Gå til innhold

Cathies lille store sjokk!


Cathie

Anbefalte innlegg

Han hikka!!!!!

:overrasket: :grine2: :ler:

Har ikke kjennt det før! Men nå, kom sånne små dunk helt regelmessig!!

Det var gøy!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå driver jeg å lader opp til mannen kommer...

Blir skikkelig oppussingsraid i dag tror jeg!

Taket er oppe og nesten ferdig kvistlakkert, bittelitt igjen bare!

Så nå skal gangen og trappa paneles, kvistlakkes, også skal veggene i stua pusses og tapetseres!

Høres ut som vi har panel i hele huset her, men vi har ikke det! Litt mye kanskje, men veggene her er så ille at det er den beste løsningen! Også skal det jo males da!! Syns det blir ganske lunt og fint tror jeg :)

Blir spennende å se hvor langt vi kommer i dag!

Jeg finner ikke igjen vaskenettet mitt! Og det er skikkelig kjipt siden da får jeg ikke vaska BH'ene mine :sur:

Hater å vaske for hånd :sjenert:

Våkna i dag tidlig av at jeg var så urolig i magen, var på vei opp til å gå på do da jeg skjønnte at det ikke var magen som krangla, men det var lille knøtt som var veldig våken!

Har begynnt å vekke mammaen sin tidlig allerede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panel er fint det! Bare det er malt! Ellers blir det for mye hytte for meg :sjenert:

Pleier ikke å ha vaskenett jeg.. Men du kan jo bruke et putevar???

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med all oppussingen?

Dere er kjempeflinke som står sånn på! :klappe: Men så blir det sikkert bra også! Vi har malt panel i hele 2. etg. Det er sikkelig fint! :Nikke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MissS*:Ja det er litt rart! Hvordan er din om dagen?? :klem:

iss: Ja det må være malt syns jeg å! Får skikkelig badstu følelse jeg hvis ikke :ler: Putevar var genialt!! Det skal jeg prøve!

Cr@sh: Det går bra, mannen gjør mest da han er veldig flink :hjerter_rundt: Vi har også malt panel i hele 2.etg ;) Litt i 1. å da, men ikke så mye som oppe!

I går panelte vi gangen og litt inne der kjøkkenet skal være, pluss at vi kvistlakka det og taket ferdig! Svigermor grunna taket i gangen, mens mannen grovsparkla litt i stua.

I dag har mamma grunna taket på kjøkkenet, mens mannen holder på å slipe veggene i stua.

Har mått henge opp litt plastik for å avgrense så det ikke blir pussestøv overalt...

Jeg er mest på soverommet for å ikke stå så mye oppi den intense malingslukta.

Litt kjedelig! Men det blir fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

LITT for lenge siden jeg har vært her nå!!! :overrasket:

Men ting går litt slag i slag for tiden...

En liten oppdatering:

Lørdag 6.Mai (det vil egentlig si natt til søndag) begynnte jeg plutselig å blø på kvelden.

De to dagene før hadde det vært litt lite bevegelse i magen min, men jeg tenkte bare at han hadde snudd seg innover eller et eller annet rart... Men når jeg plutselig begynnte å blø, da ble jeg redd!!

Tok en telefon til føden hvor hun første jeg prata med ikke var særlig beroligende.. Fikke bare beskjed om at jeg var jo så kort på vei at de kunne jo ikke gjøre noe fra eller til uansett... :overrasket:

Greit jeg bare var ca 23 uker, men HALLO, da var ikke tårene langt unna!!

Så sa hun bare, et lite øyeblikk... så var det plutselig en annen dame der, som spurte litt mer inngående og som sa vi skulle ta oss en tur.

Var framme på sykehuset ca kl 24, og fikk et bånd over magen, og der var hjertelyden i alle fall!!

Så vi lå og hørte på den 15-20 min som den maskina registrerte lyden, også gikk hun jordmora for å prate litt med legen. De ville ha meg der over natta for å ta en sjekk neste morgen. Sov absolutt ingenting omtrent den natta.

Neste morgen var det møte med legen, og han tok en GU, som var så vond at tårene begynnte å trille... Takk og lov for hun sykepleier studenten som stod og strøyk litt på meg og passa på meg, det hjalp faktisk veldig! Sjønner ikke hvorfor det gjorde så vondt :forvirret:

Han tok innvendig, og en kjapp utvendig UL, og kunne ikke finne noe bortsett fra at jeg hadde morkaka veldig nært "åpningen" men ikke over da visstnok...

Så jeg ble sendt hjem igjen...

Har litt sånn skummel oppfatning av sykehuset nå... Er liksom ikke det samme koselige stedet vi tok UL... Men det blir sikkert bedre når vi skal på omvisning og sånn der.

