Gå til innhold

Hvorfor seksualiseres jenter på treningssenteret?

Blablah01

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Du kan se hva slags bh jeg har, hva slags form musa mi har, du kan se hva slags undertøy jeg har på meg, ved å nistirre på meg når jeg går forbi deg på gata? Hvem er det som later man er dum her, tro?

Var forøvrig ikke det å gå forbi noen på gata dette handla om, du får ta en titt på innlegget jeg kommenterte på, kanskje du henger med.

Jeg skjønner ikke motivasjonen din med å misforstå med vilje. Selvfølgelig ser jeg ikke hvilke BH du har på deg om det ikke er det ytterste plagget, men hvis du går med en så kroppsnær tights at konturene av musen din synes så er jeg ikke nødt til å stirre for å se det. 

Hvis du ligger på gulvet og skyver skrittet ditt mot taket gjenntatte ganger rett foran meg så er det ikke til å unngå å se. Blikket blir fort dratt mot bevegelse. 

Spent på neste konstruerte argument du kommer med. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke motivasjonen din med å misforstå med vilje. Selvfølgelig ser jeg ikke hvilke BH du har på deg om det ikke er det ytterste plagget, men hvis du går med en så kroppsnær tights at konturene av musen din synes så er jeg ikke nødt til å stirre for å se det. 

Hvis du ligger på gulvet og skyver skrittet ditt mot taket gjenntatte ganger rett foran meg så er det ikke til å unngå å se. Blikket blir fort dratt mot bevegelse. 

Spent på neste konstruerte argument du kommer med. 

Du snakker om oppkonstruerte argument, mr "ikke lat som du er dum da".

Lykke til med det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske urettferdig egentlig, menn kan gå toppløse og i sykkeltights (hvor man ofte ser penis) 

Mens damer får beskjed om å kle på seg

Anonymkode: 73b2c...ae9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan får folk i det hele tatt med seg hva andre har på seg?

Når jeg trener, så er jeg helt i min egen sone, med musikk som stenger ute alt annet.

Hadde ikke fått med meg om hele gymmen sto i brann.

Dette virker som en oppkonstruert problemstilling.

La folk kle seg i hva dem vil når dem trener. Konsentrer deg om din egen trening.

Anonymkode: 3ded1...7c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 23.19):

For å si det med dine egne ord:

Du bestemmer ikke hva slags klær folk kler seg i!!!!!!

..

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/4/2023 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Nei kvinner i burka og nonnedrakt blir også seksualisert. Til og med jentebarn i bleier blir seksualisert så uansett hva vi kvinner har på oss ser menn oss som bare en kropp. Det oppgjøret får du ta med menn ikke damer 

Anonymkode: c08ca...3de

Og ditt oppgjør kan du fint ta med de mennene det gjelder. Ikke alle menn. Makan til lavmål.

Anonymkode: 1d741...798

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 23.25):

Ganske urettferdig egentlig, menn kan gå toppløse og i sykkeltights (hvor man ofte ser penis) 

Mens damer får beskjed om å kle på seg

Anonymkode: 73b2c...ae9

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffenbøffen skrev (18 minutter siden):

Dette er jeg faktisk helt enig i. Dette bestemmer ikke jeg. (Ingen bombe om jeg er enig med meg selv kanskje?) 

Men, min reaksjon og mine tanker rundt hva jeg ser bestemmer jeg helt selv. 

Jepp, du bestemmer helt selv, som jeg faktisk sa, dine reaksjoner og følelser rettet mot andre mennesker og når påkledning er noe som vekker så sterke følelser som vantro og avsky i deg, da bør du jobbe med de følelsene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffenbøffen skrev (11 minutter siden):

Se punkt 2. Det mener jeg omfatter «min» def. Håper det er notert at jeg fant en ganske avdempet variant. Vil ikke skape en onanitråd heller. 

Og dekket er de jammen meg, disse folkene som har på seg klær.

Og dekket betyr det samme som påkledd, som igjen betyr at de er iført klær/kledd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 23.52):

Og dekket er de jammen meg, disse folkene som har på seg klær.

Og dekket betyr det samme som påkledd, som igjen betyr at de er iført klær/kledd på.

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 23.51):

Jepp, du bestemmer helt selv, som jeg faktisk sa, dine reaksjoner og følelser rettet mot andre mennesker og når påkledning er noe som vekker så sterke følelser som vantro og avsky i deg, da bør du jobbe med de følelsene.

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøffenbøffen skrev (16 minutter siden):

Ja, her er vi grunnleggende uenige. Det ville ofte vært problematisk å ikle seg dette i mange sammenhenger? Jobb, skal vi danse, butikken? I hvertfall hvis man krevde at andre skulle se på. 

For meg, som du sikkert vet nå,  er det siste hovedpoenget. Aksjon/reaksjon, ytring/motytring. 

"VI" er ikke grunnleggende uenige.

Du er uenig i selve definisjonen av ordet.

Mange bruker tights på jobb. Mange bruker det på butikken. På "Skal vi danse" viser danserne enda mer enn det folk som går i tights gjør også, men det brukes trange tights, trange strømpebruker, trange shorts der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffenbøffen skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at jeg ikke trenger det. At jeg avskyr det jeg virkelig ikke liker,  står jeg fjellstøtt i.  Og jeg, som alle andre, liker hva jeg vil. 

Du trenger det, for du sitter tross alt her å forteller folk at du setter deg selv i så sterke følelser som avsky og vantro, bare fordi de går kledd i det de liker å gå kledd i. Du argumenterte tilogmed for at folk måtte dekke seg til, sånn at du skulle kunne få gå i fred fra dine egne følelser. Det er ikke samfunnets jobb å degge etter dine følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
Bålkaffe skrev (På 6.4.2023 den 0.23):

"VI" er ikke grunnleggende uenige.

Du er uenig i selve definisjonen av ordet.

Mange bruker tights på jobb. Mange bruker det på butikken. På "Skal vi danse" viser danserne enda mer enn det folk som går i tights gjør også, men det brukes trange tights, trange strømpebruker, trange shorts der også.

..

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tøffenbøffen skrev (2 minutter siden):

Tenkte på mankinien når jeg refererte til Skal vi danse. En vanlig tights vil nok passe på noen arbeidsplasser. De scrungegreiene er jeg usikker på. 

Du har ikke makten til å bestemme hva som anses som «dekkende». Det er og blir skjønnsmessig. 

Du får titte litt igjen på definisjonene jeg har sendt deg nå den siste timen, her er linken om du ikke finner den:

https://naob.no/ordbok/påkledd

Jeg har ikke bestemt dette, det står i ordboka over hva ordet betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irrit Abel skrev (1 time siden):

De fleste jentene jeg ser i rumpe thigts og kort topp elsker speilet. De pynter seg med oppfrisking av sminke før trening. Så de synes selv de er flotte og tror de liker å vise seg frem.  Det er ikke det samme som å motta slibrigheter

Siden man er fornøyd med.eget speilbilde og har stelt seg før trening så ønsker man oppmerksomhet? Det kan ikke være en mulighet for at man steller seg for seg selv? (Ikke alle, men de fleste jeg kjenner gjør det) 

Warrior skrev (1 time siden):

Vet ikke om det er derfor, men i så fall er det mest kvinner enn menn sin feil at seksualisering av kvinner skjer. 

Det er kvinner som egen skyld at de blir seksualisert fordi de velger hvem klær de skal gå i? Du tenker ikke at det tilfeldigvis er dem som driver med seksualiseringen av kvinner sin skyld? Som i stor grad faktisk er menn. Det er en grunn til at det går debatter om det å amme i offentlighet, det er fordi pupper har blitt seksualiser, igjen av menn, så vi ikke lenger ser de som det se faktisk er, redskaper for å gi mat til babyer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
Bålkaffe skrev (På 6.4.2023 den 0.30):

Du får titte litt igjen på definisjonene jeg har sendt deg nå den siste timen, her er linken om du ikke finner den:

https://naob.no/ordbok/påkledd

Jeg har ikke bestemt dette, det står i ordboka over hva ordet betyr.

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
Bålkaffe skrev (På 6.4.2023 den 0.24):

Du trenger det, for du sitter tross alt her å forteller folk at du setter deg selv i så sterke følelser som avsky og vantro, bare fordi de går kledd i det de liker å gå kledd i. Du argumenterte tilogmed for at folk måtte dekke seg til, sånn at du skulle kunne få gå i fred fra dine egne følelser. Det er ikke samfunnets jobb å degge etter dine følelser.

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...