Gå til innhold

Hvorfor seksualiseres jenter på treningssenteret?

Blablah01

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det bare jenter som får tyn/kritikk for hva de har på seg på treningssenteret. Leste akkuratt en artikkel i en avis om at de såkalte rumpetightsene kan skape et dårlig kroppsspress siden det er en "trend" å ha stor rumpe. For et år siden var det snakk om trening i sportsbh og shorts, også dette rettet mot damer. Hvorfor? Hvis man drar på et treningssenter så ser man damer i alle varianter og fasonger (menn også) og hva de har på seg, spiller det noen rolle? Hvem er det som setter spørsmålstegn og regler med hva enkelt synes er mest komfortabel å gå med? Jeg personlig var ikke komfortabel for et år siden å gå i sportsbh uten tskjorte på senteret, men det var ikke fordi hun damen ved siden av meg var tynnere, bedre eller hva enn, det stod og gikk på meg selv. Er det denne syke seksualiseringen av kvinner som gjør dette? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blablah01 skrev (17 minutter siden):

Er det denne syke seksualiseringen av kvinner som gjør dette? 

Jeg er aldri på treningsstudio, men jeg ser jo damene på butikken etter å ha trent.

Er jo ingen som helst tvil om at de kler seg så seksualisert som mulig uten å passere grensen for å bli arrestert.

Sorry, men dette er 100% damers egen skyld. De kan ihvertfall ikke legge skylden på oss menn når de knapt har klær på i offentligheten.

Anonymkode: d82de...bd6

• Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bare kvinner som trener med lite klær og trange klær? Ser ingen menn med bare mager eller tightsen oppi rompa. 

Anonymkode: e0d5a...4e1

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bare på treningssenter det. Kvinnekroppen dømmes, og seksualiseres over alt i samfunnet. Tragisk! 

Anonymkode: 7f59d...f4d

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det bare kvinner som trener med lite klær og trange klær? Ser ingen menn med bare mager eller tightsen oppi rompa. 

Enig. Som mann tar jeg ikke på meg skylden for dette. 

Anonymkode: be66d...b03

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablah01 skrev (25 minutter siden):

Hvem er det som setter spørsmålstegn og regler med hva enkelt synes er mest komfortabel å gå med?

Så det mest komfortable er en liten tights dratt opp mellom skinkene og en minimal sportsbh? Men man ønsker ikke å bli beglodd? 

Det er jo omtrent som å jobbe hardt for å bli kjendis, men etterpå klage over at noen kjenner en igjen 😅

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke bare på treningssenter det. Kvinnekroppen dømmes, og seksualiseres over alt i samfunnet. Tragisk! 

Anonymkode: 7f59d...f4d

Kvinner kan ta et aktivt valg om at de vil være noe annet enn en fin kropp. Moten som er nå, med baggy og oversize, er helt super til det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å sexualisere menn,føler meg diskriminert og krenket.Trener i sykkelshorts og trang topp.

Anonymkode: 3863a...b9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange menn vil helst trene i baris men pga hygiene er det ikke lov. Om menn ikke hadde vært så homofobe så trange vektløse tights hadde vært sosialt akseptert på menn også hadde de nok brukt det det og men de er redde for å bli stempla som homo

Anonymkode: c08ca...3de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singlet-forbud var jo opprinnelig laget for å holde kroppsbyggende menn med liberal holdning til dop borte fra sentrene, det handlet ikke om kvinnekropp i det hele tatt. 

Anonymkode: aa0dc...581

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan ta et aktivt valg om at de vil være noe annet enn en fin kropp. Moten som er nå, med baggy og oversize, er helt super til det. 

Nei kvinner i burka og nonnedrakt blir også seksualisert. Til og med jentebarn i bleier blir seksualisert så uansett hva vi kvinner har på oss ser menn oss som bare en kropp. Det oppgjøret får du ta med menn ikke damer 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling!Hva meg oss menn?Kan dere være så snill å sexualisere oss på gymen?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablah01 skrev (33 minutter siden):

Hvorfor er det bare jenter som får tyn/kritikk for hva de har på seg på treningssenteret. Leste akkuratt en artikkel i en avis om at de såkalte rumpetightsene kan skape et dårlig kroppsspress siden det er en "trend" å ha stor rumpe. For et år siden var det snakk om trening i sportsbh og shorts, også dette rettet mot damer. Hvorfor? Hvis man drar på et treningssenter så ser man damer i alle varianter og fasonger (menn også) og hva de har på seg, spiller det noen rolle? Hvem er det som setter spørsmålstegn og regler med hva enkelt synes er mest komfortabel å gå med? Jeg personlig var ikke komfortabel for et år siden å gå i sportsbh uten tskjorte på senteret, men det var ikke fordi hun damen ved siden av meg var tynnere, bedre eller hva enn, det stod og gikk på meg selv. Er det denne syke seksualiseringen av kvinner som gjør dette? 

Det handler kanskje om at en del kvinner driver en utbredt "selvseksualisering" der også treningssenteret blir en arena for dette, samtidig som andre igjen er svært opptatt av kroppspress og seksualisering som rammer kvinner, og dermed prøver å motvirke dette. Hos menn blir nok selvseksualiseringen litt mindre eksplisitt, og i den utstrekning den blir det blir den ofte slått ned på (ikke lov å trene i baris osv.), men i motsetning til for kvinner er ikke engasjementet mot kroppspress hos menn like stort.

At dette i hovedsak omhandler kvinner kommer nok dermed av at det i svært stor skapes og motarbeides av kvinner selv, og det gjerne er kvinner som utgjør begge "sidene". 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange menn vil helst trene i baris men pga hygiene er det ikke lov. Om menn ikke hadde vært så homofobe så trange vektløse tights hadde vært sosialt akseptert på menn også hadde de nok brukt det det og men de er redde for å bli stempla som homo

Tights har absolutt ingen funksjon når en trener styrke, mm. det er så mye strikk i dem at de "hjelper til", noe som begrenser seg til folk som trener styrkeløft. Å kle seg med komfortable klær har absolutt ikke noe med å være homofob å gjøre, men pragmatikk. 

Menn er på treningsstudio for å trene, ikke for å vise seg frem. Med mindre man trener på sånne bole-gym'er hvor det samler seg usunt kroppsfikserte mennesker.

Anonymkode: 846d7...6dd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en løsning på dette.Vi lager treningsentre kun for kvinner så kan menn gå der kun menn kan trene.Enkelt ikke sant?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er aldri på treningsstudio, men jeg ser jo damene på butikken etter å ha trent.

Er jo ingen som helst tvil om at de kler seg så seksualisert som mulig uten å passere grensen for å bli arrestert.

Sorry, men dette er 100% damers egen skyld. De kan ihvertfall ikke legge skylden på oss menn når de knapt har klær på i offentligheten.

Anonymkode: d82de...bd6

Faktisk så burde man kunne gå naken uten å bli seksualisert.

Når det er sagt fatter jeg ikke at kvinner ønsker å gå med en tights dratt langt oppi rumpa, og tenker at de som går sånn (og med utringet push-up-bh) er med på å ødelegge for andre kvinner.

Å trene i sports-bh er mye mer komfortabelt enn å trene i topp, og jeg synes menn burde få lov å trene i bar overkropp også. 

Og selv om jeg synes de tightsene langt oppi rumpa ser både latterlige og ubehagelige ut, så tipper jeg det er mine fordommer og at det faktisk finnes mennesker som synes dette er behagelig. Ser jo av tråder her på KG at mange nekter å tro at noen synes stringtruse er behagelig og mener de som bruker det prøver å være sexy (tvert i mot synes jeg vanlige blondetruser er mer sexy, men lav string i bomull er mest komfortabelt), eller tror at kvinner soler seg toppløse gjør det for å vise seg frem (det kan visst ikke ha noe med komfort å gjøre…)

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ser mange menn i bar overkropp de stedene det er lov. Heldigvis aldri sett noen med tightsen oppi rumpa. Det er et ubehagelig syn samme hvilken kjønn den som har på tightsen er. Heldigvis står jeg fritt til å hvile blikket mitt andre steder. Jeg er på trening for å bli sterk, ikke for å beglo andre, samme om de skulle være hotte eller ekle å se på.

Anonymkode: fa6ed...7a0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi lager treningsentre kun for kvinner

SATS?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whamen.jpg.6d32ae49b79a5d651d7c091388db2ceb.jpg

Jeg har en løsning på dette.Vi lager treningsentre kun for kvinner så kan menn gå der kun menn kan trene.Enkelt ikke sant?

Funker ikke så lenge hvem som helst kan identifisere som hva som helst.

Anonymkode: 9fb73...9fe

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

SATS?

Ja så kan menn trene på Iform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

whamen.jpg.6d32ae49b79a5d651d7c091388db2ceb.jpg

Funker ikke så lenge hvem som helst kan identifisere som hva som helst.

Anonymkode: 9fb73...9fe

Kan vi lage treningsenter for de som id seg som en katt/postkasse eller hva faen de må identisfisere seg som.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...