Ellers så har vi jobba masse med oppussing, så stua begynner å nærme seg slutten... Ferdig tapetsert, så nå mangler gulvet (halvferdig) og maling på veggene.

Kjøkkenet er kjøpt inn (mangler et skap og en dør som kommer til uka, pluss benkeplata som kommer 7.juni)

Nå ligger jeg søkk forkjøla i senga, hoster og snufser og håper jeg er bedre i morgen! :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. for en ekkel opplevelse! Men godt det gikk så bra. Syntes det var slett behandling du fikk da... Langt over halvveis i svangerskapet og bare bli fnyst av i telefonen - det går jammen ikke an! :sinna:

Flinke dere er med oppussing! Det blir sikkert veldig bra hos dere!

Stor :klem: til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var litt dårlig gjort ja.. Hvis feks. fødselen hadde vært i gang eller noe da (det kunne ikke hun vite, siden hun spurte ikke om noen ting) så er det faktisk flere ting de kan gjøre... Så jeg fikk litt sjokk på en måte at man skal få det til svar når man er over halvveis!! Fra uke 25 så overlever faktisk over halvparten hvis de skulle bli født!

Men men, det gikk bra, og prøver å ikke tenke på det!

Vi var på foreldre og barn messa forrige helg da! Både fredagen og søndagen faktisk :sjenert:

Men vi har gratis billetter da... Så det unnskylder jo litt :sjarmor:

Der kjøpte vi en seng med madrass, en vogge, en babygym og et lammeskinn.

Pluss at jeg bestemte meg for hvilken vogn vi skal ha :hoppe:

Første gang jeg så den syns jeg den var latterlig stygg!! Men etter å ha sett litt på den, og kjennt litt på den, og sett hvor praktisk den er.. Endte vi opp med at vi skal bestille oss en Bugaboo Cameleon i disse fargene!

Vogn ville visst mamma betale :overrasket: som en gave til barnebarnet sitt... Så det var jo kjempekos :)

Så når hun får lønning blir den bestillt :sjarmor:

I går kveld malte vi stua til kl 01:30, så jeg var litt død i dag tidlig, og i dag legger vi gulv... :sjenert: Vet at det er helligdag og sånn i dag, men vi spurte naboen om det var greit, siden det smeller litt... Og de skjønnte ikke hvorfor det ikke skulle være greit, så vi bråker litt vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Nå har jeg bestillt vogn :hoppe:

Gleder meg så fælt til den kommer!!!!

Også har vi fått opp benkeskapene til kjøkkenet, og benkeplata skal komme i morgen.. Så nå begynner det å bli litt orden her :)

Lille mini i magen er blitt veldig sterk nå :overrasket:

Sparker så hardt at det noen ganger er nesten vondt, og jeg våkner på natta av det!

Måtte bare innom her og skrive litt, har ikke helt inspirasjonen om dagen til å skrive så mye... Får komme sterkere tilbake siden! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei hei.

Lenge siden du har skrevet her nå men dere er vel travelt opptatt av oppussingen dere? Håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra! Takk for hilsner jenter :klem:

Mye oppussing om dagen ja... Kjøkkenet tok mye lenger tid enn beregnet, er ikke ferdig enda! Benkeplata kom ikke før onsdag (kjipe IKEA), men den er satt på nå da.

Så nå må vi skjære ut til koketopp og vask!

Elektrikeren kommer forhåpentligvis en tur i morgen så vi får strøm der og i stua (foreløpig er det skjøteledninger overalt) og varmekabler i gangen!!

Så en sånn knaggrekke/hylle greie på galtung, som hadde passa så utrolig godt inn hos meg, men den kosta over 1200kr, så jeg prøver å lage den selv jeg :ler:

Blir spennende å se når den blir ferdig..om den ligner i det hele tatt :rodme:

I kveld får vi besøk av noen fra familien til mannen som skal se hvordan vi har det.. Ikke så mye å se enda, men de kommer helt fra sverige. Tenkte jeg skulle lage en kake som jeg har sett oppskrift her mange ganger "missisippi mud cake" Er så mange som skryter av den! Så tenkte jeg å ha litt jordbær og is til!

Så nå er jeg hjemme hos mamma for å bake :ler:

Ellers så har vogna kommet da :sjarmor:

Den er sååå tøff!! Gleder meg til å begynne å bruke den!

Har lest om en bok som heter "fødsel uten smerte" som jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i.. Ikke det at jeg tror sånne "teknikker" kan ta bort smerte helt, men for all del, kan jo hende det hjelper litt! Leste litt om presse teknikk og sånn, og det som stod var veldig logisk hvertfall! Også har jeg begynnt å ta bringebær kapsler som skal styrke livmoren... Forberedelser til fødselen i gang her ja :ler:

Men det er jo ikke så lenge til da! Under 12 uker!! Og de første 12 ukene gikk jo utrolig fort så.. SKUMMELT :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...