AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #41 Del Skrevet 11. april 2023 Se for deg følgende situasjon: Jeg kjører i nøyaktig 70km i 70-sona. Bak meg ligger du, og du synes at veistrekningen tilsier en fart på 85km. Du synes jeg kjører for sakte, og gjør dette tydelig ved å legge deg tett bak meg. Du mener at jeg er en unødig hindring, og at jeg plikter å kjøre inn til siden. Derfor holder du deg tett bak meg for å kommunisere dette til meg. Du ser ikke UP som har trafikkontroll. De stopper deg. Ikke for fartsoverskridelse (you're welcome), men fordi du ligger uansvarlig nær foranliggende kjøretøy. Du sier at det er min feil, jeg holdt 70km og var unødig til hinder for deg. Hva svarer politiet deg, tror du? Anonymkode: cf381...30e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #42 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Se for deg følgende situasjon: Jeg kjører i nøyaktig 70km i 70-sona. Bak meg ligger du, og du synes at veistrekningen tilsier en fart på 85km. Du synes jeg kjører for sakte, og gjør dette tydelig ved å legge deg tett bak meg. Du mener at jeg er en unødig hindring, og at jeg plikter å kjøre inn til siden. Derfor holder du deg tett bak meg for å kommunisere dette til meg. Du ser ikke UP som har trafikkontroll. De stopper deg. Ikke for fartsoverskridelse (you're welcome), men fordi du ligger uansvarlig nær foranliggende kjøretøy. Du sier at det er min feil, jeg holdt 70km og var unødig til hinder for deg. Hva svarer politiet deg, tror du? Anonymkode: cf381...30e Vet ikke helt hvem i denne tråden som er "du" i denne historien, men om det er meg så hadde 70 vært helt greit for meg at du holder. Jeg må ikke holde 85 i 70-sonen. Problemet er hvis du holder 70 i 70-sonen og så kommer vi til 80 eller 90 og du fortsetter å holde 70. Hvis jeg hadde blitt utålmodig og ville kjøre forbi og kjørte i minst 85 og ble stoppet hadde jeg ikke vært så dum at jeg hadde gitt deg skylda som lå i 70 i 70-sonen, da hadde jeg jo tatt straffa mi fordi jeg kjørte for fort. Anonymkode: a6599...784 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #43 Del Skrevet 11. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Se for deg følgende situasjon: Jeg kjører i nøyaktig 70km i 70-sona. Bak meg ligger du, og du synes at veistrekningen tilsier en fart på 85km. Du synes jeg kjører for sakte, og gjør dette tydelig ved å legge deg tett bak meg. Du mener at jeg er en unødig hindring, og at jeg plikter å kjøre inn til siden. Derfor holder du deg tett bak meg for å kommunisere dette til meg. Du ser ikke UP som har trafikkontroll. De stopper deg. Ikke for fartsoverskridelse (you're welcome), men fordi du ligger uansvarlig nær foranliggende kjøretøy. Du sier at det er min feil, jeg holdt 70km og var unødig til hinder for deg. Hva svarer politiet deg, tror du? Anonymkode: cf381...30e ??? Anonymkode: b40fd...2b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #44 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 23.12): Er man ikke i stand til å følge fartsgrensen, så må man la bilen stå. Du mener at andre skal kjøre langsommere fordi du ikke liker fart, du syns det er unødvendig å kjøre så fort og du vil se på naturen?🙊😂 Anonymkode: a61f0...931 Hvis du leser så står det at jeg slipper trafikken forbi meg. Så kan jeg kjøre i den farten jeg vil. Anonymkode: 62d33...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #45 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 19.16): Men du vet jo ikke hvorfor denne kjører som den gjør? Anonymkode: e3ade...33e Uansett grunn. Hvis man ikke kan holde fartsgrensen så har man kanskje ikke noe på veien å gjøre? Anonymkode: 56973...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #46 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Se for deg følgende situasjon: Jeg kjører i nøyaktig 70km i 70-sona. Bak meg ligger du, og du synes at veistrekningen tilsier en fart på 85km. Du synes jeg kjører for sakte, og gjør dette tydelig ved å legge deg tett bak meg. Du mener at jeg er en unødig hindring, og at jeg plikter å kjøre inn til siden. Derfor holder du deg tett bak meg for å kommunisere dette til meg. Du ser ikke UP som har trafikkontroll. De stopper deg. Ikke for fartsoverskridelse (you're welcome), men fordi du ligger uansvarlig nær foranliggende kjøretøy. Du sier at det er min feil, jeg holdt 70km og var unødig til hinder for deg. Hva svarer politiet deg, tror du? Anonymkode: cf381...30e Her har du misforstått ganske kraftig. Man er ikke til hindring hvis man som i eksempel her, holder 70 i 70 sonen. Men hvis man kjører sakte, altså hvis du ikke kjører 70, men 50 eller 60 i 70 sonen. Man skal heller ikke ligge i rassen på andre biler, selv om de kjører for seint. Avstand til bilen foran skal alltid holdes, uavhengig av hvor seint den idioten foran deg kjører. Anonymkode: 56973...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 11. april 2023 #47 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 14.55): Alle vet at fart dreper. "lav fart" er også "fart". Altså farlig. Anonymkode: b400c...707 Men allikevel ikke så farlig som høy fart. Det sier seg selv, at jo høyere fart, desto større er faren for å bli drept ved en ulykke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #48 Del Skrevet 11. april 2023 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Men allikevel ikke så farlig som høy fart. Det sier seg selv, at jo høyere fart, desto større er faren for å bli drept ved en ulykke. Det er dårlige og uoppmerksomme sjåfører som er den største risikoen. Men i Norge så tror man at alt kan løses med lavere fart. Molboland. Anonymkode: 56973...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #49 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her har du misforstått ganske kraftig. Man er ikke til hindring hvis man som i eksempel her, holder 70 i 70 sonen. Men hvis man kjører sakte, altså hvis du ikke kjører 70, men 50 eller 60 i 70 sonen. Man skal heller ikke ligge i rassen på andre biler, selv om de kjører for seint. Avstand til bilen foran skal alltid holdes, uavhengig av hvor seint den idioten foran deg kjører. Anonymkode: 56973...8b4 Glad for at du svarer slik. Dessverre er det overraskende mange som mener at man er til hinder tross at man holder fartsgrensa, dersom bilen bak vil forbi. Anonymkode: cf381...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. april 2023 #50 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 14.29): Denne setningen hører jeg ofte. At man mener at de som kjører sakte skaper trafikkfarlige situasjoner fordi andre da vil forbi. Men det er vel uansett alltid den som kjører forbi som må ta ansvar for at forbikjøringer er trygg? Hvis du blir så stressa av å ha noen foran deg som kjører sakte,er det du som har et problem,mener jeg. Tenk om den som kjører foran deg akkurat har fått lappen. Kanskje det er første tur alene. Kanskje den som kjører foran deg har vært i en ulykke tidligere og føler seg tryggere ved å kjøre sakte. Hva med å ta hensyn til alle som er på veien? (Nå mener jeg ikke de som kjører i gangfart altså) Anonymkode: e3ade...33e Om du ønsker å ligge under grensen så gjør det enkelt for andre å kjøre forbi. At en er usikker gjør ikke at en skal ødelegge for de som ikke er nervøse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #51 Del Skrevet 11. april 2023 Altså, når en sjåfør ligger i 40 i 80-sone på bare og tørre veier, da skaper det fort farlige situasjoner. Anonymkode: 72677...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 11. april 2023 #52 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Glad for at du svarer slik. Dessverre er det overraskende mange som mener at man er til hinder tross at man holder fartsgrensa, dersom bilen bak vil forbi. Anonymkode: cf381...30e Det er man jo. Da er din plikt å slippe forbi de som ligger bak på en sikker måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #53 Del Skrevet 11. april 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Det er man jo. Da er din plikt å slippe forbi de som ligger bak på en sikker måte. Hvordan ville du da ha besvart eksempelet mitt, når du mener det? Anonymkode: cf381...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 11. april 2023 #54 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan ville du da ha besvart eksempelet mitt, når du mener det? Anonymkode: cf381...30e Det eneste som kan bevises konkret på stedet er avstanden til forankjørende, som er for kort. Den som ligger bak blir altså tatt for en forseelse. Det betyr ikke at det den forankjørende gjør ved å hindre trafikk ikke er en like stor forseelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #55 Del Skrevet 11. april 2023 missmcbeal skrev (På 3.4.2023 den 22.24): Enda mer utrolig, jeg opplever faktisk en del lastebilsjåfører som svært aggressive som ønsker å ligge høyt over fartsgrensa og som attpå til kommer helt i ræva, helt meningsløst når man ligger litt over fartsgrensa. Disse kan jo ikke akkurat begynne å kjøre forbi heller. Dette er svært ubehagelig da jeg ikke har lyst å få en lastebil rett i bakruta om jeg må bråbremse og lastebilen ikke rekker å bremse, så ikke sjeldent har jeg måtte kjøre ut for lastebiler selv om jeg holder fartsgrensa og vel som det. Grunnen til at en del lastebilsjåfører kjører så nærme deg er fordi de faktisk har kalibrerte speedometer som viser riktig hastighet. Det kan godt stå 87 på ditt speedometer, men kun 80 i lastebilen. Anonymkode: 23ceb...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #56 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Grunnen til at en del lastebilsjåfører kjører så nærme deg er fordi de faktisk har kalibrerte speedometer som viser riktig hastighet. Det kan godt stå 87 på ditt speedometer, men kun 80 i lastebilen. Anonymkode: 23ceb...e19 Neida jeg kjører nok mer enn i 80. Kjører jevnlig forbi slike fartsmålere og jeg er over 80 om jeg kjører 84/85 på speedometeret. Anonymkode: 28760...d32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #57 Del Skrevet 11. april 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Det eneste som kan bevises konkret på stedet er avstanden til forankjørende, som er for kort. Den som ligger bak blir altså tatt for en forseelse. Det betyr ikke at det den forankjørende gjør ved å hindre trafikk ikke er en like stor forseelse. Den forankjørende har ikke begått noen forseelse i det hele tatt. Og dere som mener det, har null juridisk forståelse. Anonymkode: cf381...30e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 11. april 2023 #58 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Den forankjørende har ikke begått noen forseelse i det hele tatt. Og dere som mener det, har null juridisk forståelse. Anonymkode: cf381...30e Jo. Det er et åpenbart brudd på veitrafikklovens pgf 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #59 Del Skrevet 11. april 2023 Kokeplate skrev (1 minutt siden): Jo. Det er et åpenbart brudd på veitrafikklovens pgf 3. Takk for at du bekrefter utsagnet mitt om komplett manglende juridisk forståelse. Anonymkode: cf381...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 11. april 2023 #60 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 15.06): Helt enig faktisk. Og når man har prøvd å kjøre et saktegående kjøretøy som f.eks traktor i 80 sone på E6 så har man virkelig fått sett hvor mange tullinger som finnes langs norske veier. Enda jeg kjører ut på nesten hver eneste avkjøring for å slippe forbi trafikk så opplever jeg stadig stygge forbikjøringer. Så ja, det er ikke jeg som kjører sakte som lager farlige situasjoner. Det er den som velger å kjøre forbi meg som utgjør risikoen. Anonymkode: f9ca7...d77 Alle burde jo vite at en traktor ikke kan kjøre fort. Synd at du opplever stygge forbikjøringer med den! Ellers synes jeg faktisk en del personbiler skaper farlige situasjoner ved å kjøre for sakte, selv om det motsatte skjer oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå