Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)

Sansa20

Anbefalte innlegg

skruf skrev (På 6.4.2023 den 15.49):

Kanskje på tide at foreldrene til Dennis begynner å sette krav til sønnen sin når ungen er hos de i stedet for å innta foreldrerolle til barnebarnet og legge til rette for at sønnen får la humla suse, game og ikke ta foreldreansvar.

Det er Dennis som burde innrede barnerom og planlegge for samvær, ikke Nina.

Jeg forstår godt at foreldre stiller opp for sine voksne barn når livet er vanskelig, men på et punkt så må de voksne barna ta ansvar selv, hvis ikke blir foreldrene ei behagelig hvilepute. 

Det er jo ikke heldig for et så lite barn heller når en mor eller far ikke tar ansvar og overlater de til andre

Dennis er en voksen mann, men likevel ikke en voksen mann. Og for å være ærlig; moren tilrettelegger for at han fortsetter å være umoden og ansvarsløs ved å sy puter under armene på sin voksne sønn. 

Det er dessverre ikke så lett å stille slike krav til en person som i utgangspunktet ikke klarer å ta vare på seg selv engang. 

Far til mine barn har gått på en lignende psykisk smell, etter noen få timer med barna er han utslitt, klarer ikke ha begge to samtidig heller.

Hadde ikke moren til Dennis stilt opp, så tviler jeg på at han hadde hatt samvær i det hele tatt 

• Liker 27
  • Hjerte 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars, stakkars mann. Håper Kristin tar til fornuft og får Dennis opp på beina igjen og familien gjenforenes.

Dersom han har vært utro, så tror jeg det dreier seg om at Kristin har vært ekstremt mye opptatt med jobb og gitt lite oppmerksomhet til Dennis sine behov.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Centimeteren skrev (18 minutter siden):

Stakkars, stakkars mann. Håper Kristin tar til fornuft og får Dennis opp på beina igjen og familien gjenforenes.

Dersom han har vært utro, så tror jeg det dreier seg om at Kristin har vært ekstremt mye opptatt med jobb og gitt lite oppmerksomhet til Dennis sine behov.

Ikke rart KG var mye på jobb, det var vel hun som forsørget  han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (På 6.4.2023 den 16.45):

Han syns fryktelig synd i seg selv . Skikkelig usjarmerende 

Men var han utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Men var han utro?

Jeg har ingen aning. Men har sett det vært skrevet flere plasser . Har og fått inntrykk av at han ble skviset ut av baren han var med å åpnet . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lei av å lese typ: jeg vil være ærlig.. hvorfor lyve... Ønsker å hjelpe andre.. være åpen..

Hadde du lagt alle kortene på bordet så jada.. men han holder alle de skitne inntill seg... Hadde hatt mer sympati hvis han bare kunne sagt at han har lekt storkar, driti seg loddrett ut og gått på en smell.. det er menneskelig, men det fasadespillet er bare en vits, men mulig han kommer dit en dag, hvor han kan være ærlig med seg selv og andre..

Jeg har selv vært deprimert og da er det faktisk ikke bare bare å få til vanlige ting. Så det har jeg medfølelse for.

Nå bodde barnet sammen med meg og min samboer måtte steppe inn 100% for jeg klarte ikke å fungere i nesten ett år.. hadde barnet bodd hos faren sin så hadde jeg nok sett barnet mitt veldig lite i den perioden .. det var helt jævlig, men man måtte bare gjennom det.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk ingen som vet om han har vært utro. Det er kun rykter. Å vist historien som Dennis forteller  stemmer så synes jeg faktisk ikke han er så drittsekk som folk skal ha det til. Han sier selv han begynte å slite psykisk allerede når de bodde i Oslo. Han ville egentlig ikke bo der, hadde ingen familie eller venner. Etterhvert hadde han heller ingen jobb som han kunne bruke som sitt fristed siden de bestemte seg for å satse på sosiale medier. Altså de som parr gikk oppå hverandre 24/7 å hadde ikke noe som var sitt eget. Så flyttet di til Drammen som er enda mer øde og borte fra det lille nettverket han hadde klart å bygge i Oslo. Han har heller ikke lappen. Var vel her depresjonen virkelig satte seg.  Så ble de enige om å flytte til Stavanger å Dennis drar i forveien for å komme  til familie og venner å for å prøve å starte noe eget å få seg en egen jobb. Dette er noe han tydeligvis går alt for mye all inn i. Å hører for mye på psykologen om å prioritere seg selv og baren. Noe som sikkert hadde vært ett godt råd vist man kun tenker på å få opp psyken. Men det satt en familie der også som trengte en mellomting.  Ut i fra hva Kristin selv har sakt, Nina har sakt å Dennis selv så er det nok dette som til slutt ødela dem. Å leve med en som er deprimert er ikke lett. Å når man da i tillegg opplever at personen blokker deg ute å kun tenker på seg selv skjønner jeg at man får nok. Men man må også huske på at han har vært og er deprimert. Har nok følt at han har offeret  mye å bare fulgt  Kristin sine drømmer (med tanke på bosted og karriere) så når det da blir hans tur å både venner og psykologer sier nå skal du kjøre på, nå er det din tur så forstår jeg at det kan bli kræsj.  Å jeg forstår også at han kan føle det urettferdig.  Denne ene gangen han skulle oppnå noe så endte det med at han mistet alt i stede. 

Endret av Mio-lio
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (13 timer siden):

Mener du alt dette er det bare tull? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (16 timer siden):

Om partneren din hadde vært utro, synes du dem kunne skyldt på at du ikke ga partneren din nok oppmerksomhet? Hadde du synes det var greit? Voksene mennesker som føler dem ikke får nok oppmerksomt, snakker med partneren sin om det, går i parterapi osv. og føler man forsatt at partneren tar enn for gitt så er det på tide og slå opp. Da er man fri til og date andre så mye man vil. Men og legge skylden på den andre fordi man er utro, det blir for dumt

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt av fyren i den forstand at han nok ikke er frisk.

Han sier han jobber for å få innleggelse og hjelp i psykiatrien 🤷‍♀️

Sier han forøvrig at dette med å «se sønnen lite» har med barnemor å gjøre? Det kan jo være han egentlig mener å henvise til sin helsetilstand. 

Helt åndssvakt å la noen som er såpass dårlige lette hjertet i en podcast. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio-lio skrev (9 timer siden):

Nå er det jo faktisk ingen som vet om han har vært utro. Det er kun rykter. Å vist historien som Dennis forteller  stemmer så synes jeg faktisk ikke han er så drittsekk som folk skal ha det til. Han sier selv han begynte å slite psykisk allerede når de bodde i Oslo. Han ville egentlig ikke bo der, hadde ingen familie eller venner. Etterhvert hadde han heller ingen jobb som han kunne bruke som sitt fristed siden de bestemte seg for å satse på sosiale medier. Altså de som parr gikk oppå hverandre 24/7 å hadde ikke noe som var sitt eget. Så flyttet di til Drammen som er enda mer øde og borte fra det lille nettverket han hadde klart å bygge i Oslo. Han har heller ikke lappen. Var vel her depresjonen virkelig satte seg.  Så ble de enige om å flytte til Stavanger å Dennis drar i forveien for å komme  til familie og venner å for å prøve å starte noe eget å få seg en egen jobb. Dette er noe han tydeligvis går alt for mye all inn i. Å hører for mye på psykologen om å prioritere seg selv og baren. Noe som sikkert hadde vært ett godt råd vist man kun tenker på å få opp psyken. Men det satt en familie der også som trengte en mellomting.  Ut i fra hva Kristin selv har sakt, Nina har sakt å Dennis selv så er det nok dette som til slutt ødela dem. Å leve med en som er deprimert er ikke lett. Å når man da i tillegg opplever at personen blokker deg ute å kun tenker på seg selv skjønner jeg at man får nok. Men man må også huske på at han har vært og er deprimert. Har nok følt at han har offeret  mye å bare fulgt  Kristin sine drømmer (med tanke på bosted og karriere) så når det da blir hans tur å både venner og psykologer sier nå skal du kjøre på, nå er det din tur så forstår jeg at det kan bli kræsj.  Å jeg forstår også at han kan føle det urettferdig.  Denne ene gangen han skulle oppnå noe så endte det med at han mistet alt i stede. 

Ansvarsfraskrivelse å skylde på at psykologen ga han dårlige råd . Han er en voksen mann , å må ta konsekvensen av sine selv-valgte handlinger . En  Ego-Tripp  er sjelden en god investering , i hverken psyke eller samliv . Hva gikk egentlig galt med den baren ? Stusset over valg med å starte bar som småbarnsfar . Det er ikke arbeidstider forenelig med familieliv . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mio-lio skrev (22 timer siden):

Det er nok en grunn til at Kristin aldri kommer til å sette sine føtter i Stavanger igjen.

Endret av Hjertestein
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (7 minutter siden):

Det er nok mye mer enn det du sier. 

Det er nok en grunn til at Kristin aldri kommer til å sette sine føtter i Stavanger igjen. Og det er en grunn til at han ikke får være aleine med sønnen. Å slite med depresjon er ikke nok å ikke kunne ha ungen. Da er det jammen mange foreldre som ikke kunne hatt barna sine. Det er nok veldig mye mer bak. Utifra erfaring så skal det mye til å ha slike krav ved samvær. Med mindre han selv har valgt å ikke kunne ha samvær aleine da, men det tviler jeg på, det er isåfall ikke normalt.

Han kjemper selv for å bli innlagt, går på medesiner å sover ikke. Så nei det er ikke rart at han ikke har sønnen hjemme hos seg. Det hadde vært uforsvarlig.   Det du prøver på her nå er ikke greit. Prøver å insinuere at han har gjort noe mot sønnen siden han ikke får ha han hjemme hos seg. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (5 timer siden):

Ja, over tid, og «hele» Stavanger visste om det. Til og med moren hans har hintet såpass tydelig på snap om at det var det som skjedde.

Det hadde gått rykter i lang tid, spesielt på Jodel - som ikke er særlig troverdig. En kveld så kom Kristin og en venninne på Jodel (der kan du kun vise bilder tatt i sanntid og de la ut bilder for å vise at det var dem) og ba om å få høre alle «bevis». Sikkert på tull, men det fantes til og med bilder fra en fest. 

Hvis man pusler sammen alt hun har uttalt i intervjuer (Rød Løper etc) og Podcaster så sier hun blant annet at hun fikk sjokk, prøvde likevel å jobbe for forholdet pga barnet, at hun aldri mer skulle sette sine bein i Stavanger igjen (fordi det var så mange der som visste, men ikke sa noe) og diverse andre små hint. I tillegg har svigermoren sagt at hun støtter Kristin 100% og tar avstand fra det Dennis har gjort.

Han festet veldig mye og fortsatte som før etter at barnet kom til verden - det er vel relativt grundig dokumentert.

Han la ut em kommentar på hennes Insta på bursdagen hennes, etter det var slutt, som om ingenting hadde skjedd. Husker ikke ordlyden, men det virket som om han var offeret og fremdeles veldig glad i henne. Ikke noen unnskyldning eller sånt.

Kristin sa i en eller annen anledning etterpå (mulig det var en podcast) at det hadde ødelagt hele dagen hennes. Hun har også sagt at hun ikke vil gi detaljer, for å beskytte barnet. At hun klarer å være så sterk og sindig mens eksen leker offer, sender kjærlighetserklæringer som får det til å fremstå som at han vil gjøre hva som helst, går ut i media med depresjon etc - det vitner om en helt vanvittig karakter og integritet fra hennes side.

Ja, det er trist at han er deprimert, men å høste likes og sympati på det - i tillegg til alle som skriver at de bør bli sammen igjen - uten å fortelle hva han har gjort, det…

Klarer ikke å føle noen sympati for ham, spesielt fordi barnet er overlatt til foreldrene hans ved samvær. Skulle trodd at når han klarer å gi intervjuer og være med i podcaster, så er han ikke SÅ deprimert at han ikke kan tilbringe noen timer sammen med sønnen (som han, i følge ham selv, ikke kan huske når han så sist. Det er i så fall hans egen feil, sønnen er hos foreldrene hans)

Aha, det setter i såfall noen brikker på plass. Kollegaen min er barndomsvenn med Dennis Poppe på og hun snakket mye om han når vi var på jobb,at han trenger ei dame som henne til å sette han litt på plass og få struktur i livet og at de var i ferd med å flytte til Stavanger sammen. Så leste jeg et eller annet om forholdet deres i media. Noe positivt om at de ser fram til å dele livet sammen. Jeg sa dette kollegaen min og hun som vanligvis elsker å snakke om han ble helt taus og skiftet tema. Jeg forsto med en gang at jeg hadde sagt noe galt, men kunne ikke fatte og forstå hva. Men nå forstår jeg. Hun visste sikkert allerede at det var blitt slutt eller at han ligger rundt, men det visste ikke jeg 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man høre podcasten ett annet sted, for oss som ikke har tilgang til den avisen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel
Fotballfluen skrev (1 time siden):

Kan man høre podcasten ett annet sted, for oss som ikke har tilgang til den avisen?

Heter heilt ærlig og ligger åpent i podcastappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger også på spotify.

Det er synd på fyren. Er ganske klart at han egentlig er sin største fiende på en måte. 

Men herregud for en drittsekk på byen. Det er som om det er en person som snakker i denne podden,mens en helt annen jeg har sett på byen.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...