Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #121 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Tøffenbøffen skrev (4 minutter siden): Nei. En vanlig tights er ok, se 3) hvor nettopp det blir anført som en løsning. Det er de mest «ekstreme» tightsene jeg har noe imot, med scrunge eller hva de nå het? Det er nok ingen overraskelse at jeg ikke er naturist. Jeg synes det er greit med klær som dekker kjønn i det offentlige. Jeg vil ikke se kjønnsorganer når jeg trener, uavhengig av type. Jeg har heller ikke noe imot nakenhet. Det både på soverommet privat, i garderober og dusjanlegg. Som forsøkt forklart med eksemplet med blottere over, jeg gir blanke i hvorfor man velger å vise frem tiss og rumpe. Når man til de grader gjør det, så må man forvente at andre kommer med motytringer også. Ikke alle typer ytringer, men blikk må man faktisk tåle. Det er en konsekvens av sin handling, altså å gå ut kledd slik at hele rumpa og de ytre kjønnslepper synes(kvinner), jeg har til gode p se menn i slike rumpebukser, men det artisten synes godt foran er også ille synes jeg. Dette gjelder generelt og kjønnsuavhengig. Det skal jo være likestilling. En vanlig tights fremhever fremdeles legger, lår og rumpe. Shrunch-tightsene eneste forskjell er den bretten over halebeinet. Herregud, mann. Ingen her har snakka om at de skal gå NAKNE i det offentlige rom, det er snakk om kroppsnære klær. De er fremdeles påkledd. DE ER PÅKLEDD. Forskjellen mellom ei som trener med tights og en blotter? Klærne! Endret 5. april 2023 av Bålkaffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #122 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 21.42): En vanlig tights fremhever fremdeles legger, lår og rumpe. Shrunch-tightsene eneste forskjell er den bretten over halebeinet. Herregud, mann. Ingen her har snakka om at de skal gå NAKNE i det offentlige rom, det er snakk om kroppsnære klær. De er fremdeles påkledd. DE ER PÅKLEDD. Forskjellen mellom ei som trener med tights og en blotter? Klærne! Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #123 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Tøffenbøffen skrev (Akkurat nå): Ok. Så du skjønner ikke at grensen går et sted? Er man naken med bare kroppsmaling på? Hva hvis nyansene er helt minimale? En blotter med kondom på ville ikke krenket deg? Hva hvis gummien var rød? Lateksklær? Gud forby, men en lett overvektig middelaldrende mann i boratdrakt på sats? En horde av dem? Det bør være grenser ikke sant? Det bør være grenser som gjelder begge kjønn, ikke sant? Jeg synes det hadde vært greit om man pakket vekk kjønnsorganene i butikk og i treningssenteret. Verken manne- eller kvinnerumper bør heller være fremme i all sin «prakt». Trenings-BH dekker jo, men synes det er uhygienisk på de maskinene. Ok om man har håndkle. Vi snakker ikke om kroppsmaling. Vi snakker om påkledde mennesker. Og her argumenterer du for at både menn og kvinner må gå i heldekkende kjole som ikke viser _noen_ antydning til rumper ever. Gratulerer, da. Endret 5. april 2023 av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #124 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 22.02): Vi snakker ikke om kroppsmaling. Vi snakker om påkledde mennesker. Og her argumenterer du for at både menn og kvinner må gå i heldekkende kjole som ikke viser _noen_ antydning til rumper ever. Gratulerer, da. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #125 Del Skrevet 5. april 2023 Tøffenbøffen skrev (Akkurat nå): Nei. Du tar feil, les igjen. Det er ikke der jeg mener grensen bør gå. Jo det er akkurat det du argumenterer for, ved å si at rumper, både mannlige og kvinnelige ikke bør kunne være fremme i all sin "prakt". Om man ikke vil se noen antydninger til en praktfull rumpe, gjett hva? Da må man dekke den godt til, sånn at den praktfulle rumpa ikke synes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #126 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 22.14): Jo det er akkurat det du argumenterer for, ved å si at rumper, både mannlige og kvinnelige ikke bør kunne være fremme i all sin "prakt". Om man ikke vil se noen antydninger til en praktfull rumpe, gjett hva? Da må man dekke den godt til, sånn at den praktfulle rumpa ikke synes. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #127 Del Skrevet 5. april 2023 Tøffenbøffen skrev (10 minutter siden): Nei, igjen, det er nyanser her. Ser man «alt» er det ikke innafor, dette har jeg anført gjennomgående og det vet du godt for vi har diskutert her lenge. Hvis du fortsatt er i tvil, les 3) over. Du innser at min løsning vil funke for begge parter, sant. Minimalt meg gloing for deg og ikke påtrengende nakenhet for meg. ( Altså hva jeg opplever som nakenhet og du mener er påkledd) Man ser ikke alt når folka er påkledd. Så verken det å påstå at man ser "alt", at det er snakk om skamlepper på utstilling og sammenlignelser med blotting er dødfødt, for det er ikke snakk om det samme. At du "opplever" at folk er nakne, når de faktisk er påkledde, er et deg -problem og ikke noe samfunnet som en helhet skal rette seg etter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irrit Abel Skrevet 5. april 2023 #128 Del Skrevet 5. april 2023 Da bråket ang singlet/croptop kom for noen år siden synes jeg det var teit at SATS snudde og ga opp tidligere regelverk. Men nå etter noen år som man har blitt vanlig å se mye hud så tenker jeg at det får være opp til hver enkelt å bestemme over egen kropp. De fleste jentene jeg ser i rumpe thigts og kort topp elsker speilet. De pynter seg med oppfrisking av sminke før trening. Så de synes selv de er flotte og tror de liker å vise seg frem. Det er ikke det samme som å motta slibrigheter. Trusene de løper med i friidrett blir jo også bare mindre og mindre.. synes det er penest med den boxershorts varianten jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #129 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 22.33): Man ser ikke alt når folka er påkledd. Så verken det å påstå at man ser "alt", at det er snakk om skamlepper på utstilling og sammenlignelser med blotting er dødfødt, for det er ikke snakk om det samme. At du "opplever" at folk er nakne, når de faktisk er påkledde, er et deg -problem og ikke noe samfunnet som en helhet skal rette seg etter. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #130 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) .. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #131 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) .. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #132 Del Skrevet 5. april 2023 Hvorfor må dere gå i så jækla kroppsnære og trange klær som fremhever enhver sprekk og fold på kroppen? Uansett om man vil eller ikke, blir man nærmest tvunget til å stirre på sprikende rompekløfter og cameltoes. Anonymkode: 898af...c3e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 5. april 2023 #133 Del Skrevet 5. april 2023 Blablah01 skrev (På 4.4.2023 den 10.53): Hvorfor er det bare jenter som får tyn/kritikk for hva de har på seg på treningssenteret. Leste akkuratt en artikkel i en avis om at de såkalte rumpetightsene kan skape et dårlig kroppsspress siden det er en "trend" å ha stor rumpe. For et år siden var det snakk om trening i sportsbh og shorts, også dette rettet mot damer. Hvorfor? Hvis man drar på et treningssenter så ser man damer i alle varianter og fasonger (menn også) og hva de har på seg, spiller det noen rolle? Hvem er det som setter spørsmålstegn og regler med hva enkelt synes er mest komfortabel å gå med? Jeg personlig var ikke komfortabel for et år siden å gå i sportsbh uten tskjorte på senteret, men det var ikke fordi hun damen ved siden av meg var tynnere, bedre eller hva enn, det stod og gikk på meg selv. Er det denne syke seksualiseringen av kvinner som gjør dette? Vet ikke om det er derfor, men i så fall er det mest kvinner enn menn sin feil at seksualisering av kvinner skjer. Fordi alle har et valg selv hvordan de skal kle seg og mange går i minst mulig klær, eller klær som skal vise formene. Noen vil ha mest mulig oppmerksomhet. Ikke noe galt i det. Vi er mennesker og det er naturlig å ville ha oppmerksomhet og like å se bra ut. Jeg er sånn selv også jeg. Elsker å se bra ut, trent og vise det. Jeg synes alle skal få gå med det de vil både ute og på treningssenter. Det blir for dumt at folk må kle seg mer fordi noen kan bli fornærmet eller har lav selvbildet og føle kroppspress. Hjelper det egentlig at folk, spesielt kvinner skal måtte skjule seg mer og ikke får trene i det de vil? Jeg tenker at det som virkelig hjelper er å jobbe med selvbildet sitt, godta at alle har forskjellig kropp, og være fornøyd med den du er. Jeg håper det blir slutt på regler på alle treningssenter om hvilken klær folk skal trene i, og at alle skal får trene i det de vil uansett kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #134 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) . Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #135 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) .. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 5. april 2023 #136 Del Skrevet 5. april 2023 Bålkaffe skrev (På 4.4.2023 den 12.06): Du stirrer på noens underliv når de trener og du blir brydd på deres vegne? Jeg ville nok heller ha snudd den brysomheten innover jeg da, om jeg var en som stirra på underlivet til folk mens de trener............... Ikke lat som om du er dum. Om et menneske går forbi deg så ser du jo hva personen har på seg uten at man behøver å stirre 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #137 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Tøffenbøffen skrev (31 minutter siden): Det der blir altfor lettvint.Jeg anerkjenner ikke din definisjon av påkledd. Rett og slett fordi jeg mener det også innebærer å skjule noe. De tightsene vi diskuterer skjuler ikke noe. Altså ikke innenfor min definisjon av påkledd. Det er nok ikke jeg som er eller har problemet. Jeg stirrer i vantro og senere avsky. Mer «trailer trash» enn «hot» i hodet mitt. De skjuler plenty. Du ser verken rett på ei naken rumpe eller skamlepper. At du ikke vil anerkjenne hva det er å faktisk være påkledd er igjen et deg-problem. Det er du som innehar problemet når du reagerer i vantro og avsky, og med dømmende tanker. Du eier ikke kontroll over dine egne følelser, og det er på tide at du begynner å gjøre det. Her er forresten definisjonene på påkledd og naken: https://naob.no/ordbok/påkledd https://naob.no/ordbok/naken Om du ikke "anerkjenner" min definisjon av påkledd som jeg baserer på definisjonen av ordet fra ordbøkene, da har du en jobb å gjøre, tjommi. Endret 5. april 2023 av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #138 Del Skrevet 5. april 2023 pressplay skrev (1 minutt siden): Ikke lat som om du er dum. Om et menneske går forbi deg så ser du jo hva personen har på seg uten at man behøver å stirre Du kan se hva slags bh jeg har, hva slags form musa mi har, du kan se hva slags undertøy jeg har på meg, ved å nistirre på meg når jeg går forbi deg på gata? Hvem er det som later man er dum her, tro? Var forøvrig ikke det å gå forbi noen på gata dette handla om, du får ta en titt på innlegget jeg kommenterte på, kanskje du henger med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #139 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Bålkaffe skrev (På 5.4.2023 den 23.14): De skjuler plenty. Du ser verken rett på ei naken rumpe eller skamlepper. At du ikke vil anerkjenne hva det er å faktisk være påkledd er igjen et deg-problem. Det er du som innehar problemet når du reagerer i vantro og avsky, og med dømmende tanker. Du eier ikke kontroll over dine egne følelser, og det er på tide at du begynner å gjøre det. . Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. april 2023 #140 Del Skrevet 5. april 2023 Tøffenbøffen skrev (Akkurat nå): I alle dager, vet du hva? Dropp kaffen. Hopp i bålet! Du bestemmer ikke hva jeg tenker!!!!!! Jeg forsøker ikke å bestemme hva du tenker. Du gjør det helt selv, og du har tydeligvis problemer med å se påkledde personer som helt selv bestemmer hva de har på seg, når du snakker om vantro og avsky. For å si det med dine egne ord: Du bestemmer ikke hva slags klær folk kler seg i!!!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå