Gå til innhold

Hvordan bli kvitt hekt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått hekt på en fyr jeg traff i sommer. Snakker sporadisk og treffes noen netter imellom. Hekten er så sterk. Fml. Er ikke interessert i forhold med denne mannen så skjønner ikke hvorfor jeg tenker på han konstant. 

Hvordan blir jeg kvitt denne hekten? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå nullkontakt 

Anonymkode: b7b7d...56c

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du den? Jeg innså at min hekt var en flukt fra meg og livet mitt, fordi jeg hadde så store problemer og traumer at jeg ikke klarte å møte de eller ta tak i de. Så jeg fylte hodet med hekter på folk jeg aldri ville få eller burde være i forhold med. Et evig status quo. 

Anonymkode: d901a...f4b

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gå nullkontakt 

Ghosting er ufint!

Anonymkode: 65162...58a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ghosting er ufint!

Det var ikke det jeg sa hen skulle gjøre heller 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå nullkontakt 

Tenker ofte på dette, så ramler det inn en snap. Og jeg greier ikke å la vær å svare. Svarer jeg ikke på første kommer det gjerne en til. Så opplever jeg noe som jeg vil dele med han, så ender det med at jeg sender snap. 

Skrevet

Ghosting er ufint!

Ikke om man verner om seg og sitt eget. Noen ganger må man det for å få fred, og å sette grenser.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor har du den? Jeg innså at min hekt var en flukt fra meg og livet mitt, fordi jeg hadde så store problemer og traumer at jeg ikke klarte å møte de eller ta tak i de. Så jeg fylte hodet med hekter på folk jeg aldri ville få eller burde være i forhold med. Et evig status quo. 

Anonymkode: d901a...f4b

Jeg vet ikke hvorfor.

Jeg vet at jeg føler meg beskyttet og avslappet sammen med han, når han legger armene ru dt meg og drar meg inntil seg, føler jeg meg hjemme. 

Vi har det morsimt sammen, liker mye av de samme tingene og har felles interesser. 

Kanskje jeg er forelsket og bare ikke vil innse det. For jeg ønsker ikke forhold da livssituasjonene våre ikke tilsier at det går. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han gift? Mtp livssituasjonen. 
Spør da jeg sto i det samme selv, jeg kuttet han bare helt ut en vakker dag. Det var tungt og det krevde mye emosjonellt av meg, men gud så mye bedre jeg fikk det etterpå. 
Du får bare følelser av å fortsette slik, og om et forhold uansett er umulig så er ikke dette noe bra for deg, til slutt blir du bare veldig såret.

Anonymkode: 8dd40...a2e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (21 minutter siden):

Tenker ofte på dette, så ramler det inn en snap. Og jeg greier ikke å la vær å svare. Svarer jeg ikke på første kommer det gjerne en til. Så opplever jeg noe som jeg vil dele med han, så ender det med at jeg sender snap. 

Da er det din egen feil at hektet opprettholdes. Du må behandle et helt som et rusmiddel, avstå fullstendig for å komme deg gjennom abstinensene og ikke sprekke og ruse deg litt her og der 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Man blir mer hekta på av-og-på-forhold enn i relasjoner med jevn flyt i kontakt og oppmerksomhet.
Godt når man er sammen, godt når man har kontakt og abstinens når kontakten uteblir. Særlig om man er usikker på den andres intensjoner og følelser. Kanskje når man er usikker på sine egne også.
Du blir lurt av belønningssystemene i hjernen som sender deg dopamin ved gode opplevelser, som når du får en melding eller har den trygge armkroken. Fraværet gir deg nedturer som om du savna heroin.
Man blir ikke kvitt noen hekt av å avslutte som venner som har en del kontakt. Du må være klart på at du bryter.

Endret av Andro
  • Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (5 timer siden):

Man blir mer hekta på av-og-på-forhold enn i relasjoner med jevn flyt i kontakt og oppmerksomhet.
Godt når man er sammen, godt når man har kontakt og abstinens når kontakten uteblir. Særlig om man er usikker på den andres intensjoner og følelser. Kanskje når man er usikker på sine egne også.
Du blir lurt av belønningssystemene i hjernen som sender deg dopamin ved gode opplevelser, som når du får en melding eller har den trygge armkroken. Fraværet gir deg nedturer som om du savna heroin.
Man blir ikke kvitt noen hekt av å avslutte som venner som har en del kontakt. Du må være klart på at du bryter.

Livet blir uendelig stusselig og uten hektet og. Ønsker meg tilbake det var i hvertfall litt krydder og spenning innimellom. Hilsen ei her og som ikke klarere å la være å svare. Eller han plutselig står foran meg ett sted ute.

Her har det vart i over 2 år. Føler det samme som du når vi er sammen. Aldri følt det samme for noen andre. 

Har vært på utallige dater men ingen jeg har følt noe i nærheten av hva jeg føler for han. Pluss at dating har vært bare skuffende. 
ikke enkelt ts.

Anonymkode: e9926...c28

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er han gift? Mtp livssituasjonen. 
Spør da jeg sto i det samme selv, jeg kuttet han bare helt ut en vakker dag. Det var tungt og det krevde mye emosjonellt av meg, men gud så mye bedre jeg fikk det etterpå. 
Du får bare følelser av å fortsette slik, og om et forhold uansett er umulig så er ikke dette noe bra for deg, til slutt blir du bare veldig såret.

Anonymkode: 8dd40...a2e

Vi er begge singel. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Livet blir uendelig stusselig og uten hektet og. Ønsker meg tilbake det var i hvertfall litt krydder og spenning innimellom. Hilsen ei her og som ikke klarere å la være å svare. Eller han plutselig står foran meg ett sted ute.

Her har det vart i over 2 år. Føler det samme som du når vi er sammen. Aldri følt det samme for noen andre. 

Har vært på utallige dater men ingen jeg har følt noe i nærheten av hva jeg føler for han. Pluss at dating har vært bare skuffende. 
ikke enkelt ts.

Har vært så nærme å slette han, men greier det ikke. Muting er det nærmeste jeg kommer noe som helst. 

Treffer andre menn, men føler ikke på nært samme trygghet med de. 

AnonymBruker
Skrevet

Her og. Fullstendig hektet på en mann så ulik alt annet jeg har falt for tidligere. Han er singel, jeg er i et dårlig forhold. Jeg vil ut, men ungene og den dårlige samvittigheten holder meg tilbake i det dårlige forholdet. Det er helt grusomt.

Anonymkode: 07044...fd9

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hekt er sterke følelser, og jeg vet hvordan du har det, men det er ikke kjærlighet. Livet blir ikke stusslig uten altså, bare du tar steget. Det var befriende, og fikk en ro jeg knapt har kjent før. Savner absolutt ingen ting ved det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (1 time siden):

Vi er begge singel. 

Har vært så nærme å slette han, men greier det ikke. Muting er det nærmeste jeg kommer noe som helst. 

Treffer andre menn, men føler ikke på nært samme trygghet med de. 

Men jeg forstår deg ikke, du møter andre menn, du liker ingen andre like mye som han - hvorfor i alle dager blir dere ikke sammen?

Anonymkode: 298b3...b48

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Ghosting er ufint!

Det er ikke ghosting, om hun gir han beskjed om at hun må kutte kontakten for å verne om seg selv. 

Anonymkode: e9ec4...726

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men jeg forstår deg ikke, du møter andre menn, du liker ingen andre like mye som han - hvorfor i alle dager blir dere ikke sammen?

Anonymkode: 298b3...b48

Vi lever helt forskjellige liv, er på helt forskjellig stadier i livet. Våre liv passer ikke sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (23 timer siden):

Har fått hekt på en fyr jeg traff i sommer. Snakker sporadisk og treffes noen netter imellom. Hekten er så sterk. Fml. Er ikke interessert i forhold med denne mannen så skjønner ikke hvorfor jeg tenker på han konstant. 

Hvordan blir jeg kvitt denne hekten? 

Bli voksen for eksempel.. 

Regulere atferd iht følelser. 

Det kan jo være en god ide. 

Anonymkode: 3c72a...46e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bli voksen for eksempel.. 

Regulere atferd iht følelser. 

Det kan jo være en god ide. 

Anonymkode: 3c72a...46e

har ikke noe med dette og gjøre. Kan skje i alle aldre, kan være ting man drar med seg fra barndommen og tilknytning da osv osv..er ikke bare å si voks opp ... dum uttalelse spør du meg. Du må lære deg å akseptere at alder ikke bestandig betyr at alle er like i den og den alderen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...