Antiviruset Skrevet 12. april 2023 #61 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 22.30): har ikke noe med dette og gjøre. Kan skje i alle aldre, kan være ting man drar med seg fra barndommen og tilknytning da osv osv..er ikke bare å si voks opp ... dum uttalelse spør du meg. Du må lære deg å akseptere at alder ikke bestandig betyr at alle er like i den og den alderen. Anonymkode: e9926...c28 Til alle som er i et hekt så skyldes dette at du som er hektet er forelsket, og du får ikke samme respons tilbake. Da havner du i et maktforhold der han styrer alt! Samtidig har ikke han de samme følelsene for da hadde dere vært et par. Når han ikke responderer så betyr det at han faktisk ikke er interessert i noe forhold. Men kan holde hektet hos deg varmt med å ta kontakt noen ganger, eventuelt for sex eller samvær når han ikke har noe bedre for hånden. Da er det en ting som gjelder, si i fra at dette ønsker du ikke mer av og at du ikke vil ha mer kontakt. Så blokkere og gjennomføre null kontakt. Samtidig må man selv finne andre ting i livet som gir mening. Som hobbyer eller andre venner, jobb, trening blant annet. Så vil det hektet forsvinne etter en stund. Da er man kanskje klar for å treffe andre som gjengjelder de følelser man selv har ovenfor en eventuell kjæreste. Vanskelig ja, men egentlig ikke om man er veldig bevist på dette ovenfor seg selv, og aldri gir mer en det man får tilbake for noen man "dater". 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #62 Skrevet 12. april 2023 Antiviruset skrev (41 minutter siden): Til alle som er i et hekt så skyldes dette at du som er hektet er forelsket, og du får ikke samme respons tilbake. Da havner du i et maktforhold der han styrer alt! Samtidig har ikke han de samme følelsene for da hadde dere vært et par. Når han ikke responderer så betyr det at han faktisk ikke er interessert i noe forhold. Men kan holde hektet hos deg varmt med å ta kontakt noen ganger, eventuelt for sex eller samvær når han ikke har noe bedre for hånden. Da er det en ting som gjelder, si i fra at dette ønsker du ikke mer av og at du ikke vil ha mer kontakt. Så blokkere og gjennomføre null kontakt. Samtidig må man selv finne andre ting i livet som gir mening. Som hobbyer eller andre venner, jobb, trening blant annet. Så vil det hektet forsvinne etter en stund. Da er man kanskje klar for å treffe andre som gjengjelder de følelser man selv har ovenfor en eventuell kjæreste. Vanskelig ja, men egentlig ikke om man er veldig bevist på dette ovenfor seg selv, og aldri gir mer en det man får tilbake for noen man "dater". Der høres enkelt ut. Men dessverre er det en del av hektet å lage «unnskyldninger» for hvorfor han ikke er så «på». Kanskje han er sjenert/deprimert/går gjennom en vanskelig periode/introvert/og egentlig så har han jo gitt masse positiv Feedback, ikke sant? Så selv om man vet at man er hekta, så «vet» man det ikke helt likevel. Anonymkode: 231a7...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #63 Skrevet 12. april 2023 Blokker han uansett om dere er i kontakt eller ikke. Også er det viktig å ikke snoke innpå SoMe-profiler, samt finn noe annet som tar "tiden" din. Altså en ny hobby, trening, en ekstra jobb etc. Anonymkode: 2ac84...c35
Antiviruset Skrevet 12. april 2023 #64 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der høres enkelt ut. Men dessverre er det en del av hektet å lage «unnskyldninger» for hvorfor han ikke er så «på». Kanskje han er sjenert/deprimert/går gjennom en vanskelig periode/introvert/og egentlig så har han jo gitt masse positiv Feedback, ikke sant? Så selv om man vet at man er hekta, så «vet» man det ikke helt likevel. Anonymkode: 231a7...4c7 Dette vet man veldig godt selv, og spesielt om man har litt ressurser inne i hodet sitt til å kunne undersøke litt. Nettet ligger der og det er bare å google litt, og så kjenner man seg ekstremt lett igjen om man er i et hekt. Da handler det om å ta de grepene som må til, eller om man bare skal lure seg selv og fortsette som før. Det er jo den enkelte sitt valg. Drit i feedback! Så alltid på handlingene! Alltid. Handlingene til det individet som du er hektet på gir deg fasisten, og den er alltid rett. Responderer han ikke og er like interessert som deg selv ? Ja så er det faktisk svaret. Og det er noe man aldri får endret på. Det er da man sier i fra, og inngår null kontakt og finner noe annet å konsentrere seg om.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #65 Skrevet 12. april 2023 Antiviruset skrev (5 minutter siden): Dette vet man veldig godt selv, og spesielt om man har litt ressurser inne i hodet sitt til å kunne undersøke litt. Nettet ligger der og det er bare å google litt, og så kjenner man seg ekstremt lett igjen om man er i et hekt. Da handler det om å ta de grepene som må til, eller om man bare skal lure seg selv og fortsette som før. Det er jo den enkelte sitt valg. Drit i feedback! Så alltid på handlingene! Alltid. Handlingene til det individet som du er hektet på gir deg fasisten, og den er alltid rett. Responderer han ikke og er like interessert som deg selv ? Ja så er det faktisk svaret. Og det er noe man aldri får endret på. Det er da man sier i fra, og inngår null kontakt og finner noe annet å konsentrere seg om. Er hekt er per definisjon ikke noe rasjonelt. Derfor kan man heller ikke «tenke seg ut» av det med rasjonelle og logiske argumenter. Dessverre. Anonymkode: 231a7...4c7 3
Antiviruset Skrevet 12. april 2023 #66 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er hekt er per definisjon ikke noe rasjonelt. Derfor kan man heller ikke «tenke seg ut» av det med rasjonelle og logiske argumenter. Dessverre. Anonymkode: 231a7...4c7 Det gjør man da hele tiden når man ikke er helt rasjonell Man kan tenke og handle rasjonelt når man får resonert litt over sin egen situasjon, søke litt hjelp og handle på akkurat det. For det er det vi snakker om, man vet man er i et hekt, og hva skal til for å komme ut av det! Så handler man på akkurat dette, og ser resultatet av det til slutt. For null kontakt fungerer 100%, om man har litt selvdisiplin. For det er innerst inne akkurat hva dette handler om. Det maktforholdet som har oppstått to mennesker i mellom avsluttes med dine egne handlinger som er tatt ut i fra et valg om at dette vil du ha en slutt på. Hekt er jo bare en slik situasjon, det er mange slike situasjoner i livet man må resonere over, og komme seg ut av. Enten alene eller ved hjelp av andre. Men det er du som menneske som må ville dette, og gjøre jobben. Det kan ingen andre gjøre for deg.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #67 Skrevet 12. april 2023 Antiviruset skrev (53 minutter siden): Dette vet man veldig godt selv, og spesielt om man har litt ressurser inne i hodet sitt til å kunne undersøke litt. Nettet ligger der og det er bare å google litt, og så kjenner man seg ekstremt lett igjen om man er i et hekt. Da handler det om å ta de grepene som må til, eller om man bare skal lure seg selv og fortsette som før. Det er jo den enkelte sitt valg. Drit i feedback! Så alltid på handlingene! Alltid. Handlingene til det individet som du er hektet på gir deg fasisten, og den er alltid rett. Responderer han ikke og er like interessert som deg selv ? Ja så er det faktisk svaret. Og det er noe man aldri får endret på. Det er da man sier i fra, og inngår null kontakt og finner noe annet å konsentrere seg om. «Se på handlingene.» Vanlig myte. Ifølge en annen tråd her inne må man se på handlingene OG ordene. Han kan være så intens og på atte, men det trenger visstnok ikke å bety noe hvis han ikke følger opp i ord også. Visstnok. Anonymkode: 07044...fd9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #68 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Se på handlingene.» Vanlig myte. Ifølge en annen tråd her inne må man se på handlingene OG ordene. Han kan være så intens og på atte, men det trenger visstnok ikke å bety noe hvis han ikke følger opp i ord også. Visstnok. Anonymkode: 07044...fd9 Link. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1670537-«se-på-handlinger-ikke-ord»-forvirret/page/6/#comment-31951556 Anonymkode: 07044...fd9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #69 Skrevet 12. april 2023 Antiviruset skrev (43 minutter siden): Det gjør man da hele tiden når man ikke er helt rasjonell Man kan tenke og handle rasjonelt når man får resonert litt over sin egen situasjon, søke litt hjelp og handle på akkurat det. For det er det vi snakker om, man vet man er i et hekt, og hva skal til for å komme ut av det! Så handler man på akkurat dette, og ser resultatet av det til slutt. For null kontakt fungerer 100%, om man har litt selvdisiplin. For det er innerst inne akkurat hva dette handler om. Det maktforholdet som har oppstått to mennesker i mellom avsluttes med dine egne handlinger som er tatt ut i fra et valg om at dette vil du ha en slutt på. Hekt er jo bare en slik situasjon, det er mange slike situasjoner i livet man må resonere over, og komme seg ut av. Enten alene eller ved hjelp av andre. Men det er du som menneske som må ville dette, og gjøre jobben. Det kan ingen andre gjøre for deg. Beklager, men konseptet «hekt» forstår du deg ikke på. Anonymkode: 231a7...4c7 2
Antiviruset Skrevet 12. april 2023 #70 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Beklager, men konseptet «hekt» forstår du deg ikke på. Anonymkode: 231a7...4c7 Hva vet du om det Har faktisk vært i et som varte noen måneder, og jeg tok tak i det med min mentale kapasitet og endte det med et smell. Sa klart i fra, innførte null kontakt og det hele gikk over i løpet av noen uker. Det var jo ikke fordi jeg er noe unikt! Det var fordi jeg satte meg inn i hva et hekt er for noe, og lyttet til råd! Så gjennomførte jeg det 100%. Og om vedkommende en dag kommer tilbake og vil noe mer? Da sier jeg bare en ting, du hadde din sjanse og den kommer aldri igjen. For det gjør det faktisk aldri. En som har "dumpet" meg får aldri en ny sjanse. Det er aldri verdt det. Null kontakt gjør at jeg aldri vil treffe vedkommende på sosiale media, men man kan jo treffe dem ute i samfunnet. Da er det en kald skulder uansett hvordan det måtte skje. Noen som du er hektet på kan gjøre dette helt bevist, eller de vet ikke bedre. Uansett burde utfallet fra den som er hektet være akkurat det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #71 Skrevet 12. april 2023 Antiviruset skrev (2 timer siden): Hva vet du om det Har faktisk vært i et som varte noen måneder, og jeg tok tak i det med min mentale kapasitet og endte det med et smell. Sa klart i fra, innførte null kontakt og det hele gikk over i løpet av noen uker. Det var jo ikke fordi jeg er noe unikt! Det var fordi jeg satte meg inn i hva et hekt er for noe, og lyttet til råd! Så gjennomførte jeg det 100%. Og om vedkommende en dag kommer tilbake og vil noe mer? Da sier jeg bare en ting, du hadde din sjanse og den kommer aldri igjen. For det gjør det faktisk aldri. En som har "dumpet" meg får aldri en ny sjanse. Det er aldri verdt det. Null kontakt gjør at jeg aldri vil treffe vedkommende på sosiale media, men man kan jo treffe dem ute i samfunnet. Da er det en kald skulder uansett hvordan det måtte skje. Noen som du er hektet på kan gjøre dette helt bevist, eller de vet ikke bedre. Uansett burde utfallet fra den som er hektet være akkurat det samme. Prøv 4 år der man har prøvd å komme seg ut av ja jeg vet ikke hvor mange ganger. Jeg har prøvd null kontakt og alt som er. Jeg syns ikke det funker. Anonymkode: e9926...c28
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #72 Skrevet 12. april 2023 Antiviruset skrev (2 timer siden): Hva vet du om det Har faktisk vært i et som varte noen måneder, og jeg tok tak i det med min mentale kapasitet og endte det med et smell. Sa klart i fra, innførte null kontakt og det hele gikk over i løpet av noen uker. Det var jo ikke fordi jeg er noe unikt! Det var fordi jeg satte meg inn i hva et hekt er for noe, og lyttet til råd! Så gjennomførte jeg det 100%. Og om vedkommende en dag kommer tilbake og vil noe mer? Da sier jeg bare en ting, du hadde din sjanse og den kommer aldri igjen. For det gjør det faktisk aldri. En som har "dumpet" meg får aldri en ny sjanse. Det er aldri verdt det. Null kontakt gjør at jeg aldri vil treffe vedkommende på sosiale media, men man kan jo treffe dem ute i samfunnet. Da er det en kald skulder uansett hvordan det måtte skje. Noen som du er hektet på kan gjøre dette helt bevist, eller de vet ikke bedre. Uansett burde utfallet fra den som er hektet være akkurat det samme. Mitt hekt varte i ti år. Anonymkode: 231a7...4c7 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #73 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt hekt varte i ti år. Anonymkode: 231a7...4c7 Vil legge til noe: Å sammenligne en «greie» som varte i et par mnd med et mangeårig hekt blir som å si til en kreftsyk at «jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg har nemlig vært forkjølet». Du har virkelig ingen clue. Anonymkode: 231a7...4c7 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #74 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mitt hekt varte i ti år. Anonymkode: 231a7...4c7 Seriøst?! Jeg har bare vært der i to… 😔 Anonymkode: 07044...fd9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #75 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Seriøst?! Jeg har bare vært der i to… 😔 Anonymkode: 07044...fd9 Ja det er skamfullt og flaut for min del selv om det er «bare» 4 år. Men håper og tror det skal ta slutt nå da. Anonymkode: e9926...c28
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #76 Skrevet 13. april 2023 Hvordan går det TS?👀 Anonymkode: 8dd40...a2e 1
Mumsmums Skrevet 13. april 2023 Forfatter #77 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan går det TS?👀 Anonymkode: 8dd40...a2e Er ikke helt der at jeg greier å slette. Men det er kanskje det som må til. Har ikke truffet han på en god stund, men kjenner at det hadde vært fint med en siste gang, idiot som jeg er. For å si det slik, hektet er veldig mue til stedet fortsatt..
Tone83 Skrevet 13. april 2023 #78 Skrevet 13. april 2023 On 4/4/2023 at 12:20 AM, Mumsmums said: Tenker ofte på dette, så ramler det inn en snap. Og jeg greier ikke å la vær å svare. Svarer jeg ikke på første kommer det gjerne en til. Så opplever jeg noe som jeg vil dele med han, så ender det med at jeg sender snap. Du klarer å la være, men du gjør heller det du har lyst til selv om du ikke bør. Du velger det, du kan velge å la vær. litt som med meg og lakris
Antiviruset Skrevet 13. april 2023 #79 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mitt hekt varte i ti år. Anonymkode: 231a7...4c7 Det hadde mitt hekt også gjort om jeg ikke var meg bevist på det, og faktisk gjorde noe med det. Sa klart i fra om at dette ikke blir aktuelt lenger, og fullførte null kontakt. Det virket meget bra, men jeg måtte jo for pokker jobbe hardt for at jeg ikke falt for fristelsen til å ta de smulene vedkommende kastet ut. Det gikk over noen måneder, så ble jeg forbannet og sa til meg selv "nå er det nok". Jeg jobbet intenst med det over noen uker, og så var mine "følelser" drept ovenfor vedkommende. Ved å argumentere ovenfor meg selv at " en som vil deg godt" vil aldri gjøre noe slikt mot deg. Det er å være rasjonell oppe i en situasjon der man lett lar seg friste til å ta irrasjonelle beslutninger. I dag er jeg det jeg kaller "immun" mot dette her, fordi jeg er ekstremt oppmerksom på det. Nå har jeg en partner som aldri har vist tendenser til noe slikt, og derfor er det heller ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #80 Skrevet 13. april 2023 Antiviruset skrev (12 minutter siden): Det hadde mitt hekt også gjort om jeg ikke var meg bevist på det, og faktisk gjorde noe med det. Sa klart i fra om at dette ikke blir aktuelt lenger, og fullførte null kontakt. Det virket meget bra, men jeg måtte jo for pokker jobbe hardt for at jeg ikke falt for fristelsen til å ta de smulene vedkommende kastet ut. Det gikk over noen måneder, så ble jeg forbannet og sa til meg selv "nå er det nok". Jeg jobbet intenst med det over noen uker, og så var mine "følelser" drept ovenfor vedkommende. Ved å argumentere ovenfor meg selv at " en som vil deg godt" vil aldri gjøre noe slikt mot deg. Det er å være rasjonell oppe i en situasjon der man lett lar seg friste til å ta irrasjonelle beslutninger. I dag er jeg det jeg kaller "immun" mot dette her, fordi jeg er ekstremt oppmerksom på det. Nå har jeg en partner som aldri har vist tendenser til noe slikt, og derfor er det heller ikke aktuelt. Som jeg skrev: Du vet ikke hva et hekt er. Anonymkode: 231a7...4c7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå