AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #21 Del Skrevet 1. april 2023 Hvorfor stave det med en bokstav vi ikke bruker i det norske språket? For du mener vel at hun skal kalles Angelika, ikke Angelitsa eller Angelisa, som hun vil bli kalt i flere land på kontinentet. Uansett stavemåte så synes jeg navnet er alt for pompøst. Anonymkode: 5c810...314 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #22 Del Skrevet 1. april 2023 Assosierer det med tenåringsmødre og lav utdannelse. Anonymkode: b64d3...7a6 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Grinch Skrevet 1. april 2023 #23 Del Skrevet 1. april 2023 For langt og tungt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #24 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor stave det med en bokstav vi ikke bruker i det norske språket? For du mener vel at hun skal kalles Angelika, ikke Angelitsa eller Angelisa, som hun vil bli kalt i flere land på kontinentet. Uansett stavemåte så synes jeg navnet er alt for pompøst. Anonymkode: 5c810...314 Vi bruker da C i det norske språk, hva med de som heter Christina, Christian, Cathrine, Monica, Cecilie osv? Anonymkode: 86dc2...0a1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #25 Del Skrevet 2. april 2023 Jeg liker det ikke. Liker ikke den typen navn i seg selv, og kjenner heller ingen hyggelige folk som heter Angelica 😅 Anonymkode: 3ac39...341 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agshi1120 Skrevet 2. april 2023 #26 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 10.42): Lurer på hva folket syns om navnet Angelica? Anonymkode: 86dc2...0a1 Nydelig. Datteren min heter Angelica 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 2. april 2023 #27 Del Skrevet 2. april 2023 Fruen heter Marianne Angelica og (hu) er mindre fornøyd med det.. Kalte a for Gjertrud før i dag. Falt ikke i smak det heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #28 Del Skrevet 2. april 2023 I utgangspunktet liker jeg det, men samtidig synes jeg det har for mange stavelser. Anonymkode: 79447...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #29 Del Skrevet 2. april 2023 Donald Duck skrev (7 minutter siden): Fruen heter Marianne Angelica og (hu) er mindre fornøyd med det.. Kalte a for Gjertrud før i dag. Falt ikke i smak det heller Hva i huleste… vet Dolly Duck at du er gift? Er det derfor du har holdt den stakkars kjæresten din på gress alle disse årene? Jeg vil ha 10.000 kr for å holde kjeft om dette, samt aksjer i margarinfabrikken. Anonymkode: 3b509...b18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. april 2023 #30 Del Skrevet 2. april 2023 Nei, jeg er ikke begeistret for det. Men smak og behag. Synes det er litt oppstaset, og ofte feil uttalt, så man må for alltid drive og rette på folks uttale av navnet og fortelle folk hvordan det staves til evig tid... pes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 2. april 2023 #31 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva i huleste… vet Dolly Duck at du er gift? Er det derfor du har holdt den stakkars kjæresten din på gress alle disse årene? Jeg vil ha 10.000 kr for å holde kjeft om dette, samt aksjer i margarinfabrikken. Anonymkode: 3b509...b18 Gadd ikke spørre dolly. Tok saken i egne hender og gikk videre med livet. Tyst alt du vil, dolly er og blir en saga blått til Anton's aller støste glede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulletina Skrevet 4. april 2023 #32 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg personlig synes ikke at navnet er noe særlig pent, men tenker at ingen skjemmes av å hete det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #33 Del Skrevet 4. april 2023 Ja om det brukes u Engelsk forstand, Anngeliika. Ikke om det brukes på norsk, som i ange lika Anonymkode: f5242...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #34 Del Skrevet 4. april 2023 Kjenner bare folk med blått hår, x-antall piercinger og Livets Harde skole-utdanning som heter Angelica, så jeg er ikke stor fan av navnet. Anonymkode: 25b0c...3e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malindalin Skrevet 7. april 2023 #35 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 18.20): Assosierer det med tenåringsmødre og lav utdannelse. Anonymkode: b64d3...7a6 Jeg og 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #36 Del Skrevet 7. april 2023 Liker det kjempegodt Anonymkode: ea006...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #37 Del Skrevet 7. april 2023 Ja, det er en fint jentenavn. Anonymkode: 609a2...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 7. april 2023 #38 Del Skrevet 7. april 2023 Liker det. Hater bondske norske navn 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #39 Del Skrevet 7. april 2023 Andro skrev (På 1.4.2023 den 17.59): Det er en plantegruppe som jeg lett får utslett av. Ja, kvann er en ekkel plante, eller angelica som den heter. Anonymkode: 5705d...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 7. april 2023 #40 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 18.06): Synes det blir for jålete og unorsk. Når norske barn får engelske navn som ikke har noe tradisjon her i Norge fremstår det som påtatt og falskt. Om én av foreldrene har en bakgrunn som kan forsvare valget av navn vil det fungere bedre. Men Angelica er uansett et fryktelig pompøst navn med tanke på alle de sakrale og religiøse assosiasjonene det har. Anonymkode: b0f5c...e9d Ser virkelig ikke problemet med å kalle ungene sine mer internasjonale navn enn Ola og Turid. Du vet at de fleste "norske" navn er hentet fra andre land igjen, ikkesant? Til TS Gi blanke i hva andre mener. Om du syns Angelica er fint så velger du det. Venter en datter selv nå, og kommer til å velge et veldig utenom det vanlige, men ikke så uvanlig at ungen blir et mobbeoffer liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå