Gå til innhold

Lager dere fotoalbum av barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan finne motivasjon til å begynne på det? 😫 Var flink å lage da eldste var liten, og har flere album frem til 5/6 år, men hn er tenåring nå 😂 Minstemann har ingen album, hn begynner snart på skolen. 

Føles ut som et forferdelig stort prosjekt å begynne på 😵💫 Bildene har jeg. Drømmen er å komme ajour slik at jeg kan "lime inn" (lager fotobok online) fortløpende, det hadde vært kjekt. 

Men hvor mange lager fotoalbum til barna? Er dere ajour? 

Anonymkode: 57d2c...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager.

Alle mine 3 har.

Oppdaterer de med bilder ca 2 ganger i året.

Jeg lager de på papir, så de har noe å holde i og bla i :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "mitt første år"... til eldstebarnet. Av 3 barn. Drømmer stadig om å få tid til å gjøre det til de 2 andre også, men de er tette i alder og små enda og tiden rekker liksom aldri til.... Har mange tusen bilder å velge blant, og masse notater, så kanskje det blir en dag...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (15 minutter siden):

Jeg lager.

Alle mine 3 har.

Oppdaterer de med bilder ca 2 ganger i året.

Jeg lager de på papir, så de har noe å holde i og bla i :) 

HI her, jeg ordner også sånn at vi har noe å bla i 😄 men lager fotobok online som jeg bestiller hjem. Synes det er mindre jobb enn å lime inn ett og ett bilde. 

Har bilder både på tlf og sky, men er livredd for at det skal svikte og jeg skal miste de likevel 😳 

Anonymkode: 57d2c...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

HI her, jeg ordner også sånn at vi har noe å bla i 😄 men lager fotobok online som jeg bestiller hjem. Synes det er mindre jobb enn å lime inn ett og ett bilde. 

Har bilder både på tlf og sky, men er livredd for at det skal svikte og jeg skal miste de likevel 😳 

Anonymkode: 57d2c...8bf

Og det er derfor jeg liker å ha backup på papir :D

Ellers har jeg Seagate EHD som jeg lagrer bilder og videoer i som digital backup og den oppbevares utenfor husets vegger.

Jeg har ikke bilder av barna online.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Nyttårsforsett å fremkalle alt jeg har av bilder og sette de inn i gammeldags album med lommer. Hadde aldri tilgitt meg selv om de forsvinner digitalt og jeg aldri får de tilbake. 

Anonymkode: 57d2c...8bf

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en haug album fra min mor av meg som barn. Fryktelig hyggelig og enda mer upraktisk. Det tar sjukt mye plass. Digitalt only er veien. 

Anonymkode: 4fca6...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2023 at 10:22 PM, AnonymBruker said:

Nyttårsforsett å fremkalle alt jeg har av bilder og sette de inn i gammeldags album med lommer. Hadde aldri tilgitt meg selv om de forsvinner digitalt og jeg aldri får de tilbake. 

Anonymkode: 57d2c...8bf

Men hvordan i all verden skal du greie å få dem til å forsvinne? 

Anonymkode: 4fca6...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 23.03):

Men hvordan i all verden skal du greie å få dem til å forsvinne? 

Anonymkode: 4fca6...6c3

Harddisker som går i stykker, minnekort som ikke kan leses lenger, onlinelagring som plutselig blir slettet som følge av teknisk feil ...

Anonymkode: 9a254...be3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte bra med nr.1 med store flotte album, lime inn bilder, skrive tekst osv. Noen år var jeg bitt av scrapbookbasillen også. Så kom nr.2 og fysiske bilder ble vanskelig, samtidig som digitalt eksploderte. Jeg begynte da med flotte digitale fotobøker hvor hver side var nøye utformet.

Sååå kom nr. 3 :knegg: Kjente at alt jeg hadde gjort før var uoverkommelig, og ting ble jo liggende. Men samvittigheten fikk kjørt seg. Ønsket virkelig ikke barndommen til nr.3 i bilder kun på pc'n. Jeg senket kravene betraktelig og begynte med minimalistiske fotobøker. Altså uten pynt, dilldall, perfekt layout, mye tekst osv. Bare de beste bildene våre fra året, med litt tekst (greit å vise til hvem det er, hvor vi er osv.). Og dette har hjulpet meg til at jeg klarer å finne motivasjonen til å faktisk lage enda. Koronaårene gjorde at jeg ble ajour, så det hjalp også.

Så kom nr.4 og jeg er pr. nå littegrann bakpå. Men vet at jeg får gjort mye når jeg først kommer i gang. Når det gjelder barnets første år så er jeg ganske nøye og har med det meste fra det året (så mye som skjer), men etter hvert tenker jeg at man ikke trenger å ha med ALT. Men få med bursdager, ferier, turer, noen hverdagsbilder så klart o.l.

Bruker Cewe og bare drar bilder over i sidene. Skriver enkel tekst til. Fremkaller og får bok i postkassen. Fornøyd!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har babyalbum til ungene som ikke er helt ferdig, men siden 2010 har jeg laget ett fotoalbum for hele familien hvert år. Spesielt jentene og jeg elsker å bla i dem. Mannen begynner også å bli glad i dem. Jeg bestiller digitalt og får tilsendt ferdig innbundet.

Anonymkode: acd1d...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager familie-fotobøker for hvert år 😁

Anonymkode: 4dd04...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lager familie-fotobøker for hvert år 😁

Anonymkode: 4dd04...b91

Det gjør jeg også. Besteforeldrene får det i julegave, så jeg må ha dem ferdig til jul hvert år. Det er en pine mens jeg lager dem, men veldig fint å ha.

I år skal jeg selvfølgelig samle bilder hver måned slik at jobben bli overkommelig! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...