AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Vi er på ferie hos svigers og skal være her 2 uker. Jeg sliter allerede! Vi har 1 barn på 11 mnd. Vi har vært nøye med kosthold , gir henne kun hjemmelaget mat og har fokus på ordentlige råvarer. Driver med BLW for de som kjenner til det, og det eneste vi er forsiktige med, er salt. Og passer selvfølgelig på at hun får biter som passer hennes alder. Men jeg sliter når svigers tydelig synes vi (jeg?) er alt for hysterisk. Idag kom dem med mange ferdigposer med smoothie, babykjeks, babysaft? og alt mulig rart man finner i babyhylla på matbutikken. Barnet vårt har ikke smakt noe av dette, og jeg har heller ikke noe ønske om det mtp innhold. Da vil jeg heller at barnet skal få hjemmelaget smoothie, kose seg med bær og annet. Det er jo SÅ mye godt man kan lage selv, som er mye bedre, sunnere og ikke minst billigere. Nå er det jo helt sikkert at barnet skal trykke i seg all denne driten iløpet av påska. Har allerede fått både smoothie-pose og kjeks. Og det går meg SÅ imot! Hadde det vært moren min ville jeg sagt rett ut at det ønsker jeg ikke servere mitt barn. Og vi har egentlig sagt det til svigers også, og nøye forklart fordelene med hjemmelaget. De synes forsåvidt også jeg ammer for mye og bør slutte nå! Anonymkode: 4ab54...8a4 4 2 1
Sofakona Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Men når ditt barn sover over hos svigers.. eller skal...skal du sende sende med mase hjemme lagt mat, smoothie etc? Oh dermed gi de regler for hva barn kan og ikke kan spise? 7
Friluftsmann70 Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Skjønner du sliter med å se at svigers handler inn mat du ikke ønsker å servere. Men besteforeldre er besteforeldre. La de få gi noe av det de har handlet, men si hvor mye hun kan få. Sett begrensinger. 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Det er ingen krise at barnet får det noen dager! Så hyggelig st svigers kjøper inn Anonymkode: 24fcb...7b0 29
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Dere burde fryst ned og tatt med ferdig. Ting rundt amming, er det bare å overse. Det kan du faktisk styre. Blir nok noen kameler å svelge, med mindre mannen sier i fra på vegne av dere. Lykke til ❤️ Anonymkode: c7d19...2ea 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Jeg syns du virker litt hysterisk. Det er snakk om 2 uker, så drar dere hjem igjen. Anonymkode: 63185...a02 33
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Ja det er temmelig overhysterisk. Ungen tar ikke skade av den maten Anonymkode: 52490...803 24 2
Mamajune11 Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Men når ditt barn sover over hos svigers.. eller skal...skal du sende sende med mase hjemme lagt mat, smoothie etc? Oh dermed gi de regler for hva barn kan og ikke kan spise? Ja. Sender ikke med mat, men om noen ikke greier overholde mine regler mtp barna, mat eller hva som helst, får faktisk ikke de folka passe barna mine. 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Synes ikke du er hysterisk. Riktig diett er så viktig og utrolig undervurdert! Synes du er flink ❤️ Anonymkode: 0ded5...4ac 2 4 2
Mamajune11 Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi er på ferie hos svigers og skal være her 2 uker. Jeg sliter allerede! Vi har 1 barn på 11 mnd. Vi har vært nøye med kosthold , gir henne kun hjemmelaget mat og har fokus på ordentlige råvarer. Driver med BLW for de som kjenner til det, og det eneste vi er forsiktige med, er salt. Og passer selvfølgelig på at hun får biter som passer hennes alder. Men jeg sliter når svigers tydelig synes vi (jeg?) er alt for hysterisk. Idag kom dem med mange ferdigposer med smoothie, babykjeks, babysaft? og alt mulig rart man finner i babyhylla på matbutikken. Barnet vårt har ikke smakt noe av dette, og jeg har heller ikke noe ønske om det mtp innhold. Da vil jeg heller at barnet skal få hjemmelaget smoothie, kose seg med bær og annet. Det er jo SÅ mye godt man kan lage selv, som er mye bedre, sunnere og ikke minst billigere. Nå er det jo helt sikkert at barnet skal trykke i seg all denne driten iløpet av påska. Har allerede fått både smoothie-pose og kjeks. Og det går meg SÅ imot! Hadde det vært moren min ville jeg sagt rett ut at det ønsker jeg ikke servere mitt barn. Og vi har egentlig sagt det til svigers også, og nøye forklart fordelene med hjemmelaget. De synes forsåvidt også jeg ammer for mye og bør slutte nå! Anonymkode: 4ab54...8a4 DU ER IKKE HYSTERISK! 9
Mamajune11 Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Riktig mat og EKTE mat er viktig! Mye mye viktigere enn folk liker å innrømme. Du er ikke hysterisk ts. Det er svigers som er utdaterte idioter. Stol på mammahjertet. Ditt barn dine valg. Hvor er mannen din i dette? Tenker det er han som bør ta kampen. 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Hva sier faren til barnet da? Syns han dette er greit? Det er jo dere som må bli enig om dette. Anonymkode: a8c6d...792 2
Sofakona Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Ja. Sender ikke med mat, men om noen ikke greier overholde mine regler mtp barna, mat eller hva som helst, får faktisk ikke de folka passe barna mine. Hvor lenge skal du ha denne regelen? Til de er 18 år? Bare lurer for da kan jeg se at barna dine kan fort miste kontakten med besteforeldrene etc om de ikke overholder dine regler hele tiden 22 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Hva er feil med smoothieposer på butikken? Det er da ikke så veldig annerledes ingredienser der enn det du lager selv? og hvis de har kjøpt kjeks i babyhylla er den også temmelig «ren». Du får ta dette som ilddåpen i en lang rekke kameler du kommer til å bli nødt til å svelge oppigjennom. Babyen din klarer seg helt fint på butikkjøpt mat et par uker. Anonymkode: 25c21...d5f 17 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ferdigposer med smoothie, babykjeks, babysaft? Helt unødvendige produkter. Hjemmelagd er best. Innholdet i all den prosesserte maten er ikke bra for babyer og ei heller voksne for den saks skyld. Det er en misforstått snillhet fra besteforeldrene som ønsker å skjemme bort barnebarnet sitt. Si at du skjønner at de ønsker det beste for babyen, og det beste er faktisk hjemmelagd. Ikke poser med diverse tilsetningsstoffer som i verste fall ødelegger hele tarmfloraen. Anonymkode: ab7e1...c7d 4 3
Tradegy Skrevet 1. april 2023 #16 Skrevet 1. april 2023 Absolutt ikke overhysterisk, men kanskje litt urealistisk 🙂 Besteforeldre kan være ganske tussete, men det er stort sett ment kjærlig. Kan hende det er lurt å puste litt ekstra med magen. Prøv å ikke ta kommentarer som kritikk. Da blir det en slitsom ferie. Tenker dere kommer igjennom dette med litt kompromisser. Og de har jo en sønn som burde si fra, om det går hèlt over styr 🙂❤️ 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Skrevet 1. april 2023 Vanskelig. Jeg skjønner at du ikke liker at de gir baby "søppelmat". Hvem gir kjeks til en baby?? Jeg hadde nok diskret kaster det verste, og sagt med et smil: " Dette er dere skikkelig dårlig på, så neste gang skal jeg vise dere hva dere skal handle" Vær litt bestemt og brautete så de ikke tør å tråkke deg på tærne. Du er mor, og du er sjefen....hvis de innser det, så kan alle være venner. Vær litt gorilla med et smil. Anonymkode: d11a4...824 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Skrevet 1. april 2023 Du er ikke hysterisk. Jeg har gitt beskjed til svigers og foreldre at jeg forventer at de respekterer oss og maten vi ønsker at vårt barn skal spise. Anonymkode: 18abc...169 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #19 Skrevet 1. april 2023 Ikke sjokkert over at det blir trampet over fht kosthold… «Det gikk jo bra med oss» sier de = overvekt og diabetes. MEN AT DU FÅR BESKJED OM AT DU BØR SLUTTE Å AMME!!! Fyfader da hadde jeg klikka hvis jeg hadde turt. Anonymkode: 8d1e2...073 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Skrevet 1. april 2023 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Riktig mat og EKTE mat er viktig! Mye mye viktigere enn folk liker å innrømme. Du er ikke hysterisk ts. Det er svigers som er utdaterte idioter. Stol på mammahjertet. Ditt barn dine valg. Hvor er mannen din i dette? Tenker det er han som bør ta kampen. Det er ikke akkurat raffinert sukker ungen får da. De har funnet det i babyhylla i butikken, hadde derfor ikke shamet dem som idioter. Alvorlig talt. Ts kan uansett begrense mengdene her og gi barnet måltider som det pleier å få. Anonymkode: 6567a...9aa 16 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå