AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Del Skrevet 6. april 2023 Hei! Jeg har bodd i Oslo de siste årene, og har nylig flyttet hjem igjen (Stavanger). Ettersom jeg har bodd i Oslo de siste fem årene, har jeg ikke hatt behov for å kjøre bil. Etter jeg har kommet hjem igjen, har jeg fått kjøre både broren min sin bil og søstera mi sin bil. Broren min har en VW Passat, mens søstera mi har en VW Golf. Begge bilene er manuelle. Når jeg kjører brorens bil, kjører jeg helt fint og klarer å skifte gir slik at det blir en fin overgang og ikke noe særlig rykking eller napp. Mens når jeg derimot kjører søstera mi sin VW Golf, merker jeg at bilen rykker når jeg skifter fra 1.-2. gir eller når jeg feks skal nedgire fra 3.-2.gir. Altså kun i lave hastigheter. Blir en grei overgang ellers når jeg skifter. Broren min sin er diesel, og søstera mi sin er bensin bil. Det jeg lurer på da er: er det mine kjøreferdigheter som har blitt for ‘rusten’ eller kan det være noe galt med selve bilen? Jeg kan forklare fremgangsmåten min når jeg skifter gir: Starter bilen og jeg setter den i 1.gir. Jeg kjører litt og skal skifte til 2.gir. Etter jeg har skiftet gir, tar jeg foten rolig fra clutchen, også trykker jeg på gassen. Det er da jeg kjenner et lite rykk. Jeg har spurt søstera mi, men hun sier at hun ikke merker noe rykk selv når hun kjører, så har begynt å lure på om det bare er meg som ikke klarer det fint. Men jeg har gjerne lyst til å fikse denne bråe overgangen, ettersom jeg har en date om et par dager, og skal bruke denne bilen:) Anonymkode: a9481...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå