Gå til innhold

Ønske om enda et lykketroll


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PP1 - CD21 - 5DPO

Jeg vet jo så inderlig godt at man ikke kan oppleve symptomer på graviditet så tidlig som 5dpo. Et evt. befruktet egg skal jo ikke engang ha rukket å feste seg. Forrige gang jeg ble gravid hadde jeg festeblødning 6 og 7dpo, men merket så smått noen små endringer 5dpo på kvelden. Denne gangen tror jeg eggløsningen skjedde om natten, så jeg er vel egentlig mer 4,5dpo. :himle: 

Likevel.. Jeg sverger det er noe som kjennes annerledes ut. Jeg har plutselig fått en skikkelig tissetrang. Det er ikke helt unormalt for meg egentlig når det er hormoner i sving, men vanligvis pleier den å komme rundt EL og IKM. Ikke ! Det er også mer intenst enn det pleier, og jeg kjenner følelsen av at blære er full og «verker» selv om den ikke er det. Veldig veldig merkelig! I tillegg har brystene plutselig blitt ømme igjen, noe de absolutt ikke pleier å bli i LF lenger, men samtidig kan det jo godt hende de gjør det bare at jeg ikke registrer det på samme måte som jeg gjør når vi faktisk prøver. :bond:

Jeg tror nok jeg lurer meg selv, for det er jo veeeldig tidlig og egentlig ikke mulig? Men jeg tenker som så at å dokumentere det gjør ingen skade. Det kan være godt å se tilbake på i prøverundene som kommer, og vite at det ikke nødvendigvis betyr at noe skjer der nede. Hormoner er det hvert fall nok av i denne kroppen nå, og jeg har faktisk kjent mer PSM plager enn jeg pleier. :overrasket: Ørlite lett irritert kjenner jeg, så det kan like godt hende hormonene bare oppleves litt annerledes denne måneden. :himle:

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så spennende at du føler at noe er annerledes med kroppen😍🤞🏻 Er vel ikke helt umulig at egget kan ha festet seg veldig tidlig, i kombinasjon med at du kanskje er veldig sensitiv for hcg? Blir uansett veldig spennende å følge med deg fremover!❤️ når tenker du å ta dpo-lands første test?:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Annabel Jeg vet ikke riktig jeg :himle: Er vel litt optimistisk å håpe at det er noe annet enn vanlig lutealfasesymptomer, men jeg vil absolutt påstå det er noe nytt. Så litt spennende er det jo likevel, selv om jeg bare er 5dpo. :fnise: 
 

Sist gang ventet jeg med å teste til 10dpo, og da fikk jeg soleklart svar med én gang. Det synes jeg egentlig var litt deilig. :hjerter: Men så er jeg så nysgjerrig på når jeg egentlig ville fått positiv test. Så jeg tenkte egentlig å teste fra 7 eller 8dpo denne gangen, men ikke se på testene før 10dpo. Det er jo litt ekstra spennende, også er jo dette på en måte en liten bonus-prøveperiode, siden vi egentlig ikke skal prøve før i desember. Så kanskje jeg prøver å gjøre det slik denne gangen, og snu en og en teststrimmel på 10dpo. Nesten som et skrapelodd :ler: 10dpo er jeg på onsdag neste uke, så det er jo egentlig ikke så fryktelig lenge til heller. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende når man kjenner noe da 😁 Kaan jo være et egg som har festet seg superbillig og!

Så gøy å teste men ikke se på dem før litt senere. Den var ikke dum når man syns testrekker er artig! 😬 Spent på å høre åssen kroppen oppfører seg de neste dagene, krysser fingre for at det er symptomer 🤞🤞😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lillrex Jeg tenkte det var en fin måte å få en evt. testrekke på uten å måtte nyse og lure så veldig. Blir sprø av å skulle tyde sånne «kamskje» streker. Så bedre å vente litt, og ha en testrekke i skapet. :fnise: Krysser fingrene jeg også, for at vår lille bonus prøverunde gir resultater. :rodmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP1 - CD21 - 6DPO

Alle spennende «symptomer» er borte i dag, så jeg tipper egentlig det var helt vanlig hormoner som var litt ekstra på styr denne gangen. :himle: Det er bittelitt skuffende at de forsvant igjen, men prøver å trøste meg med at jeg ikke hadde noen sist jeg ble gravid på dette tidspunktet heller. Fikk festeblødning sent på kvelden 6dpo, så har jo veldig lyst til å se litt blod igjen nå. O:) Men det er jo ikke hver gang man får det heller, så jeg får nok bare smøre meg med masse tålmodighet og puste med magen. Har bestemt meg for ikke å se på testen før 10dpo. Selv om det fremdeles regne som tidig, føler jeg det er den store testdagen for meg. Sist fikk jeg såå sterk test på 10dpo, og vet jeg har raskt stigende HCG. Noe jeg har lest varierer veldig fra kvinne til kvinne, men ikke så mye fra svangerskap til svangerskap. Så føler litt at jeg nok får svar på onsdag. :bond:

Ellers snegler tiden seg av gårde, og jeg føler jeg tvinner tomler mens jeg venter på at dagene skal gå. Prøver samtidig å nyte litt å være i prøvebobla, for det er ikke mange dagene igjen av dpo land. Og da er det enten lykken over ny mageboer som tar over, eller tre seige lange måneder med prøvepause. :forvirret: Var så forberedt på at å vente skulle gå fint, men jeg føler nesten at prøvepause er verre enn å utsette hele prøvingen. Nå har jeg fått smaken på spenningen igjen. :yvonne: Men jeg får ta én ting av gangen. Først skal jeg ta inn, nyte og leve i nuet. Akkurat nå prøver vi, akkurat nå kan det finnes et lite frø i magen min. Akkurat nå lever håpet! :rodmer:

Endret av Lykkefrø
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD21 - 8DPO

Nå er det så spennende at jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på.
 :bond::bond::bond: 

Våknet i natt med menslignende smerter i magen. Helt uvanlig på denne tiden i LF, men de er selvsagt borte igjen nå. Ikke noe murringer i eggstokkene slik jeg kjente i går heller. Tempen er oppe igjen, og det tenkte jeg nok kom til å skje i dag når jeg kjente eggstokkene stakk i hele går. :ler: Det er et så sikkert tegn for meg på at progesteronet øker. Ser ut til at jeg hadde en østrogendipp denne gangen, og det er litt spennende!

Tenker å teste senere i dag om jeg får konsentrert urin, men jeg tror ikke jeg skal se på den. Kjenner at negative tester bare er trist, og det er jo veldig tidlig enda. Dypper den likevel i dag, bare i tilfelle jeg er så heldig å få positiv test senere, slik at jeg kan ha en testrekke liggende i skapet. :hjerter:  Tror jeg skal holde meg til 10dpo denne gangen også, og nå er det bare TO dager igjen! :duskedame:
 

IMG_7817.thumb.jpeg.610781449c601608661103dff03fd01b.jpeg

Endret av Lykkefrø
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (43 minutter siden):

PP1 - CD21 - 8DPO

Nå er det så spennende at jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på.
 :bond::bond::bond: 

Våknet i natt med menslignende smerter i magen. Helt uvanlig på denne tiden i LF, men de er selvsagt borte igjen nå. Ikke noe murringer i eggstokkene slik jeg kjente i går heller. Tempen er oppe igjen, og det tenkte jeg nok kom til å skje i dag når jeg kjente eggstokkene stakk i hele går. :ler: Det er et så sikkert tegn for meg på at progesteronet øker. Ser ut til at jeg hadde en østrogendipp denne gangen, og det er litt spennende!

Tenker å teste senere i dag om jeg får konsentrert urin, men jeg tror ikke jeg skal se på den. Kjenner at negative tester bare er trist, og det er jo veldig tidlig enda. Dypper den likevel i dag, bare i tilfelle jeg er så heldig å få positiv test senere, slik at jeg kan ha en testrekke liggende i skapet. :hjerter:  Tror jeg skal holde meg til 10dpo denne gangen også, og nå er det bare TO dager igjen! :duskedame:
 

IMG_7817.thumb.jpeg.610781449c601608661103dff03fd01b.jpeg

Så spennende! Venter i spenning jeg 😬😬 Heiaaa egget 🤞🤞🙌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PP1 - CD21 - 9DPO

:overrasket::overrasket::overrasket:

Jeg trodde jeg aldri skulle si det, men jeg synes dpo-land har gått for fort! Jeg føler meg ikke klar til å teste i morgen, og ikke klar til å vite. Jeg er så redd for å vite denne gangen. Jeg vet ikke om det fordi jeg synes det er skummelt med en positiv test, eller om jeg er så forferdelig redd for en negativ test. Det er nok litt begge deler. :klo: Koser meg akkurat nå, hvor jeg vet jeg kan være gravid uten at alvoret om at jeg faktisk er gravid. Samtidig som jeg ikke orker tanken på nederlaget om jeg ikke er gravid, og tre lange måneder prøvepause. 

I går var jeg helt overbevist om at jeg må være gravid! Jeg har kjent så mye murringer, stikkinger og strekkefølelse i magen at jeg tenkte jeg måtte være. Føler meg fremdeles ganske sikker egentlig. O:) Kjenner igjen veldig mye fra da jeg ble gravid med lillemann min. Tempen er også høy og fin!! Og jeg er så sinnsykt håpefull! Når jeg tester i morgen tenker jeg nesten at jeg bare skal bekrefte det jeg allerede vet.  Og den tanken er skummel!! For hva om jeg ikke er! :klaske: Tankens kraft er jammen meg sterk. Det er skummelt at jeg kan være så overbevist om noe som veldig fint kan være bare inni hode mitt. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så spennende!! Holder også en knapp på at du er gravid😍🤞🏻 Masse masse lykke til i morgen under testingen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg så spennede!! Har en følelse av at du er gravid basert på dine beskrivelser, håper det er riktig😍🤞🏻 Veldig spent på oppdatering om hvordan det har gått med testingen i dag🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP1 - CD21 - 10DPO - 3+3 uker gravid

Jeg er gravid!! :rodmer:

I går fant jeg litt blod på papiret da jeg tørket meg. Følte meg overbevist om at jeg hadde lurt meg selv og at tanta var på vei. Hele dagen hadde jeg vært sur og gretten også. 🫣 Bestemte meg derfor for å teste samme kveld, men fikk ikke konsentrert urin til kvelden så måtte utsette til i dag. Jeg hadde jo egentlig testet både 8dpo og 9dpo, og bare for å få de endelig bekreftet at tanta var på vei bestemte jeg meg for å snu begge testene sammen med samboerne min. Jeg synes jeg så en ultra-super-duper svak strek på 9dpo testen, men samboeren min overbeviste meg om at den var blank. Så da ble det noen tårer og hulk. Forberedte meg på 3 måneders prøvepause og kjente det var en skikkelig tung kamel å svelge. 

I natt våknet lillemann som han pleier, så jeg tissa da. Da visste jeg at urinen ville bli ekstra konsentrert til morgnene. Hadde planlagt å teste utpå dagen og filme det osv. Men siden jeg egentlig bare skulle bekrefte at jeg måtte ta på meg bind før vi dro ut så bare dyppa jeg en tidligtest og snudde den der jeg sto på badet med håret til alle kanter, i bare trusa. O:)

Men der var det jo tydelig rosa strek!! :sjokkert: Jeg som hadde overbevist meg selv om at det ikke kunne være. Synkende temp og spotting, men to streker likevel! Dyppet alt jeg hadde, alle slag og alle merker. :bond: BP vanlig er supersvak, og kan ikke engang fanges på bilde. Men den digitale lyver jo ikke!! :rodmer: Jeg er gravid med lillebror eller lillesøster og jeg er helt sjokkert! Tenk at det går an å være såå heldig å få klaff med én gang! 

Termin blir 15. mai 2024, hold deg fast lille! :hjerte:
7D56E197-9739-4311-BBAC-1F6DA40D7EBC.thumb.jpeg.3e6e9c0bef513d598664f74402efc5f2.jpeg 
IMG_7875.thumb.jpeg.5736cfc1d635cd50ecdc2b3bf30c275c.jpeg

BP vanlig, 8dpo - blenda
BP vanlig, 9dpo - skimter i spesielle vinkler og lys
BP vanlig, 10dpo - ultrasvak
BP tidlig, 10dpo - tydelig strek!

IMG_7901.thumb.jpeg.4fa4ec1bc9c7e7771f8bc09ff1d03001.jpeg

Endret av Lykkefrø
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så fantastisk, så glad på dine vegne!!🥹❤️ Gratulerer så mye med lille spiren😍🧸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fantastiske nyheter!😍Gratulerer SÅ mye med den lille spiren!🥹💖 gøy hvordan kroppen bare noen ganger vet. Når er ca beregnet termin?🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daisy'sDuckling skrev (2 timer siden):

Åååå så fantastisk, så glad på dine vegne!!🥹❤️ Gratulerer så mye med lille spiren😍🧸

Tuuusen takk! 🥹❤️ Er helt uvirkelig! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Ååå, så fantastiske nyheter!😍Gratulerer SÅ mye med den lille spiren!🥹💖 gøy hvordan kroppen bare noen ganger vet. Når er ca beregnet termin?🌱

Tusen takk!! 🥹🌱💛 Ja, jeg synes også det var litt moro at følelsen jeg hadde var helt riktig! Termin utifra eggløsning blir 15. mai. Tror jeg skal lyve litt på første dag i siste mens, siden jeg vet eggløsning var cd19 og ikke cd14. :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7933.jpeg.946b1ab38666b8e758cfc4c8149d0601.jpeg

10dpo ettermiddag
Økningen jeg lengta etter å se!! :rodmer: Det var deilig!

Endret av Lykkefrø
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...