Gå til innhold

Ønske om enda et lykketroll


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Velkommen til min prøvedagbok #2!:papirfly:

Jeg forstår det ikke helt selv, at vi skal prøve på nummer to!!  Jeg føler meg spenna gæren, men likevel sier hjerte at tiden er inne for enda en liten klump, en liten lykkeklump! Tiden har flydd og vi koser oss sånn med vår første lille skatt. Jeg elsker å være mamma! Tanken på nummer to meldte seg veldig raskt etter fødsel, allerede da mensen kom tilbake 5 måneder etter lillemann ble født kjente jeg at jeg godt kunne tenke meg en til allerede. Etter en del tanker, vurderinger og drømmer har vi landet på å starte prøvingen på nummer to i juni. Jeg vil gi kroppen min litt ro, men også gi oss selv litt ekstra tid til å bare nyte tiden med sønnen vår, og tiden med bare han. Kjenner allerede ønske om å samle tankene et sted, og ha en oversikt og samle minner. Så opprettet like godt dagboken en smule i forveien for jeg føler tiden før prøvestarten er vel så fin å se tilbake på, som selve prøvetiden. 

Med førstemann gikk prøvingen veldig greit, jeg hadde sluttet på prevensjon i god tid og hormonene rakk akkurat å stabilisere seg før vi begynte å prøve og lillemann satt på tredje forsøk. Etter den erfaringen har jeg blitt farlig håpefull, og forventer klaff med èn gang denne gangen. I bakhode spøker tankene litt om at kroppen ikke er helt moden, og at hormonene fremdeles er på villspor etter fødsel med litt for korte lutealfaser, så jeg burde ikke være så håpefull som jeg er. Jeg vet jeg var veldig heldig med kort prøvetid forrige gang, og at det absolutt ikke var en selvfølge. Ingen vet hvordan det blir denne gangen, men jeg har drømt meg bort i tanken om en liten vårskatt. 
 

GRAVID - termin 15. mai :rodmer:

Endret av Lykkefrø
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykluser etter fødsel 

1. Første EL 03.12.22, LF 11 dager
2. 15.12.22, EL CD13, LF 11 dager 
3. 08.01.23, EL CD 23, LF 9 dager :sjokkblå:
4. 09.02.23, EL CD 18, LF 9 dager :sjokkblå:
5. 08.03.23, EL CD 20, LF 10 dager 
6. 07.04.23, EL CD 21, LF 11 dager
7. 09.05.23, EL CD 15, LF 10 dager
8. 03.06.23, EL CD 20, LF 11 dager
9. 04.07.23, EL CD 17, LF 12 dager 
-------------------------------------------------------------
10. • 1PP  02.08.23, EL CD 19
Gravid testet positivt 10dpo, termin 15. mai 🤍

Tempechart her!

 

 

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg igjen, masse lykke til med lillesøster eller lillebror❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Ruskemor! Det er koselig å se deg igjen også, du er stadig i tankene mine. :klemmer: 
 

Blir en spennende tid @Lillrex, glad du vil henge med på ferden. ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du skal i gang igjen🤩 håper det går fort og greit denne gangen også og at du får din vårbaby! Kunne gjerne tenkt meg en til jeg også, men orker ikke tanken på nytt svangerskap riktig enda🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for nye prøvedagbok!🥳 Her vil jeg gjerne følge med (om det enn blir noe sporadisk!🙈)🥰 Herregud, så fort tiden har gått - føler det som i går at vi snakket om å prøve på nr 1?! 
Så fine og regelmessige sykluser du ser ut til å ha fått etter fødselen, forresten! Her er det totalt kaos fremdeles😂 OG, pleiede å ha 12 dagers LF, mens den runden her (første jeg har kartlagt etter fødselen) ser ut til å bli 9-10 dager?
 

Håper du får marsbabyen din, og at prøveperioden din forløper like fint denne gangen også❤️ Jeg har lyst på mars-mai baby med nr 2., synes våren var en helt perfekt tid å få barn på så nå ser jeg likesom ikke for meg noe annet🙈🌱

Hvor mange barn ser dere for dere, forresten? Mener å ha lest tidligere at du kunne tenke deg en liten flokk?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tørkestativ Hihi, takk for det! ❤️ Ja, det der med å bli klar er så vanskelig. Blir man noen gang klar? :fnise: 

@Annabel Jaa, tiden har virkelig fløyet! 🥺 Det er helt surrealistisk å tenke på hvor fort det har gått! Synes ikke det er lenge siden sist jeg skrev her inne, og var håpefull førstegangsprøver. Veldig fornøyd med syklusene mine, med unntak av den korte lutealfasen da, omtrent som dine på 9-10 dager. Kanskje det er ganske vanlig kort tid etter fødsel? Den skulle gjerne vært litt lenger kjenner jeg, men egentlig greit fornøyd med at eggløsningene kommer omtrent på samme tid hver måned, til tross for mye amming enda og en goood del nattamming også. Veldig heldig! 🥰

Fra mars til mai er min drømmetermin også. Elsker våren, og ser for meg at det er veldig fint å få baby når det begynner å bli varmere og lysere, og man kan trille tur hele våren og sommeren. Storebror kan få leke litt ute, mens baby sover inne osv.. Tror det må være den perfekte tiden å få baby. :rodmer: Dere hadde lyst til å begynne prøvingen igjen til høsten? Det er enda mer skremmende med nummer to synes jeg, haha! Hvordan blir livet med to små!? Føler vi akkurat har funnet ut av livet med en liten en, men samtidig føles det rett også, jeg ønsker meg jo veldig to tette! Og vet de vil få mye glede av hverandre, resten av livet. Tøft for a mor en periode, men en hjertens glede for livet. :rodmer: Og jaa.. Jeg ønsker meg en liten flokk! Gjerne 5-6 stykker, så føler liksom ikke jeg kan sitte på gjerde for lenge heller. :fnise: Selv om det absolutt ikke er hugget i stein, og ting kan forandre seg underveis, det er vi veldig åpne for. Kanskje vi ender med 3, eller kanskje vi ender med 6, det får tiden vise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Oppdatering

Livet blir til mens man går, det er ingen tvil om det. Tiden for den egentlig prøvestarten nærmet seg, og vi fikk begge kalde føtter. :redd: Vi har en nå ettåring, og det føles helt utrolig at vi plutselig er her, ett år??! Samtidig som lille ettåringen vår fremdeles krever en del av mammaen sin på nattestid. Han er glad i pupp, og vil helst ha fri tilgang natten lang og har hyppig oppvåkninger minst hver time. Snork! Det gjorde vel at tanken på å få enda en ble mer skremmende enn spennende ettersom tiden nærmet seg. Men vi har jo ikke slått fra oss tanken heller. Jeg har en del traumer etter forrige fødsel, og synes det er vanskelig å tenke på at vi skal gjøre det igjen. Sidene i babybok om "da jeg kom til verden" står fremdeles tomme, og det vrir seg i magen ved tanken på å fylle de ut. Å skrive om fødselen som en positiv ting er vanskelig for meg, da det eneste jeg husker er et svart Helvete (unnskyld uttrykket), også ble vakre barnet mitt født, også ble jeg alvorlig syk og har først nå etter ett helt år kommet meg slik at jeg vil si hverdagen fungerer uten spesielle tilpasninger.

Samtidig har jeg slått meg til ro med at det samme ikke vil skje igjen, og at en ny fødsel er en ny fødsel, en ny barseltid er en ny barseltid. Den fødselen jeg hadde kommer aldri tilbake, den er historie. Men det er grunnen til at jeg veldig sterk ønsker å unngå omtrent lik termin som sist, for å slippe å føle at forløpet blir "likt" og trigge tanken om at det samme skal skje i enden av veien. Derfor lurer jeg på om vi skal hoppe over prøving som gir juni-juli-august termin. Da blir det plutselig ikke prøving før i desember. Noe som føles veldig lenge til når jeg egentlig har lyst nå. Vi har utsatt med to måneder i slengen en stund, og det har føles greit siden det ikke var såå lenge til likevel, men å plutselig utsette fem måneder blir heftig når eggløsningstestene allerede ligger klare i skuffen, og en ny liten bamse lik "storebror sin" bare i en annen farge ligger klar i skuffen. I hjerte er jeg klar, men samtidig så redd. 

Foreløpig har vi en løs plan om å kjøre på neste måned, wææh! Det vil gi en termin i mai, og om jeg skulle føde tidligere denne gangen også kan det hende vi ender med en aprilbaby. April-Mai tror jeg vil fint, av flere grunner. :hjerte: Så vi gir det ett forsøk, også blir det nok mest sannsynlig pause frem til desember, om jeg ikke ombestemmer meg og tar sjansen på å prøve på en junibaby også. Sjansene for å få klaff er jo ikke store, selv om vi er friske og det gikk ganske raskt og fint sist. Det kan godt hende vi får en liten høstbaby, eller vinterbaby istedenfor og det føles heelt greit det også. Deilig å gå inn i prøvingen igjen med en helt annen innstilling enn sist, mye mer tålmodig, mye mer redd og samtidig vet jeg enda bedre at det virkelig er verdt det. :rodmer: 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

PP1 - CD18

Det er nok sant som det sies, at når man først har bestemt seg for å prøve blir man utålmodig fort. Nå føles det helt rett å prøve på en mai-baby, og jeg håper virkelig vi er såå heldig at vår ene sjanse nå før vinteren gir resultater. Jeg har egentlig håpet litt på en sen EL, slik at en evt termin drar litt ut i mai. Siden førstemann vår kom hele tre uker før termin, vil jeg gjerne ha termin litt uti mai nå for at ikke nestemann plutselig kommer i slutten av april isteden. Ikke at det er så viktig, men av flere årsaker passer det bedre med mai. 

Uansett.. Jeg er så takknemlig for kartleggingsjobben jeg gjorde før vi prøvde sist, og for all kunnskapen om egen kropp jeg tilegnet meg. Det gjør det hele så mye lettere nå. Jeg kjenner mange symptomer på at EL er rundt hjørnet nå, og venter egentlig på at EL-testen skal bekrefte det jeg allerede vet. Dagens tester er sterkere enn de pleier, men ikke positive enda. Noe jeg synes er litt merkelig, for kroppen gir meg alle symptomene. Etter fødsel med førstemann har jeg hatt lenger LH-topp, og en EL som gjerne kommer 2-3 dager etter første positive test. Så jeg regner egentlig med at det blir EL på mandag kanskje. :hjerter: Da ville en evt termin blitt 16. mai, noe som er veldig spennende da!! Håper, håper!! :danse2: Jeg vet man ikke kan planlegge, eller håpe på for mye i dette gamet. Men for meg blir prøvetiden bare desto mer spennende om jeg tillater meg selv å leve i håpet, og sveve på skyen om at det er en mulighet for klaff fra første sjanse. 

Faktisk er jeg like spent denne gangen som sist, bare at jeg må vet hva jeg går til. Spenningen og håpet er jo det samme, noe som er skikkelig GØY! Jeg håper og tror vi vil kose oss mer med denne prøvetiden, for vi har egentlig ingen hast. Bare lyst på en liten lillebror eller lillesøster snart. Jeg har veldig tro på at han eller hun kommer når tiden er inne, selv om jeg føler den er inne nå. :fnise: Kan vel egentlig innrømme her og nå, at jeg er bitt av prøvebasillen igjen! :hjerter: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD19

Endelig!! :duskedame: Nå er det ingen tvil! Tipper egentlig det blir EL i morgen, eller på tirsdag. Blir spennende å se! 

IMG_7472.thumb.jpeg.05850da9d2f36539d248bf1bec03c4c3.jpeg
 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, endelig prøvestart på deg!😍 Så spennende!  Nyt den magiske tiden med forventninger og spenning Og så gøy å høre at prøvebasillen har bitt deg igjen, hihi! Blir veldig koselig å følge deg fremover her inne igjen🥰 Masse lykke til i pp1🌱🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå gøy å lese at dere prøver på nr. 2🫶🏻 Masse lykke til denne PPen, mai virker som en sykt fin måned å få baby i🥰 Selv ble jeg gravid igjen i mai, men mistet i uke 7-8 i slutten av juni. Heldigvis gravid igjen nå med termin 16. april. Syns det virker fint å ha to tette, da jeg ofte synes synd på dattera når hun leker alene🥹 Men det er nok veldig travelt med to under to også😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Annabel Jeg koser meg virkelig med spenningen, og synes jeg må liksom nyte prøvetiden skikkelig nå som vi bare har en sjanse før desember. 🫠 Så glad for at de «gode gamle» fremdeles er her inne! Spennende tid for deg fremover også, med nummer to i magen. 🥰 Håper jeg kommer like etter.

@Daisy'sDuckling Åå, så trist å lese at du mistet i juni. 🥹 Må være så vondt! Godt at du likevel får oppleve å få to tette som du ønsker deg. Det tror jeg blir veldig veldig fint! 🥰 Egentlig alltid ønsket meg to under to selv, men føler meg litt «crazy» som faktisk prøver allerede. 😅 Samtidig som det jo virkelig er noe jeg har såå lyst til å få oppleve også. Søken er så fint, og jeg tenker som deg at min lille trenger en liten venn. 🧸🩵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (11 minutter siden):

@Annabel Jeg koser meg virkelig med spenningen, og synes jeg må liksom nyte prøvetiden skikkelig nå som vi bare har en sjanse før desember. 🫠 Så glad for at de «gode gamle» fremdeles er her inne! Spennende tid for deg fremover også, med nummer to i magen. 🥰 Håper jeg kommer like etter.

@Daisy'sDuckling Åå, så trist å lese at du mistet i juni. 🥹 Må være så vondt! Godt at du likevel får oppleve å få to tette som du ønsker deg. Det tror jeg blir veldig veldig fint! 🥰 Egentlig alltid ønsket meg to under to selv, men føler meg litt «crazy» som faktisk prøver allerede. 😅 Samtidig som det jo virkelig er noe jeg har såå lyst til å få oppleve også. Søken er så fint, og jeg tenker som deg at min lille trenger en liten venn. 🧸🩵 

Ja det var veldig uventet og vondt, men i de aller fleste tilfeller går det heldigvis bra🫶🏻 Haha ja det blir to under to her også, enig med deg at det er crazy!🫣 Tror at det blir mindre sjalusi når de er så små også, eller man kan jo i hvertfall håpe😂 Men det er så viktig med søsken, og de har nok stor glede i hverandre når de vokser opp så tett. Håper for dere🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Daisy'sDuckling Det er spennende med to under to også, selv om man føler seg litt smågal. :fnise: Man vet hva man har, men ikke hva man får føler jeg. Tenker de får stor glede av hverandre, og at det er godt å ha noen å vokse opp sammen med. En venn for livet. 🥰 Du har ikke dagbok denne gangen, som jeg kan følge? Hadde vært koselig å følge deg på veien videre. 🧡

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD21 - 2DPO!

Jeg trodde visst at jeg hadde lang LH topp, og gjerne en litt treg eggløsning. Men denne gangen kom den visst på samme dagen som testen ble positiv! Tempen i går gikk uventet opp, og jeg tenkte det måtte være en falsk forhøyet temp. Ble litt småsjokkert da dagens temp var enda litt høyere. Så da var jeg plutselig allerede 2dpo! Jeg tror jeg har blitt litt lurt at å bli vant til et annet merke med ELtester, som er mer sensitive og viser positivt resultat lenger. Det gir mening for jeg prøvde babyplantestene forrige måned, men lyktes aldri med å få en positiv test. Symptomene på EL kom, og mensen kom jo like herlig etter 13 dager. Så jeg er rimelig sikker på at jeg bare ikke klarte å fange LH toppen min forrige måned. 🤔

Jeg er veldig håpefull nå, samtidig som jeg egentlig kjenner at jeg har lite tro på at det går denne gangen. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor jeg ikke har helt troa med meg. Jeg tror kanskje det virker litt uvirkelig, også har jeg en følelse av at nesten ingen kan være så heldig at det klaffer med det samme de prøver. Selv om jeg vet det skjer. Det kan jo til og med klaffe uten at man prøver. :fnise: Jeg er hvert fall veldig glad for at vi bestemte oss for å prøve denne måneden, og jeg håper jeg klarer å være tilfreds med prøvepause de neste tre månedene dersom vi ikke skulle lykkes nå. Det føles så lenge til nå, og jeg var ikke helt forberedt på å bli bitt såå hardt av prøvebasillen igjen. 😅 Skal prøve å nyte dpo-land, og la alt være opp til andre makter. Prøver å være tilfreds med den tanken, selv om jeg kjenner det er lett å bli overivrig. Deilig å føle vi har gjort jobben, og bare egentlig kan vente å se. Det er gøy, akkurat nå er det skikkelig gøy! :yvonne:

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (37 minutter siden):

@Daisy'sDuckling Det er spennende med to under to også, selv om man føler seg litt smågal. :fnise: Man vet hva man har, men ikke hva man får føler jeg. Tenker de får stor glede av hverandre, og at det er godt å ha noen å vokse opp sammen med. En venn for livet. 🥰 Du har ikke dagbok denne gangen, som jeg kan følge? Hadde vært koselig å følge deg på veien videre. 🧡

 

Helt sant, så enig🥹 Så koselig at du vil følge🥰  Jeg var ikke så flink å oppdatere min første dagbok, så jeg har egentlig ikke tenkt over det🫣 Men jeg liker godt å lese andres dagbøker og være aktiv på den måten🙊 Har også hengt litt mer på babyverden sitt forum denne gangen, da det virker som at termingruppene har mer aktivitet, så det anbefales🤩

Og såå spennende å være 2 dpo allerede!🤭 Kudos til deg for at du klarer å nyte dpo-tiden! Det er helt sant som du sier, ingenting man kan gjøre til eller fra på dette tidspunktet, annet enn å håpe at dette var gullegget💛🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daisy'sDuckling Takk for tips! 😊 Hyggelig at du titter innom dagboken min hvert fall. Tenk at det er flere som prøvde på første sammen, som prøver på nummer to nå. Det er litt ekstra moro synes jeg! 🧡🌼 Krysser alle fingre og tær jeg også. 🫶🏻

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...