**Marshmallow** Skrevet 30. april #621 Skrevet 30. april Justlooking skrev (22 timer siden): Det er mange som kjøper bildene hans, han har alltid mange bestillinger. De har også vært utstilt. Han har også en helt vanlig jobb og i tillegg gul stjerne på snap. Klarer seg tydeligvis greit. Ugresset skrev (12 timer siden): Jeg har kjøpt bilde av han. Jeg synes de er drittøffe! Skal bestille to til. Til opplysning er jeg gift kvinne på 37. Det er godt at smaken er som baken si 😅 3
baremeg007 Skrevet 30. april #622 Skrevet 30. april Ugresset skrev (14 timer siden): Jeg har kjøpt bilde av han. Jeg synes de er drittøffe! Skal bestille to til. Til opplysning er jeg gift kvinne på 37. Fristende å spørre hvorfor, trengte du pynt i spikerteltet på campingen? 7
Ugresset Skrevet 30. april #623 Skrevet 30. april baremeg007 skrev (2 minutter siden): Fristende å spørre hvorfor, trengte du pynt i spikerteltet på campingen? Bildet henger midt i stua. Vi elsker det og gir faen i hva andre mener om det. Stolt eiere av det bildet ❤️ PS. Vi har ikke spikertelt på camp nei... vi kjører bobil. 6 9
baremeg007 Skrevet 30. april #624 Skrevet 30. april Ugresset skrev (5 minutter siden): PS. Vi har ikke spikertelt på camp nei... vi kjører bobil. Da var jeg jo ikke langt fra. Hadde sikkert passet i stua i bobilen! 3 2
Ugresset Skrevet 30. april #625 Skrevet 30. april baremeg007 skrev (3 minutter siden): Da var jeg jo ikke langt fra. Hadde sikkert passet i stua i bobilen! Aldri hørt om ei stue i bobil før, men der ga du meg en fin idé om at Dennis sine bilder absolutt ville passet inn i "stua" i bobilen vår. 6 1
Jette10 Skrevet 30. april #626 Skrevet 30. april (endret) Bildene er ikke noe jeg hadde hatt på veggen, passer ikke inn hos meg. Jeg kan skjønne at mange syns de er kule. Dennis har vokst ganske mye på meg siden bruddet med Kristin, og depresjonen som rammet han. Jeg tror helt oppriktig at han har jobba mye med seg selv, og utfra det jeg kan se så virker han som en god pappa for sønnen nå. Falk er hos han nesten på fulltid. At han kan virke manisk, eller intens/ påtatt er vanlig etter psykiske påkjenninger pga nervesystemet. Det kan noen ganger sitte i for alltid. Også er det flott at han har fått seg jobb i helsevesnet. Noen som vet om det er i psykiatrien? Han slår meg som en som passer til å jobbe med miljøarbeid. Endret 1. mai av Jette10 5 4
Justlooking Skrevet 1. mai #627 Skrevet 1. mai Jette10 skrev (19 timer siden): Bildene er ikke noe jeg hadde hatt på veggen, passer ikke inn hos meg. Jeg kan skjønne at mange syns de er kule. Dennis har vokst ganske mye på meg siden bruddet med Kristin, og depresjonen som rammet han. Jeg tror helt oppriktig at han har jobba mye med seg selv, og utfra det jeg kan se så virker han som en god pappa for sønnen nå. Falk er hos han nesten på fulltid. At han kan virke manisk, eller intens/ påtatt er vanlig etter psykiske påkjenninger pga nervesystemet. Det kan noen ganger sitte i for alltid. Også er flott at han har fått seg jobb i helsevesnet. Noen som vet om det er i psykiatrien? Han slår meg som en som passer til å jobbe med miljøarbeid. Enig. Prøver å tenke ut hvem jeg kunne kjøpt et slikt bilde til og med hvilke flasker eller bokser 😊 3
baremeg007 Skrevet 1. mai #628 Skrevet 1. mai Ugresset skrev (20 timer siden): Aldri hørt om ei stue i bobil før, men der ga du meg en fin idé om at Dennis sine bilder absolutt ville passet inn i "stua" i bobilen vår. Hvis du ikke har stue i bobilen må den være ganske ribba? Bobiler har stue, kjøkken, wc og enten soverom eller alkove! Om «bildene» til Dennis passer noe som helst sted så er det nettopp i en bobil eller i et spikertelt. Hadde han klart å downsize den enorme størrelsen på disse «bildene» så hadde de til og med passet på WCen vedlagt: stue i bobil 2
baremeg007 Skrevet 1. mai #629 Skrevet 1. mai Jette10 skrev (19 timer siden): Også er det flott at han har fått seg jobb i helsevesnet. Noen som vet om det er i psykiatrien? Du mener altså at ufaglærte skal jobbe i psykiatrien? Heldigvis må man være utdannet for det! 1
M.H85 Skrevet 1. mai #630 Skrevet 1. mai Bildene hans passer helt perfekt inn på barer,nattklubber og noen resturanter synes jeg da. Der er de nok veldig kule. Hjemme? Nei takk,men vi er alle ulike. 3
Fullrulle Skrevet 1. mai #631 Skrevet 1. mai Jette10 skrev (19 timer siden): Bildene er ikke noe jeg hadde hatt på veggen, passer ikke inn hos meg. Jeg kan skjønne at mange syns de er kule. Dennis har vokst ganske mye på meg siden bruddet med Kristin, og depresjonen som rammet han. Jeg tror helt oppriktig at han har jobba mye med seg selv, og utfra det jeg kan se så virker han som en god pappa for sønnen nå. Falk er hos han nesten på fulltid. At han kan virke manisk, eller intens/ påtatt er vanlig etter psykiske påkjenninger pga nervesystemet. Det kan noen ganger sitte i for alltid. Også er det flott at han har fått seg jobb i helsevesnet. Noen som vet om det er i psykiatrien? Han slår meg som en som passer til å jobbe med miljøarbeid. Tror han jobber i bolig med miljøarbeid. Usikker på om det er med ungdom (instu) eller voksen rus/psyk. Enig med deg, tror han passer til det. Der kan hans egne erfaringer også komme til nytte. 3
Fullrulle Skrevet 1. mai #632 Skrevet 1. mai baremeg007 skrev (15 minutter siden): Du mener altså at ufaglærte skal jobbe i psykiatrien? Heldigvis må man være utdannet for det! Jeg tror du må lese svaret hennes en gang til for det var absolutt ikke det hun skrev. Dessuten så er det granske mange steder om det er omsorgsboliger, rus/psyk boliger, institusjoner, sykehjem osv som ikke hadde gått rundt uten ansatte som ikke har en mastergrad. En blanding er vel å foretrekke. 7 4
Jette10 Skrevet 1. mai #633 Skrevet 1. mai (endret) baremeg007 skrev (51 minutter siden): Du mener altså at ufaglærte skal jobbe i psykiatrien? Heldigvis må man være utdannet for det! Hvor har du det fra? Jobber mange ufaglærte i de fleste helse og sosialfaglige yrker. Miljøarbeider (vgs nivå) er ikke en beskyttet tittel. Da kan både ufaglærte og personer med fagutdanning søke. Man lønnes bare forskjellig, ufaglært= assistentlønn. Miljøterapaut ( bachelor) er heller ikke beskyttet tittel, men det krever en 3 årig høyere utdanning. Dvs, du kan møte på både pedagoger,ergoterapauter, sosialarbeidere, sykepleiere, vernepleiere på samme arbeidsplass med samme tittel. Mange ufaglærte velger også å utdanne seg med tiden. Interesse, empati og omsorgsevner er nøkkelegenskapene for å lykkes i rollen som miljøarbeider. Endret 1. mai av Jette10 8 6
Jaddah123 Skrevet 1. mai #634 Skrevet 1. mai baremeg007 skrev (1 time siden): Du mener altså at ufaglærte skal jobbe i psykiatrien? Heldigvis må man være utdannet for det! Det er da mange ufaglærte som jobber i psykiatrien. 5 2
Angel75 Skrevet 1. mai #635 Skrevet 1. mai baremeg007 skrev (2 timer siden): Du mener altså at ufaglærte skal jobbe i psykiatrien? Heldigvis må man være utdannet for det! Heldigvis så man ikke det! 2
Tears in heaven Skrevet 1. mai #636 Skrevet 1. mai Synes Dennis er en kjekk og kul fyr.Han har et talent og bildene han lager oser av kreativitet. 4 1
Tough cookie Skrevet 1. mai #637 Skrevet 1. mai (endret) baremeg007 skrev (3 timer siden): Du mener altså at ufaglærte skal jobbe i psykiatrien? Heldigvis må man være utdannet ? Endret 1. mai av Tough cookie
baremeg007 Skrevet 1. mai #638 Skrevet 1. mai Angel75 skrev (2 timer siden): Heldigvis så man ikke det! Hva er det du har så tungt for? Med teskje: Å vurdere psykisk tilstand, oppdage forverring, håndtere kriser og gi eller følge opp medisiner er oppgaver som bygger på kunnskap om sykdomslære, legemidler, etikk og lovverk. Det krever utdanning. ufaglærte kan være en støtte i hverdagen, men det er aldri ufaglærte som har ansvar for vurderinger, behandling og medisinsk oppfølging! Heldigvis. 3 1
Angel75 Skrevet 2. mai #639 Skrevet 2. mai baremeg007 skrev (10 timer siden): Hva er det du har så tungt for? Med teskje: Å vurdere psykisk tilstand, oppdage forverring, håndtere kriser og gi eller følge opp medisiner er oppgaver som bygger på kunnskap om sykdomslære, legemidler, etikk og lovverk. Det krever utdanning. ufaglærte kan være en støtte i hverdagen, men det er aldri ufaglærte som har ansvar for vurderinger, behandling og medisinsk oppfølging! Heldigvis. Jeg har ikke tungt for noe og trenger ikke 🥄. Jeg har bachelor og jobber innen psykiatri. Det du kommer med angående Dennis og uten utdanning er uvitenhet. Ha en fin dag. 6 2
baremeg007 Skrevet 2. mai #640 Skrevet 2. mai Angel75 skrev (8 timer siden): Jeg har ikke tungt for noe og trenger ikke 🥄. Jeg har bachelor og jobber innen psykiatri. Det du kommer med angående Dennis og uten utdanning er uvitenhet. Ha en fin dag. Wow, så hårsår. Det finnes mange (som deg) som jobber med ting de ikke skulle jobbet med. Du vet for øvrig ingenting om min bakgrunn, og her bommer du grovt. En ufaglært som DP kan ikke utføre de samme oppgavene som faglærte kan, så enkelt er det. Det er to helt ulike ansvarsområder, selv hvor vanskelig det er for deg å forstå. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå