. Det krever utdanning. ufaglærte kan være en støtte i hverdagen, men det er aldri ufaglærte som har ansvar for vurderinger, behandling og medisinsk oppfølging! Heldigvis.

Nå er det vel ingen her som har nevnt, eller påstått at Dennis jobber med disse spesifikke oppgavene, før du brakte de på banen. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
baremeg007 skrev (10 timer siden):

Du beviser at utdannelse ikke nødvendigvis gir dannelse. Makan til språk.. 

Endret av Mariss@68
  • Liker 5
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...