AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Samboern min og jeg har lyst til å gifte oss i fremtiden. I dag ved bordet sier bonus sønnen at han håper vi ikke gifter oss for da får han ikke noe arv. Han skulle ha alt etter faren sin sa han. Vi spør hvorfor han sier sånt og da sier han at det har mora sagt til han. Gutten er bare 11 år. Hvis faren døde før meg skulle han ikke ha kontakt med meg for vi var ikke i familie. Synes det var sårt og blir irritert over at moren forer ungen med slike holdninger. Anonymkode: cccba...9e7 3 23
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboern min og jeg har lyst til å gifte oss i fremtiden. I dag ved bordet sier bonus sønnen at han håper vi ikke gifter oss for da får han ikke noe arv. Han skulle ha alt etter faren sin sa han. Vi spør hvorfor han sier sånt og da sier han at det har mora sagt til han. Gutten er bare 11 år. Hvis faren døde før meg skulle han ikke ha kontakt med meg for vi var ikke i familie. Synes det var sårt og blir irritert over at moren forer ungen med slike holdninger. Anonymkode: cccba...9e7 Velkommen til stemorrollen. For barnet/barna til din kjære og eksen vil du alltid være en konkurrent. De tror de eier mannen, sånn egentlig. Anonymkode: c1c46...afc 17 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Det han sier er jo sant. Så hvorfor bli så fornærma? Anonymkode: 90d40...d14 14 1 19
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Slike mødre ødelegger barna sine. Jeg har en halvbror med en mor som holdt på slik. Han er preget av det i dag. Sørg for at du og mannen sikrer dere ordentlig i tilfelle noe skulle skje ham eller deg, slik at du ikke trenger å f.eks. måtte flytte ut av felles bolig osv. Det bør dere gjøre uavhengig av om dere er gift eller samboere. Sørg for å ha gode nok gjensidige livsforsikringer til at du kan "kjøpe ut" barnet/barna, hvis din mann ev. skulle dø, slik at du kan fortsette å bo. Tror din mann og ev. du også, med fordel kan søke hjelp og råd om hvordan dere på best mulig måte kan forholde dere til denne situasjonen med guttens mor. At hans mor skal endre seg, det tror jeg neppe. Ergo må dere finne en måte å hjelpe gutten gjennom dette, for han opplever nok en lojalitetskonflikt hvor mor styrer ham og setter ham opp mot deg og far hvor hun bruker penger/arv som pressmiddel mot gutten. Det er så ødeleggende at det egentlig er en form for omsorgssvikt fra mors side. Anonymkode: 6c136...580 12 3 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 La nå være å gifte dere. Skjønner gutten godt. Hadde selv rablet for meg om pappa prøvde å gifte seg på nytt. Egoister. Anonymkode: 3c028...6f4 10 1 10
Rebecca30 Skrevet 6. april 2023 #6 Skrevet 6. april 2023 Hva faen?! Hvordan kan hun gjøre det mot barnet sitt å fylle hodet hans med slike tanker? Og siden når har arv blitt viktigere enn kjærlighet og familie? 11 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Skrevet 6. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: La nå være å gifte dere. Skjønner gutten godt. Hadde selv rablet for meg om pappa prøvde å gifte seg på nytt. Egoister. Anonymkode: 3c028...6f4 Ser du ikke ironien? Det er den tanke gangen som er egoistisk! Skal ikke foreldre kunne gifte seg på ny pga arv? hva om de forblir single med sløser bort alt? Er det akseptabelt ? Anonymkode: ac6f9...595 13 1 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #8 Skrevet 6. april 2023 Det er jo helt sant! Han burde arve faren. Ikke du. Anonymkode: 9623b...2d8 8 2 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #9 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Samboern min og jeg har lyst til å gifte oss i fremtiden. I dag ved bordet sier bonus sønnen at han håper vi ikke gifter oss for da får han ikke noe arv. Han skulle ha alt etter faren sin sa han. Vi spør hvorfor han sier sånt og da sier han at det har mora sagt til han. Gutten er bare 11 år. Hvis faren døde før meg skulle han ikke ha kontakt med meg for vi var ikke i familie. Synes det var sårt og blir irritert over at moren forer ungen med slike holdninger. Anonymkode: cccba...9e7 Dette er ikke en «holdning». Det er fakta at nye ektefeller etc skapet komplikasjoner når det kommer til arv. Av den grunn kan det godt hende samboeren din bør la være å gifte seg på ny. Men jeg er enig i at dette ikke er noe man snakker med barn om. Anonymkode: 4491e...642 16 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): La nå være å gifte dere. Skjønner gutten godt. Hadde selv rablet for meg om pappa prøvde å gifte seg på nytt. Egoister. Anonymkode: 3c028...6f4 Kanskje på tide å komme over at mamma'n og pappa'n din ikke er sammen lenger hvis du er voksen nok til å lese Kvinneguiden? Anonymkode: 4a239...5e1 18 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser du ikke ironien? Det er den tanke gangen som er egoistisk! Skal ikke foreldre kunne gifte seg på ny pga arv? hva om de forblir single med sløser bort alt? Er det akseptabelt ? Anonymkode: ac6f9...595 Det er absolutt ingen grunn til å gifte seg. Kan fint leve som samboere. Fjollete å inngå ekteskap med ny partner. Anonymkode: 3c028...6f4 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #12 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje på tide å komme over at mamma'n og pappa'n din ikke er sammen lenger hvis du er voksen nok til å lese Kvinneguiden? Anonymkode: 4a239...5e1 🖕 Anonymkode: 3c028...6f4 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #13 Skrevet 6. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er absolutt ingen grunn til å gifte seg. Kan fint leve som samboere. Fjollete å inngå ekteskap med ny partner. Anonymkode: 3c028...6f4 Nei, bare for at det er din holding betyr ikke at det er slik verden fungerer. Anonymkode: ac6f9...595 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Samboern min og jeg har lyst til å gifte oss i fremtiden. I dag ved bordet sier bonus sønnen at han håper vi ikke gifter oss for da får han ikke noe arv. Han skulle ha alt etter faren sin sa han. Vi spør hvorfor han sier sånt og da sier han at det har mora sagt til han. Gutten er bare 11 år. Hvis faren døde før meg skulle han ikke ha kontakt med meg for vi var ikke i familie. Synes det var sårt og blir irritert over at moren forer ungen med slike holdninger. Anonymkode: cccba...9e7 Dette er ikke bare moren sin feil, her må jo barnefar/samboeren din virkelig komme mer på banen. De to burde møtes til mekling på FVK, moren kan virkelig ikke bruke sin egen sønn som et våpen mot faren sin, det er veldig kritikkverdig og viser hvor lav omsorgsevne den kvinnen faktisk har. Barnet kommer alltid først, at du blir såret av utsagnene til en manipulert 11-åring får du ta på din kappe, men her burde far virkelig sette himmel og helvete i gang for å gi sønnen en best mulig oppvekst. Om det så er at han skal ha mer samvær enn mor, eller om han må melde mor til barnevernet - so be it! Anonymkode: 7a46a...fe8 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, bare for at det er din holding betyr ikke at det er slik verden fungerer. Anonymkode: ac6f9...595 Å gifte seg på nytt er egoistisk, for man setter ny partner foran barna sine! Anonymkode: 63826...0f4 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 Jeg skjønner ungen. Har man barn må man sørge for å skrive særeie avtale om man gifter seg så barna arver en. Anonymkode: 182cb...e52 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å gifte seg på nytt er egoistisk, for man setter ny partner foran barna sine! Anonymkode: 63826...0f4 Hahah okey, lykke til der ute i verden med slike holdinger Anonymkode: ac6f9...595 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hahah okey, lykke til der ute i verden med slike holdinger Anonymkode: ac6f9...595 Dette må du utdype. Mener du at man må gifte seg for å bevise at den nye kjærligheten er ekte? At samboerskap ikke er nok? En god forelder ønsker å sikre sine barns fremtid! Anonymkode: 63826...0f4 8 2
atropos Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 Kjipt at foreldre bruker barna sine som psykologer og drittbøtter. Når det er sagt så er du voksen og kan ikke tillate deg å bli såret av en 11 åring. Hvis det skal funke at du er en del av hans liv må du tåle sånt. Jeg husker jeg skrek min stemor i fjeset da jeg var rundt 13 at jeg hatet henne og at hun hadde ødelagt livet mitt fordi hun hadde giftet seg med faren min. Hun tok det med fatning. Jeg hadde aldri inntrykk av at hun la følelser inn i min konflikt med henne/situasjonen jeg var tvunget inn i. Jeg tenker at denne 11 åringen kanskje viser sin sårbarhet også når han sier sånt. Det er mange tanker som kommer når foreldre skal etablere seg på nytt. Jeg tenker at oppgaven din og faren er å trygge barnet på at han kommer til å være like elsket og ønsket i familien selv om dere gifter dere og evnt får nye barn. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 Du burde lese deg opp på arveloven og særkullsbarn. Gutten har rett. Anonymkode: 4a8f7...08f 6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå