AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Har lyst til å ta båt til Danmark med barna og kjøpe en sånn pakke med hytte og inngang til Legoland og Billund. Men har aldri kjørt i Danmark før? Er det vanskeligere enn å kjøre i Oslo? Bare det å kjøre ut og inn av båten synes jeg høres litt skummelt ut 😄 Anonymkode: 10b05...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Del Skrevet 1. april 2023 Klarer du å kjøre i Oslo klarer du å kjøre i Danmark. Anonymkode: 4c43d...05c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Del Skrevet 1. april 2023 Lett å kjøre i Danmark. Bare husk å pass på syklistene Anonymkode: 3db87...137 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. april 2023 #4 Del Skrevet 1. april 2023 Det er kjempeenkelt å kjøre i Danmark! Har kjørt bil i de store danske byene og syntes det er enklere enn å kjøre innenfor ring2 i Oslo. Å komme på/av båten er ikke vanskelig, de har laget et bortimot idiotsikkert system. Bare pass på å være der tidlig nok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Del Skrevet 1. april 2023 Det er ikke vanskelig. Bare pass opp for syklister, spesielt i kryss eller ut og inn av parkeringsplasser. De kan komme i høy fart i egne sykkelfelt som finnes overalt. På motorveien går det greit. Anonymkode: 20a8d...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 Har hørt at det er veldig bratte fjelloverganger og svingete dalfører. Anonymkode: 5594f...f4a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Del Skrevet 1. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har hørt at det er veldig bratte fjelloverganger og svingete dalfører. Anonymkode: 5594f...f4a og mange passerende elger Anonymkode: 3db87...137 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 1. april 2023 #8 Del Skrevet 1. april 2023 Synes at det er greie trafikkforhold og god merking i Danmark. Båtmannskapet gir deg god hjelp ved sin dirigering, så det er mye enklere å kjøre inn og ut på båt enn å kjøre på vei. Farten på motorveiene er høyere enn i Norge, men sånn ellers er det vel ganske likt. Jeg ferierte slik da jeg hadde små barn og gamle foreldre. Da var det fint å feriere i DK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Del Skrevet 1. april 2023 ikke noe stress Anonymkode: 51e39...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: og mange passerende elger Anonymkode: 3db87...137 Også skjønner jeg ikke skiltene. Hvor fort er halvtreds liksom? Anonymkode: daaf2...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Del Skrevet 1. april 2023 Veldig enkelt å kjøre, ut båten følger du bare strømmen så er du på motorveien nedover før du vet ordet. Anonymkode: 057b1...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har lyst til å ta båt til Danmark med barna og kjøpe en sånn pakke med hytte og inngang til Legoland og Billund. Men har aldri kjørt i Danmark før? Er det vanskeligere enn å kjøre i Oslo? Bare det å kjøre ut og inn av båten synes jeg høres litt skummelt ut 😄 Anonymkode: 10b05...dfd Gikk veldig bra å kjøre dit. Vi valgte overnatting siste natten tettere båten. Iallefall den gangen gikk båten veldig tidlig, og hadde måtte stå opp ved 4 tiden om morgenen. Så var gull med kortere vei, så tidlig. Fartsgrensen var foresten 130 på motorveien. Ta med reservehjul. Fordi du fort kan få kutt i dekkene av flintstein, noe vi klarte. Fikk vite på verkstedet, at dette var et vanlig problem Anonymkode: 32948...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Del Skrevet 1. april 2023 Det er bare en hovedvei ned til Danmark. Da kjører du over Svinesundbroen (hvis du er på Østlandet) og kjører motorveien raka ned. Det tar jo 12 timer eller noe, så burde stoppe langs veien enten for å strekke seg, eller sove på motell. Har du i det hele tatt søkt opp på kart for å se? For da hadde du kanskje ikke spurt. Anonymkode: e9cc4...b52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1. april 2023 #14 Del Skrevet 1. april 2023 Veldig enkelt å kjøre i Danmark. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Del Skrevet 1. april 2023 Det er veldig lett å kjøre i Danmark. Er og lett og kjøre på og av båten. Anonymkode: 23284...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1. april 2023 #16 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg syntes det er enklere å kjøre i København enn i Oslo, og jeg har ingen problemer med å kjøre i Oslo heller. Det å kjøre i Danmark og Norge er rimelig likt å kjøre i, med unntak av litt flere syklister i Danmark. Farten på de største motorveiene er 130, det er største forskjellen. Om du skal i nærheten av Legoland så er det et område det er helt ok å kjøre i. Jeg var også supernervøs første gang jeg skulle kjøre ombord på båt, men det er folk der som peker og viser hele veien så det skal du ikke bekymre deg for 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er bare en hovedvei ned til Danmark. Da kjører du over Svinesundbroen (hvis du er på Østlandet) og kjører motorveien raka ned. Det tar jo 12 timer eller noe, så burde stoppe langs veien enten for å strekke seg, eller sove på motell. Har du i det hele tatt søkt opp på kart for å se? For da hadde du kanskje ikke spurt. Anonymkode: e9cc4...b52 Har du lest innlegget? 😛 TS skulle ikke kjøre til, men i Danmark. Båten ned. Anonymkode: af854...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Del Skrevet 1. april 2023 Det går helt fint. Danmark har flotte veier og er godt skiltet. Jeg kjører der uten problem (og jeg kommer fra Distrikts-Norge hvor vi såvidt har rundkjøringer 😂). Anonymkode: ac148...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 1. april 2023 #19 Del Skrevet 1. april 2023 Husk hvor dere parkerer bilen på fergen. Det er mange som surrer rundt og leter nesten hver gang. Danmark er grei å kjøre i, men det er flere stykker på motorveiene uten lys, og det blir også litt tidligere mørkt der enn her hjemme lenger nord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. april 2023 #20 Del Skrevet 1. april 2023 Ikke noe verre enn å kjøre andre plasser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå