Gå til innhold

Cathies lille store sjokk!


Cathie

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å begynne å prøve, men mannen har ikke vært helt klar, og nå , denne måneden bestemte jeg meg for at dette skulle jeg ikke tenke mer på, vi driver faktisk å renoverer et helt hus!!! Kjempe upraktisk, ikke kan jeg være her når vi maler en gang... Så nei, denne måneden skulle jeg ikke tenke på det en gang!

Men så kom den dagen mannen glemte at jeg hadde "rød dag" på PFC'n min...

Jaja, tenkte jeg, det er minst 4 dager til EL og fortsatt er det liten sjans for at et evt egg fester seg...

Men så kom plutselig EL en dag før tidligst forventet, jaja da er det tre dager før, sikkert liten sjans (det sa FF også til mitt forsvar ;) )

Men mensen kom ikke, og dagen etterpå måtte jeg teste...

Den loddrette streken på CB testen kom til syne før den vanrette... Rakk ikke en gang å legge fra meg testen før den lyste et klart + mot meg!

OI!!! Jeg er faktisk gravid!!

Så nå ligger jeg i senga, med litt masse følelser, men mest glad tror jeg :)

Er litt skummelt å da!! Også er jeg litt bekymre for SA/MA.

Har vært kvalm i går og forigårs, men vet ikke om det var noe som gikk :ler: eller symptomer for jeg har ikke vært noe særlig kvalm i dag.

Ømme pupper hadde jeg særlig i går, kunne ikke være nær uten at jeg skrek, men ikke så ille i dag... Men tror jeg har vært å tissa fem ganger på to timer nå!

Men jeg syns det er litt ekkelt for jeg føler at jeg får noen sånne stikk der nede... Som gjør litt vondt! Er det vanlig? Blir bekymret jeg... :sjenert:

Men i dag er jeg i alle fall

*4+2*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næh, så gøy! Gratulerer!

Er ikke gravid jeg da, jeg bare tittet på "nye innlegg" og da måtte jeg jo titte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Gratulere så mye!! Jeg blir så rørt når andre får det til....

Etter hva jeg har lest her inne, så er det vanlig med mange rare følelser der nede, så det er nok helt normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig våknet jeg av at det føltes ut som det var en tung stein inni magen min :overrasket: Mange nye rare følelser det her.

Bestillte time til gynekologen min også... Orker ikke ha en GU hos fastlegen min.

Så dit skal jeg den 10. Og da sa de på legekontoret at jeg ikke trengte å komme til de før jeg var 3 måneder på vei.

Neste uke skal vi ut med jobben og spise en tre retters, tror jeg er litt overhysterisk med hva man kan spise og hva man ikke skal spise, men jeg vil jo bare det beste for den lille inni der!

Det her er i alle fall menyen,

Rødbetcarpaccio med pinjekjerner og parmesan, cevich av kveite

*

Helstekt oksemørbrad, toppet med smørdampede julienne grønnsaker, tomatisert ratatoille og portvinsaus

*

Mørk konfektkake med glasur og marinerte bjørnebær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Cathie! Kjempekoselig å lese!

Men du, hva er rødbetcarpaccio? Tynt skivede rødbeter? For vanlig carpaccio kan man jo ikke spise, men det er jo rått kjøtt. Regner med dette er noe kjøttfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner og hilsener! :klem:

I går var jeg hjemme hos mamma en tur mens flinke mannen og svigermor pusset opp hjemme hos oss :)

Så nå er det ikke mye igjen før vi kan begynne å tapetsere soverommet vårt!!

Blir så deilig å ha ett sted i huset som er rent og nytt hvor man ikke behøver å gå med sko ;)

Så håper jeg bare vi får kommet litt mer igang med badet snart!!

Er litt slitsomt å bo uten bad og kjøkken, for ikke å snakke om uten varmt vann!

Men det blir bra!! Håper bare jeg ikke blir så kvalm at jeg kaster opp!

Når er det vanlig at kvalmen skikkelig slår inn?

I dag skal mannen jobbe overtid, så jeg er alene helt til i kveld, skulle hatt tv her!!

Det må jeg prøve å få opp her en dag ;)

Også ringte jeg å utsatte gynekolog timen min til den 16. fordi jeg leste på babyverden at hjertet begynner å slå den 10, og hvis hun tar UL på meg så vet jeg at jeg kommer til å bli bekymra hvis hun ikke ser noe hjerte, da er det hvertfall større sjans en uke etterpå..

Men jeg er jo ikke sikker på at hun kan se det på UL selv om det slår da...

Kanskje det er for tidlig enda...

Tror jeg bare dropper å spise den forretten jeg... Eller så sier jeg i fra til hun som ordner med det her, så kanskje jeg får noe annet.

Lurer på hva jeg skal finne på i dag.. Kanskje jeg skal gå meg en tur..

Må spise litt nå snart hvertfall!

Er så rart at jeg er gravid!! Merker jo ikke så veldig mye til det akkurat!

Håper jeg merker mer snart!

*4+4*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos at du har fått deg egen gravid dagbok :)

Uff, håper du ikke kjedet deg mye alene hjemme i dag da, teit vi ikke hadde mere mat!!

Ikke tenk på at du ikke har noen "symptomer" enda, du tok jo enda en test i dag, så det er jo tydelig at det er noe der! Tror ikke jeg merket noe så tidlig jeg heller.. husk, du er jo ganske kort på vei.. bare to uker siden egget festet seg ;)

Gleder meg til å oppleve graviditeten sammen med deg, håper du får et fint svangerskap..

Nå må jeg sove,sees om noen timer ;)

Nattinatt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Heidi :):klem:

I dag er skikkelig sløvedag, ganske kvalm og slapp! Akkurat som jeg er skikkelig skjelven i kroppen.

Har bestemt oss nå, blir ikke noe egypt tur på oss :sur:

Må bruke pengene på den lille som er på vei (er jo veldig koselig da, så det veier opp) og på oppussing... Elektriker for eksempel... Sviiindyrt!! :sjokkert:

Jeg har jo så lyst til å begynne å se på babyting, vogn og sånn!!

Men jeg tør ikke helt enda :sjenert:

Er så redd for at noe skal gå galt eller no.

Men hvis alt har gått bra, så blir det en del shopping på foreldre og barn messen i mai tror jeg :sjarmor:

Denne helga skal jeg shoppe med mamma! Blir deilig å komme seg litt vekk fra byggeplassen her, og mens jeg skal ut så skal mannen være hjemme og jobbe her.. Han er bare såååå god og snill :hjerter_rundt::hjertesmil:

Tror han gleder seg til å bli pappa også, her om dagen så sa han, "vil at den skal komme nå jeg" det var bare et par dager etter jeg skulle hatt mensen...

Lurer på om det blir han eller jeg som blir mest utålmodig i løpet av disse månedene :ler:

Skal hjem til svigers å dusje etterpå, det blir deilig!!!

Men nå la rørleggeren opp masse rør hos oss i går, så nå blir det bad på meg om ikke så allt for lenge håper jeg :)

*4+6*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror han gleder seg til å bli pappa også, her om dagen så sa han, "vil at den skal komme nå jeg" det var bare et par dager etter jeg skulle hatt mensen...

Lurer på om det blir han eller jeg som blir mest utålmodig i løpet av disse månedene  :ler:

:ler: Gjett om du kommer til å høre det mange ganger de neste månedene!! Koselig at de litt utålmodige, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUAUAU :tristbla:

Løp nedover trappa istad (har en sånn ting om at trapper, de løper man i, man går ikke :sjarmor: ) det gjørde vanvittig vondt i puppene, føltes ut som de veide 50kg hver...

Ellers er det vel ikke så mye nytt som har skjedd enda. Går litt treigt det her føler jeg :forvirret:

Utålmodig jeg nei :ler:

Men jeg får snart soverom håper jeg :danse:

Skal tapetsere resten av veggene i kveld, og male vegger og tak i morra!

Så etter det er det bare en kortvegg som skal tapetseres (ikke males) og gulvet som står igjen! :hoppe:

Lurer på hvor lang tid det egentlig skal gå før man kan flytte inn på et rom som er malt når man er gravid??

Vet man må vente en stund pga alle gassene og sånn, men er det noen få dager eller er det flere uker?? Taket er jo malt med oljemaling, men stria er malt med vanlig lady veggmaling. Må se om jeg finner noe om det.

Nå er jeg på jobben til mannen, litt flaut egentlig, kjenner ikke de som jobber her så godt. Men jeg måtte ha bilen og da var eneste muligheten å bli med ned nå og vente her litt. Får gjøre det beste ut av det, dvs gjemme meg bak pc skjermen :rodme:

*5+4*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt malte mannen taket på soverommet, og var ferdig klokka 4 :overrasket:

STAKAR!!! Syns så synd på han!! Kommanderte han i seng opptill flere ganger, men han SKULLE gjøre det ferdig!!

Så var det opp igjen halv 8 og rett på jobb!

Tenkte at jeg skulle gjøre litt stas på han i kveld da, vi skal overnatte hos foreldrene hans, litt deilig å være et sted med ordentlig bad og kjøkken og ikke minst dobbeltseng!! Så da tror jeg vi legger oss tidlig og bare koser oss i senga, ser litt på tv og masse kos!

Eller så har jeg begynnt å se litt på barnevogn, vet det er litt tidlig :sjenert:

men det er sååå masse å velge mellom!! Også har vi ikke så veldig stor bil, ikke mulighet til å bytte den ut heller sånn at jeg må ha en vogn som kan slås sammen til å bli ganske liten, pluss at den ikke kan være så utrolig tung siden den må løftes ganske høyt for å få den i bagasjen.

Håper virkelig at jeg begynner å føle meg gravid snart, for det gjør jeg ikke, glemmer det tom masse :ler:

Bortsett fra noen netter hvor jeg får veldig panikk på en måte, redd for hva som venter og masse bekymringer! Blir litt deppa av og til også siden det ikke var helt planlagt! Ville vel egentlig ha litt mer tid til å bare være meg. Men prøver å ikke tenke så mye på det! Får litt dårlig samvittighet når jeg tenker sånn å! Den stakkars lille er jo ikke uønsket.. I det hele tatt... Bare litt uventet...

*5+6*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var vi ute med jobben til mannen... Var kjempekoselig!

På kvelden når vi skulle danse merket jeg ikke at jeg ble sliten før jeg plustelig holdt på å gå i bakken... Måtte bare gå å sette meg og følte at jeg hadde puls på 150!

En av de som var der kom bort til meg og spurte om alt gikk bra... Jeg svarte jada.. Ble bare litt svimmel... Så så hun på meg.. "Er du gravid?"

Jeg ble bare helt paff, var absolutt ikke forberedt på det spørsmålet så da var jeg avslørt!! Huff! Litt for mange som vet det nå alså!! Håper det går bra i alle fall!

Det som var litt gøy var at hun også prøvde å bli gravid da.. Så det kan jo bli spennende! :)

Nå sitter jeg hjemme hos mamma mens hun og mannen maler soverommet hjemme...

Litt små kjedelig å sitte her helt alene.

I morgen skal jeg til gynekologen, og det blir så spennende!!! Kanskje jeg får se noe på UL!! Var jo absolutt ikke derfor jeg bestillte time dit da, jeg orket bare ikke tanken på at fastlegen skulle ta den undersøkelsen på meg!! Og da sier jeg jo ikke nei hvis hun tar fram apparatet og skal se der!! Men jeg blir heller ikke skuffet hvis hun ikke gjør det da :)

Jeg går og er konstant sulten nå, føler at jeg må spise hele tia!!

Og dobesøkene er oftere enn før. Så jeg har noen symptomer da ;)

Men jeg klarer ikke helt å relatere de til at jeg er gravid!!

Nå skal jeg kose meg litt under dyna og film på tv med et rundstykke *matmons*

Håper mannen kommer og holder meg med selskap snart :)

God kveld :vinke:

*6+2*

Må jo ha med hvor langt jeg er å da :sjenert:

Endret av Cathie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var GU overstått, sitter med litt forskjellige følelser nå...

Første hun gjorde var jo å finne fram UL apparatet da, det var ikke noe spørsmål en gang... Og der så jeg klart og tydelig et bankende hjerte!! Det var veldig beroligende, men når hun skulle ta alle prøvene begynnte jeg å blø, og det gjør jeg enda.

Hun sa at det bare var slimhinnene som blødde nå og at det ikke hadde noe med abort å gjøre, men det er ganske ekkelt da.. kjenner at det blør på en måte.

Fikk beskjed om at jeg skulle ringe hvis det fortsatte å blø mer enn en par tre dager...

Kjenner at jeg er helt utslitt nå, det tar veldig på å være litt sånn bekymra og ikke vite helt.. Men alt så bra ut på ultralyden i alle fall! Litt over 5mm stor var det lille knøttet, fikk med meg et bilde å :) men man ser ikke noe særlig på det siden hun har tegna en stor strek over for å måle hvor stort det var...

Tenkte jeg skulle slappe av i dag og i morgen til det i alle fall slutter å blø..

Håper det går bra og at det ikke går noe galt nå!!

*6+3*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...