Gå til innhold

Missbumblebee's Bumblebaby

Missbumblebee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tuuusen takk for alle gratulasjoner alle sammen! Og takk for at du sladret for meg iss!!

Jeg storkoser meg med nydelige tulla mi :hjerter_rundt::hjerter_rundt: , kan sitte og se og se på henne i laaaange tider, får aldri sett nok lissom. Skal prøve å få skrevet en fødselsrapport i løpet av dagen eller morgendagen, men jeg lover ingenting, her er det nemli ny sjef i huset! :ler:

Tror ikke iss fikk de vitale målene, så for de som er intressert: 4084g, 53cm, lang og 37cm rundt hodet. Altså ingen gigababy som jeg var redd for, men samtidig er hun ikke av de minste. Helt perfekt faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem!

Koselig aa hoere hvordan du har det, virker saa stas med egen baby i hus!

Gleder meg til foedselsrapport!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia alle sammen! Her går virkelig dagene i ett altså! Lilletulla var en uke gammel allerede i går! :overrasket: Og jeg har ikke hatt særlig med tid eller ork til overs til å sette meg ned forran pcn må jeg innrømme.

Alt går egentlig veldig bra med oss, hun sover og spiser, men om natta vil hun gjerne være våken, så jeg passer på å sove endel i løpet av dagen. Pappan er superstolt, og veldig flink med henne syns jeg. Hun har et veldig sugebehov, men nekter å ta smokk enn så lenge, men pappas lillefinger er super å suge på. (og puppen min da, men den blir litt vel sår når den blir brukt som smokk i tillegg til matfat.)

Nå sitter jeg her og venter på at hun skal våkne, har puppespreng så det holder, men hun soooooover så godt at det er umulig å vekke henne, så jeg får bare vente litt.

Kan jo begynne med fødselsrapporten, regner ikke med at jeg rekker hele før hun våkner, men jeg kan jo prøve!

Altså, lørdag morgen våknet jeg av at vannet hadde gått, den gangen var jeg ikke i tvil! Det luktet vondt og var alt for mye til å være bare utflod, så jeg ringte føden, og de ba meg spise frokost, ordne meg og komme bort en tur på sjekk. Som sagt så gjort. Vi tok med bagen i bilen for sikkerhets skyld, og godt var det. De konstaterte at det forstervannet var lett misfarget, og jeg fikk beskjed om at de ville ha meg på sykehuset frem til babyen kom for å overvåke og passe på meg. Greit nok tenkte jeg, det tar nok ganske lang tid for jeg kjente bare så vidt bittelitt murringer, og regnet med å måtte vente en god stund før det skjedde noe mer. Ble lagt til ctg registrering for å sjekke at alt var bra med babyen, ble sjekket og hadde da 1cm åpning. Så fikk vi tusle rundt som vi ville på sykehuset og vente på noe action. Tok en tur ned i kiosken og hamstret div. blader, aviser og magasiner så vi skulle ha noe å gjøre mens vi ventet... Jeg fikk aldri lest noen av dem.. :ler:

Gikk opp på rommet "vårt" igjen, og så litt på tv. Murringene ble stadig værre, men ikke så ille at jeg tenkte at noe var i gang. Jordmor kom stadig innom for å høre hvordan det gikk (hun var forøvig helt suveren, skulle gjerne hatt henne med hele veien.. Dustete vaktskifte!). Klokken to stakk hun hodet inn og da stod jeg på gulvet og pustet meg gjennom en rie (som jeg ikke egentlig trodde var noe mer enn en sterkere murring). Hun så litt overrasket ut, og spurte om jeg ville hun skulle sjekke om jeg hadde fått noe mere åpning, og da hadde jeg allerede 4cm! Ble da flyttet over på fødestuen, stort og fint nytt rom med alt mulig tenkelig utstyr, stort bad med badekar osv. Jeg hadde planer om å prøve ut badekaret etterhvert, men først stod jeg og hang i prekestolen, for det var mye enklere å komme seg igjennom riene sånn i begynnelsen. Klokken tre var det vaktbytte, og suverene jordmor måtte gå, men lovte å komme innom og hilse på dagen etter. Inn om ny JM, dvs det kom en jordmorstudent med veileder, så det var hele tiden to JM med på fødselen. Det begynte å gjøre seriøst vondt, og jeg spurte flere ganger om når det var for sent å ta epidural... Ville ikke ha det, men jeg ville ha styring på om når siste sjangs var, i tilfelle det skulle bli mye værre.

Det ble aldri noe ordentlig system på riene, og jeg hadde nesten ikke pauser mellom dem, så jeg ble ganske så sliten etterhvert. Fikk lystgass, og det var utrolig godt. Dvs, jeg kastet opp alt jeg hadde i magen like etter at jeg begynte med det, men jeg var litt kvalm i utgangspunktet pga smertene, så jeg vet ikke om det egentlig har noen sammenheng. Uansett, så hjalp lystgassen meg til å konse på å puste riktig, og jeg gikk litt inn i meg selv. Ifølge min kjære åpnet jeg nesten ikke øynene på 3-4 timer etter å ha fått den.. :sjenert: Fikk nok ikke med meg alt som skjedde rundt meg. Jeg husker jeg trodde jeg skulle dø en stund, men det var mere: "jeg skal bare føde ferdig, så kan jeg dø", enn at jeg ikke ville mere der og da. Jeg fikk pressetrang halv syv/kvart på syv, og da var selvsagt både jordmorstudenten OG veilederen hennes ute av rommet.. Sambo fikk ringt på dem og de kom heldigvis ganske raskt, for å holde igjen pressetrang går jo bare ikke! Jeg ble sjekket, og hadde heldigvis nok åpning til at jeg fikk lov til å presse. Fremdeles var riene mine uregelmessige og av forskjellig varighet, så det var mye ett skritt frem og to tilbake. Fikk akupunktur for å få kraftigere rier (og det setter de midt i stasen, det var vondt det, hadde det skjedd under andre omstendigheter hadde jeg gladelig drept tror jeg..) Når hodet var på vei ut sa jordmor "her var det masse hår!!", og viste pappan en stor tust med hår. De spurte om jeg ville kjenne på hodet, men det ville jeg ikke da, var bare konsentrert om å få ut den lille ungen. Som om det ikke er nok å presse ut et helt hode den veien, så hadde tulla bestemt seg for å vinke til verden så fort som mulig, hun kom med begge hendene forran ansiktet, og lå å viftet med den og hodet ute før resten av kroppen kom på siste press. Og fy søren for en følelse det var når hun endelig var ute!!! Plutselig var alle smerter borte, og det lå en liten bylt der nede mellom beina mine. Jeg spurte om det var gutt eller jente, men det ville de at pappan skulle sjekke. Han kikket ned, og jeg tror han hadde litt problemer med å se, for tårene rant som bare det hos han, men til slutt sa han: Det ble ei jente, vi har en datter! :hjerter_rundt:

Følelsen når hun ble lagt opp til meg var helt enorm, og verdt hvert eneste øyeblikk med smerte. Sitter her nå bare en drøy uke etter fødselen og er misunnelig på alle som skal oppleve det samme snart.. GLED dere alle gravide!!!

Jeg hadde forøvrig helt glemt å bruke både badekar og akupunktur i løpet av fødselen som jeg hadde tenkt, men det gikk nå likevel. Kanskje jeg får prøvd det ut neste gang.. :sjarmor:

Til dere som lurer på navn, jeg vil helst ikke legge det ut her, men jeg kan sende en liten PM ;)

Hun våknet midt i føselsrapporten her, så jeg måtte skrive resten etter litt pupping og bleieskifte og litt mere pupping.. Håper det ikke ble alt for usammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen når hun ble lagt opp til meg var helt enorm, og verdt hvert eneste øyeblikk med smerte. Sitter her nå bare en drøy uke etter fødselen og er misunnelig på alle som skal oppleve det samme snart.. GLED dere alle gravide!!!

:grine: Det høres sååå fantastisk herlig ut!! :legrine::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med den lille tulla!!!

Det må være en helt fantastisk følelse. Får meg bare til å glede meg enda mer til jeg en gang blir så heldig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har et veldig sugebehov, men nekter å ta smokk enn så lenge, men pappas lillefinger er super å suge på. (og puppen min da, men den blir litt vel sår når den blir brukt som smokk i tillegg til matfat.)

.

Kjenner til dette... Akkurat sånn er jenta vår også. Nå sitter vi her, 1 måned etterpå og med 6 forskjellige smokketyper, fremdeles med fingeren i munnen hennes. Blir ganske slitsomt i lengden, og ikke minst upraktisk! :ler: Håper vesla deres lærer seg å suge på smokk etterhvert! :)

Jeg vil gjerne ha PM med navn... :sjenert:

Hørtes ut som om du hadde en grei fødsel! :) Gikk fort og greit! :)

Kos deg videre sammen med jenta di og mannen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:legrine: Fikk helt taarer i oeyene naa, jeg! Saa fantastisk det hoertes ut! Naa gleder jeg meg enda mer til aa faa se nurket vaart!

Synes du var kjempeflink! Og den lille tulla (kjempefint navn, forresten!) hoeres saa nydelig ut med alt haaret....bilde please? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fødselshistorien! Det er spennende å lese om andres erfaringer på det området, når man selv begynner å nærme seg termin. Høres ut som du hadde en fin opplevelse, og ikke minst en flott premie for innsatsen!

Gratulerer nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg skriver med en hånd her, har tulla på armen, så det blir ikke så langt i dag.. I dag er første dagen vår "alene", sambo måtte på jobb igjen i dag. Litt rart å ikke ha han her, men det går jo greit.

Holly: Jeg får ikke lagt ut bilder jeg.... Men jeg kan love deg at hun er nydelig!

Nå er det en som krever litt oppmerksomhet her.. Kommer tilbake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest fødselshistorien din her, og er ikke fritt for at det ble litt vått i øyekroken altså :rort:

Tar gjerne i mot navn på pm, hvis du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...