Gå til innhold

Hvorfor seksualiseres jenter på treningssenteret?

Blablah01

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fordi jenter og kvinner blir seksualisert uansett hva de har på seg og hvor de er.

Anonymkode: 3ff90...753

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi jenter og kvinner blir seksualisert uansett hva de har på seg og hvor de er.

LOL

Anonymkode: 3863a...b9f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heh, nei.

Det er stor forskjell på treningstights/yoga-pants, og burka, eller de dongribuksene som var på moten for kvinner i høst.

Personlig stirrer jeg ikke, men når kvinner ligger og gjør hip-thrusts ol., hvor en kan ane konturene av skamleppene lurer jeg av og til om de er klar over hva de har på seg. Jeg blir i alle fall brydd på deres vegne.

Anonymkode: 846d7...6dd

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heh, nei.

Det er stor forskjell på treningstights/yoga-pants, og burka, eller de dongribuksene som var på moten for kvinner i høst.

Personlig stirrer jeg ikke, men når kvinner ligger og gjør hip-thrusts ol., hvor en kan ane konturene av skamleppene lurer jeg av og til om de er klar over hva de har på seg. Jeg blir i alle fall brydd på deres vegne.

Du stirrer på noens underliv når de trener og du blir brydd på deres vegne?

Jeg ville nok heller ha snudd den brysomheten innover jeg da, om jeg var en som stirra på underlivet til folk mens de trener...............

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig ikke det er rart, når man kler på seg utfordrende/ veldig kroppsnære klær, så må man regne med oppmerksomhet. Er det ikke derfor man går slik, for å se sexy ut?

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DreamWorks

Kler man seg seksuelt blir man seksualisert. De fleste menn håndterer det helt fint, kikker en ekstra gang, blir glad og går videre. 

Men kler man seg i disse rupme-tightsene er det noe man gjør helt bevisst for at rumpa skal se bra ut. Da må man tåle å bli sett, trener man med bar mage, bare skuldre og bare i bh fremhever man kropp, midje, hud. Da gjør man det for å bli sett. Menn får heller ikke trene i signalet og kort shorts så de reglene er like for alle på de sentrene som har disse reglene. Har rumpe-tights selv, syntes jeg ser bra ut i de, men bruker de ikke på treningssenter nettopp fordi jeg ikke vil ha så sterkt fokus der. 

Å skylde på ekstrem seksuslisering av kvinner, i denne settingen, blir helt feil da du snakker om klær som bevisst spiller på hennes seksualitet. 

Reglene om klær på treningssenter er lik for kvinner og menn og handler nettopp om å ta vekk noe av det spesielle fokuset på senteret. Fordi de ønsker mer fokus på trening. Det merkes veldig stor forskjell på de sentrene med og uten regler hvor de uten regler tiltrekker menn som vil se på musklene tett i speilet og kvinner som vil sjekkes opp og henger rundt apparatene uten egentlig å trene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Heh, nei.

Jeg stirrrer ikke, men

You-are-the-problem GIFs - Get the best GIF on GIPHY

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Myrsnipa skrev (15 minutter siden):

Syns egentlig ikke det er rart, når man kler på seg utfordrende/ veldig kroppsnære klær, så må man regne med oppmerksomhet. Er det ikke derfor man går slik, for å se sexy ut?

Må regne med oppmerksomhet?

Hvorfor må man det?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrsnipa skrev (16 minutter siden):

Hvorfor må man regne med oppmerksomhet fordi man liker å gå med kroppsnære klær?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det bare kvinner som trener med lite klær og trange klær? Ser ingen menn med bare mager eller tightsen oppi rompa. 

Anonymkode: e0d5a...4e1

Nettopp.

De kvinnene som stiller i kort treningsBH og en kort shorts/tights uten noe mer VIL ha den oppmerksomheten.

Ikke uhøflig og ubehagelig, men de ønsker andre skal se kroppen. 

Samme med mannfolka som kommer i kjempetrange tskjorter og utringede singleter. 

Man blir ikke supervarm av ei vanlig tskjorte/singlet og en vanlig tights/shorts som ikke viser bar mage/endel pupp osv.

Faktisk er det jo veldig mye mer hygienisk og praktisk/funksjonelt å bare ha pittelitt tekstil mellom svette og apparat/matte. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det burde ikke være vanskelig å forstå hvordan menn fungerer? De liker generelt rumpe, pupper og kropp. Det er vanskelig for kvinner også å la være å se på noen som kommer med en tights opp i baken eller stor utringing på singletten. Man burde ikke ha noen problem med at folk ser deg på rumpa når du fremhever den. 

Om man ikke ønsker oppmerksomhet så finnes det treningsklær som dekker mer og er mer nøytrale, det har jeg selv brukt mange ganger, for jeg ønsker ikke at noen skal glane meg på rumpa når jeg trener. Men jeg har inntrykk av at mange av de som går med diverse treningsklær VIL ha oppmerksomhet.

Ps nå tenker jeg ikke på overfall og grabbing, det hører ikke hjemme noen steder. Men at folk ser, ja det kan man ikke unngå.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blablah01 skrev (1 time siden):

Hvorfor er det bare jenter som får tyn/kritikk for hva de har på seg på treningssenteret. Leste akkuratt en artikkel i en avis om at de såkalte rumpetightsene kan skape et dårlig kroppsspress siden det er en "trend" å ha stor rumpe. For et år siden var det snakk om trening i sportsbh og shorts, også dette rettet mot damer. Hvorfor? Hvis man drar på et treningssenter så ser man damer i alle varianter og fasonger (menn også) og hva de har på seg, spiller det noen rolle? Hvem er det som setter spørsmålstegn og regler med hva enkelt synes er mest komfortabel å gå med? Jeg personlig var ikke komfortabel for et år siden å gå i sportsbh uten tskjorte på senteret, men det var ikke fordi hun damen ved siden av meg var tynnere, bedre eller hva enn, det stod og gikk på meg selv. Er det denne syke seksualiseringen av kvinner som gjør dette? 

Nå er det helst hunkjønn som kler seg slik ar de jager vekk de som faktisk hadde trengt å trene mer.

Har et senter som nabo og enkelte av antrekkene er så små at de passer best på en brasiliansk strand

Anonymkode: 44135...96a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blablah01 skrev (1 time siden):

Hvorfor er det bare jenter som får tyn/kritikk for hva de har på seg på treningssenteret. Leste akkuratt en artikkel i en avis om at de såkalte rumpetightsene kan skape et dårlig kroppsspress siden det er en "trend" å ha stor rumpe. For et år siden var det snakk om trening i sportsbh og shorts, også dette rettet mot damer. Hvorfor? Hvis man drar på et treningssenter så ser man damer i alle varianter og fasonger (menn også) og hva de har på seg, spiller det noen rolle? Hvem er det som setter spørsmålstegn og regler med hva enkelt synes er mest komfortabel å gå med? Jeg personlig var ikke komfortabel for et år siden å gå i sportsbh uten tskjorte på senteret, men det var ikke fordi hun damen ved siden av meg var tynnere, bedre eller hva enn, det stod og gikk på meg selv. Er det denne syke seksualiseringen av kvinner som gjør dette? 

Kan bare snakke for meg selv  . Relativt voksen dame  her med en datter i tenåra.  Vi trena på samme sted og noen ganger sammen.   Vi faktisk valgte til  slutt å melde oss ut av der stedet . En stor  grunn var disse unge damene  med rompa veldig framme.   Det fantes nesten ikke grenser  hvor mye den skulle opp å frem.   Min datter og jeg er av naturen siden ikke tynne  men av budeie slekt . Vi er mye muskler og litt kraftige .  Vi ble faktisk  sett ned på av flere av de. Mannfolka kunne ikke brydd seg mindre om hva vi gjorde der.   Men hva noen som desperat  ikke prøvde å glo men ikke helt lett med den utsikten rett for ann seg.  Jeg trener i thigts og t skjorte og det holder.  Greit å ha noe på seg når svetten renner. 

Anonymkode: 7b157...ce5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kvinner egentlig forstår dette selv, men de later som de ikke forstår slik at de kan sette seg selv i offerrollen

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kler seg "seksualisert" på treningssenteret, som det påstås oppi her. Man har på seg det man synes er komfortabelt. Om noen syns det er brysomt å se på så er det deres eget problem å håndtere det. Det er ikke en invitasjon til å nistirre eller til å komme med sleske kommentarer.

Jeg er ei lubben gammal kjerring, men jeg trener også i lycra. Det puster godt, flagrer lite, og hekter seg ikke borti noe. Det kjennes like behagelig som et ekstra lag hud. Er ikke så glad i BH, så går for kompresjons-t-skjorte eller singlet.

De reaksjonene man får av å se andre trene, dem må man ordne opp med i seg sjøl. Ikke la det gå ut over andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som kvinne selv syns jeg det er opplagt hvorfor når man stapper tightsen i ræva og kun går i sports bh. Det ser lite komfortabelt ut også... Selvfølgelig gå med det du vil, men du vet også godt selv hva som gir den type oppmerksomhet 

Anonymkode: 4ce09...985

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Bålkaffe skrev (23 minutter siden):

Hvorfor må man regne med oppmerksomhet fordi man liker å gå med kroppsnære klær?

Altså.. jeg er kvinne selv, men man vet jo at menn tenner på kvinnekroppen. Både bryster, lår og underliv kan være tennende for de fleste menn.

I teorien bør vi kunne gå naken, men det er jo utopi om man tror at andre ikke skal reagere på det, på den ene eller andre måten. 

Mener du at menn må endre sitt seksuelle tenningsmønster? I så fall, hvordan? 

Jeg personlig hadde nok syntes det var litt kjipt om min mann overhode ikke reagerte, ever, når jeg struttet rundt naken. 

Burde i så fall vi kvinner også endre vårt tenningsmønster? Slutte å like maskulinitet, humor og trygghet f.eks? 

Anonymkode: d82df...bb8

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andro skrev (2 minutter siden):

Ingen kler seg "seksualisert" på treningssenteret, som det påstås oppi her. Man har på seg det man synes er komfortabelt. Om noen syns det er brysomt å se på så er det deres eget problem å håndtere det. Det er ikke en invitasjon til å nistirre eller til å komme med sleske kommentarer.

Jeg er ei lubben gammal kjerring, men jeg trener også i lycra. Det puster godt, flagrer lite, og hekter seg ikke borti noe. Det kjennes like behagelig som et ekstra lag hud. Er ikke så glad i BH, så går for kompresjons-t-skjorte eller singlet.

De reaksjonene man får av å se andre trene, dem må man ordne opp med i seg sjøl. Ikke la det gå ut over andre.

Har samme som deg på og det er ikke den type de snakker  om.  Det er den som er så trang at du ser rett hjem viss du skæver.  Noe man ofte gjør når man trener.   Du ser om de har truse under eller ikke. De er gjerne nesten for trange . Og kun bh.   

Anonymkode: 7b157...ce5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså.. jeg er kvinne selv, men man vet jo at menn tenner på kvinnekroppen. Både bryster, lår og underliv kan være tennende for de fleste menn.

I teorien bør vi kunne gå naken, men det er jo utopi om man tror at andre ikke skal reagere på det, på den ene eller andre måten. 

Mener du at menn må endre sitt seksuelle tenningsmønster? I så fall, hvordan? 

Jeg personlig hadde nok syntes det var litt kjipt om min mann overhode ikke reagerte, ever, når jeg struttet rundt naken. 

Burde i så fall vi kvinner også endre vårt tenningsmønster? Slutte å like maskulinitet, humor og trygghet f.eks? 

Anonymkode: d82df...bb8

Menn får tenne på hva de vil, men handlingene de gjør må de selv stå til ansvar for.

Du kan ikke sammenlikne din samboer med en totalt fremmed mann...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 11.25):

Nei kvinner i burka og nonnedrakt blir også seksualisert. Til og med jentebarn i bleier blir seksualisert så uansett hva vi kvinner har på oss ser menn oss som bare en kropp. Det oppgjøret får du ta med menn ikke damer 

Anonymkode: c08ca...3de

..

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...